1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Södertälje 2020-02-05

« · 2031496 · » Till forumet

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
MorganaLefaey: Ursäkta språket...Men fy fån vad dålig Johnson är.
Kommentera

Ner på tre femmor..bänka dom som inte vill röra på benen osv..nä just ja..vi har björn "fågelholk" som coach
Kommentera

Jag tror Timrå kommer gå om.
Kommentera

Bad_Brett: JJ ser skadad ut, betong i benen.
Kommentera

Bad_Brett:

JJ gör inte många rätt idag heller
Kommentera

Bad_Brett: Varför stoppar man in Olofsson i första pp? Är det något dåligt skämt?
Kommentera

Bad_Brett: nu börjar vändningen. Lite jävlar anamma tyvker jag mig läsa av
Kommentera

J F K: Visserligen gör inte två fel ett rätt, men han sa att slashingen MoDo fick med sig i första också tog på handsken trots att det var en decimeter ifrån. Den utvisningen var väldigt billig i jämförelse...
Kommentera

Steken84: Är det sämsta matchen för säsongen? Det säger man i och för sig efter varje förlust.
Kommentera

Steken84: Nä man trodde det ej kunde bli sämre men det kunde tydligen bli. Och fortfarande ingen förändring bland kedjorna är ju bara konstatera att första kedjan kört fast.
Kommentera

J F K: Ehh, vi måste ju se till att få låna pucken någon gång.
Är ju så bedrövligt att man Ztorknar??

Vad är det som händer..
Kommentera

Hoppas det blir stortorsk så att spelarna kommer ner på jorden igen
Kommentera

hk: Ja, korkad utvisning av Enström, men till hans försvar så tar den verkligen inte på handsken som idioten från Nordamerika säger.
Kommentera

hk: SHL nästa!!! Divalater !
Kommentera

hk:

Åt helvete
Kommentera

Dundee: Helvete vad onödigt av Enström. Och där kom 0-3 hahaha det är pinsamt dåligt.
Kommentera

J F K: Boxplay efter att första kedjan spelat fast sig i försvarzon igen..
Kommentera

Dundee: 3 man på puckföraren................... och utvisning som ett brev på posten....
Kommentera

Robin Ztorken L: Det kan vara så att gruppdynamiken fått sig en törn.
Kommentera

gizzo: Han är ett troll, ingen idé att engagera sig emot :)
Kommentera

J F K: Modo ser på löven som Timrå ser på Modo.
Kommentera

Dundee: Sämsta jag sett på länge.
Inte en målchans på hela första, mardröm för vår nya spelare
Kan bara bli bättre, eller ???
Kommentera

goleafs: Jo, vi har visat ett helt annat engagemang då. vet inte varför.
Kommentera

puffe: Det ej kan omöjligt bli sämre i alla fall :)
Kommentera

J F K: Upplever att ni haft bättre försvar mot just oss, av någon anledning. Kommer bli en stentuff final även fast ni ibland kan läcka in mål mot mitten/bottenlag.
Kommentera

Robin Ztorken L: 2 perioder kvar dock, kan ju bara bli bättre, eller?
Kommentera

J F K: det finns nog ingen mer enögd supporter än du. Jag gillar det 😉
Kommentera

JoseGonzales: Om vi haft en dålig defensiv så skulle väl ett bra lag gjort mål på oss. Hyr många har ni gjort under ordinarie tid?
Kommentera

Rytter: Tycker han lämnar lite väl stor lucka mellan benen men i övrigt gillar jag det han ser... vågar utmana skytten rejält.
Kommentera

Dundee: Har vi överpresterat 38 matcher, men landat på vår rätta nivå de 4 sista menar du?
Kommentera

gizzo: Den dagen 3-3 och straffar avgör kvalet har du rätt. För alla som har sett mer än tre sekunder hockey så vet man att det inte är relevant.

Men, grattis du har säkert jättebra koll.
Kommentera

MorganaLefaey:

Nej första är inte mycket att göra åt, andra är det ju jj som ger bort ett friläge från offensiv blå linje.

Tänker inte lasta PB för något av målen.

