1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507147 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Timrå 2020-02-12

« · 2034137 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
J F K:Så klart har ni en fördel med 3 poäng och målskillnaden men alla lag har växlat upp nu, alla lag slåss om olika saker så ingen match kommer att bli lätt.. Men en sak är iaf säker, det kommer bli krig till sista omgången, det är jag rätt säker på.
Kommentera

DalleRalle: Vart visar jag någonstans att jag är tjurig ?, ni vann för ni var bättre idag det är väl inget och hänga läpp över?. Det är bara ladda om och ta nya tag nästa match. Du verkar vara väldigt oerfaren av att följa sport du :).
Kommentera

J F K:

Att man inte tar en tvåa diving där, det där är ju bara pinsamt av lundin.

Men iikka, är vi säker på att detta inte är filpulas 7 årige son? Fan vilka handleder och passningar han kan leverera, synd bara att inte medspelarna kan utnyttja det bättre.

Ja nu är vi nere på 2 segrar mer än Timrå på 7 matcher. Härlig avslutning, håller vi undan och får spela slutspelshockey under 7 omgångar så kan vi komma in med bra känsla i slutspelet.

Ändå kul att alla matcher fram till slutet kommer gälla så mycket.

Hartman har nog inte heller högt studielån, tycker som var överlägsna spelmässigt men ger priset till matchensspelare till Brattström? Logiskt?
Kommentera

DalleRalle: Jämn match. Att Timrå vann är fakta, jävligt onödigt att rota för att göra folk förbannade. Hade modo slängt in den i 6-4 spelet hade dom krossat oss sedan. Vi var slutkörda. Tacka timing och fysträning. Vi blev räddade av klockan där.

Modo var bra. Timrå var bra. Jämn match. Inget mer.
Kommentera

Domsjö: Ibland blir det tokigt för Karla men han kämpar på ett helt annat sätt än tidigare säsonger.
Sen ska inte 1a kedjan åka å tok jaga spelare utan lägga sin energi på offensiven.
Men jag kan inte låta bli å tänka att det påverkar andra i läget att den ledande spelaren har en ibland tveksam arbetsinsats.
Ser det ut som iaf. Men han kanske inte är mer explosiv än så...
Kommentera

hockeyärnice: Vi hade tretton vinster på raken och då var alla matcher ganska lätta. Det gäller bara att hitta tillbaka dit.
Dessutom så om vi torskar två måste Timrå gå rent.

Jag är säker på att vi kvalar mot Löven ändå men visst är jag besviken på att vi inte ville mer.
Kommentera

Spock: haha ni ska fortfarande ta 4 poäng på modo på 7 matcher. Spelar ju absolut ingen roll om ni vunnit 3/4 med den logiken borde är ju västervik också mycket bättre än oss. Ni är pinsamma som vanligt
Kommentera

Gavelo: Skulle vara vackert att få höra något från vår kapten som jag tycker visat sig vara ungefär som en habil allsvensk back i sitt spel. Är det inte han som ska ta tag i denna skuta och styra skiten nu när det blåser?
Kommentera

kulltorp: VARFÖR SKA DU VARA HÄR OCH PROVOCERA???!!!

Varför ? !!? !

Räcker det inte med att ni vann igen, jag vill inte läsa era dryga kommentarer för jag är aldrig och drygar mig hos er så sluta skriva sådant här tack!
Kommentera

Dundee: Tjurigt i viken idag märker jag😘
Kommentera

J F K: Finns inga lätta matcher..bara att kolla på Kristianstad som spöar ett formstarkt Mora med 9-2..
Kommentera

Robin Ztorken L: Men man kan ju ändå ha uppfattningen att det finns en inneboende potential i truppen som borde prestera bättre. Eller hur? Och har man den uppfattningen, som jag är säker på att man har i Modo så försöker man så länge det inte uppnåtts. Ge upp får du stå för själv.
Kommentera

J F K: ja och det är inte första gången han spelar över
Kommentera

Dagis: Japp. Denna seger var bara tur. Du har rätt som vanligt.
Kommentera

Monno: Förstår dig fullo! Känner exakt samma sak.
Kommentera

modomille: Vi ligger 2:a för att vi sett över säsongen varit näst bästa lag, senaste månaden har vi uppträtt som ett mittenlag och det är den formen och inställningen som vi går in i slutspurten med.
Kommentera

modomille: Plant klar för löven :/
Kommentera

Jockz: Jag behöver absolut ingen kram, men det var snällt du erbjöd en kram :). Jag har sagt det förut och jag säger det igen jag trodde vi skulle ligga längre ner i tabellen innan serien starta så jag kan inte annat en att vara nöjda med grabbarna.
Kommentera

Gavelo: Ge dig. Vi ligger tvåa för en anledning, vi är det näst bästa laget i HA. Inte ett mittenlag.

Såklart surt att förlora idag. Grabbarna visade ingen kämpaglöd! Vi har för många som hänger läpp.
Kommentera

Hakning-Henrik: Varför blir man inte förvånad? Är så förbenat trött på detta återkommande mönster. Modo mot SHL ....Ja du den dagen kommer väl så småningom 😜😉
Kommentera

Dundee: Förvisso är Timrå inte lika hett som Löven, men man måste för fan vilja vinna. Att man går och ställer ut skridskorna mot Mora, SSK och nu Timrå känns fördjävligt. Kan vi verkligen växla upp när det behövs? Vill vi ens kvala?

