1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507150 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Pantern 170129

« · 1794890 · » Till forumet

Sv: Modo - Pantern 170129
Tarasov: Det är som vilken rekrytering som helst.
Kommentera

Tarasov: Jag tror främst att testerna är till för att motivera faktureringen
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Sköter eller tar de hjälp av dem? Sköter låter inte så betryggande, det där med personlighetstester/övriga tester är jag mkt tveksam till.
Kommentera

Tarasov: Kornboden sköter rekryteringen så det blir nog mycket fokus på personlighet med intervjuer och tester.
Kommentera

Tarasov: ja man kan ju undra hur det hade sett ut i dagens läge, han kanske hade ett finger med i spelet att värva Brejcak ;-)
Kommentera

Eller:
Wikegård tyckte Modo skulle plocka in D. Murray, häromåret....
Kommentera

Robin Ztorken L:
Passé...

Tror på nåt oväntat jag, någon som smugit under den offentliga radarn men ändå varit "där".
Kommentera

Carl Lejonkräk: Med den kommentaren visar du en gång för alla att du egentligen är ett troll, och vill behålla Modo kvar nere i träsket ;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Håkan Loob
Kommentera

Carl Lejonkräk: det där var ju som att svära i kyrkan ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Den enda platsen dom inte bytt ut är på fys.

Det enda felet AJ har gjort är att inte bänka vissa spelare som inte presterar.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Usch :):)
Kommentera

Amitiel: Wikegård kanske 😍
Kommentera

Amitiel:
Borde vara klart snart, enl en gammal intervju så var mitten av februari satt som senaste datum.
Kommentera

En fördel är att enligt rykten ska dom i alla fall fått in några väldigt intressanta ansökningar på sportchef jobbet.
Kommentera

Tarasov: Knycker frågan. Hedman, Eidstedt och Skröder måste vara topp tre på den listan.
Dock är det förvånande att Eidstedt är den enda som fått nöta bänk. Sen hade man förväntat sig lite mer av DP
Kommentera

Rogersson: Det handlar som sagt inte bara om tränaren utan om lagbygget såklart också, det finns ju inte en enskild faktor att peka på när det gäller Modos kräftgång de senaste åren. Det handlar om sportchef, tränare, spelare, fys och allt vad det nu kan vara men jag anser att tränarens roll är större än vad vissa verkar tro.
Kommentera

Modo40:
Vilka spelare tycker du har underpresterat i årets trupp?
Kommentera

Amitiel: Sant att det är ett nytt lag
När vi talar om spelare som inte lyckats bra i MoDo, som var bra i tidigare klubbar
och som lyckats bättre i klubbarna dom gått till efter MoDo
Då är det inte bara årets upplaga vi talar om, är som en röd tråd att många ej lyckats i MoDo.........frågan är vad det beror på ?...
Är det spelarens fel enbart ?
Vi kan skriva länge om detta, och inget blir bättre
Vi har alla rätt till en åsikt, tur vi tycker olika för annars blev det ingen diskussion och då kunde vi lägga ned hockeysnack
Eller så skyller vi på Domarna.......
Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför inte? Eidstedt var en som aldrig blommade ut, fanns en anledning till att han tog steget ner till HA. Paris hade EN HALV bra säsong i ryggen.. o Hedman var en grym talang som blivit sämre de senaste 3 säsongerna.

Och som sagt av en annan, Emil Molin (och flera) har blommat ut till att bli bäst i vårat lag, förmodligen en av de bästa forwardsen i HA.

AJ är inte första tränaren i Modo direkt, vi har haft så sjukt många tränare rätt underligt att man inte hittat en som borde fått ihop laget någon gång? Eftersom det är det som krävs för att laget ska spela bra enligt er?

Skit i när spelarna spelar dåligt, skyll på tränaren, alltid hans fel! :) Så jävla illa det låter.

