1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514992 inlägg · 4114 ämnen

MODO - Södertälje 20/11 2004

« · 456908 Till forumet

Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
Icing-Ove: Dom kör "Bob Lindemann"-systemet, "Spring och ställ dig i hörnet, Nisse!"
Kommentera

Ptja, om jag hade varit tränare hade jag låtit dom träna direkt efter matchen igår, ett stenhårt pass så att spelarna fattar att det är allvar (a la Herb Brooks och det amerikanska OS-laget inför Lake Placid-OS 1980)

Sen verkar ju Kent vara sådär måttligt intresserad av att coacha...
Kommentera

Nikki:

"Nu kräver jag generalskärpning och att alla spelare inser sina roller på banan." säger Skägget.

Det börjar låta som en gammal hackig vinylskiva. Har han infört något spelsystem, nån strategi eller ska alla bara "inse" sina roller själv ?
Kommentera

MODO Hockey mot Södertälje (preliminärt):
Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
35 Tommy Salo.

Backar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard

3 Mattias Timander,
33 Pierre Hedin

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman

6 Tobias Enström.
Forwards:
21 Peter Forsberg,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl

12 Daniel Sedin,
17 Fredrik Warg,
4 Jan Öberg

29 Morten Green,
27 Alexander Steen,
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
22 Joakim Lindström.

Jan Öberg med Sedin och Warg?
Kommentera

MODO - Södertälje 20/11 2004
Kommentar

Kent Forsberg: Alla måste inse sina roller

Tre raka förluster, femton insläppta mål, klart man inte kan vara nöjd då. Det är inte Kent Forsberg, MODO Hockeys coach, heller.
- Så här får det bara inte se ut, säger han då han kommenterar 3-4 senast mot Mora hemma.

- Nu kräver jag generalskärpning och att alla spelare inser sina roller på banan. Nu fick vi ju också den inledning vi pratat så länge om, men ändå tappar vi helt koncepterna.

Henrik Sedin skadad?
- Mycket synd. Nu tål vi heller inte fler skador om vi ska spela med fyra kedjor. Reglerna att man inte snabbt kan plocka hem spelare man hyr ut till allsvenskan är förstås helt fel.

Södertälje hemma blir förmodligen inte lättare än Mora?
- I sanning inte. Vi förlorade mot laget med 2-1 borta i en mycket skral match. Nu krävs det att vi lyfter oss överlag jämfört med vad vi presterat på sistone. Fortsätter vi så här är vi definitivt inget lag för övre halvan.

- Det alla måste vara införstådda med är att i ett lagspel ingår också något som heter försvarsspel.
Noterbart om laget

Lars Jansson (knä) ur spel, liksom Henrik Sedin (brutet finger).
Kommentera

« · 456908