1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Timrå 18/10 2005

« · 597766 Till forumet

Sv: MoDo - Timrå 18/10 2005
audiblegiraffe: Jadu, vad säger man efter detta. Inte för att det är slut riktigt än, men poäng till Timrå blev det ju. Detta trots en rätt ihålig insats. Visst, man klarade ju av att kämpa in ett par puckar och det var väl vad som räddade poängen.
Kommentera

rupert: Då är det ju bra att man plockar poäng ändå då...
.
Kommentera

audiblegiraffe: Visst...men faktum kvarstår; TIK spelar INTE bra!
Kommentera

Dream Team: Om du gnäller en gång till här inne i, så lär väl Timrå göra 5-4 och vinna matchen.
Kommentera

Hawerchuk: Fantastiskt vad dåliga vi är. Jag skäms nästan om vi tar poäng.
Kommentera

Dream Team: Nej det går nog inte.

Pasi tre mål. Enström ett. Sen någon transatlant NHL-reject det sista. Det blir till att tugga järnspik den sista mot det här brunkargänget.
Kommentera

Dream Team: Inte tillräckligt taftt och passivt. De gjorde för fanken mål alldeles nyss, vilket innebär att om ett lag gör ett mål till är mina 200 spänn väck.

Jaja. Jag tar igen det på andra matcher. Men ändå!
Kommentera

Huvudfrågan måste vara om det går att spela mycket sämre än vad Timrå gör ikväll? Ingen Leksand ändå, kanske, men mer tafatt och passivt spel får man leta efter.

Kommentera

Vallin:
Pasi måste ha lyxbastat innan matchen. Och mega-överskattade Pavlikowski har nu 9p på 10 matcher......
Kommentera

Vallin: Ett mål till får han göra. Men sen får han tammefan ta och lugna ner sig. Jag har satt 200 pix på att det blir mindre än 6 mål i matchen.
Kommentera

Allvarligt talat, vart har Tuominen fått luft ifrån?
Kommentera

A.Molinder är med i laget ikväll.....
Kommentera

Mot Templet.

Må lillebror behålla sin plats på utvecklingsstegen.

Kommentera

Nalle Sjuh:

Jag får faktiskt lite Taavolavibbar av Lückner. Inte särskilt rolig och kontroversiell men en bra lagbyggare.
Kommentera

Salle: Tur att vi har en tränare som förstått det här med marknadsföring, och har vett att läxa upp oss historielösa.

" – För mig är det bara en match i mängden. Ett derby är väl mötet mellan Leksand och Mora. Då dyker gammalt groll och motsättningar upp."

www.allehanda.se/sport/4336

Inte lyckats med powerplay, konstiga uttalanden om juniorer som alla redan innan säsongen visste skulle få dra ett tungt lass, svårt att hitta naturliga anfallsformationer och hans tidigare tränarhistoria i Elitserien lyser ju verkligen i eldskrift.

Jo just, höll ju på att glömma det också, han hade visst fått för sig att bänka vår förstemålvakt och enda anledning till att vi ligger på den övre halvan av tabellen.

Tur då att det här bara är en match i mängden, så att en eventuell förlust bara skulle bli lite sådär jämngrå och ganska så försumbar.
Kommentera

Tisdagens polare: Robert Lahti
Pyren: Stor-Klas å Lill-Åke.
Kommentera

Mot Timrå fortsätter MODO med tre centrar och fyra ytterforwardspar.
Så här ser uppställningen ut:

Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh.

Centrar,
4 Mattias Hellström,
40 Magnus Gästrin,
16 Rastislav Pavlikovsky.

Ytterforwardspar:
28 Miloslav Horava,
15 Andreas Salomonsson

13 Morten Green,
89 Jan Pardavy

19 Mikael Pettersson,
11 Pasi Tuominen

18 Peter Öberg,
22 Tommy Enström.

Kommentera

MoDo - Timrå 18/10 2005
Kommentar
Nio poäng av tolv möjliga de senaste fyra matcherna,15 av de 27 möjliga på de första nio. Det är ett poängfacit som MODO-coachen Harald Lückner ger godkänt betyg för.
- Visst är det så, men nöjda får vi aldrig vara. Nu ligger fokuseringen på Timrå hemma och nya möjligheter.

2-4 i Globen senast mot Djurgården, 0-3 och för stor uppförsbacke efter två
perioder, eller?
- Vi hade en femminutersperiod i andra perioden där vi tappade för mycket, säger Harald. Hade vi bara haft ett måls underläge inför slutperioden hade förstås chansen till poäng varit större.

MODO-coachen är dock nöjd över att hans lag inte viker ner sig helt.
- Resultaten är inte alltid allenarådande utan det är också viljan, inställningen och kampandan som räknas. Den var trots allt bra senast.

Timrå i länsderby, vad ska vi vänta oss?
- Vi möter ett lag på uppgång och det blir säkert en jämn och spännande historia. Självklart hoppas jag vi tar kommandot på hemmaplan och tar tre poäng. Det är bara att se på tabellen så förstår alla att varje poäng är ytterst värdefull.

Skadesidan?
- Ingen ändring mot tidigare, skönt dock att Anderas Salomonsson är åter efter sin magåkomma senast.

Noterbart; MODO och Timrå har mötts två gånger på försäsongen, Timrå vann med 3-1 i Mästarcupen i Norrtälje, i genrepet i E-On Arena blev det oavgjort 3-3.

Skadeläget:
Målvakten Mikael Zajkowski, backen Hans Jonsson och centern Per Svartvadet - alla dras med onda ljumskar, Jonsson närmast spel och tränar med laget.

Kommentera

« · 597766