1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - (S)AIK 18/1-07

« · 818893 Till forumet

Sv: MoDo - (S)AIK 18/1-07
shinzawai: Idag gör vi första målet och kvitterar ut en säker seger.
Blir kul att se werner på isen den här gången istället för i båset.
Många tror att vi får se werna i MODO båset nästa säsong men det tror inte jag
Kommentera

Get ready för tråkhockey:

"Efter tre raka nederlag hemma i Swedbank Arena är MODO på jakt efter att få till ett trendbrott när man tar sig an Skellefteå i kväll. Det är dock inte full fart framåt som gäller för hemmalaget. Segern ska bärgas genom tålmodighet. - Vi måste ha tålamod och inte bjuda på något i onödan, menar tränaren Harald Lückner."
Kommentera

Paddan: Var det det här du menade med Vinnerkantig match?

HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Anders Ahlström, Sundsvall
LM Robert Larsson, Skog
Kommentera

shinzawai: Annars kan du ge det här en chans också, synd bara att man konkurrerar med David om samma position, jag har svårt att se att de petar ett 1,7 miljardersförvärv även om de hittar en bättre spelare...
Kommentera

shinzawai: En sån match som vi kommer att få se ikväll...
Kommentera

Paddan: Vad är en vingelkantig match?
Kommentera

Wayne Gresky: Bombhot? Möter vi FBK eller Lulä?
Kommentera

Wayne Gresky: Marta stannar ju bara i ett år, då måste jag skaffa ett nytt substitut om ett år, men UIK kanske kan vinna utan henne? BRA FÖRSLAG! Fast jag gillar ju inte tjejidrott (ja, jag får spö hemma varje gång jag kläcker ur mig den kommentaren).
Kommentera

shinzawai: Själv tror jag att det blir en vingelklantig match
Kommentera

shinzawai: Ska jag tolka det som att du inte tror på bombhot?
Kommentera

shinzawai: Du kanske kan börja följa Umeås damfotbollslag (om du inte redan gör det), de verkar ju vinna för det mesta. Just nu kan du ju följa silly season inom damfotbollen och skicka fanmail till Marta.
Kommentera

Wayne Gresky: Hmm, ja, det måste vara ett regelbundet substitut ju.

Svårtippad match idag. Jag tippar att något av lagen vinner, eventuellt oavgjort.
Kommentera

shinzawai: Vi har fotboll Ecuador-Sverige (en match på riktigt hög nivå) direkt efter för de som har lite närmare arenan på TV4+.
Kommentera

Jaha, då var det derbydags då. Dags att göra SAIK till ett bättre hockeylag genom att låta dem komma till Swedbank Arena på hockeyskola eller dags att sitta i 12 mil och fundera på andra idrotter att intressera sig för?

Biljetter kvar:

Sittplatser: 18 st
Ståplatser: 215 st
Uppdaterad: Igår 16:57
Kommentera

Poffa: Äh, vadå, Hedin är ju ett kortare namn än Hedman. Alltså borde väl Hedman ha det tyngre på planen än Hedin som väl bara misslyckades med drygt 98% av sina insatser i senaste matchen.
Kommentera

Poffa: Kalla mig Harald jr.
Kommentera

Lumber Jack: Jaha, kan man inte attackera meddelandet så attackerar man budbäraren och hans sätt att framföra budskapet.

Klipp dig. ;-)
Kommentera

AM: Haha Döme är kung.
Kommentera

Poffa:Dagens retro-knas. Det heter medan eller medens om du syftar på en sparks medar.
Kommentera

shinzawai: Det kan ju förklara varför jag inte såg Salle på isen idag.Fast jag är inte säker på att jag såg Johan Nilsson heller.

Övrigt att rapportera är väl det att Milo såg het ut och att Döme kan svenska. Vad han sa? Det är jag för blyg för att skriva här...
Kommentera

shinzawai: Jaha, Hedin och Andersson får fortsatt förtroende, medans Hedman, som vanligt, får bära hundhuvudet för andras misstag.
Kommentera

Hawerchuk: Ajajaj, Salle har visst rivit upp skadan i någon form/grad. Jag som började se ljuset i slutet på tunneln.

Jag har lite samma känsla som inför en inledande slutspelsmatch, den som säger, "Vi får inte förlora den här matchen..". Självklart tål vi en torsk till, men det skulle verkligen sitta bra med tre poäng här.
Kommentera

Ny match, nya tag. Härligt att se Öberg med Svarten, precis som det ska vara.

