1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514724 inlägg · 4114 ämnen

MoDo - Skellefteå 101123

« · 1310174 · » Till forumet

Sv: MoDo - Skellefteå 101123
Nu ligger vi 10:a....

Grattis modo, när kommer klassvärvningarna??????????????
Kommentera

Men herregud vad bra Skellefteå är. Fortsätter de spela så här kommer guldet hamna i Schtaan i vår. Kedjan med Warg, Lehtonen och Lindström är totalt dominanta och de gör nästan vad de vill på planen. Jag är nåt så in åt helvete imponerad över hur de spelar. Klart bästa laget som spelat denna säsong i Fjällräven Center.

Modo gör en riktigt bra första period, men blir mer stillastående i andra. När dessutom Skellefteå har lite tur, ja då kan det bara sluta så här.

Anton Byström gör det riktigt bra och tar för sig och gör egentligen inget misstag i kväll. Matchens lirare blev han, vilket inte var orättvist. Ge han mer speltid, på bekostnad av spelare som Blomqvist och Kfop. Det förtjänar han.

Kommentera

Sawchuk:

Hasses baklängesåkning har sett sina bästa dagar, aningen bättre än en vägkon.

Nu gäller det jävlar att ta 3 mot Timrå annars känns det lite Everest
Kommentera

Gustafsson:

Då avvaktade jag att ropa hej eftersom det inte kändes särskilt stabilt trots plockade poäng. En riktig seger är för mig 3 poäng.
Kommentera

shinzawai: Jag vill minnas att Susse höll på såhär ifjol höst också, var rätt jävla bedrövlig och slog passningar som satt 2m bakom medspelarna osv.

Timmy ska inte spela i PP, han slår första passen i uppspels fasen försent, han behöver för lång tid på sig för att få iväg ett skott och han är inte tillräckligt rörlig.
Kommentera

Gustafsson: Vi behöver inte en målskytt, vi behöver spelare som gör att vi tar oss till klarare målchanser. Som det är nu är passen, mottagningarna och övrigt alldeles för dåligt. Kolla Byström, kommer in och åker 40% snabbare än alla ordinarie. Varför är vi så sega?

Vårt offensiva spel saknar Pikka, MZA, en Skröder med torrt krut och en Sundström som faktiskt syns förutom de gånger han slår bort pass.

Det kan räcka med bättre backar och bättre uppspel, jag vet inte. Är inte helt 100 på att felet ligger hos forwards.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo men jag håller helt klart med, vi skulle behöva värva en som verkligen vet var målet är. Tror dock att laget absolut har potential för en slutspelsplats.
Kommentera

Sawchuk: Nej men tjena! Var var du någonstans under våra fem raka segrar?
Kommentera

Gustafsson: Ok spelmässigt, men avsaknaden av målskyttar är oerhört tydlig. Sen har vi rätt usla backar också. OKT och Timander håller hög klass, men resten håller inte riktigt måttet. Undvika kvalserien får ses som målet den här säsongen.
Kommentera

shinzawai:

Tidigare har det krävts i princip upplopp på forumet innan något hänt ( knappt ens då). Nu har dom ju stängt det så förmodligen vet inte ledningen om att dom måste agera, dom tror helt enkelt att Modo är rätt bra i år.

blog.cleanenergy.org/files/2009/04/head-in-sand.jpg
Kommentera

shinzawai: Vi kan väl trejda honom till Frölunda för Pyyäörälööö?
Kommentera

shinzawai: Tycker ändå att vi gör två helt okej, kanske t.o.m bra perioder. Sista perioden och PP var sämre. Sedan så är det ju exakt som Arto precis sa, SAIK har det lilla (stora) flytet medan Modo inte har det.

Håller dock med om att det känns som att vi har stått och trampat samma vatten lite för länge nu, ser gärna ett par nytillskott i truppen.

Men ändå, vi lär inte sitta och gräma oss över den där förlusten mot SAIK när serien är slut, bara att ta ny tag inför Timrå på torsdag. Det blir en otroligt viktig match!
Kommentera

NuMo: Varför värvar vi inte/kickar Niko eller gör något annat? Vi hade varit jumbo idag om lagen under oss inte varit lika usla som oss.
Kommentera

Wayne Gresky: F.o.m. nu så borde båda lagen bara trilla puck till varandra.

Nähe! Där gjorde man plötsligt mål. Respektlöst. Hämnd!
Kommentera

NuMo: Undrar hur långt kvar det är tills lagen ska börja respektera varandra?
Kommentera

Sawchuk:

Skellefteå har backar som varje gång startar uppspel med pass på bladen på FW. I Modo blir det pass efter sargen eller lobbar eller panikutlägg hela tiden.
Kommentera

NuMo: Svarten.

Bulls Eye.
Kommentera

Skönt att vi slapp bli nollade åtminstone, känns som att det snabbt skulle kunna sätta sig i huvudena igen.
Kommentera

Fan vad man skäms nu...

