1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508357 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Timrå 2019-12-29

« · 2018111 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
Andersson: Håll käft!
Jag pratar om hemmamatcher!?!
Låst ämne

Gavelo: Ni vann ju förra derbyt gnällspik
Låst ämne

Steken84: Viktigaste matchen på hela säsongen ej inräknat eventuellt slutspel, hemmamatch fullsatt mot värsta rivalen!
Vi är bättre än Timrå alla dagar i veckan, men som vanligt gör Timrå en toppenmatch och vi viker ner oss, när skall denna misär ta slut, när får vi modoiter uppleva en säsong där vi vinner våra länsderbyn?!

Jag hoppas att detta var sista gången Modo ordnar en jippomatch hemma, allt skall vara tråkigt och utan förväntningar, DÅ kan vi slå alla lag men så fort det blir en match som man planerat i ett halvår då går laget på 70% och man gör förmodligen en av säsongens sämre insatser och låter absolut värsta rivalen äga oss igen..

Så jävla trött på detta Modo som aldrig kan överraska positivt!
Låst ämne

Sven Tuta: Jo, tyvärr korrelerar det alldeles för mycket. Tre av säsongens riktiga bottennapp. SSK och Almtuna borta. Timrå hemma. Timrå borta och till viss del torsken mot Hästen borta kan jag köpa, men idag var det återigen jag som jinxade.
Låst ämne

Nieminen: Oduglingar!
Låst ämne

Modo - Sämst när det gäller 😌
Låst ämne

Steken84: Tycker inte det är okej att släppa in sju mål mot både BIK och Timrå. Att vinna mot blåbärslagen är som sagt ingen riktig värdemätare.
Låst ämne

Nieminen: Fy fan vilken jävulskt dålig insats, skäms på er!
Låst ämne

J F K: Det är ditt fel att Modo förlorar, du får sluta med att se Modo live😉
Låst ämne

Steken84:

Klappmatch
Låst ämne

Tyvärr väldigt klassiskt modo.
Spelar bra i några matcher sen kommer plattmatchen. Synd att man gör plattmatcher mot topplagen bik 7-0 och Timrå 6-3. Så dåligt att det blir så många mål i arselet
Låst ämne

jonsson: Skäms, Det är som en jävla sjukdom att möta Timrå!
Låst ämne

Gavelo: Ja, en av säsongens sämsta matcher från vår sida. Delvis kan vi skylla på att vi saknar Tambellini och Norlinder, men det var slappt, slarvigt och dåligt.

Synd då jag tror vi vunnit ganska komfortabelt om vi kommit upp i normal nivå.
Låst ämne

Confusius: Surt.. har du Anton Forsbergs nummer?
Låst ämne

Gavelo:

Så jävla tamt
Låst ämne

wolper: fan va kass de var idag.slö....ger ju timrå målen
Låst ämne

jonsson: Modo får sluta att ordna jippomatcher, dom klarar aldrig trycket!
Detta är för dåligt, så jävla sämst helt enkelt!
Låst ämne

jonsson: Verkar lite lamt. Får vi ett mål så kan det ju ändå skapa lite panik hos Timrå.
Låst ämne

jonsson: Nä en sån besvikelse. Var är gnistan, var är vinnarskallarna? Det händer ju ingenting!
Låst ämne

NuMo: Ingen rolig match för Hedman, på efterkälke vid två första målen och sen inne på det tredje. Inte mycket till markeringsspel vid första två i baken.

Synd att vi släppte in ett i början på tredje, matchen känns redan död.
Låst ämne

NuMo:

Nä, går inte detta
Låst ämne

Bad_Brett:

Nä, det är väl mycket begärt at målvakten skall vara som ett klister hela tiden. men försvaret verkar ju ovanligt ofta, i alla fall den här matchen, vara borta på returen.
Låst ämne

Eller: Ska vi upp måste målvaktssidan förstärkas. Enligt rykten så var Modo med och bjöd på Enroth, kanske fanns en anledning. Lundin och Hanses har en hög högsta nivå, men tyvärr så är väl dagsformen mycket likt hustruns.
Låst ämne

Bad_Brett: Ungefär så ja, men säg inget till dom andra ;)
Låst ämne

Eller: Ok vi säger så!
Låst ämne

NuMo: Ingen skugga över Lundin. Men ska vi ha en chans att gå upp måste vi ha en målvakt som gör de här matchavgörande räddningarna ibland. Som kan hålla oss kvar i matchen på egen hand även när laget slarvar.
Låst ämne

Eller: Samtidigt så är deras försvar bra eftersom dom kan lita på sina målvakter!
Det blir åt båda håll.

