1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507750 inlägg · 4105 ämnen

MODO-SSK 30/12

« · 360978 · » Till forumet

Sv: MODO-SSK 30/12
Salle: Här borde man ju egentligen skriva något konstruktivt, men jag är för tillfället alldeles för förbannad och förtvivlad för att få fram något vettigt.

Ett enda ljus i det eviga mörkret hittade jag och det var #8 Oscar Hedman som verkligen gjorde en enormt bra match.

Nä, nu är det dags att beställa hem ett par pallar Losec och konsultera någon sån där hjärndoktor eller någon annan typ av terapeut.
Fy faaaan vad jag mår dåligt just nu!
Kommentera

Salle:
Kris skulle jag villa kalla det, på pappret är ju MoDo kanon, men...
Kommentera

Frisco:

Klart det är avgå som gäller. Det finns inget annat att göra. Alla lag i ES har en spelidé, utom MODO. Min gissning är att det beror på Pirro, han är ju trots allt förstetränare. Men med styrelsens filosofi så är det säkert matchläkarens eller Lonkens fel och någon av dem får gå nu efter nyår.

Sedan är det pinsamt att se att man måste släppa in 4 mål innan man börjar kämpa.

Enda plussen idag går till Oscar, Damgaard och Green.
Kommentera

Frisco: Men du måste hålla med om att det måste ske nånting i MoDo´s organisation. Det funkar ju inte. Inte är denna spelartrupp så här dålig att vi skulle behöva vara oroliga för kvalspel (3p och några mål ifrån nu). Visst har spelarna ett ansvar men det har även ledningen.

Det finns ju INGEN spelglädje och nåt slags spelsystem har jag inte sett än heller.

NÅNTING MÅSTE GÖRAS och gärna nånting ordentligt. Inte sparka en vaktmästare eller så.
Kommentera

Martin S: Målet i 5mot4 (0-4) får trion Svartvadet, Salle & Högardh ta på sig. Dom jobbade inte hem utan GLED sakta tillbaka och lät SSK få numerärt övertag och lämnade Juuso för ensam.
Kommentera

Salle: Det är så mycket avgå så man skulle tro att ni är oppositionspolitiker allihop=)
Kommentera

Undrar vad som hände när Peter Öberg blödde i ansiktet och fick utgå i andra perioden? Kanske var Pirros fel det med?
Kommentera

Frisco: Det är nog inte bara Pirro som skall gå. Hela kamratklubben på kansliet måste nog bort. Det krävs en storrensning om inte på en gång så absolut till nästa säsong. Så jag skulle applådera om dom hade sånt MoDo-hjärta att dom avgår självmant redan i morgon.
Det är INTE harmoni och spelglädje i truppen och det är inte spelarnas fel tror jag.

Intervju med Svarten på SVT nyss.
Reportern frågade om vad som sagt efter matchen. Ingenting än sa Svarten. Vi skall smälta detta och sen får vi se... (obs ej citat men kontentan var detta)
Kommentera

Frisco: Jag tyckte att det var straff. Synd bara att MODO ska bjuda på tre mål. Ett mål får MaJo ta på sig, ett mål får Werner ta på sig och ett mål kom i spel 5-4 för MODOs del.

Bästa back tycker jag Hedman var och Oscar fick också beröm av Pirro på presskonferensen efter.

Framåt var Högardh och Svartvadet bäst i MODO. Oroväckande att Peter Öberg också är skadad....
Kommentera

Roberth:

Jag hoppas du skämtar...
Kommentera

jenza:

Pirro Johansson ?
Kommentera

Frisco:

Hela matchen förstördes tidigt av en viss Johansson, faan vad onödigt! En sådan start är det värsta man kan få.
Kommentera

jenza: Jag var där. Jag både såg och hörde. Katastrofala insatser av #27 och #9 vid två av målen och publiken skriker avgår Pirro. Underligt.
Kommentera

jenza:
Hur menar du ?.
Kommentera

Frisco:

Du hörde väl ikväll, "AVGÅ PIRRO klapp klapp klapp, ..."!
Men du kanske är nöjd med vad han åstadkommit så här långt?!
Kommentera

jenza: Åh vad töntigt skrivet. Dags att gå in på modohockeys forum nu?
Kommentera

Vet ni var Pirro ska fira nyår?

