1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

MODO - Timrå 22/11 2005

« · 620750 Till forumet

MODO - Timrå 22/11 2005
Målvakt:
60 Karol Krizan (30 Michal Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander, 5 Hans Jonsson, 6 Tobias Enström, 7 Jesper Damgaard, 8
Oscar Hedman, 24 Vladimir Sicak, 32 Tobias Viklund, 34 Tommy Wargh.

Kedjor:
89 Ján Pardavý - 16 Rastislav Pavlikovsky - 15 Andreas Salomonsson
28 Miloslav Horava - 39 Per Svartvadet - 19 Mikael Pettersson
11 Pasi Tuominen - 40 Magnus Gästrin - 13 Morten Green
18 Peter Öberg - 4 Mattias Hellström - 33 Johan Nilsson.
Kommentera

Sv: MODO - Timrå 22/11 2005
[f]Kommentar[/f]

Harald Lückner:
Kul när derbymatcherna läggs så här

Innan landskampsuppehållet blev det tre raka och nio poäng för MODO Hockey.
Tre matcher efter uppehållet har "bara" blivit två poäng på tre matcher.
- Det går fort i den här branschen och det gäller att vara på tå hela tiden, säger Harald Lückner, coachen.
Lückner ser fram emot veckans två länsderbyn mot Timrå.
- Framförallt tycker jag det är kul när de lägger derbyna tisdag-torsdag som nu är fallet. Det gör att det blir lite "play off"-karaktär över det hela. Blir liksom en kick i novembermörkret. Borde trissa intresset kring det hela
också.
Oavgjort och 1-1 senast i Gavlerinken.
- En konstig match. Vet inte vad brynäsarna hade käkat, men de kom ut till match och körde som bålgetingar första tio. Vi stod dock upp bra och hanterade situationen bra. Spelade ett bra försvarsspel och berördes inte så mycket av det hela, trots att de fick 1-0 tidigt.
Matchen som helhet?
- Intensivt, högt tempo. Nu spelade vi också bra i powerplay, närmast ett under att vi inte gjorde flera mål. Ett tycker jag vi var värda, framförallt då i slutperioden då vi dominerade klart.
Nu gäller det höstens andra länsderby, Timrå på besök i Kempehallen. Senast blev det 4-4 och då hade Pasi Tuominen sin stora kväll. I kväll då?
- Vi var aningen besvikna efter matchen sist mot Timrå, då borde det ha blivit tre poäng. Men samtidigt är Timrå ett lag som aldrig ger sig och med hög moral. Vi måste spela mycket, mycket bra för att vinna. Det är en sak som är klar.
- Timrå har väl varit inne i en tyngre period av vad jag förstått och vill säkert in i vinnarcirkeln på allvar. Hur som helst ser jag fram emot de här två derbymatcherna, det ska bli kul och en härlig utmaning.
Backen Hans Jonsson vilade på grund av en lättare skada i Gävle senast. I
går (måndag) körde dock Hasse för fullt på träning och är klar för spel.
- Vilka backar som vilar bestämmer vi matchdagen, säger Lückner. Jonsson spelar dock självfallet från start.

[f]Noterbart om laget[/f]

Tommy Enström, ledbandsskadad. Får sitt specialskydd i mitten av veckan,
därefter kan han köra för fullt på is.
Kommentera

Mitt förslag till Harald angående backar att ställa över:

Enström och Hedman. Definitivt Enström, i alla fall. Är märkligt att den sämste backen får mest speltid.

Kommentera

Poffa: Ulrik ska visst leka diktator i Kempis i afton. Vi får önska honom lycka till. Och ingen Jocke på blå.
Kommentera

Frisco: Nån som var på matchvärmningen idag? Skvaller? ÄR Jansson aktuell?
Kommentera

Frisco: Spol-Jansson har väl slutat vad jag vet.
Kommentera

Petey21: Jepp. Vi frågade Jonas när viu var i Leksand och han sa att Jansson sa upp sig från kommunen i och med ombygget.
Kommentera

Lektionsdags i storebrors hundskola ikväll. Idag skall vi lära dom kommandot Plats!

