1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507668 inlägg · 4105 ämnen

MoDo - Skellefteå 2006-10-07

765303 · » Till forumet

Sv: MoDo - Skellefteå 2006-10-07
19.13 2 - 0 EQ MODO 15. SALOMONSSON, Andreas
(33. NILSSON, Johan
59. DÖME, Robert)
Kommentera

Poffa: En riktig karl skriver du. Men hallå där. Du åt ju babymat igår på rastaurang.
Kommentera

65selander: Äh, veklingar. Hela bunten. Lite stark mat ska en riktig karl tåla.
Kommentera

65selander: Jag tror det var så här.

Kyparen: -HOT?
65selander: YES
Kommentera

scim: Indiskt är skitgott. När jag var i london så lyssnade inte jag tillräckligt på kyparen när jag beställde utan sa yes, yes...

Det enda som gick och äta var riset och brödet. Det andra vars så jädrans starkt så jag tror att gaffeln smälte ;-)

Kommentera

Paddan:

Hmm, då var det kanske det jag åt också, och brorsan som åt kycklingen. Hursomhelst så stod det i menyn att det var väldigt starkt och jag blev ytterligare varnad när jag beställde.
Kommentera

scim: Nepp, Biff Vindaloo blev det. Riktigt gott och väldigt kryddstarkt.
Kommentera

Paddan:

Chicken Masala antar jag? Så speciellt stark tyckte inte jag att den var...
Kommentera

Frisco: Efter gårdagen har jag också lärt mig att om en kypare på indisk restaurang frågar: "Är du verkligen säker att du vill beställa den där rätten, den är väldigt väldigt stark?" så kanske man bör fundera en gång till. Fast jag blev kvitt mina små förkylningssymptom i varje fall.
Kommentera

Paddan: Kaffe med riskaka, enligt rykten var det just vad som såldes på Hans Scheikes café utanför Koppparberg.
Kommentera

Frisco: Jag tycker det är hemskt med alla såna där alkoholiker i sportbarerna. Vi som är kaffedrickare har ju ingen möjlighet att få vårt kaffe i periodpauserna utan att trängas med en massa ohyfsade människor som knuffas och bär omkring på plastglas med sån där alkohol i. Usch... nä, tacka vet jag en kopp koffeinfritt kaffe och en riskaka.
Kommentera

Frisco:

Har vi en fluortant också?
Kommentera

Poffa: Vilken härlig match det var idag. Fullsatt i Arenan och ett MoDo taggade något fruktansvärt härligt. Men vad gjorde städtanten uppe på 401? Nästa match kanske fluortanten kommer dit?
Kommentera

65selander:

Du, tillsammans med alla andra bössor blev det typ 14 700:-.

Poffa:

Smart. Det där med tillnyktrandet först.
Kommentera

65selander: Du är ju fullare än jag. Stackars sate...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Poffa: Du vill vara snäll men du måste förstå... Knas bössa är ingenting man satsar i ;-//
Kommentera

scim: Ursäkta språket, men vilken jävla IDIOT Bengt Hedin är. Han kan räkna med ett elakr mail så fort jag nyktrat till. Nu ska jag försöka hitta till sängen, vilket i nuvarande tillstånd är sbårt. Gratis sprit i mängder är gott. Jättegott.

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ville bara bumpa upp er. Vem vill inte slänga ner en "krona" i knas sparbössa. Eich bein ein Kramforsbo... Uooo
Kommentera

Cyklob:

Fick samma rapport av den kära fadern som jag skickade idag, eftersom jag fick den stora äran att vara lagledare för äldsta dotterns innebandylag.

Naturligtvis var matcherna på så fyndiga tidpunkter som 12.30, 14.30 och 16.00

Kul det också, men jag måste erkänna att Swedbank lockade rätt mycket idag!!!
Kommentera

shinzawai: Såg precis inslaget när du skrev det, klockren. Dock så var den ramsan bara nr 2 på min lista...
Kommentera

HAHAHA! Har ni sett Modo-TV? Sundström körde "Va-va-va-va det-Svart-Svart-Svartvadet!" i omklädningsrummet.. :)
Kommentera

Gidde: Matchen var helt ok idag. Men man märker fortfarande att försvars spelet darrar då och då. Modo skulle absolut inte må dåligt av att skaffa in en mycket bra deffensiv back. Anfalls spelet var piggt idag och var riktigt underhållande långa stunder.

kan Modo fortsätta att spela så där bra anfalls hockey + att man får ordning på försvaret gärna en ny back. Så kan nog Modo överaska bra många.
Kommentera

Gidde:

Ja, det var pinsamt. Censur av sittplats...undrar vad som kommer härnäst?
Kommentera

Han borde väl veta att på 401 så finns kunskapen, dom ska man INTE tjafsa med...