Är det AJs fel med att Karlqvist har varit iskall sen December? ICKE.
Kommentera

En väldigt viktig sak verkar folk helt glömma, Modo är ett helt nytt lag som blev ihop plockad till den här säsongen och första gången dom verkligen ser vad som krävs i HA, andra lag är lag som är långsiktiga byggen där dom jobbat flera säsonger för att få ihop lagen och som vet exakt hur det är spela i HA.

Nu kan man ju förstås ha tur och allt funkar direkt eller ha pengarna att bara köpa in ett lag med spelare som är för bra för spel i HA men oftast tar det ju mer än 1 säsong få ihop ett lag , är Modo även i HA nästa säsong så är jag säker på att det kommer vara ett mycket bättre, jämnare och snabbare Modo nästa säsong.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ditt citat :* Märklig syn på det hela måste jag säga, det kan väl inte vara en slump att en massa spelare presterar sämre i Modo än i sina tidigare klubbar eller de klubbar där de spelar efter Modo? Kan allt förklaras med att spelarna var för dåliga? Jag tror inte det. **
Jag håller helt med dig, du slår huvudet på spiken...
Det du säger är dagens sanning, och du uttrycker det i din text på ett mycket bra sätt
Väldigt bra skrivet....
Synd bara att inte fler vill inse detta.
Tycker vidare att det är ingen ide att sparka AJ nu, för nu måste man samla sig för att inte hamna i ett nedre kval
Har varit oroligt hela säsongen men spelare som provas, sparkas för att nya ska testas
Man måste få lugn och harmoni i gruppen
Vi kan tacka Hanses för att MoDo inte ligger sist, utan han hade det sett illa ut..
Kommentera

Carl Lejonkräk:
När det gäller nuvarande lag tycker jag det spelare som presterat bättre än man kunde förvänta är fler än motsatsen. Exv Molin/Rundqvist/Sellgren/Stenqvist/KJ är några som kanske är lite bättre än man tänkt sig. Sen finns det andra som gjort bra i från sig men det var kanske lite mer väntat exv Karlqvist/Tobias E/Hanses/Björklund/Ritche. Möjligen har jag missat någon men flopparna är väl Oscar H/DP/AE. Personligen tycker jag även Skröder är en flopp.

Det största problemet är laget inte fungerar som en "Maskin", som exv Pantern igår. Man kan peka på att vissa moment i spelet blivit bättre, vilket jag oxå tycker. Men fortfarande "klickar" inte allt samtidigt. Det faller tillbaka på AJ, att sparka honom nu tycker jag däremot vore dumt. Låt honom köra säs ut, så får den nye sportchefen utvärdera efter säs. Det viktiga är att den nye tränarn inte stressas fram i panik.
Kommentera

Rogersson: "det märks du inte är modoit. Eidsted, Hedman o paris bland andra har fått dom rollerna dom passar i utan tvekan. Dom har underpresterat va fan tror man att vi ligger där vi ligger för. Dom tänkta ledande spelarna är för dåliga."

Märklig syn på det hela måste jag säga, det kan väl inte vara en slump att en massa spelare presterar sämre i Modo än i sina tidigare klubbar eller de klubbar där de spelar efter Modo? Kan allt förklaras med att spelarna var för dåliga? Jag tror inte det.
Kommentera

Gavelo: Så sant!

Nu är det dessutom så få matcher kvar att massa eventuella nyförvärv kommer inte förändra ett skit.
Fokus på att undvika negativt kval och nya tag 2017/18
Kommentera

Robin Ztorken L: Nä nu ska man spela med dtta laget för prio är att undvika nedflyttning och det är just där fokus bör ligga, allt annat är en bonus.

Sen är väl den stora prioriteten att inte byta ut halva laget efter säsongen, att panikvärva nu kommer bara sända samma signaler som tidigare att man inte tror på den gruppen man har och vill värva, detta sänder ju indirekt signaler till spelarna att Modo inte lärt sig ett dugg och varför skulle då tex de unga talangerna stanna kvar i en förening som kommer pissa på dom så fort det går tungt.

