1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507825 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Tingsryd 2021-01-31

« · 2137596 · » Till forumet

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
AddMan: Ja, eller så inser man att det inte är fel på 20 spelare. i varje match.
Kommentera

modoitmagnus: Varenda en ska ha en fet smäll!
JOBBA för fan
Kommentera

Det enda Modospelarna är intresserade av är att åka och byta. Har aldrig sett ett så krampaktigt spel. Tänk att alla modospelare är så jävla dåliga samtidigt. Ingen höjer sig förutom Peters.
Kommentera

wolper: suck.. orka
Kommentera

Gavelo: Jag är också övertygad om att laget skulle prestera mycket bättre utan Styf och Omark.
Kommentera

Gavelo: Man undrar om Modo har deltidsanställda även på planen..
Kommentera

J F K:

Kontring och där kom det
1-2
Kommentera

Gavelo: Vilket jäkla duttande det är. Vågar för f.. inte gå in i en närkamp.
Kommentera

Dundee: Vi så sinnessjukt dåligt spelsystem att det kräver maximal inställning och koncentration av samtliga. Direkt någon gör ett misstag blottas vi. och vi har nästan noll utveckling heller.

Jag upprepar att det är den sämsta tränarkonstellationen vi haft. till och med Huras, Challe, AJ, Brithen (utan Pirro) och Ville var bättre.
Kommentera

Dundee: Jag tror det skulle hjälpa om tränarna bänkade sig själva och överlät ansvaret till Sylwander.
Kommentera

AddMan: nä spelarna har ju ett eget ansvar att göra sitt jobb..löneavdrag borde det va om man drar benen efter sig
Kommentera

Hörde jag 10-1 i skott till TAIF?
Kommentera

Dundee: Det är söndag, och på söndagar ska man inte arbeta. Är det så de tänker🧐
Kommentera

AddMan: Jag håller J F Ks suröl under tiden. ;-)
Kommentera

Vi gör en bra match mot löven och spelar med fart. Tömde sig grabbarna totalt?, Tingsryd är ju inte bra heller men vi är ju klasser sämre. Och nyförvärven lyser med sin frånvaro medans hästen Väsby mfl förstärker.

Nä nu måste tränarna börja bänka och gå ner på folk kanske man kan få in nån energi i laget.
Kommentera

modoitmagnus: Om någon ger Styf skulden för den här inställningen vi visar idag så startar jag ett krig här inne.
Kommentera

wolper: Hur länge orkar Peters stå emot?
Kommentera

Robin Ztorken L: Modo har nästan sämst stats av alla lag i ligan i alla moment, man har inte blivit anmärkningsvärt bättre sedan försäsongen trots en rad starka nyförvärv.

Tränarstaben har misslyckats något så fruktansvärt att det knappt går att sätta i proportioner, med en av ligans högsta budgetar har man byggt ett lag med många namnkunniga spelare för att spela den sämsta hockeyn som skådats i modern tid.

Eftersom Styf och de andra verkar sitta enormt säkert så bör vi alla acceptera läget och sänka förhoppningarna från topp 10 till att inte ramla ur allsvenskan.

Poäng ikväll får alltså ses som bonus och inget vi ska räkna med.
Kommentera

Ja idag är dom inte påslagna alls🤔
Ska det inte gå att väcka laget?
Man blir ju tokig av det här!
Kommentera

J F K: Äntligen Timeout! Första den här säsongen
Kommentera

wolper: nemen oj sedär en timeout😯😯 se om man kan få se något spel nurå
Kommentera

Modo kommer aldrig vinna idag. Tingsryd är mycket bättre. Återigen felpassningar och förlorade dueller. Förlorade just 3 mot 1 vid sargen.
Kommentera

Robin Ztorken L: Styf tar Time-Out. Ser jag i syne?
Kommentera

Robin Ztorken L: Jo, men vem trodde att vi skulle spela utan tränare?

Nu vore ett bra tillfälle att ta timeout.

Skicka upp Styf och Omark på läkaren och ta ned valfri läktarcoach.
Kommentera

Herregud vad händer, snart mål i baken.
Kommentera

Gavelo: Du har rätt, det är väl bara det att jag hade lite högre förväntningar på året lag och denna säsong.

Ja, jag håller med och studerar tabellen och inser att vi är näst sämst i ligan, bara KIK är sämre.
Kommentera

Nucky: nä men menar du att du ska få samma valuta för pengarna som SHL-fansen som tar våra pengar och panikvärvar ”Kentä-style” just nu? Maken till fräckhet...
Kommentera

Monno: Tampa är ett topplag i NHL och Modo ett bottenlag i en andraliga, du får nog räkna med helt otroliga skillnader kvalitetsmässigt.

