1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - Södertälje 2019-11-03

« · 2002133 · » Till forumet

Sv: Modo - Södertälje 2019-11-03
Rytter:

Öhman gör det bra
Kommentera

jonsson:

Han lär nog inte bara om vilja utan även kunnande.

Tycker Öhman gör det bra idag. Inte lätt att komma in med så få minuter i tidigare matcher, hoppas han kommer igång nu.
Kommentera

J F K:

Ssk vill inge mer
Kommentera

Golden boy : Och hade Lundin varit så bra så hade han inte blivit ratad av AIK, medan Hanses faktiskt varit uppe i SHL. Jag tycker att Hanses visat flera år att han är en riktigt bra allsvensk målvakt. Det är ingen tvekan om att han varit klart sämre än Lundin hittills i höst...
Kommentera

8384: åå pitefoppa!!!!!😀😀😀😀😀😀
Kommentera

modomille: Snärtigt av J-Fopp även om målisen kunnat vara lite mer alert
Kommentera

Golden boy : PITEFOPPAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Nucky: Du har din åsikt, jag min. Hade han varit denne super keeper som vissa på forumet vill göra gällande hade han knappast harvat på i allsvenskan för fjärde året i rad, säger en hel del....
Kommentera

Nucky: I fjol var i fjol, i år är i år.
Lundin kan inte stå varje match så att man släpper in Hanses är bra och skapar konkurrens.
Men jag ser gärna att Hanses är uttalad 2:a målvakt och tar några matcher här och där då Lundin behöver vila för nog är Lundin rätt klart mycket stabilare än Hanses tycker jag
Kommentera

Heyerdal:

Tycker vårt pp är bra nu. Fast vi inte fick utdelning. Bra rörelse och många alternativ. Tycker tambellini visar klass i denna spelform.

Kul att vara modoit just nu.
Kommentera

Golden boy : Men kamma dig.. Kolla statistiken från ifjol. Var Modos överlägset bäste efter jul, låg på ca 93%, även i slutspelet.
Kommentera

J F K: vi ät så ivriga framåt o öppnar oss får kontringar, vi leder med två mål så borde vara mer diciplinerade
Kommentera

Nucky:?? Verkligen inte, han tog det han skulle men "stog aldrig på huvudet " typisk medelmåttig keeper.
Kommentera

modomille: Finns så JÄÄVLA mycket SPETS i det här laget!!😍
Kommentera

8384: Norlinder har inte sin bästa match. Tur Hanses räddade honom den här gången.
Kommentera

8384: Öhmans första poäng va? Väldigt dåligt av Tälje men men!
Kommentera

8384: shit va vassa vi är frammåt!!😀😀 oj norlinder är lite slarvig idag^^ saknar enström kanske. Tur det sällan blir nå skit av det
Kommentera

J F K: Och då är han inte ens i toppform! Har en känsla att han kommer vara tungan på vågen i täta och fysiska matcher.
Kommentera

Golden boy : Var HA’s bästa målvakt efter jul. Herregud, ge honom en chans att komma i form..
Kommentera

modomille: Satsa på Dackell som andre keeper, Hanses har väl egentligen aldrig varit någon riktigt bra keeper. Lundin känns given som förste målvakt.
Kommentera

modomille: Jo, med ett mål bortdömt och en missad straff. Ändå har vi tre...

Tambellini är riktigt bra. Hans skridskoåkning är faktiskt bra och han har definitivt skills. Jag läste någon domedagsrapport och fick lite lite dålig känsla, men förutom straffen och avstängningen så har han varit mycket bättre än väntat.
Kommentera

MorganaLefaey: Inte våran bästa period men det är lugnt! SSK kan få göra hur många mål som helst men vi kommer alltid ha ett mer 💪
Kommentera

SKiLMY: jag tycker ärligt talat att han ska ha båda målen. Iaf första. Andra räcker det ju med att han täcker stolpen ordentligt
Kommentera

SKiLMY:

