NuMo:
Då man tittar på schemat så säger hjärnan att det är fan stor chans att vi inte tar en poäng till. Hjärtat vill annat förstås, men..
Tror fan att vår chans är att Linköping och Djurgården avslutar lika dåligt som vi kommer att göra.
J F K:
Tro inte på kvalserien heller men vill gardera mig så att besvikelsen inte blir så jävla stor.
Bad_Brett:
Dessutom tror jag inte vi fixar en kvalserie till. Blir derbyn mot både Sundsvall och Timrå nästa år. Trist för Norrlandshockeyn.
Sawchuk:
Det börjar lukta kvalserie nu. Bortamatch mot HV 71, sedan hemmamatcher mot Frölunda och Brynäs, två lag vi har haft enorma problem med. Sedan avslutar vi mot Djurgården i Linköping, där vi såklart kommer skita ner oss av nervositet.
Nej, det blir nog MoDo och Timrå i Lilla SM. Jag trodde ärligt talat att det här laget var för bra för att kunna tappa ytterligare en gång, men det verkar som att jag hade fel.
Bad_Brett:
I NHL varar en puckkontakt i genomsnitt under en sekund. Ritola har aldrig kommit under tio sekunder.
Hur många säsonger sedan är det som MoDo lyckades peta in en puck när man tagit ut målvakten? 10? 15?
J F K:
Det är väldigt tydligt varför han inte lyckades etablera sig i NHL. Den där spelstilen tolereras knappast där borta.
J F K:
Ritola borde få en alldeles egen puck som han kan åka omkring och dribbla med.
Bad_Brett:
Spela roll att vi får ett tröstmå. Vi gör ändå aldrig mål då vi tar ut målis.
J F K:
I min värld är det helt ofattbart att han inte byttes ut vid 3-0-målet. Dels för att han inledde fruktansvärt svagt och dels för att ett målvaktsbyte kan få övriga laget att vakna.
Säga vad man vill om Challe, men när han var tränare fanns det åtminstone en tanke i powerplay. Nu har det sett likadant hela säsongen. Ibland gör vi mål tack vare individuell skicklighet, men det finns ju ingan som helst struktur på det hela.
J F K:
Fy fan vad jag är less på att se en massa andra lag göra upp om SM bucklan, mår fan fysiskt illa då jag tänker på det.
Spelarna i Modo borde få bada isvak framför en storbilds Tv varje kväll det är en slutspelsomgång. Ska inte vara någon jävla tidig semester i år.
Tyvärr. Anton Hedman jobbar riktigt bra idag, men så fort han jobbar hemmåt så får han parkinsson i klubban. Två gånger i rad där slutar med ass på Skellefteås mål.
Mittåt. Det var visst Ahnenöv där på slutet.
Redigerad kommentar
Lumber Jack:
Kom igen nu då snälla fru fortuna, låt oss vända den här matchen, pretty please!
J F K:
Hoppas det där ger lite tändvätska, ett till och det kan bli match.
Skellefteå verkar ju inte vilja bjuda upp till dans så låt oss utnyttja deras passivitet.
Nieminen:
Uppenbart är att Skellefteå kör sardinburken och går på kontringar resten av matchen.
Sawchuk:
Nä, allt jävla snack om "vi ska bara till slutspel" gör MoDo skitnödigt. Nu är det väl fan dags att kasta om i kedjor och backpar. Coacha aktivare i varje match!!
Hur i helvete kan man bli så jävla usel av ett litet landslagsuppehåll?
spud:
Fan trodde det var Antikrundan man satt och kollade på, en massa övervärderade objekt som måste hanteras varsamt.
NuMo:
Modos enda räddning i år är att Djurgården fortsätter sin kollaps.
I ett slutspel har vi inget att göra tyvärr.
Häng med oss och spela Lilla SM då, så mycket roligare än missat slutspel. ;)