"Den lille smarte "skiten" - 176 centimeter, 74 kg - David Gunnarsson har nog en ljus framtid, när han nu traskar i den eldfängde gubben "Susse" Sundströms fotspår."
www.expressen.se/sport/kronikorer/leif-boork/leif-boork-de-flyger-fram-pa-skridskorna/
Själv har jag inte sett en match än med Gunnarsson, men det låter lite lovande iallafall.
Gurra88: Andersson värvades för att ta hand om backspelet sades det, men sen har som sagt vissa hört att det är uffe som ska coacha backarna, men att då låta andersson coacha forwards förefaller ytterst märkligt, jag menar vad har han för meriter där?, fast å andra sidan vad har han för meriter med backcoachning?!
Jag tror helt enkelt dom hjälps åt och det verkar inte vara ett framgångsrecept ;)
J F K: Jag har väl aldrig skrivit att saik inte ville vinna, det vill ALLA lag, men till skillnad mot såå många andra lag så behöver saik inte gå på 100 % mot ett modo i spilror, det känndes så tydligt igår, saik viste att dom vinner om dom bara gör dagsjobbet vilket dom gjorde, när kempe fick in sitt mål så gasade man på en snabbis och satte 1-3 retfullt enkelt. Modo var totalt utspelat igår trots att vi faktiskt skapade 3 frilägen men ändå så kändes modo aldrig riktigt nära förens sista 5 då vi pressade saik hårt
J F K:
Det blir fler och fler lag som väljer att inte markera motståndarbackarna med sina wingers utan kliva ner närmare mål istället. Detta beror på att närmare 90% av alla mål görs i området som allmänt kallas slottet och man vill vara starkare där.
Man väljer därför att jobba med ytterforwards närmare mål för att sedan ligga i skottlinjen och jobba mot backarna vid eventuellt backskott.
Detta kan göra att det ser lite rörigt ut samt att backarna får väldigt mycket utrymme emellanåt.
Modo har i det här spelet väldigt stora problem med att spelarna kollar puck och detta tror jag beror på alldeles för dålig muntlig kommunikation på isen. Här måste även målvakten vara aktiv och ropa hem sina försvarare vid missad markering.
Berka: Jag köper inte argumentet att SAIK inte ville vinna matchen. De, om något lag i serien, har ju varit skoningslösa när de verkligen varit överlägsna (som mot Rögle hemma och liknande).
Båda lagen var dåliga. Modo något sämre.
Monno:Om man tittar på hur dom står i båset så är det ju Andersson som står uppe vid forwards , så du har nog rätt i att det är nog Andersson som coachar Forwards !
Uffe måste vara seriens sämsta match coach !
Herre gud vad har hänt !!!!!
Vi ledde serien för ett gäng omgångar sen , och nu får vi titta nedåt och passa oss för det hemska sträcket !!
Bad_Brett: Hari gjorde det bra, blev ju klasskillnad i den kedjan med hari som jobbade å var kreativ, plötsligt skapade susse och skröder en del farligheter oxå.
tyckte nagy hade bra fart ikväll och kempe gör iaf mål och kanske skulle satt nån till.
lehtuvori, vad har hänt där?, från säker back till totalt misslyckande
J F K: saik skapade inte jättemycket farligt, men dom ansträngde ju sig inte heller, dom flippa lite puck och lirade medans modospelarna stirrade puck. hade saik haft ett sm guld att vinna i denna match, då hade man vunnit med 8 mål minst, så jo det var fruktansvärd klasskillnad idag, det var väl endast sista kvarten som saik slog av på tempot ännumera och trodde lite för tidigt att det var klart som modo tilläts skapa lite chanser, att man sen är sveriges kanske sämsta avslutare är en annan sak.
Nä det finns inget att ta med sig från ikväll förutom en skaplig målvakt, cumiskey som är överlägsen back trots sina misstag bakåt och några få forwards får en svag 3:a.
Uffe har problem
J F K:
Jag vet inte hur jag ska bedöma Haris insats riktigt. Han var helt klart en frisk fläkt när han kom in, men samtidigt tappade han väldigt mycket puckar på offensiva blå, precis som Spina brukar göra. Å andra sidan var han ju inblandad i nästan alla farliga chanser och jobbade riktigt bra i egen zon.
Han kanske inte är optimal brevid Sundström och Skröder, men jag håller honom ändå högre än Spina i dagsläget.
Monno: Ahnelöv tappar markeringen - igen. Susse tar sin och Hari åker upp mot backen, vilket han ska göra. Ahnelöv får helt enkelt inte lämna någon framfår mål.
Jag tycker att Ahnelöv agerar helt fel vid 1-0 också. Sundström tar killen som åker bakom mål och när då Ahnelöv också går på den killen blir en fri framför mål. (Nu vet jag inte vad i hela friden Kempe sysslade med när han kramade egen stolpe, men även om han teoretiskt kunnat plocka upp Lundberg så borde han varit på sin egen back egentligen.)
bj21: Timrå och Rögle förlorade iaf så Modo har fortfarande huvudet över vattenytan.
