1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

MODO - SSK 19/1

970255 · » Till forumet

Sv: MODO - SSK 19/1
Poffa: Jag kikade på visitkorts-schemat tidigare iafton och där står det 22/1. Är det Hasse A eller Bengt H som tabbat sig månne?

Kofösare? Bisonjägare menar du väl.
Kommentera

Skönt att vi spöade det där jäkla skitlaget från Syritälje.

Sju raka känns bra och endast tre poäng bakom tvåan med två matcher mindre spelade känns inte heller fel. Nu kör vi över kofösarna på måndag och tar oss upp på andra plats.
Kommentera

Lumber Jack: skönt att ni satte dit Fjollträskarna idag.
Kommentera

Salle:

med 1.58 kvar: Vad satte sig #39 på? Det som är kvar av fjolårsformen.
med 1.36 kvar: "Jag åker kringlor runt dig, din fjant"
med 1.23 kvar: "Äntligen har jag fått i mig all julmakrill"
med 1.03 kvar: Utmanade ensam klacken i Öka/Kämpa och vann... TKO
med 0.16 kvar: *klubbjävel* Vad har Timrå med det här att göra?
Kommentera

Paddan: En del lustiga bilder från [url=www.modohockey.se/bildspel/080119/]Nordströms bildspel/[url]

med 1.58 kvar: Vad satte sig #39 på?
med 1.36 kvar: Vad bråkar #19 & #20 om?
med 1.23 kvar: Hård i magen Tolsa?
med 1.03 kvar: Utmanade ensam klacken i Öka/Kämpa och vann...
med 0.16 kvar: *klubbjävel*
Kommentera

Sedan så är det intressant att notera att en sån veteranskribent som Hasse Andersson har uppenbara problem att skilja mellan spel med en man mer, och spel med en man mindre på banan.
Kommentera

Spelade Öberg något i de två sista? Såg inte till honom.
Kommentera

ojoj vad skröder var dålig i första. Men vi har övertaget än så länge.
Kommentera

Även dagens drabbning går att upp leva till ett överkomligt pris med hjälp av ett städredskap. Något som lockar extra mycket eftersom undertecknad måste lämna sändningen i tredje perioden pga andra åtaganden.
Kommentera

God morgon!
Kommentera

God natt!
Kommentera

MorganaLefaey: Skämt o skämt, dom kanske skulle segla på en jordenruntkryssning och inte behövde tvättmaskinen mer.
Kommentera

MorganaLefaey: Vadå. Var det där svenska... :-)
Kommentera

AM: Snyggt att ta fotot medans man har tvätt i. Sen så ska man väl inte skämta om svenskan.
Kommentera

Sv: MODO - SSK 19/1 Kommentera

Berka: ja jag hoppas han sänker Tälje imrron då?
Kommentera

Gusse: Jo men har håller sig ju över ytan till skillnad från vissa andra skribenter.
Kommentera

Poffa: Nu är du ute å seglar Poffa!
Kommentera

Berka: Har han köpt båt?
Kommentera

zigge: I morgon kommer perthan hedin skuta i krysset från blå...
Kommentera

Frisco: Varför inte sära på 35 o 8? Jag tycker det känns kymigt när de är i egen zon under press.
Kommentera

Wayne Gresky: Håller med dig. Westin har överraskat. Men han är ju inte Modos bästa back direkt. Däremot finns chans att han kommer att bli.

I övrigt har inte J20 nån match i helgen.
Kommentera

Wayne Gresky: Visst är det bra att han får lite speltid och känna på pucken lite mer, men när det gäller slutspelssnacket så känner i alla fall jag att varken han eller hedman har något där att göra. Men om någon back skulle bli skadad så är han nog bättre där än hedman då han kan spela sina 10 minuter och inte så mycket farligt händer åt någondera hållet. Men nog kan man säga att Hedman har mer hockey i sig och att även han borde få spela för att rätta till de fel han gör bakåt.

Sen så kan man väl hålla med om att det är ganska skönt när han får för sig att han är stenmark och åker slalom mellan allt och alla.
Kommentera

källan: Salle är väl fortfarande krasslig. Jag ser inget negativt i att Westin gör några matcher i J-20. Det kan vara nyttigt för honom att få spela 25 minuter i någon match också och inte bara 10 min i varje match. Även om han spelat oväntat bra så är han inte en man för vårens slutspel.
Kommentera

Salle: Luckner sa så.
Kommentera

källan: "Som ett travlopp" ???
Kommentera

källan: Varför inte Salle, Svarten och Werner i samma kedja ?
Kommentera

Som ett travlopp :S
Kommentera

Salle: Exakt min åsikt.
Kommentera

MorganaLefaey: Nog för att jag håller med om att Jens överraskat oss alla med sitt mogna enkla spel. Och att det är synd att han "offras" när vi får tillbaka skadade.