Nu har vi ett rätt lätt schema kvar och har mycket bättre målskillnad så steppar vi bara upp litegrand är det ändå kval mot Löven. Kan vi vara såhär dåliga och bara torska med ett mål mot Timrå som dessutom gör två riktiga tuppmål. Då finns absolut kunnandet att vinna resten.
Kommentera

Robin Ztorken L: Så jävla förbannad man blir.
Från andra perioden så vill man ju inte ta i.
Sen kan man ju bara titta på spelarnas beslutsamhet med uttagen målvakt.
Nej något är ruttet värre.
Kommentera

Gavelo: Johnsson spelar ju som en hösäck.

Det är helt sjukt hur vi kan bli så oerhört utarbetade i en sån här match.
Timrå jobbar hårdare på varenda jävla puck.
Och nu är jag hård men Johnsson med sin så sjukt slappa jävla spelstil är en bidragande orsak.
Förstår att han spelar ett nätt spel med små marginaler. Men det vore ju kul om det kunde se ut som att han tog i en gång per match i alla fall.

Känns dumt att klaga på hans om leder interna poängligan. Men han har en sån jävla förmåga att se oengagerad ut. Och att förlora kamper när det gäller.
Kommentera

NuMo: Det är lika bra att många börjat inse att Modo inte är ett lag som kommer spela SHL kval, Vi är inte bättre än mittenlaget i AS
Kommentera

Axle San: blir så less på att Timrå hela tiden får dessa skitmål mot oss. Dom lever på sin satans flax!!
Kommentera

NuMo: De senaste 10 matcherna har vi väl visat att vi inte räcker till?
Är väl bara kolla hur det ser ut...
Kommentera

Dundee: varför hela tiden droppa pucken i speluppbyggnaden?
Kommentera

wolper: nu känner man igen modo så jävla less...
Kommentera

Fy helvete vad vi är mjuka och mysiga. Skämmigt...
Kommentera

Gavelo: Nej, det gick åt helvete.

Vi får verkligen hoppas att vi blir vassare än så här framöver annars räcker vi inte till.
Kommentera

Gavelo: bra där. 4 skott i tredje när man ska jaga kvittering. Oj vilken inställning. Nu ryker seriefinalen.
Kommentera

Gavelo: Jag har ju sagt det förut och säger det igen, Timrå ser dessa matcher som derby och Modo ser sina matcher mot Löven som derby. Det visar ju spelarna själva i intervjuer med, Enström, Karlqvist mfl säger ju att Björklöven är derby matcherna.

Och jag förstår dom, jag ser inte heller Timrå som något derby.
Kommentera

J F K: Modo måste vara enda laget i världen som inte är intresserade att spela ett derby, det är ju exakt samma visa varje gång.
Detta lag har verkligen bara ett spår, något annat finns inte.
Kommentera

kulltorp: Nej det är inte slut ännu men vi har skjutit 2 skott på mål i sista perioden det säger ganska mycket. Timrå spelar otroligt smart och har stängt salongen för kvällen.
Kommentera

gokar: Lundin är nog i riskzonen för den där divingem. Kan bli böter i efterhand.
Kommentera

Tarasov: Det beror ju på att man är för överkonstruktiv i offensiven i det läget matchen är i. Lasta pucken på mål, lägga Lite direktskott, en fladderpuck eller en klackspark upp i båge över Brattström istället för att passa in pucken i målet.
Kommentera

Gavelo: Håller med, känns som vi kan få en tråkig avslutning på säsongen. Kval eller inte tror jag att det blir en snöpligt avslutning.
Kommentera

Förstår inte att Hedberg får spela så mycket, han är för klen i närkamperna i en sån här match och spelar med för små marginaler
Kommentera

Tarasov: Vi vill ju inte heller. Vi är för bekväma.
Kommentera

Dundee: Detta är inte slut än...
Kommentera

J F K: 16 min spelade och Modo har 2 skott på mål.
Jag tycker det är dags att ställa Björn rejält mot väggen och svara på varför han inte får laget att jobba när man möter Timrå och några andra lag?!
Kommentera

J F K: Ja man kan se det på olika sätt, Timrå har ju varit rätt ineffektiva hela säsongen gällande målskyttet om man ska tro deras supporters. Så att vi är med i matchen handlar mer om att Timrå är ineffektiva en att vi spelar jämnt med dom.
Kommentera

Gavelo:
Problemet är att man inte riktigt kommer in framför mål, jag tycker man spelar rätt bra över banan men lyckas inte riktigt att komma till avsluten.
Kommentera

Hakning-Henrik: Det är inte över men man visar ju otroligt dålig inställning, man tappar humöret och man ger ju sig själva inte en chans ens.
Kommentera

Gavelo: Men, ärligt talat så är det ändå en styrka att spela på halvfart och ändå vara med i matchen.
Kommentera

J F K: modo har inte varit villiga att ta i de senaste 10 matcherna. Det o ett gäng som drömmer sig bort gör oss inte bättre.
Men enligt mig så är Norlinder skyldig.
Fan att gå o få hjärnskakning så där....
Kommentera

J F K: Modo har skjutit 1 skott på mål i en superviktigt derby när man ligger under med 1 mål...

Detta laget är långt ifrån redo att spela något kval, det finns ju ingen vilja längre i laget och spelarna fortsätter att ta riktigt dåliga utvisningar, det är ju världens enklaste grej för Timrå att spela mot oss när laget gör samma misstag varenda match.
Kommentera

Dundee: Vi har många klantskallar i detta lag.
Kommentera

Dundee: är det godnatt redan?
Kommentera

Dålig och ful tackling helt jävla onödigt det luktar ren frustation,
Kommentera

« · 2034137 · »