1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507164 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Timrå 20/10

« · 1769641 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 20/10
Sven Tuta:

Jämför nu målet som modo fick bortdömt tidigare i år, tycker denna situation är svår. Hanses får ju inte en chans att röra sig åt vänster när Nilsson är där, men han har ju inte kontakt med honom vad jag kan se.
Kommentera

Webmaster: Solklart spelare i målgård, men frågan är om det blir bortdömt.
Kommentera

Tror domaren har något fel i armen ikväll. Solklart spelare i målgården på 2-1
Kommentera

Sven Tuta: Och det fick jag äta upp direkt
Kommentera

MODO Hockey - Timrå IK 2-1
Kommentera

Rytter: Det röda laget inte vara Modo! Vilken metamorfos av laget.
Kommentera

greykarn:

Det jag tycker är skillnad mot tidigare är närkamperna, vi vinner allt just nu och fullföljer. Har man inte sett mycket av i år.
Kommentera

Rytter: Herregud. Vilken fart vi har.
Kommentera

NuMo: Vilen inledning, fan vad vi spelar aggresivt och tufft. Skapar lägen på lägen. Bästa minuterna jag sett modo göra i år, hoppas vi får ihop 60 min bara.
Kommentera

NuMo: Vart lika förvånad när jag satte på Tv:en.
Kommentera

MODO Hockey - Timrå IK 2-0
Kommentera

Webmaster: Här är tråden. 2-0. Det kan ju inte vara sant, men det är det.
Kommentera

MODO Hockey - Timrå IK 0-0
Kommentera

greykarn: tycker snarare att AJ skulle behöva en dos neråttjack innan han ställer sig vid en mick.. blir endast stressad av karln.
Kommentera

Hahl Bundy: Lyssnade på AJ på Allehanda.se. Kunde inte förväntat mig en bättre intervju från en coach med dessa förluster i ryggen.
Kommentera

Mydar: 😂😂😂
Kommentera

Äntliigen... Släpp pucken!
Kommentera

Gavelo: Märks på forumet det är deby, fler o fler timråiter är på besök. Trevligt!

Själv tippar jag Modo ledning 2-1 till det återstår 48 sekunder, därefter rinner det iväg, Timrå vinner med 5-2.
Kommentera

Gavelo: Vi får hoppas på en skogstokig Wernblom som ärft rivaliteten från farsan. Sen får väl hans inställning smittar av sig på resten av laget.
Kommentera

atomragnar: Det är som det är, Modo är helt värdelösa hemma och Timrå är inte odödliga borta.
Favoritskapet ligger med all rätt på Timrå som har ett bättre lag, en bättre inställning och är i en mycket fin form medans Modo är precis tvärtom.
"Bara för att det är derby så kan allt hända" är bara löjligt, 75% av spelarna på isen ikväll har aldrig haft eller upplevt någon rivalitet mellan dessa 2 klubbar så jag förväntar mig en helt normal match med endast några få fler gruff än normalt.

Jag har väldigt små förhoppningar på att Modo ska ha en tillstymmelse till chans på poäng ikväll så det jag verkligen hoppas på att få se är 2 supportergrupper som inte ställer till något jävulskap för varandra, som den där pajasen som under sca-cupen skulle springa över för att bråka med timråklacken!
Kommentera

Knerten: För att jag inte vill att Hanses ska bli helt knäckt.

Tippar 2-0 TIK med en matchbild där 7-0 hade varit det rättvisa resultatet.
Kommentera

jå1: Haha o vi är helt värdelös på hemmaplan...
Kommentera

Knerten: Den matchen såg jag, rann iväg sista 4. Känns inte som en utklassning. Vi har inte gjort någon bra match på bortaplan ännu, Ohre står så på förhand är det inte nattsvart.
Kommentera

Hanses i mål ikväll
Kommentera

Knerten: Biljettläge 20/10 09:00: 4186, blir det 5000 tro?
Kommentera

jå1: jag tror också ni blir för svår, Modo förlorade ju med 2-6 mot Karlskoga. Tippar på 5-0 till Timrå.

Som Modoit har man inte mycket till hopp just nu. Finns inte mkt tillstymmelse till förbättring, vi kan göra en jämn match ena dan sen nästa match är vi helt under isen. Är det p.g.a nytt lag borde det se bättre ut ju mer dom spelar ihop sig, men det händer bara inte. Vet fan inte vad som händer..
Kommentera

jå1: jo men de kommer kollapsa de sista 2 minuterna, spelar ingen roll hur stor ledning man har. Så tipset till timrå är att ta det lugnt de första 58 minuterna därefter är det lugnt.
Kommentera

Rytter: Finns väl egentligen inga belägg för så stora siffror? Är väl inget lag som utklassat Modo? Av de matcher jag har sett så verkar Modo vara svårslagna även när spelet inte stämmer. Jag tror att det blir en tight match med väldigt oviss utgång.
Kommentera

Rytter: Första tek kan vara jämn och tät sen kommer det nog vara slut på den saken.

Får hoppas det stannar runt 5 mål i baken.
Kommentera

Nucky:

Mitt tips är liknande 1-5 slutar det.

Dahlen 3 mål, Elias 2 mål som svar på AJ:s kommenterar.

