1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507164 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Timrå 2021-01-03

« · 2121096 · » Till forumet

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Rytter:
Firar med en julmust!
Kommentera

Monno:
Är väl klart med Forsbacka nu.
Kommentera

Modano:
Tack tror det går bättre för er imorrn.
Kommentera

Heyerdal: Kan ju vara så att LP hellre spelar i en topp lina där än 4min per match i Modo?
Kommentera

Rytter: känns lite märkligt att vi lånar ut LP då vi har så smal trupp, är juniorerna bättre då eller hur resonerar Modo tro?
Kommentera

Bad_Brett: Hur tycker du förresten Peters skötte sig mot bättre motstånd ikväll?
Kommentera

KB:

Ja detta var en härlig överraskning, hade ju räknat med 8 solklara förluster mot löven och Timrå, nu kan vi bara nå upp till sju.

Tycker vi gör mycket bra idag, visst det blir lite oroligt i egenzon, men vi ska inte glömma bort att vi möter seriens bästa offensiv och har 4 backar borta + att vi tappar en center.

Rockwood ser intressant ut och kan verkligen hålla i pucken och sätta upp lägen, tyvärr får han för lite puckar att jobba med, men med mer tid och träningar så kan han nog växa. Tycker han gör vårt pp lite sportigare. Imorgon lär han få gå center om inte jellvert är tillbaka.

Dahlén förbannad i intervjun, det är ett bra betyg åt vårt försvar, han fick inte mycket tid med puck och vi spelade fysiskt på honom. Tror detta var grunden till hans frustration. Karla totalt överglänste honom ikväll som stjärna, vilket spelhumör han var på.

Starkt jobbat med tanke på att vi saknade Lindgren, Öhman, Corrado, Viklund, Jellvert och fick Åhström skadad tidigt.

Sedan ska Mikelsson ha beröm, spelade rejält och enkelt och gjorde en bra match. Även Enström Dahlroth ska ha plus, glad att enström är tillbaka igen.

Blir nog torsk imorgon mot ett revanschsuget Timrå, men 3p av 6p hade jag tagit alla dagar i veckan innan denna back to back.
Kommentera

Tarasov: Grattis helt Rättvist dessutom helt annan inställning hos er ikväll än ett menlöst Timrå
Kommentera

hanzon: Timrå har visst lagt in en protest mot MoDos Vinst till förbundet ..
MoDo har visst myglat och undanhållit och maskerat sin form under en längre tid och det får man inte göra mot bättre lag enligt en ny paragraf .
Det kan ha varit några som fått nys på det och spelat sin lön på MoDo vinst .
Jag har nu spelat bort mitt hus å bil ikväll .
Är det någon som har ett tält å en cykel att låna ut ?
Kommentera

KB: Sagt det förut och säger det igen, Modo är ett helt annat lag på hemmaplan. Spelar med mer pondus och vilja.

Vad man kan utläsa av det vetefan just nu, men oavsett en riktigt skön seger.
Kommentera

Robin Ztorken L: Fan vilken skön vinst för psykets skull.

Tycker förresten att Dalroth höjde sig själv i dagens match. Kändes stabil.
Kommentera

Grattis till vinsten modoiter! Harju har hittat ett bra hem
Kommentera

Bad_Brett: That Karma is a bitch! Never forget. ;)
Kommentera

Bad_Brett: Lär brottas i samma viktklass som Tjommen sen när hockeykarriären är över.
Kommentera

DrCox: Nä, nu kan man kolla på matchen imorgon, utan skämskudde.
Gör inget om vi inte vinner, för i afton överträffade vi oss själva.

Undrar bara varför vi inte sett ut så här mot skitlag som Tingsryd med fler??
Krävs det något alldeles extra för att tända och gå igång--
Kommentera

Dem kan väl inte göra det klassiska och ställa in Dackell "nöjd att få spela" imorgon då det är back to back med match redan imorgon. Skulle vara stort tjänstefel av Styf & Co med Peters monster match. Med Dackell har vi inte många vinster..
Kommentera

Smurfen: Dude, that’s deep!
Kommentera

Smurfen: Som man brukar säga "Liten tuva stjälper ofta stort lass"
Kommentera

Heyerdal: Vi är fortfarande Obesegrade i år 🤪
Kommentera

JoakimE: livstid på Kumla!
Kommentera

AddMan: ja jag var totalt lugn innan match för slutresultatetet, frånsett antal mål då, visste jag, men ju längre matchen gick och spänningen fanns kvar så började nervtrådarna dallra...
Kommentera

jonsson: Är det bara jag som får lite Tjomme-vibbar av Dahlén?
Kommentera

jonsson:
Några rapporter om Åhström?
Kommentera

Blake:

Nä, då hade det blivit torsk
Kommentera

Bad_Brett:Imponerande måste jag säga detta trodde jag inte var möjligt.
Kommentera

Sven Tuta: Kan tänka mig att det är lättare att sven tuta och köra i en match där ingen förväntar sig poäng.

