1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511780 inlägg · 4110 ämnen

MoDo - Södertälje 2022-12-07

« · 2420966 Till forumet

MoDo - Södertälje 2022-12-07
Tredje seriefinalen för MoDo på kort tid. Nu är det Kringlorna som ska smulas ner till müsli.

SSK har 3 raka segrar, MoDo har otaliga, men hoppas på en rysare(vi har inte tagit en 3poängare hemma mot SSK på 5 senaste försöken)

Första mötet mellan lagen, äntligen hemmaplan, lär vara ett taggat hemmalag ikväll.

För att citera Karlin angående SSK
´"det kommer att bli en härlig nöt för oss att knäcka"
Kommentera

Sv: MoDo - Södertälje 2022-12-07
puffe2: Noterbart: 4/6 senaste mötena har slutat med straffar. Modo vann dock alla dom. Jag var på plats senaste hemmaförlusten och det var riktigt sömnpiller från Modo.

Sätter en slant på SSK ikväll. Rimligt att dom bryter vår trend givet deras form...
Kommentera

snowden: Fast då kontrar jag med våran form plus att vi vann med 9-3 senast det blev full pott :).

Fast en förlust kommer nog vilken månad som helst
Kommentera

snowden: Själv såg jag förra matchen mellan lagen nere i Södertälje. Vilken ångest de hade då. Det påminnde en hel del om oss säsongen innan...
För övrigt avgjorde Nordin på en magisk straff:)
Kommentera

snowden: tvärtom tänker jag, mer rimligt att vi vinner.
1, 12 raka och går för rekord vilket måste elda på tävlingsmänniskor.
2, vi har 9 vinster och 2 straff förluster hemma.
3, Vi har Bernhardt/Nässen Norén/Ingman som går på vatten.
På plats 4 till 21 kommer resten ;)
Kommentera

Werner: Tror att om sviten ska brytas innan jul så är det ikväll, Västervik och Tingsryd kommer vi ta 6 p mot.
Vill se en uppryckning jämfört med förra veckan, De som var sjuka borde ha piggnat till nu och tappat segheten man kan få efter magsjuka.
Kommentera

Keriksson: Brukar vi ta tre poäng mot Västervik? Hur länge har du varit MoDo-supporter? ;)
Kommentera

J F K: Många år men tänker på detta år, Modo slog dom 0-1 för ett tag sedan. Kanske varit tungt tidigare år men med den form vi har nu så borde det bli full pott, Västervik är dessutom inte samma lag nu som tidigare.
Kommentera

J F K: Känns mer som att Karlin var problemet, inte Västervik i sej. Pendeln började svänga när han byggde bo i vårat bås :)

Sen har dom ju förvisso alltid den där 'riktige' Victor Öhman
Kommentera

puffe2: Oj vad skönt det hade varit med vinst ikväll. Dra iväg från lagen på riktigt.
Kommentera

MoDoNörden: Känns som en tuff match. Södertälje har en bra defensiv, bra målvakter och ett överlag tungt lag. Men ja, det skulle vara extremt skönt med en vinst här. Gärna en riktig håll käften-seger enbart för att göra ett statement.
Kommentera

KB: Tycker vår offensiv har varit trubbig de senaste matcherna. Tror också det blir tufft ikväll
Kommentera

Nucky: Jag skulle vara nöjd med 1 eller 2 pinnar här!
Kommentera

Nucky: Får höja moralen här då. Har precis spelat mitt turnummer, 8-3!

Varför ska seriesuveränerna ej vara extra taggade när de äntligen får spela hemma? Vi lär snart förlora nån match, men tror på rejäl urladdning ikväll.

Efter en del slentriansegrar blir det show ikväll, vad ska kvällstidningarna hitta på om vi även slår SSK? Det stora hotet mot en förlust i år är Östersund borta nära nyår, brrrr, där är det tufft värre
Kommentera

puffe2: Jag har förhoppningen att det var lite av en dipp förra veckan och att vi nu vill visa oss från en bättre sida. Framförallt var matchen mot AIK ett bottennapp och vi brukar ha en tendens att göra bättre matcher efter sådana där energifattiga insatser.

Hoppas för övrigt att Berg snart är tillbaka och hinner spela sig i form innan vi tappar Norén (grattis och välförtjande förresten).
Kommentera

puffe2: Är inne på samma spår som dig. Experterna pratar sig varma om Täljes påstådda magnifika defensiv, problemet är att de inte har mött seriens målgladaste lag! Ikväll tar deras flyt slut
Kommentera

Ingen Adam Pettersson ikväll
Kommentera

Sigge: Ja, vi har alltså läge att nå 100 gjorda mål ikväll, Löven har inte ens nått 80 mål än, Det är något annat, SSK målvakten kommer garanterat få vittja nätet ikväll.
Kommentera

MoDoNörden: utan AP å woods och med en dicken som inte är van vid svenska vinterkräksjukan....tvek!
Kommentera

Smurfen: Känns riktigt tungt. Såg honom på stan senast igår och då såg det inte ut som om det var något fel på honom alls.
Kommentera

grimiss: Intressant att se EJK med OP och SEBBE.