Kommentar
Strålande 6-1 på bortaplan mot Linköping gav i i omgången därefter en ny förlust hemma i Swedbank Arena, den tredje i rad. Inte bra förstås.
- Nej, sannerligen inte, säger Harald Lückner, coachen. Tre hemmamatcher i rad har vi släppt in fyra mål och det duger inte. Men vi har också mött väldigt defensiva lag, ett motstånd vi inte klarat av.
MODO-coachen pratar mycket om det tålamod man inte visat de senaste hemmamatcherna.
- Tålamod måste vi bara ha. Det går bra då vi spelar borta, men det verkar som om vi gör avkall på det mesta hemma. Men det har vi snackat om nu och det syns i ögonen på spelarna att man inte är nöjda och riktigt revanschsugna nu.

Som elitserien utvecklat sig är varje match hur viktig som helst.
- Det är väl första säsongen man inte läst ordet transportsträcka i tidningarna. Just det snacket kring serien är väl begravt sedan länge.

Nytt tufft norrderby väntar MODO då Skellefteå AIK kommer till egna borgen.
- Ett lag vi måste vara väldigt vaksamma mot. Det vet vi om inte annat efter de möten vi haft i vinter. Som nykomling har västerbottningarna etablerat sig oerhört snabbt i elitserien. Ett lag vi måste ha respekt för.

Skadesidan?
- Andreas Salomonsson får vi klara oss utan. Tyvärr lite längre än väntat eftersom vi fick backa bandet efter förra veckan. Kanske började han träna lite för tidigt. Men skriv upp at han är efterlängtad.

Laget i övrigt?
- Tobias Viklund hoppar in igen, i övrigt samma manskap, men vi ändrar i tre av fyra kedjor för att få lite bättre fart.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh långtidsskadad, Andreas Salomonsson (axel) under rehab.

Noterbart 2: Tidigare möten i vinter med MODO:s siffror först: 5-2 i Swedbank Arena, 1-2 (mål av Söderberg i förlängningen), 2-2 (mål av Wernblom).

Noterbart 3: Magnus Wernblom, meste spelare i MODO Hockey genom tiderna, gör sin första match i Swedbank Arena.

Noterbart 4: MODO-Skellefteå direktsänds i Canal plus inför en, som det ser ut, utsåld hemmaarena.

Målvakter:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)

Backpar:
38 Adam Andersson
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander
35 Pierre Hedin

5 Hans Jonsson
32 Tobias Viklund

Kedjor:
12 Justin Morrison
24 Niklas Sundström
10 Per-Åge Skröder

18 Peter Öberg
39 Per Svartvadet
59 Robert Döme

19 Mikael Pettersson
20 Oscar Steen
23 Zdenek Blatny

28 Miloslav Horava
4 Mattias Hellström
29 Andreas Molinder

Extraspelare:
8 Oscar Hedman
33 Johan Nilsson
Kommentera

knaskamilla:

Därför att det kostar att ligga på topp...
Kommentera

NuMo:

Juste! Varför måste jag betala en krona mer än alla andra?
Kommentera

NuMo:

Hehe!

När vi var där sist så var vi fem som tog en stor stark, och en som tog en Isvatten.

Samma pris, 99 SEK var :)
Kommentera

Gidde: "Oslagbart pris, en god hamburgare med en massa tillbehör, samt en stor stark. 90 SEK" (99kr.)

Specialpris för Knas: Oslagbart pris, en god hamburgare med en massa tillbehör, utan stor stark. 100 SEK
Kommentera

Poffa:

Så är det nog, jag bara lämnar in kortet...

*skäms lite*

Billigt som tusan i alla fall, eftersom en burgare ju kostar 20 SEK mer UTAN dryck annars....
Kommentera

Gidde: 99:-, kostar den väl ändå?
Kommentera

hellge:

Jag gillar deras kebabtallrik med stripes :)

Men innan match är det ofta O'Learys hockeymål som gäller.
Oslagbart pris, en god hamburgare med en massa tillbehör, samt en stor stark. 90 SEK
Kommentera

Gidde:

Jag kanske får rekommendera en grekisk kebab pita med fetaost på kebabhouse där nere mot SBA...
Kommentera

Huge:

Nä, här i Ö-vik käkar vi bara pizza på MammaMia ;-)
Kommentera

Gidde: "Och då frågar man sig ju var Öberg är?"

Och köper pölsa till laget? ;-)
Kommentera

Wayne Gresky:

Där kanske Johan Nilsson huserar, vad vet man? ;-)
Kommentera

Gidde: Med Svarten och Döme?
Kommentera

Frisco:

Och då frågar man sig ju var Öberg är?
Kommentera

MoDo - (S)AIK 18/1-07
AM rapporterar från dagens träning: Milo med Molinder och Hella. Blatny med Micke P och Steen.
Kommentera

« · 818893