1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514710 inlägg · 4113 ämnen

MoDo-TIK 22/1

374913 · » Till forumet

Sv: MoDo-TIK 22/1
Portello:

Ja, det var ungefär det jag menade... ;)
Kommentera

Poffa:
tack för att du tycker att jag är en av dom vettiga då :-)

Vill du ha inbjudan till SpS open?
*garv*
Kommentera

knaskamilla: De flesta lagen här har nog sådana supporters.
Kommentera

Poffa:

Fast vi har kanske också sådana supporters?
Kommentera

matsby:

Jag drar ju inte alla över en kam. Det är ju därför som jag tycker synd om er vettiga SPS:are som måste dras med de som skämmer ut sig och ger er andra dåligt rykte.
Kommentera

Åja, innan ni klappar sönder nyckelbenen edra bör ni nog påminnas om att ni icke heller alltid är så gullegulliga/respektfyllda mot era motståndarsupporters. Minns hur snacket gick inför förra säsongen. Ett himskans tjattrande om 'fattar ni hur kassa ni blir när ER SPELARE dragit till NHL, hohoho' osv. När man som löjligt ödmjuk, försynt timråit försökte se möjligheterna trots detta avbräck formligen dröp det av sarkasm i trådarna. Minns ni detta? Va va?

Att håna är ju aldrig snyggt, men att ni ens orkar bemöda er om att hetsa upp er över lillebrorsnacket är en garanti för att det lär fortsätta. Inse också att det finns ett behov av att häckla Modo litegranna. Ni har det jävligt förspänt med proffs i NHL - vilket påpekas ca 2000ggr/månad (tillsammans med ett litet underförstått 'vänta bara, haja hur mycket vi lär pissa på alla då') - samtidigt som det icke hjälper er ett skit i dagsläget. De facto är det ju så att Timrå var bättre än Modo förra säsongen, liksom man onekligen verkar vara det även i år. Att då få ta ut lite hån i förskott (på samma sätt som det bland modoiter tas ut glädje över framtida sm-guld) är en rimlig aggroventil i mina ögon.
Kommentera

Albert Hall: Den risken är ju mer regel än undantag, och med all rätt. Fast jag måste nog säga att det finns lika goda kålsupare på båda sidor :) Men sen är det väl så att gaphalsarna hörs mest... :)
Kommentera

Poffa:
Så länge man inte drar alla över en kam... så är det frid och fröjd.
Angående nattens diskusion så gå in på www.tikare.se och se vad som skrivits där angående tacklingen,, Jag håller med om att det inte var snyggt och protesterar inte om han får vila en match, sedan finns det naturligtvis dom som gärna provocerar här inne på SpS för att hålla igång en debatt, bara att ignorera.
Kommentera

Poffa: Nej jag ser inte heller nått nödvändigt i det... så där är vi (kanske för första gången?) överrens...
Kommentera

willysson:

Jag hävdar inte att du hånar oss. Du förde en diskussion angående tacklingen och vad det gäller den så finns det lika många åsikter som skribenter så dit behöver vi inte gå igen.

Men det har varit ett plertal inlägg och faktiskt ett par pratbubblor från personer jag inte vet vilka det är som i pricip gått ut på "Ha, ha, Där fick ni era jävla sopor...".

Sådant kan både jag och SpS vara utan enligt min mening.
Kommentera

Dream Team: Jag jag ser varken Leksand Mif eller södertälje ska kunna vara före modo när serien är slut, de är för dåliga helt enkelt... tycker även att Modo visar mer vilja att spela hockey än brynäs med så.. Lugn kan de vara för kvalet tycker jag.
Kommentera

Dream Team:

Äh, vadå? Vi ska ju ta SM-guld i år! =)

F.ö. verkar det vara många TIKare som inte har syskon, för skulle man ha haft det hade man vetat att man aldrig växer om sina storasyskon, liksom de aldrig växer om en själv (inte i ålder i alla fall, men min lillebror är ganska mycket längre än mig)... ;)
Kommentera

willysson: Avundsjuka på vad?
Kommentera

Albert Hall:

Inte från mitt håll i alla fall. Även om vi dänger Timrå med 25-0 nu på torsdag så kommer jag inte gå in i Timrås GB och slå mig för bröstet. Jag har så pass mycket självkänsla så jag vet hur det är att vara i den situationen då ens lag åkt på storstryk och att då bli hånad är inget som man behöver.
Kommentera

Poffa: håller med dig om jag ska vara ärlig... Jag hånar inte er för gårdagens förlust, är bara förundrad över att vi kan ha så olika syn på hockeyn många gånger.
Kommentera

renis: MoDo ska heller inte behöva hamna i nån kvalserie. Trots sina makalösa skadeproblem är man tillräckligt stabila för att klara sig undan det. Du ska nog se att dom istället kravlar sig fram till ännu ett slutspel, dom brukar ha en förmåga att alltid göra det, hur det än ser ut..

