1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511366 inlägg · 4110 ämnen

MoDo - Östersund 2023-01-06

« · 2439675 · » Till forumet

Sv: MoDo - Östersund 2023-01-06
J F K: Man hade skämts röven av sig som supporter till det laget.
Kommentera

Confusius: Det Löven gör bra är att man är så effektiva. Det är verkligen inte så att man spelar ut Djurgården, men man gör fem mål på chanser som vi gjort max ett mål på. Sedan är Djurgården ohyggligt usla just nu. Jag trodde botten var nådd mot VIK, men det här är bottenlöst försvarsspel.
Kommentera

Sikken tombola Garpen-effekten verkar vara

att sparka Jocke var väldigt fel ifrån deras håll
Kommentera

BobbyG: Hahaha, vem låg bakom den sågningen?
Kommentera

Keriksson: Klasen i Ytterell skadade också
Kommentera

KRB: Jag håller med dig. Jag tror att löven fortfarande är ett bättre slutspelslag än oss. Stark defensiv, seriens klart bästa målvakt i Voutilainen, Rutin, nöff-nöff deluxe, grymt PP.

Ser att man redan avgjort mot Djurgården, 4-0 efter 11 minuter!!
Kommentera

Keriksson: Fast att man ska gå och vara rädd för vilket lag man möter i ett slutspel , då ska man inte spela slutspel ;)
Kommentera

Rödluvan: Ja vi måste ställa in oss på att om det ska bli SHL så ska de gröngula besegras. Nu saknar DIF Lindbom och en kedja från jvm men ändå, de är snart bakom SSK och Mora.
Nej matchen i Umeå i feb blir oerhört viktig, skicka ett meddelande att det inte blir lätt. Då ska väl ändå alla vara tillbaka. Får hoppas Lövens svacka kommer i mars.
Kommentera

Rödluvan: mja, nog fan har vi spelare till pp2?
Kommentera

Keriksson: Börjar oroa mig påriktigt inför att möta dem i slutspelet, de kommer ha klart mentalt övertag och dessutom rutin i sånna matcher och ett riktigt bra slutspelslag.
Men Djurgården alltså, allvarligt 😂
Kommentera

Nucky: Så kan man se det men när de spelat rätt dåligt i längre tag blir jag lite orolig ändå. Hoppas på bättre fokus nästa då och du har rätt.
Kommentera

modomille: Tyvärr verkar äckliga Löven köra Djurgården, hade hoppats på en jämn match för de ska ju mötas i semi. 🙂
Kommentera

Nucky: Såklart är det så, var mest jag som ville se en kross idag bara. Dom ska inte komma hit å tro nå..
Kommentera

atomragnar:

Jag menade Boston….sorry
Kommentera

Anmärkningsvärt är att jag satt bra till i arenan idag och såg kanske 3-4 ÖIK:are av 6000 på plats 😅
Kommentera

Confusius: aa det är tunga skador på allt och alla! en fluga slog till mitt öga nyss så jag börjar bli blind på vänster ögat nu med
Kommentera

9108: 2024? Det är tunga skador det
Kommentera

modomille: Sinnessjukt hur det gnälls..😆
Det är väl egentligen inte så konstigt att det är just en match som denna man släpper till frilägen när vi dominerar fullständigt. Spelarna känner det själv, börjar slarva i defensiven osv.
Slarvigt att släppa upp dom till 5-3 men vi reder ut det.

Kan sätta rätt mycket på att det inte kommer upprepas mot bättre lag
Kommentera

KRB: antar du menar Boston för Buffalo har varit värdelösa länge. Men Bostons försvar är framförallt effektivt för de har extremt bra tvåvägsforwards som Bergeron. Sen Vancouvers problem var kanske också för mycket produktion från en lina. Modo har verkligen inte de problemen de har enorm bredd i laget och produktionen nu tar det alla dagar före gnälliga defensiva backar som hellre vinner en oscarsstatyett än SHL avancemang =).
Kommentera

J F K:
Vi torde ha ett bättre lag på papperet än Löven just nu, helt skadefria vill säga,
Trixet är att jag ändå tycker att Löven med det sätt de spelar (lite som Buffalo i NHL) fortfarande har ett defensivt bättre slutspelslag än MoDo,

Jag minns väl hur bröderna Sedin trots övertag i spel ändå inte kom igenom deras skickliga backar, året de inte fick lyfta trofén…

Jag kanske bara svamlar men känslan infinner sig som så…
Kommentera

Rödluvan: Plus att kommande nyförvärv måste stärka PP2, det som man såg idag var under all kritik. Kommer till exakt noll lägen och man är nästan mer orolig att Österstund ska göra mål.
Kommentera

