1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - Södertälje 2019-11-03

« · 2002293 · » Till forumet

Sv: Modo - Södertälje 2019-11-03
Monno: Ja, får hoppas LP får fler chanser och man alternerar lite som du säger.
Tycker LP tagit stora steg sedan ifjol och liknar idag mer en playmaker än något annat. Dock lite vek fortfarande, men det jobbar man nog på.

Grejen med Norlinder är ju också att det ser så sjukt enkelt ut. Trampar förbi vem som helst och tack vare honom och Hedberg-Berglund finns det ständiga hot bakifrån, vilket lär vara sjukt jobbigt att försvara sig mot. Norlinders skridskoåkning påminner f.ö om Cumiskey, ser inte ut att ta i men går ändå så sjukt fort
Kommentera

Nucky: Tycker LP funkade bra där. Samtidigt är sdet svårt att förneka Froms spets när han får till det. Kommer säkert vara att dom varvar lite med varandra ett tag nu. Tycker dock man fick bättre tryck med LP än From. From har ju dock en sjuk skridskoåkning.

När man är på plats ser man verkligen skillnaden för From och Norlinder mot resterande "sniglar". Norlinder hade ju för tusan fått en isdansare att bli stolt, det ser så sjukt mjukt ut när han åker. Och fort går det.
Kommentera

KB: tycker mig se att Hellkvist fått in ett steg till i vår checking, sett det i de 2-3 senaste matcherna, vi går mycket mer in på kroppen på motståndarna än tidigare då klubborna oftast användes
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker fortfarande att det ser lite udda ut, men vem bryr sig egentligen? Han är liks fan snabbt in på situationer och gör det som ska göras.
Verkar vara en riktigt skön typ i överlag. Svårt att inte gilla honom. :)
Kommentera

Nucky: Håller med till fullo!
Kommentera

Bamse: Verkar som så, eftersom ingen annan säger nåt. Anser att han såg stabil ut senast med tanke på lite istid, snart så lossnar det ordentligt.
Kommentera

Nucky: J-Fop är precis vad ett lag behöver, ger allt i varje situation och det drar med sig de övriga i laget att arbeta hårt.
Kommentera

Nucky: Ja Forsberg är guld värd.
Förr tyckte jag hans skridskoåkning såg lite "udda" ut men nu ser han ut att ha ett väldigt flyt i åkningen.
Underbar inställning i match efter match!
Kommentera

KB: J-Fop däremot är värd varenda jävla spänn!
Tycker han är exakt vad som saknats i Modo de senaste åren.
F.ö är det sinnessjukt vilken bredd vi har i laget, och med Tambellini känns det som vi har en ny förstalina.
Olofssons kedja är riktigt bra, men 3:e länken bredvid Olofsson-Rosdahl är en svår nöt att knäcka. Den som ligger närmast är From, men tycker han är för ojämn för att förtjäna så mycket speltid.
Kommentera

Bamse: Tycker att han spelade bättre igår, men de flesta har väl varit eniga i att det inte alls har funkat för honom.

Jag har dock hört från några olika källor att både han och Johan Forsberg ska vara relativt billiga.
Kommentera

Är det bara jag som tycker att Öhman är totalt värdelös? Tycker inte han haft ett rätt sen han kom in i laget. Han är stillastående, försöker dribbla hela tiden och är svag i närkampsspelet. Känns, enligt mig, som om att inte Öhman gör sin grej (dvs bidrar i PP) så kan valfri J20-back ersätta honom? Han är nog rätt dyr.
Kommentera

Monno:
Verkligen 1,2 perioden var grym framåt.
Kommentera

Tarasov: Skottkartan var inte fy skam ändå. :-)
Kommentera

7639: Jo statistiken vet jag. Men vad hände på isen?
Tycker han gjorde några kanonbyten med Olofsson men sen spela han knappt nå mer?
Kommentera

goleafs: Du verkar hakat upp dig, vore extremt illa om Umeå men det enorma övertag i antalet invånare skulle ha färre personer på matcherna. Björklöven har varit i dvala så länge att folk har ju hubris nu och de förstod man ju redan när Kenta värvades. Modo är i en helt annan fas klubben har just nått de lägsta nivå den varit på oerhört länge, men oerhört få tendenser om att de skulle vända och som de startade säsongen var precis som alla tidigare år. Men ja måste ändå påpeka igen Umeå en så stor stad utan att få till något elitlag i nån av de större sporterna (ingen bryr sig om motionssporten innebandy). Klart folk suktar efter något att representera staden utåt.
Kommentera