KONTINUITET
Modo har ett skickligt lag, ta hand om dom unga, utveckla spelarna och satsa på shl om 2-3 år när man har en fungerande grupp och inte massa lösnummer
Kommentera

Biljaletdinov: Man kan väl krasst säga att vi är inte bra på något.
Uddlösa framåt och katastrof bakåt, ett pp som är och har varit hopplöst i flera säsonger nu. Det får man bara inte ordning på.
Det vi begåvats med är en riktigt bra målvakt, men kan ju fundera på var vi befunnit oss utan Hanses?
Kommentera

Gavelo: rätt! AJ har en del bra kvaliteer, inte minst när det gäller att signa. Då måste man fråga sig varför resultaten inte speglar detta. I några fall är det uppenbart, som matchningen av Hedman, Skröder och Byron. Jag kan inte sätta fingret på det, men det känns som att det finns psykologiskt/sociologiskt problem hör som AJ inte mäktar med att reda ut. Kanske Boorken kunde lite goda råd?
Kommentera

Carl Lejonkräk: det märks du inte är modoit. Eidsted, Hedman o paris bland andra har fått dom rollerna dom passar i utan tvekan. Dom har underpresterat va fan tror man att vi ligger där vi ligger för. Dom tänkta ledande spelarna är för dåliga.

Sen har många haft helt orimliga förväntningar på laget. Jag väntade till efter försäsongsmatcherna innan jag sa att det här laget tar sig aldrig till slutspel ens.
Kommentera

Domsjö: Och nu är det så illa att vi inte kommer landa topp åtta ens vid seger nästa match.
Hoppas inte man panikvärvar massa medelmåttor nu för de få matcher som återstår.
Sitt lugnt i båten och undvik negativt kval, det känns som prio ett!
Kommentera

Gavelo: När man sitter och funderar på hur saker och ting hänger ihop och varför spelet är så bristfälligt slår det mig..... Om man rest 2 år eller för den delen 1 år tillbaka i tiden och sagt.

"År 2017 spelar ni i HA och efter 40 omg ligger ni på tionde plats" Då har man förmodligen skrattat sig till döds eller gråtit sig samma öde tillmötes.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Det som är signifikativt för en bra hockeyspelare är dennes förmåga att anpassa sig, en tränare kan omöjligt ha ett system som passar alla som handen i handsken, han kan heller omöjligt tillfredsställa alla spelare med den perfekta rollen för gemene spelare eller bjuda denne på en för just varje enskild spelare den perfekta omgivningen.
En tränare har ett stort ansvar att analysera motståndarna och sitt eget lag och därifrån sätta ihop en plan hur man ska spela och hur man formerar laget, men sen är det upp till varje enskild spelare att acklimatisera och anpassa sig efter den idén och få idén från teori till praktik.
Kommentera

Rogersson: "Det är inte tränarnas fel när spelarna spelar under sin egen förmåga t.ex hedman o paris."

Eller så får inte spelarna de roller de passar bäst med.
Är spelsystem/taktik/coacing bristfällig så kommer inte alla spelare att spela på sin högsta förmåga och då presterar laget dåligt och här har ju tränaren/coachen ett gigantiskt ansvar.
Kommentera

Modo40:
Det är lite småkul att du skrev "en totalt oerfaren tränare från HV71" ;) även om jag förstår hur du menar
Kommentera

Modo40: världens sämsta jämförelse... VDn som får ta ansvaret när det går dåligt men det är långt ifrån samma arbetsuppgifter..

Var det inte svarten som värvade ihop det laget då vi åkte ut. Vi har varit ett sjunkande skepp i flera år och AJ fick i princip ett helt nytt lag denna säsong medans resten av HA lagen har haft spelare med mkt HA rutin.