Modo behöver en bra back och en riktigt bra målvakt
Låst ämne

NuMo: Tänkte faktiskt fråga om du satt och tittade på förstaperioden då jag inte förstod vilken utvisning du pratade om, hehe.

Björn lagom nöjd att dom släpper pucken mitt under intervjun. Blev väl baklängesmål lagom till han kom fram till båset.
Låst ämne

Confusius: Gubbhörnet är inte enkelt, det bästa stället att skjuta på :)
Låst ämne

Confusius:

Irriterande dag. Lyssnar på webradion. Av någon anledning så hörde jag att Timrå gjorde mål på retur från målvakten. Började skriva att Lundin verkar släppa ovanligt mycket returer som försvaret inte lyckas få bort. Så säger kommentatorn att det blev 2-1 till Timrå. Radion hade alltså börjat om eftersom jag tvingats starta om webbläsaren som hakat upp sig.

Lättad lyckades jag starta o webradion men inte bättre än att Timrå gör 5-3. Så frågan kvarstår. Timrå gör mål i tid och otid verkar det som.
Låst ämne

Confusius: man kan inte stirra sig blind på räddningsprocenten. Lövens och Karlskogas försvar hjälper målvakten mycket bättre.
Låst ämne

Steken84: var den inne?
Låst ämne

hk: 3 enkla i gubbhörnet? 91,19% är likt förbannat inte tillräckligt bra, hur du än vrider och vänder på det!
Låst ämne

Hur kan försvarsspelet vara så bra mot Västerås och så fruktansvärt dåligt mot Timrå matchen efter?
Mål inom 2 minuter varje jävla period. Katastrofalt dåligt är det
Låst ämne

hk: Hur i helvete är det möjligt att släppa in ett tidigt mål i varenda satans period!!
Låst ämne

Confusius: är Olofsson inne i en svacka?
Låst ämne

Gavelo: Vad i helvette sysslar Hedberg med, ridå!! :(
Låst ämne

Confusius: Inte målvakten det är fel på, vi stirrar puck som ett gäng juniorer.
Låst ämne

Confusius:

Varför är vi inte med från start?
Låst ämne

Tarasov: Frågan är vad som blir dyrare, en ny dator eller ett nytt fönster? ;)
Låst ämne

Tarasov: Tycker att det blir ganska uppenbart den här matchen. Har vi ambitioner att bli ett SHL-lag behöver vi en bättre målvakt!

Lundin ligger alltså 9:a i målvaktsligan på 91,19%, det är INTE ok om man har ambitioner! Björklöven och Karlskoga ligger på 93%-94%, ett topplags målvakt ska definitivt ligga på klart över 92%

Lundin är en ok målvakt varken mer eller mindre, vi behöver en BRA målvakt om vi ska ta oss upp!
Låst ämne

Eller: Det är väl framförallt det sommar modos problem, ena matchen kan det vara stabilt som tusan medans nästa match kan det vara helt ur slag!
Låst ämne

wolper: SNÄLLA BARA VINN
Låst ämne

modomille: känns som vi måste stoppa deras vändningar och komma fortare ur egen zon. Våran tur med ett snabbt mål nu?
Låst ämne

Tarasov: försvarsspelet måste upp flera nivåer, men det har jag ju tryckt på hela säsongen.
Låst ämne

Tarasov: Dålig match idag. Men låt oss vända på den här matchen och glädja oss åt 3 poäng!
Låst ämne

Nieminen:
Skit också... datorn åker ut genom fönstret vid 1-4
Låst ämne

FLAX mål
Låst ämne

NuMo: O vad viktig, hade gett upp helt. Håll tätt bakåt resten av perioden nu...
Låst ämne

NuMo:

Viktigt👍
Låst ämne

« · 2018111 · »