Berka:
Det här var ju inte roligt. Skellefteå gör mål på alla chanser. Påminner om den gången K-Fopp gjorde hattrick för någon säsong sedan.
Annars tycker jag att Öberg har spelat bra och att vi faktiskt tar för oss bra, men så slår naiviteten till.
Uppförsbacke.
Hmm? Felaktigt bortdömt enligt mig.
TUR!
Hade ni inte lånat ut Magnus Wernblom några år till Schtaan skulle de aldrig lyckats avancera till Elitserien/SHL utan fortfarande plutrrat runt i Allsvenskan och misslyckats i kvalserien. Hög tid att de betalar tillbaka för den gåvan. Hoppas på tre poäng med på färden tillbaka till Ö-vik i kväll!
Icing-Ove:"Tänkte spela på 0-9. Var lägger jag insatsen bäst, på UniBert eller Bert365?"
Lär dig googla, lär dig gå, lär dig hata (Skellefteå) AIK.
MorganaLefaey: De får mycket mer av kommunen och har mindre kostnader. Omsättning är givetvis kanon, men låga kostnader (för arena o.dyl) är lika bra...
Frölunda ser faktiskt ut att just nu ha en hygglig chans mot SAIK. Några matcher jag sett med dem har varit riktigt bra. Sedan vill jag gärna tro att Modo förstärkta med Nordgren, Skröder och Possler samt med bättre fart i benen efter den stenhårda träningen under landslagsuppehållet kan ge dem en riktigt bra match. Modo har ännu bättre målvaktsspel och det kan räcka långt...
Carl Lejonkräk: Visst imponeras man av deras spel. De är för närvarande överlägsna i landet. Känns som varenda formation är ett offensivt vapen och varenda spelare verkar fungera i den spelstil de spelar.
Sen måste man imponeras av hur de med mindre publik, mindre omsättning ändå lyckas gå flera miljoner plus i förhållande till Modo.
Berka: Är väl bra om de förbrukar all "tur" i den här matchen. Då har vi större chans i morgon.
Berka: Tröttkörda SAIK-backar kommer smaka mums för snabba Modo-juniorer mfl. Lööv och Torp manglar glaslirare på löpande band.. annat som talar för oss är att vi har bortaplan.
Hade behövt Skröder och Possler mot SAIK men... får bli nästa gång!
(Känns rätt sjukt ändå att vi har Skröder, Possler och Nordgren att invänta.)
Vet inte VARFÖR, men jag har en känsla av att nu är det tamefan DAGS!! Dags att vinna över sAIK. Gäller att ALLA är på topp, o inga junis-misstag, dä ere kört direkt.
Tips ( med hjärtat): 2-4 . Dvs 10 raka utan förlust?
Blake: Ja vem vet=)
btw. jag kan ärligt inte begripa hur leksand kan ligga så högt i tabellen, lever dom på euforin efter att ha gått upp i shl?, dom är verkligen riktigt dåliga men ett mediokert material men på något sjukt sätt så hamnar puckarna där dom vill.
Berka: Modo hade väl fortsatt sett riktigt loja ut och förlorat med 1-3... herregud, ingen kämpade! Lööv och Hedberg får G... men resten...
och framförallt Ritola! Släpp pucken någon gång!!
Berka:
Säkert minst tvåa på denna puck, men denna är rätt kul :)
Redigerad kommentar
bj21: Det var faktiskt ganska mycket tjafs kring SAIKs icingar. De slog förvånansvärt många och allt som oftast var det någon som försökte byta. Möller verkade för övrigt snacka med domarna precis hela tiden, lite som vår Susse gjorde och fick kritik för...
Jag är fortfarande besviken över att vi inte fick straff, även om det rimligen inte borde påverkat matchutgången. Trots att SAIK var så pass överlägsna så var konstigt nog bara ett mål frukten av att de skapade chanser. De andra två var ju jätteblunders.
W Nylander är bedrövlig defensivt, men det är märkligt att han banne mig är bland lagets absolut bästa i PP. Det är väl bara Ritola som är lika bra på att hålla i pucken och killen är bara 17 år...