Monno: Elbowing, spelade bara 6~ min i kväll
Kommentera

Nucky: Var på plats med dottern på.kvällens match så kan inte hävda att jag såg alla delar av matchen. Men.
Såg ändå rätt bra ur tycker jag nu satt vi inte "analysmässigt" bäst till men tycker SSK ändå hade sina stunder och vi var effektiva i defensiven. Blandat med slarv dock för bristande fokus. Första 2 målen ska nog Hanses ta en bra dag.

Kul med Öhman idag! Tycker han spelade enkelt och bra samtidigt som han försökte göra sin grej i offensiven när tillfälle gavs!

Sen en fråga, vad gjorde LP när han åkte ut? Missade det. För efter det verkade han bli bänkad?
Kommentera

goleafs: Ja, nästa match kommer bli något helt annat.
Lätt att få hybris när siffrorna rinner iväg som ikväll, SSK var fan inte bra och ändå tilläts dom vara med till mitten på andra perioden.
Vår defensiv måste upp bra många kugg till på Lördag, det är ett som är säkert.
Men kommer bli en jävla match oavsett!😎
Kommentera

SMÅLAND:
Bror du behöver inte oroa dig, jag och Modano kom överens om att vi och ni går upp framåt vårkanten. Sen blir det på lite olika sätt men det är redan klart. Kan tipsa om Carl Persson i Malmö fö kanske kan ge ökad bredd.
Kommentera

puffe: Ritola var snuskigt dominant sina första matcher i Modo.
Men det gick över...
Kommentera

8399: Tycker han är komplett. Riktigt stark i närkamper, bra skott och är spelintelligent.
Men hans akilleshäl är farten som inte blivit mycket bättre de senaste 2 åren.
Han behöver helt enkelt bli rappare för att bli en bättre spelare enligt mig iaf.
Kommentera

locken: Inget ont om Lukas men chanser fick han. Speltid i box o powerplay å ändå vill man lämna. Det kan ju vara så att han blev sur när Modo värvade Tambelini o fruktade sin speltid. Men samtidigt finns det ju flera sämre spelare kvar.
Kommentera

Rytter: Bästa starten för ett nyförvärv är Marcel Hossa. Är nog oslagbart.

Jag pratar inte om svågerpolitik, men namnet Wernblom bör alltid finnas i truppen.

Med tanke på hans ringa ålder dessutom, hoppas jag han har en framtid här.

Utan 'svågerpolitik' hade vi inte vunnit guld 2007 dessutom.
Kommentera

Rytter: För att inte tala om tidigare nordamerikaner vi värvat, yeeez..😅
Kommentera

puffe: Men det är Magnus Wernblom........
Kommentera

puffe:

Visst. Men svågerpolitik har vi provat med rätt dåligt resultat.

Ser inte hur Werner jr skulle göra vårt lag bättre i dagsläget.

Älskar att tambellini producerar, hur länge är det sedan vi såg en värvning under säsong få en sådan start och ha potentialen att bli en riktig favorit? Vi brukar ju oftast misslyckas med dessa värvningar, typ Elvenes.
Kommentera

SMÅLAND: Ni får hitta en nordamerikan med ett grymt skott😀
Kommentera

Länsvänner!
Vi har ett problem.
Vi kan INTE göra mål.
Ni sprutar in mål.
Kan vi inte få ett par utav er?
Vi har ett uppehåll på 10 dar nu!
Ni går ju som tåget...
Vi måste ju hjälpa varandra eller?🙄🤔
Kommentera

Rytter: Räcker upp handen. Wernblom är evigt förknippat med MoDo
Kommentera

hockey_21:

Skulle vara intressant att höra analysen nu efter några fler matcher.
Kommentera

Heyerdal: Det gör han säkert, han hade några usla saker för sej idag, men känns som att laget i stort vinner så mycket och så lätt , så de 'goda vanorna' sätts åt sidan(även av andra).