Grym insats, men vi har fortfarande inget grundspel att fall tillbaka på.

Får vi in en ny tränare och våra skadade backar kommer tillbaka, samt Hepo, så kan vi lyfta. Men jag är fortsatt skeptisk.
Kommentera

Smurfen: Häftig promenad. Hur långt gick du!?
Kommentera

Gäller att modo håller sig borta från utvisningsbåset. Timrå är farliga i den spelformen och där Dahlén endast syntes idag. I övrigt var han osynlig. Hoppas någon spelare kan komma tillbaka imårrn
Kommentera

Sven Tuta: Vinnarwhisky i norr och blöt snutte i söder.
Kommentera

Grattis Modo! Klart rättvis seger. Hoppas Timrå kan matcha kämpainsatsen i morgon.
Kommentera

Jalapeno: Vad händer om en spelare blir utvisad efter 60 minuiter?

"60:00 2 min TIK 29. Madsen, Morten Crosschecking
(60:00 - 60:00) "
Kommentera

Grattis modoiter till vinsten!! som jag skrev innan matchen nu vänder det för er =)
Kommentera

jonsson: Ja, det här såg man inte komma. Snacka om ett helt annat lag på isen idag. Med fem ordinarie borta, hämtar upp nya talanger från fabriken. Kör ” över” TIKarna, Dahlen ser ut som en frusterad flygmalaj. Gravölen är utbytt mot en segerwirre. Bäst att njuta av segerns sötma, det har varit långt mellan tillfällena. Fåglar lyfter i motvind, ödmjukhet försvinner i medvind, men jag njuter
Kommentera

Underbart!!! Så här roligt blir det om man tävlar om pucken ❤️💚❤️ Älskar Svenningsons propp i tredje i offensiv zon 😍
Kommentera

Idag hade vi rätt inställning och marginalerna med oss!!
Timrå gör en relativt okej match men jag vet att dom kan betydligt bättre.
Oavsett så ligger vi 12 i tabellen och vi tar varenda pinne vi får.
Denna seger handlade inte om 3 poäng, den handlade om att kunna komma till spel med rätt inställning och göra allt man kan för att vinna matchen trots att man kommer till spel med kraftigt reducerat manskap!
Kommentera

Alla modo spelare spelade faktiskt bra idag, även de som normalt ställer till det😀

Hoppas Svenningsson får fortsätta med Karla, det såg bra ut!

Imponerad av Arvidsson!
Kommentera

sargad:
Det tror jag inte men skönt för vi fick lite luft till 13 platsen. 21-41 i skott antyder mest att ni inte fick in pucken.
Kommentera

Tarasov: eloge till fansen i logen, varmt ikväll!
10 eller 10000? svårt att veta.
Kommentera

Skönt att vi mötte Timrå och inte Väsby eller Kristianstad.
Kommentera

jonsson: Grattis! Ni använder Timrå som en trampolin upp i tabellen och självförtroendeboost.
Vem vet, i vår när allting ska avgöras kan det här visa sig vara "defining moment".
Kommentera

S-vikaren:
Tycker han varit på en egen nivå sen han kom tillbaka.
Kommentera

Bad_Brett:
Klokt hade kunnat kosta oss segern.
Kommentera

jonsson: jo tror jag med på. Skönt vi fick vinna en match. Vi lär nog vara bra tröttkörda med kort lag imorgon. Men jag kommer dock njuta av dagens oväntade vinst länge^^ tre sjukt viktiga poäng och all press på timrå igen imorgon. Hoppas vi kan undvika skador
Kommentera

jonsson: När jag att oddsen för hemmaseger låg på över 5 ggr pengarna var jag faktiskt lite sugen att sätta en slant. Men valde att inte jinxa. ;-)
Kommentera

wolper: Tröjan i taket!!1 #89 ;)
Kommentera

Smurfen:

Man får vara lite ödmjuk, tror fortfarande på torsk imorgon.
Kommentera

wolper: vilken gud karla var idag😍
Kommentera

Steken84: Nja lite besviken jag...2-1 hade hoppats på mer😜😉🤣
Kommentera

Sven Tuta: Nu får ni TACKA MIG , såg 10 sek i första och då gjorde Timrå mål !
Stängde tv:n och i ren ilska gick ut å gick !!!!

Kom tillbaka när slut signalen gick !!

3 poäng till mig !!
Kommentera

Grattis, ikväll var det inte ni som stod för pinsamheterna. Som jag trodde var det ett tacksamt läge för er att möta oss. Dels var vi nog precis vad ni behövde för motivationens skull och att släppa all press, dels är vi jävligt mänskliga nu. Vår första, riktiga svacka. Men säkert nyttigt för oss också, att komma ner på jorden lite. Både supportrar och spelare. Vår lägstanivå är bekymmersam...
Kommentera

« · 2121096 · »