1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504076 inlägg · 4100 ämnen

MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

« · 1695412 Till forumet

Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

J F K: Jag har bara sett en match på webben den här försäsongen, då såg det sådär ut.

Tror att det här laget borde hamna topp 6-10 ungefär men hoppas det blir bättre-

Om du vill ha en förklaring till mitt svar till tiken är det enkelt, vi spelar i högsta divisionen och har gjort det med ett undantag under hela min uppväxt. Det gör inte och har inte Tik gjort.

Att jag sen gärna ser att Tik får ordning på ekonomi och arenafrågan samt kommer tillbaks till högsta serien, gärna på Linköpings bekostnad, är en helt annan sak.

Kommentera

Fick tyvärr inte höra något om skänkta pengar till modo från Tore i helgen. Det blir nog svårt att få reda på det direkt från honom för min del. Vi pratade en hel del hockey i alla fall. Han tror Modo kan gå riktigt långt i år, men att det hänger på hur Reiderborn spelar under säsongen. Klickar det inte för redierborn har man inga andra kort att slänga in. En orutinerad Bjurö förstår alla inte kommer bidra särskilt mycket till laget, i år, det vill säga. Man får väl hoppas att masken såg potential i honom och tryckte på värvningen för att visa sin tacksamhet till modo genom åren med hjälp av Bjurö.
Kommentera

hellge: Nu har det väl inte klaffat för varken Timrå lr Sundsvall på försäsongen vad jag förstått? Men idag Timrå har jag fått för mig kan ha bra fart i laget. Så sett till tempo kan det vara bra motstånd. Sen är det ju skillnad på skills i lagen men.
Kommentera

supertr?tt: I vinter tror jag inte ens att vi hamnar i botten. Det kändes mot Skellefteå som att det finns mycket kompetens i laget, men ändå tror jag att många av de äldre har en växel till när det drar ihop sig.
Kommentera

Hahl Bundy: Jättestor skillnad, enorm faktiskt.
Kommentera

hellge: Och ni huserar nog i toppen av AS om ni varit där eller i botten av SHL.Inte sån jättestor skillnad mao...
Kommentera

Sven Tuta:

Ja, han utstrålar energi och attityd så här långt.

Annars kan man tycka att vi borde spela mot SHL-motstånd. Sundsvall och Timrå kommer väl husera i botten av allsvenskan får man förmoda.

Kommentera

hellge:Tycker om Huras inställning. Testa framtiden och inget velande utan öppet rent budskap som inte kan missuppfattas, respekt. Hoppas att vi får se mer action av de ass tränare med.
Kommentera

MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen

MODO Hockey kommer från två matcher mot Brynäs IF och Skellefteå AIK där båda slutat med förluster. Larry Huras skulle gärna sett bästa möjliga motstånd i världen den kommande helgen när träningsmatchandet fortsätter, men tar uppgiften att vinna SCA-cupen på största allvar:

– Fick jag välja skulle vi mött två NHL-lag då man alltid utvecklas mest när man ställs inför svårast möjliga uppgift. Nu är MODO Hockey i en geografiskt utmanade region när det kommer till SHL-motståndare och vi har mött väldigt bra lag från HockeyAllsvenskan, säger Huras

Det blir något annorlunda matchande under fredagkvällen mot Sundsvall när Byron Ritchie, Ryan Whitney, Per-Åge Skröder och Bill Thomas inte reser med laget.

– Jag vill se ungdomarna spela där Noah Pereira, Tim Wahlgren och Johan Lindholm kommer att få istid. Jag vill se dem mer då jag varit imponerad av flera unga spelare när de kommit in med härlig energi till spelet. Flera av dessa spelare kommer att få chansen under SHL och därför vill jag se dem i fler matchsituationer redan nu, säger Huras och avslutar med ett förtydligande:

– Vi måste spela helgens matcher med högsta möjliga fart då vi nu sett konsekvenser av att inte spela med fart. Talang vinner bara matcher när talanger presterar. Jag är tydlig både internt och externt med vad vi vill med helgens matcher och ingen ska tro att vi inte går för seger. Det är av största vikt att vi fortsätter att växa och utvecklas för SHL-premiären närmar sig.

Ingen laguppställning släppt på hemsidan...

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1695412