Säger så här, sätter vi press på ssk i deras
zon så har dom stora problem.
Tycker vi är både 1:a o 2:a på pucken.
Som sagts i tidigare inlägg så,Nä Hanses är inte bra idag.
Kommentera

modomille: oroväckande att vi släpper enkla mål bakåt, bjudit in Ssk i matchen sen borde Karla fått tagit straffen, 4-2 hade känts bättre , verkar vara en match som kan sluta hur som helst
Kommentera

SKiLMY: Lundin är ju given förstaspade men han kan väl inte stå alla matcher. Tycker det var märkbart att han var lite sliten mot både BIK och Västervik.
Tycker det är iktigt att ge våra andra målvakter speltid också.
Kommentera

J F K: Ja det var den. I dubbel bemärkelse.
Tveksam att det skulle varit straff och tveksamt ingripande av Tambu på själva straffen.
Kommentera

SKiLMY: Känns inte trygg i målet
Kommentera

modomille: klantig utvisning. Hade all tid i världen men det fatta han själv iallafall efter med. Synd att vi missa straffen..
Kommentera

J F K: Fan nu hade vi en bra chans att ha en 2 måls ledning inför andra perioden. Men det var ingen vidare straff skulle låtit Karla tagit straffen.
Kommentera

SKiLMY: Håller med.
Kommentera

Gud vad jag inte tycker om Hanses längre. Så fruktansvärt instabil. Kör med Lundin framöver ist.
Kommentera

J F K: Framförallt både snabba och tunga med mycket kilon. Vi har ett rappt anfallsspel med mycket spets men vi är inte alls lika tunga som er.

Därför blir ni slagkraftiga oavsett matchbild. Som du säger, sjukt svårt att försvara sig mot då ni behärskar egentligen allt i anfallsspelet (på HA-nivå).
Kommentera

J F K: Det var hans dumma försök till rensning/passning? Som ledde till utvisningen med...
Kommentera

J F K: Tycker väl att straffen är tveksam jag.
Kommentera

7639: Hanses har inte en bra kväll...
Kommentera

J F K: Extra svårt när 4 ssk:are kollar på dansk pojk
Kommentera

goleafs: När vi är bra så är vi riktigt bra. Jag har tippat oss som seriesegrare och ångrar väl inte det, även om det jättelång tid kvar och oerhört mycket kan hända.

Vårt anfallsspel är rappt, initiativrikt och väldigt svårt att försvara mot.
Kommentera

Dundee: Fan vad vi är bra!
Kommentera

8384: den var vi lätt värd!!!😀😀
Kommentera

Dundee: Jaha vart inget mål jaja, bara ladda om och fortsätta kriga och där kom 3-1 haha så skönt :D.....
Kommentera

8384: Klacken sjunger och arenan spelar musik över.... fingertoppskänsla..
Kommentera

Dundee: Tveksamt faktiskt. Jag tycker att SSK-killen trycker in benet på Karlkvisr, men bedömningen är rätt hård numera.
Kommentera

bisterfinnen: yeeej fint grötkämparmål^^fyfan va lamt. Stör ej målvakt. Å billig utvisning innan
Kommentera

Helvete vad bra ni är! Hur ska vår brandskattade backsida orka stå emot eran tyngd i anfallzon?

Ni kommer till 95% vinna serien vågar jag slå fast.
Kommentera

bisterfinnen: Wehhoo 3-1 Johnsson om det ej nu blir bortdömt då.
Kommentera

bisterfinnen: Verkar vara rätt bra med folk ikväll
Kommentera

bisterfinnen: Ja, man blir glad av stt se J Fopp. Jag tror att han aldrig missat att ge järnet i någon situation. Sjukt bra värvning.
Kommentera

Dundee: Om alla bara kämpar som pite-foppa så kommer vi vara svårslagna!
Kommentera

8384: Är väl ganska förväntat att Hanses är lite ringrostig trots allt.

Känns av att Toby inte är med och spelar ikväll också.
Kommentera

« · 2002133 · »