Försvaret var ju iofs dåligt även under Challes tid, så det är inget nytt. Man vänjer sig vid hönsgården tillslut.
Fast man funderar ju ändå lite vad tränare Andersson lär ut till "gubbarna"?
J F K:
Jag har problem med attityden. Det känns inte som att det finns någon riktig energi i båset. I intervjuerna ser det ofta ut som att spelarna har vilopuls. Jag saknar den där svarta blicken som Forsberg och Wernblom kunde ha.
Tog Uffe någon Time-Out? Försöker man ens? Jag är väldigt tveksam till det här coachparet. Det tjatas konstant om detaljer, men det är ju tyvärr just i detaljerna som det ofta brister.
J F K: Äh kamma dig ;), idag var det stor klasskillnad och att vi bara blir ett mål efter är en sensation. Andersson måste sparkas omg. sen kan man kanske göra sig av med några spelare oxå.
Stötta hahaha men det är PROFFS, dom ska klara ta sig i kragen och göre det bättre utan nån som daltar med dom.
Berka: Men sluta för guds skull. Har du inte sett de senaste säsongerna då vi också legat längre ned i tabellen. Nu var man riktigt riktigt nära att kvittera mot ett av seriens tre bästa lag.
Det hade helt klart kunnat bli straff på slutet. En slashing på skridskon så Kempe delvis tappar balansen.
Ahnelöv. Sorglig. Helt ute och cyklar på två mål bakåt, igen. Vad i helvete har hänt? Varför kan ingen ledare stötta honom?
Sawchuk: men varför gör man inget åt detta, det är väl bara sparka han och ta in någon annan??
Nä man skämms som modoit, detta är kanske de sämsta och mest lata gäng jag sett beträda en is
Berka:
Jo, ingen nyhet, Andersson är totalt talanglös som coach
Han lyckades göra Lövens försvar ännu virrigare än det här och efter det värvade modo honom :O
Han som scoutade Andersson borde också få kicken...
Sawchuk: Är det inte andersson som ska sköta träningen med backarna?
Dags att sparka gubbfan långt åt hellvete för något backspel de har vi fan inte
Sawchuk:
Synd, men vi är i varje fall bäst i serien på att stirra på puck...
Bad_Brett: I ärlighetens namn var verkligen inte SAIK bättre än Modo i andra perioden. Tyvärr beror det inte på att Modo är så bra, utan att SAIK faktiskt är oerhört usla.
När SAIK kommer två mot två så tog de - förvisso ett rätt menlöst - avslut. Båda modospelarna åker förbi målet och vänder med en stor svängradie. Bägge SAIK-spelarna bromsar framför målvakten för att vara beredd på en retur eller liknande.
J F K:
Cumiskey ser för övrigt ut att ha klister under skridskorna i den här matchen. Jag undrar om isen är dålig, pucken hoppar och far... Fast å andra sidan tycks ju inte Skellefteå ha några stora problem med det.
Det är såklart svårt att vinna ifall man hellre svänger ner bakom motståndarmålet än att sätta pucken i öppen kasse. Ta Ritolas läge i början av perioden till exempel. Istället för att bromsa in framför mål och försöka kämpa in returen, glider samtliga spelare ner bakom förlängda mållinjen. Och när MoDo äntligen lyckades få igång passningspelet i slutet av perioden, ja, så slarvades varenda läge bort genom att åka och dutta bakom mål. Usch.
Tips från Bad Brett: Sätt Nagy med en riktigt spelskicklig kille och beordra honom att skjuta på allt som rör sig.
Sawchuk:
Varför är Björn Svensson petad egentligen, han är inte sämst i det här gänget.
Rytter: Då du verkar ha lite svårt med läsförståelsen på mina inlägg så lägger jag ned den diskussionen.
Det såg trots allt bättre ut, men man har ett bedrövligt självförtroende. Sådana spelare som Nagy och Skröder ska ju i första hand söka skott och om det inte finns läge möjligen passa. Nu letar alla passningar och om de inte hittar någon så skjuter de efter att målvakten kommit i position. Vi har passat bort så många bra lägen att man blir grinfärdig. Skjuter man får man minst en målchans och kan eventuellt få en retur. Missar man en svår passning har man NOLL procents chans att göra mål.
Rytter: Bänkar man Spina har jag väldigt svårt att se hur man kan spela honom med Susse eller vad tror du? Då blir det en förändring oavsett...
Jag menar att man ska försöka spela ihop kedjor, men givetvis kan man under match göra förändringar för att väcka laget.
Exakt alla som ser hockey måste väl ha begripit att Lehtivuori inte ska spela med Cumiskey?
Bra Modo, kom in 2 gånger i anfallzon i PP, starkt.
Gillar komentatorn, "DET GÅR SÅ LÅNGSAMT NÄR MODO SKA ANFALLA"
Rytter:
Sällan man ser fler än två modoiter samtidigt i TV bilden....
Patrik Källstr: överkörning är det väl redan????
Saik leker ju med oss, skrattar och kissar på oss