Ja just det, hos Bengt Hedin…
Kommentera

Har Marin Sedin sagt något om neddragningen av Svartvadet i friläge? Åthundradets mest solklara straff.
Rönnmark dömde 54.05 2 min SSK 77. SEKERAS, Lubomir TRIP
Kommentera

Vem är mest jävla av i hockeysverige just nu??
Kommentera

Kanske ska dra in på modohockey.se och läsa dom obligatoriska "sparka pirro" trådarna
Kommentera

YaQoP: Men Pirro sitter säkert kvar....
Kommentera

Ridå ner
Kommentera

Schlut, 3-5. Ungefär vad iaf jag hade föväntat mig. *gäsp*
Kommentera

58.42 GK out MODO 34. RIKSMAN, Juuso
Kommentera

YaQoP:

3-4 Högardh, straff.
K O N T A K T!
Kommentera

Hawerchuk:
Nu efter 15 mins tänkande fattar jag =)
Tänkte HedLUND hela tiden. hehe.
"va fan hans första i a-laget??"

=)
Kommentera

YaQoP: Nej i A-laget. ;)
Kommentera

Hawerchuk:

Det stämmer, väldigt kul, synd att han inte fick målet dock.
Kommentera

Hawerchuk:
För matchen el?
Kommentera

2-4, 23. HEDLUND, Magnus (8. HEDMAN, Oscar, 9. WERNBLOM, Magnus)

Kul, Hedmans första poäng va?
Kommentera

Hawerchuk:

2-4, nu är jag plötsligt dubbelt omållös.
Tveksam till att Modo har det hjärta som krävs för att vända det här dock...
Kommentera

1-4, 39. SVARTVADET, Per (14. HÖGARDH, Peter)

Högardh mycket bra idag sägs det, enda positiva.
Kommentera

scim:
Ska vi gå hem nu?
Kommentera

0-4, lovely.
Kommentera

YaQoP:

0-4, Jag är mållös, med rätta.
Kommentera

scim:
helt klart
Kommentera

Ja, vad säger man? Världsklass!
Kommentera

zigge: Jagvet, men jag tror så i alla fall.
Kommentera

NuMo: Ibland är Du bara svår att förstå. Nu helt omöjlig.
Sally: Man kan inte bromsa sig uppför en backe!
Frisco: Den nye, är nog inte så ny, han va vild förut,bara.
Kickan: Ja jag menade åfisiälla. achtjo ,elr vadåmheter.
Kommentera

Kickan: Jag tror inte att Frisco är så oskuldsfull som han verkar. Han är sällan det. Men jag undrar om han inte menar, att man inte klipper sig i gustav-vasa frisyrer över hela landet eftersom man kanske inte kan identifiera sig med de etappklippta landet kring.
Kommentera

Frisco: Zigge menade nog vårat riktiga forum. Tyvärr har han som skriver mastodontinläggen här inte lyckats regga sig på det värdelösa nya forumet eftersom reklambyrån aocho - som dessvärre verkar ha tänkt hålla i allt - verkar ha tänkt ha stängt tills fan avlöser. Eller i vart fall tills helgerna är över.

Lite Vilda Västern över det hela. En massa folk med porrstjärnenamn och en massa folk som skjuter vilt åt höger och vänster. Rätt underhållande ändå, om det inte avnjuts i alltför stora doser.
Kommentera

1,5 timme kvar till Avs - Canucks i Pepsi burken.
Spänningen stiger i kontrollrummet!
C'mon Sauve, Peter, Teemu m.fl
Kommentera

Frisco: Det svåra för Modo just nu är att ta med sig farten man byggt upp i uppförsbacken, nu när vi går ut på flacken.
Kommentera

Ulf Rönnmark!

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]
Kommentera

Lumber Jack: Det återstår att se vad som händer men det kan vara svårt att bromsa där det är som brantast.
Annars får vi hoppas på att de följer Strands råd som hn alltid säger när han är expertkommentator numera, -MAN MÅSTE TA MED SIG FARTEN FRÅN BRANTEN.
Kommentera

Frisco:

Det är ju fint att de har traditioner i att rasa utför i svindlande fart. Riktigt trevligt. Nu undrar man om de kommer att köra ur eller kanske reda upp det hela efter mellantiden och få starta i första grupp även nästa säsong. Alternativt blir det en Hans Ehn av allt ihop.
Kommentera

Lumber Jack: Mycket är lurt där. Nu har nån ny förmåga dykt upp med mastodontinlägg innehållande flera nya namn på alla elitserielagen också.

Tilläggas kan att när Stig Strand vann sina (var det 2?) världscupsegrar representerade han Groko Alpina.
Kommentera

zigge: Mig veterligen har jag inte varit med och bråkat. Jag nöjer mig istället med att använda konstiga signaturer. Fast det kan väl kanske också ställa till med bråk, vad vet jag.
Kommentera

zigge: Ylverton, den gigant? Förstog att det var något lurt...
Kommentera

Frisco: Lulingarnas Forum har nu total-floppat. De mest konstiga signaturer (ja även Paddan's), bråkar värrre än vanligt. O Gurun själv, som vet allt om allt, har slagit fast att felet hos LHF är: BADAM! Läkarens!!
Kommentera

« · 360978 · »