"Vela är precis som jag alltid har tyckt att han varit, långsam, oteknisk och klumpig, kommer bli en flopp som kommer få det svårt att ta en plats i någon av dom 3 första kedjorna. "

inte illa av en spelare med detta omdömde att göra hattrick :)
Kommentera

Tar med mig några saker från dagens match.
Hoppas Jacobsson får stanna i laget trots fler nyförvärv på forwardssidan, tycker han har riktigt fina och nyttiga kvalitéer, ser hellre att man bänkar Svenne.
Brickley vill man ska vara en stabil tvåvägsback nu, börjar bli lite ihåligt i defensiven.
Säger det igen, Vela är ett toppenförvärv. Riktigt kul med proppen ur idag. Södergran också fin.

Niederbach har det dock lite jobbigt, men han behöver bättre kedjekompisar.
Kommentera

Folk verkar ha en skev bild av Brickley, det är inte Cumiskey 2.0 vi har värvat..
Kommentera

Bad_Brett: såg vi inte mycket av idag..damerna vann mot DIF också!
Kommentera

J F K: Ändå rätt sjukt att vi har Berg och Norén som 7:e och 8:e back. Säger lite om hur stark backsidan är.
Kommentera

Gavelo: Grymt viktigt att få in en bra tvåvägs back som Brickley.
Kommentera

Bad_Brett:

MoDo 48 skott på mål, ändå så tyckte jag att man hävde hälften av skotten utanför.
Kommentera

Confusius: Bernhardt är snabbare än Näsén, Folin och Wahlberg. Han är dessutom en riktigt bra spelare fysiskt. Han kan, om han vill, vara bra defensivt. Tyvärr är det mycket mer inställning än talang som sätter stopp.

Jag tycker att han fick mycket orättvis kritik i förra årets slutspel. Då var han faktiskt bra och mer fokuserad. Kunde såklart varit bättre, men då var det Hasa och Ingman som strulade till det.

Nu håller jag nog Ingman som bästa back tack vare jämnheten.
Kommentera

Jävligt less på att vi inte bara städar bort pittiga ÖIK jaja tre poäng i alla fall.
Kommentera

Värdelös kommentaror, brukar ju vara på huvudmatcher ibland. Inte ens paus eller tränar intervju efter match. Värdelöst!
Kommentera

Gavelo: Konstigaste kommentaren på länge. Vem bryr sig om vad han är känd för? Snubben täcker väl fler skott än våra andra backar tillsammans.
Kommentera

Bad_Brett: Och det vet ju motståndarna! I slutspelet kommer dom att sätta en oerhörd press på backpar Bernhardt-Näsén. Hoppas att vi grejar det
Kommentera

Nu har Vela gjort lika många poäng som Woods. #likabra 😜
Kommentera

Silly: Och?
Han är inte känd i ligan för sin defensiv.
Kommentera

Confusius: Trevlig match o gratis till segern!!!🇺🇿🇺🇿🇺🇿
Kommentera

Silly: Och tacklar tredje mest.
Kommentera

Gavelo:
Brickley är dem som blockar mest skott i ligan!
Kommentera

JoakimE: Sveningsson siktar in sig - Bara fem meter utanför. Ger Östersund time-out och tekning i anfallszon.
Kommentera

Lagen i HA hamnar stundtals i situationer där man undrar om det verkligen är proffshockey eller om det bara är en hobbyliga.. Folk ramlar höger och vänster, pucker far åt alla håll och ingen har någon aning vad som händer
Kommentera

Bad_Brett:
Bernhardt är försvarssoldaten i MoDo som ska visa de andra hur man ska göra i varje läge, hans förlamningar smittar av sig, jag vill se honom rapp och alert beslutsam varje match och byte

Japp, jag har största förväntningar på Bernhardt
Kommentera

Gäsp: Haha ok, förlåt! ;)
Kommentera

Keriksson: Brickley är inte speciellt stark defensivt så våra defensiva problem lär kvarstå.
Men offensivt blir han en tillgång helt klart.
Kommentera

jonsson: Anderberg har ett jävla bra skott!!🇺🇿🇺🇿
Kommentera

Snart kommer 3 snabba från Östersund och snor tillbaka matchen
Kommentera

J F K: Gillar inte den här attityden dom visar upp efter 5-1.
Kommentera

Gavelo: känns skönt att få in Brickley bredvid Ingman. Berg måste spela rejälare där framför mål.
Kommentera

9233: Berg som var så stabil före skadan, horribel i alla lägen nu.
Kommentera

Gavelo: Brickley är välkommen!
Kommentera

J F K: slutar man spela så straffar det sig snabbt, tre frilägen mot sig i pp
Kommentera

« · 2439675 · »