1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507134 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Södertälje 2020-02-05

« · 2031656 · » Till forumet

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Clay.2: Tänker du på ditt lag eller? Nu inväntar vi bara resten av dina polare ;)
Kommentera

NuMo: Nya spelarna var höjdpunkten ikväll, JJ - Tambi - Karla som inte har varit bra efter jul.
Kommentera

Gavelo: Syns att han är temposvag dock, matchotränad i detta tempo. Men definitivt en habil insats, 0+2.
Kommentera

J F K: så är det. taskig inställning. positivt är väl att Iikka ser ut som ett fynd och Bartošák har kvalité, även om han inte fick så mycket hjälp ikväll
Kommentera

Monno: Och snälla, behåll Johan Pettersson, tycker han är en av våra friskaste fläktar på backen idag.
Kommentera

Clay.2: mest matchotränad, men det sorgliga är att laget inte bjuder till. Finnländaren Kangasniemi är också matchotränad, men bäst ändå
Kommentera

Gavelo: Det går fort i hockey man måste spela klart innan man kan summera något. Finns mycket att jobba med för våra tränare. Men det är bara bryta ihop och komma igen.
Kommentera

Gavelo: Nej, det tycker jag inte. Kan vi få upp arbetsmoralen och ödmjukheten är risken väldigt liten.

Men, vi har en coach som är fullständigt oförmögen att vända en mstchbild lite senare och som inte har en plan B.
Kommentera

J F K: Hade en misstanke på att det skulle bli lite svårigheter för att vi spelar in nya pjäser i laget, men det här är som du säger inställning, eller i alla fall energidränerade hjärnor för tillfället.

Vi hade ju en sådan period förut så förhoppningsvis har Björn koll på hur man ligger till och beräknar att formen stiger mot slutspel då man skall vara på topp.
Kommentera

Monno: Klart han passar bort till 5-2 bara för det...

Nä dålig match. När förlorade vi två raka sist?
JJ och Tambo måste försöka varva upp igen. Så får Kangas försöka väcka 2a kedjan.
Tycker Karla ändå gör nånting iaf.
Kommentera

Gäsp: Ja tyvärr, har iofs varit skadad men nog kan han mycket bättre.
Kommentera

Gäsp: Ja du ..Ibland undrar man om vilken serie dom spelar i . SHL känns långt borta ibland .
Kommentera

Silly: Toby har nog haft en nedåtgående formkurva hela säsongen.
Kommentera

Tarasov: Kvällens tre bästa: 1. Kangasniemi
2. Behov 3. Johan Pettersson
Tre sämsta 1 JJ 2 Enström 3.Berglund
Kommentera

Silly: Nej, det där är inte formkurvor. Det är fel inställning och lättja. Att analysera det på annat sätt är faktiskt bara felaktigt.
Kommentera

Dundee: Är väldigt stor risk att vi har 2 raka torsk på schemat, Karlskrona borta blir riktigt svårt och Timrå hemma är svårare!

Hur summerar man denna match?!

Säsongens sämsta insats första 37 sen relativt till riktigt bra sista 23.

Södertälje är sett över 60 minuter överlägsna och vinner så otroligt rättvist
Kommentera

Känns som det är många formkurvor som pekar nådåt JJ. Tambolini, Hedberg, Olofsson,Toby
Kommentera

J F K: Vet inte om jag "skyller" på skador, jag säger bara hur det ligger till ;-)
Kommentera

Dundee: så sant så sant
Kommentera

Trilske: Vi hade vunnit rätt enkelt om vi haft rätt inställning. Man ska inte skylla på skador .
Kommentera

Gäsp: Det finns sällan några lätta matcher längre. Det är hårt jobb varje match som gäller går ej slappna av.
Kommentera

Nucky: Absolut, men vi har ju flera spelare borta+inlånade spelare. Inte direkt optimala förutsättningar för Bartosak att hoppa in i detta skede.