Mot Templet!

Kommentera

Jahapp...har det vatt nåt???
Kommentera

Mats Edström: Japp, Viklund. 1-0. Ja, eller Green.
Kommentera

Hawerchuk:

Heja Green! Dansk dynamit.
Kommentera

Hawerchuk:

Trevligt, trevligt...

Vem som gör det är av underordnad betydelse bara det görs.
Kommentera

Sådärja. Då har jag beställt högre ljudvolym till nästa period. Kanske blir lättare att följa med i matchen då (lyckos er som hörde bra redan i första).
Kommentera

knaskamilla: Prova att skruva på volymknappen. Det funkade för mig.
Kommentera

Hawerchuk:

Jag hade redan alla volyminställningar på max. Svårt att höja så mycket mer då.
Kommentera

knaskamilla: Aj då. Underligt. För mig var det lite lågt första fem, sen var det bra.
Kommentera

Är det bara jag som har problem med swehockeys online från Ö-vik?
Kommentera

Hawerchuk:

För mig var det bra när Tony pratade men inte när Martin gjorde det. Nåväl, blir förhoppningsvis bättre nu.
Kommentera

Mats Edström: Nope, det laggar här med.
Kommentera

Hawerchuk:

Laggar är bara förnamnet! Hos mej har det inte hänt nåt sen Modos mål, mycket märkligt...
Kommentera

Enström är visst bänkad. Minsann!
Kommentera

knaskamilla:

Jag bugar mej...
DEN segern var hur skön som helst!!!
Kommentera

Mats Edström: Good doggie!
Kommentera

Hurra. Nu är frågan: var det något att se?
Kommentera

knaskamilla:

Enligt webradion var det inte mycket att hänga i julgranen direkt.

En seger är ändå en seger, även om den inte var rättvis.
Kommentera

Mats Edström:

Det är alltid rättvist när MoDo vinner.
Kommentera

knaskamilla: Även när dom förlorar?
Kommentera

Dream Team:

#1 - Knaskamilla har alltid rätt!

#2 - Om Knaskamilla mot förmodan har fel, gäller automatiskt #1!
Kommentera

Dream Team:

Nu förstår jag inte. Om de förlorar vinner de ju inte.
Kommentera

knaskamilla: Missförstå mig rätt då, istället. När MoDo förlorar, för det gör man ju också ibland, fast tyvärr inte ikväll då, är det en regel att det även då enbart är rättvisa förluster? Ja, om vi vänder på flintasteken, s.a.s..
Kommentera

Dream Team:

Nej, anledningen till att det alltid är rättvist när MoDo vinner är naturligtvis att vi förlorade orättvist -99. Ifall 1999 nu hade skett, och det har det ju med största sannolikhet inte gjort. Men ändå. Det kunde ha gjort det, och då hade det varit orsaken till att MoDovinster alltid är rättvisa.
Kommentera

knaskamilla:

Försök dig på något konsekvensvinkelresonemang, det håller inte alls.
Kommentera

knaskamilla: Hehe.. att du tänkte på -99 när vi snackar om rättvisa hit eller dit var väl knappast oväntat. Inget fel i det, för där, om någonsin förr eller senare, var väl det lag som "borde" varit överlägset, tyvärr (för deras egen skull..) inte bättre när det gällde som mest. Vad kallar man sånt?
Kommentera

scim: Dessutom var det ju hon som inte plockade bort guldhjälmarna i klacken från TV4-kamerornas åsyn. Tunn retorisk is där.
Kommentera

knaskamilla: Det var väl ingen publikfriare till match men det gör ju inget.