;-)
Kommentera

Lumber Jack:

Allvarligt?!?!

Sparka Hedin!!

;-)
Kommentera

Gidde: Han skällde ut sektion 401 för att det gavs konsumentupplysning gällande Norrlands hockeyn. Troligen hade han begått harkiri om han hade fått en konsumentupplysning gällande sitt arbetsområde i SBA, den överkänslige fan...
Kommentera

scim:

Ostädat igen eller?
Kommentera

scim: Hur var matchen?
Kommentera

Avgå Bengt Hedin.
Kommentera

Mats Edström:
Kanske, men ett tåg med 400 som delar samma intresse för ett lag hade ju varit helt ok det med. I med och motgång heter det jö! ;

Nu blir det kalajs i Fagga, in i dimman !
Kommentera

Per HApps: Men det är likväl en färg.
Kommentera

Per HApps: Förhoppningsvis får du ut mer av det än vad dina kamrater fick...
Kommentera

Svart är en "färg" som kan definieras som frånvaron av alla andra färger eller som närvaron av pigment av alla andra färger. Orsaken till att något för ögat verkar svart är att inga synliga färger reflekteras.
Kommentera

Mats Edström:
Det beror på hur man ser på sakernas tillstånd. Skall på 40årskalas i kväll och presenterna, taxi dit och hem är ju sällan gratis och franco.
Kommentera

Per HApps: Inte i dina ögon kanske men i mina.

Känns det bra att ha sparat en massa pengar i dag???

Kommentera

Per HApps: Jo.
Kommentera

Mats Edström:
Svart är väl ingen färg?
Kommentera

Hawerchuk: En offensiv gigant, sa Bull Awful.

Nu går jag till TV-soffan med drickat och Christer Ericssons "Fotboll, bandy och makt".

Skål, för bruksorten som aldrig dör.
Kommentera

Svart är en underbar färg!!!

Kommentera

Svarten är en demon. En filibustrare av stora mått, och nu också en offensiv gigant.
Kommentera

Alfred Awful: Men nu jäklar var det Svarten i alla fall!!!
Kommentera

Dream Team: Jepp, men jag hoppas kunna kontraktera Westerlind som medarbetare till bloggen snart. Får jag inga svar på min platsannons inom en vecka släpper jag lös honom, oaktat konsekvenserna. :-)

Hoppas på en lång och fyllig redogörelse om fenomenet "Garderobs-supportern"...
Kommentera

Alfred Awful: Den officiella siffran är ju det som ska räknas. Alltså 9 153. Jag hittade för övrigt till din blogspot, via din presentation. Där fanns ju massor med matnyttigt vad gäller publiksiffror genom åren.
Kommentera

Dream Team: 9 153, mot AIK 1964. Utomhumatch på Kempevallen, men med samma läktarkonstruktion som senare kom att användas i Kempehallen.

Min far (som var där) säger dock att det stod folk även uppe på slänterna, så mytologin liknar väl den som omger er Brynäs-match på 70-talet, även om det nog inte var så mycket som 14 000 på Kempevallen.
Kommentera

Alfred Awful: Orkar inte kika på hemsidan. Hur mycket tar den... tippar på 7600 ;-)
Kommentera

Alfred Awful: Vad är er högsta publiksiffra någonsin?
Kommentera

Alfred Awful: Coolt. Jävligt coolt. Man får hoppas på något liknande 29 december.
Kommentera

Hawerchuk: Om det är någon som inte har sett det ännu så är alltså vår högsta publiksiffra sedan 10 februari 1967, och femte högsta någonsin, nu ett officiellt faktum.

7 600.

Slurp!
Kommentera

Alfred Awful: Schka allvarligt fundera på om det finsch schprit schå det räschker till lite bollschparkande ockschå...
Kommentera

765303 · »