Kangasniemi är ju i alla fall bäst ikväll.
Kommentera

Monno: Jellvert fortsätter att vara sådär mångsidig som bara han kan vara.
Centra två offensiva oerhört kreativa FW? Inga problem.
Kommentera

Trilske: Å andra sidan har Bartosak högre högstanivå än Hanses, och han behöver matcher för att komma i form.
Kommentera

Monno: Dom kommer att bli farliga och även SSK kan förstöra resan för "topplagen" i kvalet.
Kommentera

snowden: Fast domarna dömer inte. ett rapp på handskarna på Karla släpptes också.
Kommentera

snowden:

Iikkas sista byte var värt entrepengen, snurrfint och sedan en backhandpass ner på bortre stolpen. Vi har växlat upp och skapat bra lägen, men SSK målis har varit bra och kommit upp när det varit lägen.
Kommentera

snowden: Mora kan bli ett riktigt otäckt lag i kvalspelet...
Kommentera

MorganaLefaey: Idiot som knuffa in spelare i målvakten!
Kommentera

Det var lite detta jag menade med att man "vaskar" Hanses form lite i onödan, inte att det var synd om honom eller så, bara att han lika gärna hade kunnat stå några matcher till med tanke på vilket slag han är i.

Men det är lätt att vara efterklok, tror dom flesta ville se Bartosak ikväll, inkl. undertecknad.

Men vi ligger inte under p.g.a. målvaktsspelet.
Kommentera

Gavelo: hoppas du bor avlägset. För nu är räven på jakt
Kommentera

Gavelo: Du får lägga upp en bild i så fall
Kommentera

modomille: Håller med ang Kangasniemi han visar bra kvaliter. Kämpa sista 10 nu då och avsluta på ett värdigt sätt.
Kommentera

Clay.2: Enligt mig så har han fått en oerhört otacksam debut med fruktansvärt dåligt försvarsspel.
Kommentera

MorganaLefaey: Vänder Modo detta så ska jag klä av mig naken och gå ut på en promenad i endast Modo halsduk 🧣
Kommentera

0+2 för div1-backen, kul för honom.
Kommentera

Rytter: Ja Kangasniemi ser riktigt bra ut. Han vågar också ta sig in framför målet trotts att han är så liten.

4-2!!!
Kommentera

Tarasov: Nu spelar vi som ett lag i alla fall. Kanske reducerat till 2-4 med.
Kommentera

Rytter: Modo har vaknat nu iaf. Tog 37 minuter!
Man kan säga att det blev 200% bättre sen man kastade om i kedjorna
Kommentera

Rytter: Det syns på Iikka att det gått troll i poängproduktionen.
Med det han skapat ikväll skulle i spelare inne i flowet ha flera poäng.
Han får väl trösta sig med att alla andra verkar under isen. När.dom är.med i matchen borde det kunna produceras lite.
Kommentera

Tarasov:

Iikka har bränt 2-3 bra lägen, gillar det jag ser trots att han inte ens tränat med laget.

Bartosak ser intressant ut också trots att han fått lite skit emot sig.

Matchen är körd, men vi måste hitta nivån och ta med oss in i nästa match.
Kommentera

Tarasov: det jobbiga är att när vi gör en skitmatch så mår man som laget spelar. Vinna vill man alltid göra! Extra jobbigt när Timrå närmar sig... Tror dock vi hittat en riktig lirare i Iikka
Kommentera

Robin Ztorken L:
Nu är du på det där humöret jag lärt mig uppskatta! Men lugn jag tror det kommer ljusna, den roliga delen av säsongen med kval/slutspel och som avslutas med en underbar VM-turnering i maj har precis börjar. Kärlek till er hockeyvänner❤️❤️❤️
Kommentera

Gavelo:

Han kastade redan om i slutet av tredje när klagomuren var välbesökt.
Kommentera

puffe: Hur är den nya målvakt ,dålig hjälp eller ,,match otränad .
Kommentera

Rytter: Han gjorde ju inget, det var därför vi klagade!!!!

Kangas är nära igen
Kommentera

Tarasov:

Klokt inlägg!
Kommentera

Rytter: Han brukar aldrig agera. Därmed inte sagt att han aldrig kan agera.
Kommentera

jonsson:
Sådan är idrotten, man kommer fel in i matchen, är på g men får mål emot sig i fel lägen. Sett över hela säsongen har vi visat upp ett mkt bra spel och varit rätt så bra på att hålla motståndarna från slottet.

Det är väl egentligen inte mer annorlunda än att en annan har dåliga dagar på jobbet kör fast osv, invändningen då är kanske att ”jag kämpar iaf”. Det anser man själv men en utomstående kanske inte skulle hålla med.
Kommentera

« · 2031656 · »