Dock så ser jag hellre Victor dabba sig nån gång och sedan revanschera sig genom en grym uppåkning eller nåt liknande. För killen kan.
Kommentera

Frisco: Han hade tydligen problem med sin dator. Han har fått skicka den till Tyskland. Flera gånger.
Kommentera

Frisco: Troligast för att man väljer att låta V.Hedman spela i stället för Westin. Känner redan nu hur man kommer sätta hjärtat i halsgropen så fort det blir lite press i egen zon och hedman är inne på isen.
Hedman har mycket större möjlighet att bli en all-star, men just nu så är Westins säkra enkla spel så mycket bättre.
Kommentera

Poffa: Varför är det synd om honom?
Kommentera

Salle: Stackars Jens.
Kommentera

Poffa:

Kommentar

Elitserien är jämnare och ovissare än någonsin tidigare och allt talar för en enorm strid på kniven fram till den sista 55:e grundserieomgången. För MODO Hockey som vilade i torsdags väntar nu hemmamatch mot Södertälje SK.
- Återigen ett möte med ett lag som är närmast i desperat behov av poäng, säger Harald Lückner, coachen. Södertälje är inte lätta att besegra. Vi vann i höstas med nöd och näppe hemma (4-3) och fick stryk borta. Laget har framförallt ett mycket tätt försvarsspel.

MODO- coachen såg mötet Luleå- Södertälje på TV i torsdags kväll, där SSK tog en meriterande seger.
- Matchen som sådan befäste bara det vi visste. Södertälje är, som alla andra lag, oerhört svåra att besegra. Vi kan bara fokusera på vårt eget och vi har en plan som vi hoppas kunna genomföra.

Harald Lückner har ingenting emot alla spekulationer som finns i luften.
- Tvärtom. Det visar att engagemanget kring och för hockeyn är stort och det är bra.

Viktigast mot Södertälje?
- Som mot de flesta andra lag. Det gäller att inte slarva, då hugger dom direkt. Att de sedan försvarsmässigt är bra syns ju i kolumnen för insläppta mål hur väl som helst.

Lückner jämför elitserien just nu med ett spännande travlopp.
- Vi är på bortre långsidan just nu och det gäller att försöka skaffa sig en så bra position som möjligt.

Skadesidan i MODO Hockey ser riktigt ljus ut, vilket också märks i form av att Andreas Salomonsson och Tommy Wargh sätts upp som extraspelare och att man väljer Per Hållberg rehabilitera sig ett tag till.
- Som vanligt chansar vi ingenting. Hållberg ska känna sig hundraprocentigt okay när han väl gör comeback, precis som fallet var med Timander.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Inga skador, Per Hållberg vilar, Jens Westin spelar med J 20.

Noterbart 2: Tidigare möten i vinter med MODO:s siffror först: 4-3 (Swedbank Arena), 4-0 och 1-4. MODO har förresten fem raka hemmasegrar mot Södertälje.

Noterbart 3: Lördagsmatch hemma. Då värmer MODO 09.00, har genomgång 10.00 och äter lunch vid 10.30.

MODO Hockey mot Södertälje:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Michael Zajkowski).

Backpar:
35 Pierre Hedin,
8 Oscar Hedman

5 Hans Jonsson,
3 Mattias Timander

23 Atvars Tribuncovs,
41 Victor Hedman.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
79 Fredrik Warg

18 Peter Öberg,
39 Per Svartvadet,
9 Magnus Wernblom

19 Jari Tolsa,
20 Oscar Steen,
22 Patrick Yetman

13 Marcus Jonasén,
29 Andreas Molinder,
26 Ronald Petrovicky.

Extraspelare:
34 Tommy Wargh,
15 Andreas Salomonsson.

Kommentera

Wayne Gresky: För mig så lockar motståndet. Det är ju SSK, och vi på 401 har ju en sådan utböling mitt bland oss. Att få se en vinst mot dem och kunna håna honom, är värt mycket. :-)

Och vädret? Tur man inte ska vara nykter, då behöver man inte bry sig.
Kommentera

Poffa: Som jag skrev på officiella: Motståndet lockar inte och väderleksprognosen lär få långväga supportrar att tänka en gång extra.
Kommentera

Poffa: HAHAHA så kan de vara...
Kommentera

Nästan 1200 biljetter kvar till morgondagens match. Kan det betyda att man har en chans att komma in i puben i pauserna, utan att gå med tre minuter kvar av varje period?
Kommentera

Berka: Vad är problemet? Är det i matchen mot SSK som vi ska vara fullt lag och på topp? Eller är det bättre att Hållberg blir helt frisk innan han ställer sig på isen i matchsituationer igen?
Kommentera

Berka: In med alla? Det går inte. Då blir det utvisning.
Kommentera

Poffa: Att hållberg inte skulle spela de hade jag räknat ut med röven... De ha sagts i veckor att dom (timmy/hålla) ska spela nästa match!!! Är de kärringar i modo eller mörkar dom sina skador?! In med alla spelare nu...
Kommentera

Gidde: Svårt det där, gäller ju att se till att få maximalt med inkomster på hemmaplan. För jag räknade med att vi hamnar på åttonde plats och kan då slå ur underläge i slutspelet som en total outsider...
Kommentera

Paddan:

Femte??

Ska vi alltså förlora en match i slutspelet denna säsong?

Jag som har tippat 4-0, 4-0, 4-0
Kommentera

Poffa: OK, då säger vi så. Sedan så tycker jag också att vi värvar tillbaks Kuusela, men låter honom inte debutera förrän i femte finalmatchen denna säsong.
Kommentera

MODO - SSK 19/1
I väntan på att Lückners tankar kommer upp på hemsidan kan vi väl ta upp att Hållberg inte kommer spela mot SSK, då han "inte är riktigt redo ännu".

Och att Tobias Forsberg är tillbaka i MODO efter lånet till Löven. Betyder det att Jonasén får leta sig en ny klubb innan 31/1?
Kommentera

970255 · »