Antingen får Tränarna skärpa inställningen igen eller annars åker vi på en snöplig förlust snart. Oavsett känns det som att det finns en sån stabilitet nu, så nån skräp-förlust ska inte behöva innebära en trend av sämre matcher.
Kommentera

8399:

Riktig lovande och blixtrar till. Har svårt att bli den där producerande spelaren han ska vara på HA nivå, trots flera chanser högt upp och i pp.

Han är längre från shl i dagsläget än vad han var för något år sedan då han presterade bättre sett till ålder.

Inte mycket utveckling på honom senaste två åren, de år där mycket ska hända för unga spelare.
Kommentera

Undra om den här filuren ångrar sig nu😂
loven4ever.com/15-vesel-vs-tambellini/
Kommentera

Rytter: Ja Wernblom, är han ens ett SHL ämne eller ännu en kille som inte tar steget till seniorhockeyn?
Kommentera

Nucky: 🤔 bra att vi har två bra målvakter så utespelarna kan fokusera så mycket på anfallsspelet.
Kommentera

jonsson: Håller spelet hela säsongen så tror jag vi kommer se skillnad på publiktillströmning nästa år.
Widebro har också varit inne på det, de som köper till enstaka matcher är ungefär samma antal varje år.

Det är säsongskorten som måste upp med andra ord
Kommentera

J F K: borde inte vara så stor skillnad, Modo använder oftast 6 backar sen blir det centrarna som får extra speltid men visst blir det en nackdel
Kommentera

goleafs:

Vad är det man säger
Må bästa lag vinna👍
Kommentera

Nucky: Stämmer, men ni vinner mycket på er stora arena. Hade vi haft en arena som tar 7 000 hade vi givetvis fått ett högre publiksnitt också då derbyna drar upp ert snitt något enormt.

Samtidigt har vi aldrig matcher där det bara är 2 300 betalande, som ni kan ha ibland.

Men men.. See what you mean :)
Kommentera

Skrattretande att läsa om hur kass Hanses är efter denna o förra matchen.

MoDo är just nu så överlägsna i spelet så att man slarvar horribelt i försvarsspelet. Måste vara jättejobbigt att vara målvakt när försvarsspelet läggs åt sidan. Denna trend har funnits i ett antal matcher nu(även innan Hanses kom tillbaka), så jag tror vi har 2, kanske 3 bra målvakter när det gäller.
Kommentera

Rytter: Nä, Vi har ju Tambellini, vilket skott!!!
Har man ju inte sett maken till på århundrade...
Kommentera

Härlig seger idag, finns mycket positivt att ta med oss från denna match men finns fortfarande delar vi måste jobba på med. Men nu är det bara glädje och njuta av denna seger nån dag sedan är det bara nollställa och ladda för Löven på lördag. Då hoppas jag att vi kan fylla hallen det är verkligen grabbarna värda.
Kommentera

Nucky:

Detta är nästan för bra för att vara sant, och njuta så länge det varar.
Ståplats gör det bra med sin sång men Modo förtjänar verkligen mera publik på matcherna.
Kommentera

Blir en ruggigt häftig match på lördag, även om jag tror ni kommer vinna rätt bekvämt med tanke på hur ni sett ut.

Blir trevligt oavsett att åka ner till Övik och ta några öl :)
Kommentera

Supertrött: stämmer Norlinder kände jag inte igen, såg osäker ut som sagt saknade säkert Toby som partner
Kommentera

goleafs: 2 senaste åren hade ni 100-200 mer i snitt, så det är ju inga hiskeliga mängder vi pratar om.
Kommentera

goleafs: inte konstigt, inte ens nämnt den enorma skillnaden i befolkning. Kolla procentuellt mot befolkning så.
Kommentera

goleafs: publiken i övik har alltid varit lite ”bekväma” mycket publiktillströmning vid framgång och tvärtom vid motgång.
Men ja Löven har alltid bra med publik, ni gör uppenbarligen något väldigt bra som fyller arenan år efter år 👍🏽
Kommentera

Gavelo: Wallinder ser intressant ut. Bra storlek, slog några fina pass. Bra på grillerna
Kommentera

Gavelo: Allt är relativt I guess, vi har 20 år sportslig kräftgång men ändå lyckas vi locka publik år efter år.

Hoppas ni lyckas vinna tillbaka publiken denna säsongen! Det är ni värda, som sagt.
Kommentera

« · 2002293 · »