Sedan fortsätter försvarsspelet på samma sätt som tidigare så att efter matchen har vi inte bara en förlust och ligger på kvalplats utan även en ny målvakt med ett självförtroende i botten.

Ovan är det troligaste teoretiska scenariot, tur att vi ska spela om det också.
Kommentera

kulltorp: Törs nästan lova att Modos trupp är ännu valpigare, precis som JFK säger. Många direkt från J20 som aldrig varit på denna nivå förut.
Med tanke på hur Modo uppträtt de senaste matcherna skulle jag bli oerhört förvånad om det ens blir spännande ikväll.

Skulle gissa på 1-6 vid full tid
Kommentera

Stridsberg90:

19/10 15:00: 3943
Kommentera

Imorgon vill jag se ett hett, jämnt, grinigt och fartfyllt länsderby. Någon av er modoiter som vet hur mycket biljetter som är sålda hittills? Tror ni chansen för fullsatt finns?
Kommentera

kulltorp: Jag tror faktiskt Modo har ett yngre lag och är ännu mer oerhfaret. Visst, vi har rutin i ritchie och Hedman, men det är många juniorer som fasen.
Kommentera

jå1: Gissar att Timrå kommer gasa fullt ös från start. Ser en stor farhåga med att Modo kan få oss ur balans så att vi drar på oss för mycket utvisningar. Tikarna är inte så erfarna.
Kommentera

Tarasov: Näe, bara ut o kör! Hoppas på en fartfylld och rolig match imorgon :)
Kommentera

jå1:
Du har rätt, man ska inte flamsa med alltför mkt amatörpsykologi;)
Kommentera

Tarasov: Nog för att ni har haft problem med att hålla en ledning i slutet, Men det borde ju alltid vara bäst att leda matchen ändå
Kommentera

jå1:
Den första nyckeln blir att hålla emot de första 10 min, sen är frågan om det är bäst för Modo att det är oavgjort de inför de sista 10.....Gissar att Modo kommer inleda skakigt/darrigt, håller man emot kan man förhoppningsvis lyfta. Hur det skall gå till är dock väldigt svårt att föreställa sig
Kommentera

J F K: Förstår hur du menar. Blir intressant o se hur spelarna hanterar pressen, i båda lagen. Timrå lyckades inge vidare under fjolårets derbyn.
Kommentera

J F K: Inne på samma linje. En derbymatch lever sitt eget liv och kan vara en vändpunkt för Modo. Beror väldigt mycket på hur ledare tillsammans med spelare tar sig an matchen. Ligger oerhört mycket på det mentala planet. Se bara på Djurgårdens hjärnspöken i fotbollsderbyna.
Kommentera

jå1: Den är en annan typ av press. Förlora mot Timrå i höst är sportsligt inte en katastrof på papperet. Det bär emot att skriva, men...
Kommentera

J F K: Eller känner spelarna ännu mer press? Om spelarna är rädd att förlora hemma mot Mora så borde de vara minst lika rädda att förlora ett Derby hemma? Men som sagt, vinner ni så kan det ju vara början på vändningen.
Kommentera

J F K: Tror inte heller det är någon nämnvärd skillnad i ren fys mellan exempelvis Modo och Skellefteå. Däremot sitter spelet i ryggmärgen hos många lag, och därför ser det(och är) så mycket snabbare ut när det inte finns någon tvekan på hur du ska uppträda i olika situationer.
Bär det emot det minsta börjar Modospelarna fundera och hamnar direkt efter i varje situation.
Kommentera

hompa90: Inget ont om Hasse, men det är inte han som gör programmet åt exempelvis Victor Hedman.
Dessutom var Olofsson snabbast på Frölundas hinderbana. Är inte alls lika säker på att vi längre är så dåliga på det där.
Jakobsson och Molin är bägge riktigt bra skridskoåkare, men då de inte får pucken i fart och åker omkring funderandes ser de långsamma ut.

Faktum är att Timrå kan passa väldigt bra nu. Med all rätt.ä är de stora favoriter. Vi kanske kan spela ut, utan tuff press. Givetvis kan det bli jättejobbigt, men det skulle också kunna vara en vändning med ett fokuserat försvarsspel och bra målvaktsspel...
Kommentera

Kommer ni håg? Passar ganska bra även idag.
Kommentera

Samtidigt ser ju alla som kan hockey att Modo på något sätt år efter år inte hänger med i utvecklingen gällande farten i spelet. Kan tycka det känns märkligt när ett lag från allsvenskan ifjol, Karlskrona tom åker ifrån oss i tempot med och utan puck. Fystränarna är säkert kunniga men verkar inte ha lagt om träningen där det behövs i dagens moderna ishockey. Hade varit sjukt intressant att få värva Thompson från Saik och se vad han kan åstadkomma med vårt lag.

Många spelare som lämnat och gått till andra lag har ju sagt att Modo var dålig intensitet i det dom gör. In med Hasse jonsson ut med Jocke Bäckström inför nästa säsong. Kommer synas en enorm skillnad!
Kommentera

Tarasov: Tror han ska vara med på torsdag enligt vad som står på allehanda.

Det man behöver i detta laget är en ledare ala den där backen som spelade upp Leksand, kommer inte ihåg vad han heter... Känns som att det finns ingen riktig spetskaraktär bland spelarna, anonymt eller tamt på nåt sätt.
Kommentera

« · 1769641 · »