Historien ljuger ALDRIG, det är vi helt överens om. Och att MoDo har nått större framgångar än TIK, det är glasklart.
Men det som är lite lustigt är att många MooDooiter verkar ha fastnat i den världsbild som regerade för några säsonger sedan, när MoDo var i SM-final vart och vartannat år.. Visst ser verkligheten i ärlighetens namn LIIITE annorlunda ut numer...??

Vi är nu inne på den fjärde säsongen på rad i Elitserien då vi kan mäta lagens inbördes resultat. Sedan Timrås återkomst i Elitserien har det spelats 23 matcher mellan lagen. Det är hårt så det förslår, men TIK har vunnit 13 av mötena mot MoDo´s 10.
MoDo har varit högre placerat i tabellen under två säsonger. Timrå var bättre ifjol och ser så här långt ut att även i år placera sig före. Lika så det förslår även där alltså.

Verkligheten skulle jag säga, har nog nått ikapp Nolaskogsarna....
Kommentera

Poffa: Ta det inte på de viset på torsdag kan det vara er tur att vinna.
Kommentera

willysson:

Jag tyckte synd om de som kunde uppföra sig. Inlägg som bara går ut på att komma in här och tro sig vara något drar ner de mer ödmjuka TIK-supportrarna i smutsen.
Kommentera

Poffa:

Jag håller med dig. Att håna en motståndare som man just besegrat är så lågt och uselt att det bästa är att helt ignorera de människor som orkar göra sånt. Iofs är ju risken mycket, mycket stor att de en vacker dag får äta upp sina hånfulla kommentarer.
Kommentera

Poffa: Tyck inte synd om oss inte...

Men det är tacksamt att reta er med då ni strålar av avundsjuka vissa gånger...

Vilka är det som beter sig då??? de som har samma åsikt om saker och ting?
Kommentera

Så lägger vi till ett "men" mellan sig och som.
Kommentera

renis:

Tänk att en seger kan stiga folk åt huvudet så enormt som det verkar ha gjort. Hoppas ni är bättre vinnare då ni spelar sällskapsspel.

Jag tycker ärligt synd om de Timråsupportrar som vet hur man uppför sig som behöver dras med patrasket som hela tiden skall visa sig på styva linan.
Kommentera

knaskamilla: Hoppas MoDo slipper kvala länsderbyn är ju skoj.
Kommentera

knaskamilla: Inte jag heller...
Kommentera

willysson:

Nej, jag tycker inte om sådana gissningslekar. Berätta i stället.
Kommentera

knaskamilla: Ja du kan ju gissa tre gånger;) haha
Kommentera

willysson:

Det kan väl hända att han, under sin korta lunchrast, läste lite slarvligt och antog att det var den du syftade på eftersom du är TIKare? Vad är det förresten som luktar avundsjuka?
Kommentera

knaskamilla: Jo kanske det, men vem fan pratade om den då??

Haha, luktar lite avundsjuka iallafall..
Kommentera

willysson:

En ren gissning - Frisco syftade på SA.
Kommentera

Frisco: Är scania ett fuskbygge??? vetefan, men skulle den rustas lite så är den klart etta i sverige... tycker jag iallafall. Och modo behöver bara göra nånting åt sin bortasektion så är den hyfsad med...
Kommentera

willysson: Det är viss skillnad mellan hallarna det håller jag med om. Det är faktiskt 40 år mellan Kempehallen och fuskbygget.
Kommentera

matsby: jag och ett gäng galningar till ska med;) men nästa efter det är södertälje... Viss klasskillnad på halarna iallafall..
Kommentera

willysson:
Näpp..satsar på mer spännande matcher ;-)
Kommentera

matsby: hehe, ska du med??? synd bara att man får se halva matchen...
Kommentera

MoDo-TIK 22/1
107anmälda ifrån TIK för att se er försöka ta revansch
;-)
Kommentera

374913 · »