Däremot är passningsspelet under all kritik, vi får ingen fart ut ur zon och det är stopp i mitten.

Nej detta var uselt. Vi måste upp 2-3 steg om Vi ska ha chans.
Kommentera

J F K: 2-2 va?
Kommentera

J F K: Så ni har en bra defensiv med nästan 40 insläppta mer än oss men vi har en totalt obefintlig offensiv med 20 mål mindre gjorda? Du kan ju inte förstå att du framstår som en färgad idiot.. men det är ju faktiskt inte mitt problem :)
Kommentera

Gavelo:

Är vi nedtränad tro?
Kommentera

JoseGonzales: Du är rätt kaxig trots noll vinster på fyra matcher. Noll....
Kommentera

J F K: saken är den att det bara är en enögd supporter som kan tycka det. Hade löven spelat så dåligt försvarsspel som modo gjort nu hade inte hjälpt med en vasilevskiy i målet.
Kommentera

Rytter: jag fick en massa skit när jag vågade kritisera JJ för nån/några veckor sen. Men upprepar det, han är ingen att hålla i handen när det ska avgöras
Kommentera

Dundee: Det är nu Björn måste kunna kliva fram och ändra matchbilden, är han den tränaren som klart det?

Jag har alltid tyckt att Björn är ytterst medioker på just den typen av coachning, otroligt sällan han lyckas ändra en given matchbild.
Men jag blir mer än gärna överbevisad
Kommentera

modomille: Jag blir glad värre om vi vinner.
Men ska vi vinna så får vi inte spela som 1a o förra matchen.
Jag tror spelarna har det för bra i modo.
Låt de byta om vid kempis o gå hela vägen till rävlyan
Kommentera

JoseGonzales: Såg du det i matcherna vi mötte er, eller ser du helt enkelt mycket på Modo’s matcher?

Vi kan spela bra försvar, det är jag inte ett dugg oroad över. Har dock många bra backar borta, samt Bartoseks första match på flera månader. Förväntar man sig då att vi ska spika igen är man ute och cyklar.
Kommentera

J F K: Att du tycker att Tambellini är en korpenspelare har väl inget med mig att göra?
Kommentera

modomille: Nä det har inte med att folk är glada, man ser det från sin synvinkel, dags för dig att respektera att folk faktiskt tycker så, finns inget rätt eller fel.
Kommentera

MorganaLefaey: Jag och Gavelo har varit inne på det här tidigare ingenting är klart. Men det får man ej säga i detta forumet för då är man en idiot. Man måste spela klart innan man börjar prata om framtiden. Sedan ska man absolut ha drömmar och förhoppningar men så fort man nämner något negativt gällande laget så är man en idiot samt man kan ej berömma andra lag.

Det är ett lag på banan denna match och vi ska vara glada det ej är mer mål i arslet.
Kommentera

JoseGonzales: Påminner om uttalanden om att Tambellini är en korpenlirare. Vi har år jag dåligt många matcher vi vunnit.

Sett till serien tycker jag att vi varit bättre än Löven, men att se endast räddats av Canata. Spelmässigt saknar man fullständigt en offensiv, men då man haft seriens överlägsna målvakt har man ändå kunnat vinna. Inget annat lag hade legat i toppen med så dåligt spel, förutom löven tack vare Canata.
Kommentera

Oj vad många här som kommer bli ledsen om vi vänder..ni är ju tamefan gladare när det går dåligt än när det går bra haha
Kommentera

Steken84: ..och alla dueller.
Detta är nog säsongens sämsta insats, SSK är ju flera klasser bättre och vi har inte ett skott på mål.
Totalt överkörda...
Kommentera

JoseGonzales: Dina uttalande i vanlig ordning helt utan verklighetsförankring.
Kommentera

JoseGonzales: ja vi har verkligen förmågan att bjuda på några feta chanser per match.
Men idag har vi väl 3 skadade backar o 2 på J18 landslag eller något. Så förstår om det är lite knapert idag.
Samtidigt har målen inte haft något med backarna att göra.
Kommentera

« · 2031496 · »