Varför envisas Modo med att idiotdumpa pucken i pp?
Känns precis som tidigare då Modo inte kunde göra mål.
Farligt nära kvalserieplats igen.

Där kom ett tröstmål i varje fall, men vad hjälper det.
Kommentera

Gustafsson: Det här är inget att se på längre. Det har varit oskärpa hela matchen. Nu har vi ökat slarvhalten betänkligt. Jag tror ingen kan träffa öppet mål långre, oavsett hur pucken studsar.
Kommentera

Gustafsson: Rätt tänkt.
Kommentera

VARFÖR har vi så svårt för saik??

Å så har hyndorna vänt.......
Kommentera

Jag känner mig ungefär lika uppgiven nu som inför den sista perioden mot LHC.
Kommentera

spud: Jag håller inte med. Han ger sällan credd för något.
Kommentera

Lumber Jack: Ja de har ett lugn i spelet, ett självförtroende som inte vi har. De kan stå i egen zon och låta oss ha pucken med en känsla av att detta reder vi upp. Men vi får panik så fort det svänger.
Man blir avis på deras stil.
Kommentera

Berka: Revanch måhända...vi behöver förbättra bortastatistiken...å bättre? Ja i den här perioden då det gäller spelet...inte produktionen ;)
Kommentera

h o c k e y : Trams. Han förminskar inte MODO ett dugg, tvärtom tycker jag han ger MODO större credd än förtjänat för att vi haft pucken och fått spela i PP.
Kommentera

Knegare: haha vi har revanch att ta ut, sen spelar vi hemma, sen har vi varit de bättre laget.. känns som 3 bra anledningar, eller vad tyck du?
Kommentera

Skellefteå borde passa på att köpa lite trisslotter. Gud va irriterad man blir på Artos förminskande kommentarer angående Modo.
Kommentera

spud: Det syns varför Saik ligger i topp och vi i botten. Två riktiga skitmål, medan vi sliter röven av oss för lite studsande runt målgården.

Men vi har sett vändningar förr.

Kommentera

Berka: Njae...vadå SKA?
Kommentera

Berka: Hadelöv har varit riktigt bra, helt klart.

SAIK har sådant där flyt som alla topplag har, känns rätt hopplöst att Modo skulle vända detta trots att vi har haft ett antal lägen.
Kommentera

spud: Sen verkar modo ha missat eller rättare sagt hadelöv har storspelat?!

Denna match SKA vi bara vinna, för fan, kom igen nu MODO
Kommentera

Berka: Ja det är en rätt korrekt analys, även om ordet dominerar låter lite överdrivet.

Var väl ingen högoddsare på att den motstunds SkAIK hade sist skulle bli medstuds idag.

Skjuta på en modoklubba som styr upp den på timmys kind och in bakom Dahlberg.
Nästan värre mål än de vi gör på hyndorna.
Kommentera

NuMo: Vi får hoppas att Timmy slipper soppa den närmaste månaden. Det känns som om vi har oflyt idag.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: det verkar på radion som att modo dominerar, men saik är effektiva?!
Kommentera

Berka:

Nu har vinget flyt. Timmy ansiktar in den i eget mål.
Kommentera

spud: Bra bra och tackar! Jag varvar mellan stekbordet och radion p4 så det är svårt att få en bild av hur lagen spelar ;)
Kommentera

Berka: Det är inte svartvitt.

Ser bra mkt bättre ut än vad jag trodde det skulle se ut.

Har en känsla av att MODO haft mer puck, ett par småvassa lägen. SkAIK kontrar vasst och har väl haft något hetare lägen än oss.

Jobbar du på nån krog som ligger på 80talet eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Nu står jag i köket på jobbet, har precis slängt ut en tomatsallad, 2 filé mignon black´n white och en kvällens special, hur fan ser det ut i matchen?
Kommentera

spud: Det stod: "Det gör ont att möta Hedman" eller något liknande.
Kommentera

Nån som vet vad det stod på Tifot/OH flaggan? Såg ut att avhandla Hedman.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Äh, det är ju inte en Ku*en som dömer.
Kommentera

Vinner vi ikväll, då äre en en bragd.
Kommentera

Wayne Gresky:
Det kunde ha varit värre, det kunde ha varit Robert Pettersson och Leif Boork..
Kommentera

Icing-Ove: NEJ! Jag avskyr Arto.
Kommentera

Danielsson med Ritchie/Madsen
Forsberg med Susse/Skröder
Kommentera

Höjdhopp är en gren inom friidrotten där de tävlande skall hoppa över en ribba som är placerad mellan två stolpar utan att riva ribban. Efter hoppet landar hopparen på en mjuk dyna.
Kommentera

Biljett läget ser faktiskt helt okej ut.
Kommentera

« · 1310174 · »