Goalies
30. Gudlevskis, Kristers
31. Nygren, Marcus

1st Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
23. Dickinson, Josh
15. Sveningsson, Filip

2nd Line
11. Ingman, Josef
14. Norèn, Jakob
33. Mannberg, Daniel
32. Niederbach, Theodor
38. Södergran, Johan

3rd Line

27. Folin, Niklas
26. Wahlberg, Emil
12. Pettersson, Oscar
19. Karlsson, Erik
36. Ohlsson, Sebastian

4th Line
2. Jonsson, Ville
18. Umegård, Karl
28. Jacobsson, Theo
13. Styf, Helmer
Kommentera

Rödluvan: Tolopilo Talapila, häftigt namn på Ssks målis! Såg f.ö. att Oskar Nordin saknas i Östersund ikväll, kanske skadad.
Kommentera

7639: Däremot rätt ointressant att se Sven i första igen. Man bara vet att inget kommer hända. Men däremot hoppas jag juniorkedjan visar på fin kemi
Kommentera

Rödluvan: Istället för att Mikkel och Dicken får Sven att bli bättre blir det oftast tvärtom, han drar ner dem till hans låga nivå. Hoppas jag blir motbevisad
Kommentera

Rödluvan: Korkat att göra sig av med Marenis innan vi gjort klart med annan spelare.
Nu ser laget tunnt ut, som sagt vi behöver seniora kroppar i laget .
För många junisar nu för min smak, även att dom gör det bra
Kommentera

Sigge: Är sjukt taggad på att lägga dagens match på mute, så jag slipper höra Marklund babbla på!
Kommentera

Rödluvan: Då gör Sven minst 3 poäng ikväll då. Fantastiskt bra val, att de ansvariga väljer ut Östersund-Djurgården som kvällens huvudmatch. Gillar Östersund, men fanns det ingen mer intressant match som huvudnummer i denna omgång?
Kommentera

puffe2:
Hatet mot Sveningsson vet inga gränser 😀
Kommentera

Tarasov: Du hade rätt Tarsov, det vart Sveningsson som blev den ny-gamla hackkycklingen
Kommentera

Rurik: Hmm....AP borta alltså, någon som vet varför? Vi får kasta om i kedjorna, känns mindre bra.
Kommentera

Confusius: Varför säger kommentatorn Talapila hela tiden? Heter han inte Tolopilo?
Kommentera

bollan123: Jo han heter det, men denna kommentator är med ett milt ord verkligen skit dålig
Kommentera

bollan123: Vanligt att o:n uttalas a i ryska.
Kommentera

Confusius: Var det där inte Sveningssons sista PP så vet jag inte vars jag tar vägen.
Kommentera

Armbågstackling???
Kommentera

Färdkost: Vad är det på riktigt för hittepå utvisningar?
Kommentera

Färdkost: Skämtar ni med mig?
Kommentera

Färdkost: Hur kan domaren ta den utvisningen men inte crosschekingen på Niederbach?
Kommentera

Rödluvan: Har skrivit det förut. Svenningsson har inte tillräcklig kvalitet i passningsspelet. Han borde verkligen inte spela pp.
Kommentera

Gurkan: Korrektum på uttalet
Kommentera

J F K: Japp in med Theo igen, han må ha ett sämre skott men mycket bättre på att få fart i puck tempot och på att utnyttja Josh nere vid mål.
Kommentera

MoDoNörden:
1-1 i dåliga utvisningar
Kommentera

Tarasov: Hat? man kan väl uttrycka att mam inte anser att Svenningsson är tillräckligt bra för att spela pp utan att det är hat?
Kommentera

J F K: Just det att han, efter två säsonger, inte FATTAR att han inte kan hålla på och vänta. Han måste skjuta direkt och det måste gå fort. Blir fundersam om Holmström inte borde säga något? För det har han sannerligen inte gjort.
Kommentera

J F K:
Iaf inte på den positionen, tror Aagaard är lämpligast där i nuläget.
Kommentera

Rödluvan:
Jo det har han säkert meni matchsituation så är det svårt.
Kommentera

Tarasov: Passa tidigare där Svenningsson!!!! Dick helt fri ju
Kommentera

Tarasov: Södertälje är bättre än Modo ikväll
Kommentera

Vikingen: och inte rakt på målvakten...
Kommentera

Gavelo:

SSK har öppnat riktigt bra, mitt x ser bra ut än så länge ;)
Kommentera

« · 2420966