Enströms bänkad och Hedman använde kropp. Fattas bara att Pavlikovski och Pardavy börjar JOBBA hockey och att Gästrin hittar rätt med sig själv och passen.
Kommentera

Salle: Den som använde kropp mest var väl #33. Skönt att se.
Kommentera

Frisco: Ja, Nilsson (och även Öberg/Hellström) är gött att se. Full fart och rejäla tag. Attans att han skulle smascha in pucken för jag tror den hade trillat in utan den hjälpen.
Kommentera

Salle: SVT sporten kommer at visa höglysen från matchen. Dom hade linjemannens cykelspark på "löpsedeln". Kolla på den ni som inte såg matchen.
Kommentera

Salle:

Green kämpar och sliter, jobbar i varje byte och gör mål. Han var definitivt den ende som gjorde det sistnämda, en av få som gjorde de två förstnämnda sakerna.

K U N G   G R E E N ! ! !

Kommentera

Poffa: Själv tyckte jag att det såg ut som att det var Viklund...eller möjligen Carl-Johan Johansson som gjorde mål ikväll.
Johan Nilsson en av kvällens utropstecken, fast den riktigt store hjälten är givetvis Karol Krizan.  

Ulrik Lindh...tja, att man kan hitta så många egendomliga bedömningsnivåer i en och samma match är otroligt.
Kommentera

Paddan: Jag tycker också att det är Viklunds mål. OM sedan Green är där och vidarepetar på en puck som är på väg över mållinjen så må väl Poffa få glädjas åt det. Jag tyck de e Viklunds mål jag.
Kommentera

Paddan:

Johan Nilsson har förpassat Enström till J20, den saken är ju klar. Krizan kung och dessutom en riktigt skön kullerbytta precis efter att matchen var slut.

Utan Green hade det slutat 0-0. Tur vi har Green.

Kommentera

Poffa:

[url=www.modohockey.se/bilder/matcher/507/MODO1-0.jpg]Gästrin på väg att gratulera ena matchvinnaren (TV4 håller med)[/url]

[url=www.modohockey.se/bilder/matcher/507/MODOKrizan.jpg]MoDo´s bäste målvakt??? Jävligt bra är han hur som helst.[/url]
Kommentera

Salle:

TV 4 har ju aldrig haft rätt förut, så därmed är det väl bevisat att Green gjorde målet.

Kommentera

Salle: Bara Rune Norenius, Gunnar B. och Sune Ö. konkurrerar i alla fall. Sen är det ju alltid en fråga om hur de hade agerat med liknande Michelingubbe-utstyrsel. Skönt att vi aldrig får veta heller.
Kommentera

Poffa: Tro hur lång tid det tar innan Sicak försvinner? För får han inte ens spela när de bänkar Enström så har jag svårt att se att det är någon mening att ha honom kvar.

Green var ju tvungen under matchen att härma sin store idol Magnus Gästrin och åka runt som en vilsen själ utan hockeyklubba och vägra att byta. 
Kommentera

Paddan:

Det gjorde ju å andra sidan Pardavy också, men ingen vill hänga honom för det. Dessutom är det helt fel att åka och byta i sådana lägen, oavsett vem det är. 5 mot 4½ är bättre än 5 mot 4.

Kommentera

Paddan:

Vad det gäller Sicak så tror jag han ersätts av en annan back redan till nästa fönster. Lintner kanske?

Kommentera

Poffa: Men både Gästrin och Green åkte längre sträcka för att komma in i spelsituationen än vad det var till båset för att hämta ny klubba/byta mot en spelare med klubba.
Kommentera

Salle:

Visst, men här handlar det inte om meter utan att hålla sin gubbe. Green och Gästrin höll båda bort den bortre backen så att han inte kunde komma in i slottet och till skott. Ett byte tar längre tid och kan ge ödestigra följder. Jag anser att det är rätt att vara kvar tills dess att laget har kontroll på pucken, ja om den nu inte är i MODO:s anfallszon så klart.

Kommentera

Paddan: Vi har den statliga televisionen på vår sida medans Poffa står allena...

[url=svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19710&a=491967&from=rss]Modo vann på Timrås självmål[/url]
"Morten Green höll sig i närheten, jublade och fick målet"

Kommentera

« · 620750