Det är inte tränarnas fel när spelarna spelar under sin egen förmåga t.ex hedman o paris.
Kommentera

jeensen: Huras var säkert en bra tränare på sin tid men hans gammalmodiga hockey håller inte idag, Huras åldrades liksom hans taktik. RIP
Kommentera

Heh går inte så bra för denna karln.
Kommentera

Rogersson: Intressant......så om ett företag går i konkurs är det alltid jobbarnas fel ?
VD, styrelse har inget ansvar alls ?
Med AJ har vi nått det riktiga bottennappet
Dock får du gärna gilla AJ, bara du accepterar att alla inte tycker som dig
Spelarna är kanske inte bättre tränad än det resultat vi ser ?
Alla har ett ansvar , men ytterst ansvarig är AJ
Karln kan säkert hockey, men han klarar inte av att förmedla budskapet till sina spelare
Tabellen talar sitt tydliga språk
Vi får hoppas för AJ skull att dom tar sig till Top 8,,,,,
Kommentera

Rogersson: Det är väl en kombination av tränaren, sportcefen och spelarna som är ansvariga.
Kommentera

Modo40: typiskt skylla på tränaren. Är det någon som är engagerad i laget så är det AJ. Västervik går det bra för o karlin är väl inte så erfaren.

Det är inte tränarens fel år efter år. Spelarna HAR eget ansvar. Inte 10 åringar som spelar... Titta på alla som floppar.
Kommentera

Modo40: Man kan inte annat än sakna Jan-Åke Andersson.
Kommentera

Rogersson: Tyvärr, det största fel vi har ?
En totalt oerfaren tränare som togs från HV71, är inget vi behöver
Har dessutom varit andre tränare med Challe när han tränade MoDo
Det är tränarens roll att ta fram den potential laget ev. har
Hockey är färskvara, vi kan inte leva på formen vi hade runt Jul
Är som att säga att vi var Svenska Mästare 2007, så borde vi bli det i år också
Kommentera

Tarasov: Klart en del gillar han men va fan har Skröder Hedman på isen att göra Hedman var redan en sopa när han var här tillsammans med Nollan Thorp obegripliga värvningar ni gjorde redan där. Men hoppas ni kan komma topp åtta och det blir ett derby till. Jag har tyckt att det är för mycket inavel tänk i Timrå och ni ser ut att ha haft det i många år ni med
Kommentera

Utdrag från Björnstad. Skriven av Fredrik Backman. Läs!

"Hockey är bara ett fånigt litet spel. Vi ger det år efter år, utan egentligen kunna hoppas på någonting alls i gengäld. Vi offrar allt vi har, brinner och blöder och gråter, fullt medvetna om att det absolut största den här sporten kan ge oss tillbaka, i absolut bästa fall, är fullständigt obegripligt litet och värdelöst: bara några enstaka ögonblick. Det är allt.

Men vad fan är livet?"
Kommentera

Modano:
Får intrycket av att en del spelare gillar honom, Karlqvist var rätt positiv i tidningen igår exv. Tycker även en del spelare lyckas ta ett kliv fram. Däremot kan inte annat än ifrågasätta honom på resultatmässiga grunder, och även taktiska. Förstår inte hur han kan matcha Skröder/Hedman så hårt. Skröder får 13 min de två sista perioderna idag. Hedman fick däremot bara 11 min, kanske petning snart.
Kommentera

Modano: "slaget han på käften", du skulle stå och darra framför han rent allvarligt talat. Missade du formen vi hade runt jul? Som gjorde vi tog oss från näst sista plats till 7e. Det finns potential i laget men något är sjukt fel bland spelarna...

AJ är det fan inget fel på.
Kommentera

Tarasov: Ja men på fel sätt var han min tränare så har jag slaget han på käften lill kenta och säcken är ju ledig
Kommentera

Modano:
Nervsjuk? Du menar att han är aggressiv :)
Kommentera

S-vikaren: Ja ni gör rätt kör på med Andreas han har ju lyckas jävligt bra se bara när han tog över hos er allt vände ju. Hur i helvete kan klubben låta svergies nervsjukaste människa få fortsätta. Måste vara svårt att vara spelare i Modo
Kommentera

Årets spelschema måste ju vara ett stort jäkla skämt !!!

Nu är det nästan en veckas uppehåll igen till nästa match .
Det är väl inte första gången som dom haft uppehåll på fem-sex dagar.

Sista tre omgångarna har Modo sina matcher på bortaplan .
Kommentera

« · 1794890 · »