Eftersom att Modo har ett spel där ingen vet hur dom skall åka, markera, agera och då blir det extra svårt att sätta passningarna.
Kommentera

Monno:

Oops när 1-2 av Elvenes
Kommentera

Gavelo: Såg Tampa inatt. Och nog för det är NHL men att man ska bli förvånad av att titta på hockey där man passar varandra på bladet känns ju lite fel.

Vi har ju otroligt låg kvalite på passningarna.
Kommentera

Bara konstatera att man ” inte är där” på styf språk i dag heller. Syns väldigt tydligt.
Mot löven så var man aggressiv och puckarna satt på bladet som oftast. Nu hamnar dom framför eller bakom spelaren.
Kommentera

Heyerdal: Nån borde tala om för cmore att visa samma mål från dagens matcher om och om igen under 20 minuter INTE är bra tv.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag sitter alldeles lugn och ser matchen, förutom några korkade anfallsförsök och 3-4 riktigt usla byten där runt matchminut 8 så har inte Tingsryd haft många bra lägen.

Spelmässigt är det bättre än i det flesta matcher, men vi på HS vet att du väldigt gärna sågar Modo samt ser allt i precis vitt eller nattsvart.

Jag vet inte vad du förväntar dig, titta på tabellen min käre vän och förklara för mig hur du kan sitta och förvänta dig att vi komfortabelt skall utmanövrera ett bättre hockeylag ?
Kommentera

J F K:är det inte dags att ställa de som är anavariga för laget varför alla fem ska ställa sig i knät på målvakten/djupt ner i zon utan markering när motståndaren har pucken? När vi vinner puck i försvarszon står alla stilla, ingen är spelbar med fart och vi tappar. Obegriplig ”taktik”
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag kan tycka att vi varit ännu sämre i många andra matcher. Det är verkligen inte bra, men det är inte heller så kopiöst dåligt som mot Väsby och liknande matcher.

Det trista är att man inte verkar analyserat matcherna och förstått varför det hela tiden blir såhär. Undrar hur man tänker sig på Tingsryds mål? TAIF har två spelare i närheten av målet och vi har fem! Vi blir stillastående, passiva och hinner inte med när de kommer med fart.
Så, när man ser matchen i efterhand, hur analyserar man målet?
Kommentera

Gavelo: Jag hoppas du skojar, eller inte ser matchen, bara statistiken.
Det är verkligen bedrövlig att vi inte hyggligt komfortabelt ska lyckas manövrera ut Tingsryd på hemmaplan.
Uruselt är det, finner inte ord Hur dåligt det ser ut.

Som björnligan, typ
Kommentera

Gavelo: Vi har ju en tränarstab som inte verkar vilja justera saker heller. Flera gånger i Tingsryds uppspel så står tre eller fyra Modo-spelare på egen blå. Ingen som styr och ingen med fart som följer motståndarna.

I egen zon är det fortfarande så att alla fem hamnar i knä på egen målvakt, vilket verkar vara en signal för att vi skap bli sjukt passiva. Vi bara glider runt och hoppas att de tar ett dåligt skott eller liknande. Ingen markering alls på deras backar och då vi inte har fart på skridskorna förlorar vi nästan alla dueller.

Nåja, bara 100 omgångar till så har laget fått tillräckligt med tid eller så. Själv tippar jag på att vi aldrig kommer att få till det här med nuvarande tränare.
Kommentera

hk: Mycket konstig utvisning, tripping?
Kommentera

wolper: lite billig men aja bara första iallafall
Kommentera

Gavelo: Fina händer av Niederbach, synd han inte såg Tommy
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker detta hittills är en rätt bra match av Modo, finns minst 15 matcher denna säsong där precis allting varit sämre.

Vi är ett sämre lag än Tingsryd denna säsong men vi för spelet och känns närmare 2-1 än tvärtom samt leder skotten ganska klart vilket måste ses som godkänt.
Kommentera

Robin Ztorken L:

2 lag som är yra höns
Kommentera

J F K: ja man blir inte klok på när hela laget skall stå i egen målis knä och stirra puck
Kommentera

jonsson: ja det är väll det mest spännande😉👍 två ganska loja lag denna period
Kommentera

wolper: Detta måste vara den sämsta hockey som spelats någonsin.
Set ut som ett flipperspel, NOLL tempo och inte en pass som sitter.
Fruktansvärt odugligt
Kommentera

Konstaterar 2 saker.
•Modo har fortfarande inte lärt sig att ta hem pucken emellanåt utan man försöker starta anfall i varenda situation där massvis med pucktapp och kontringar mitt i egna byten är ett faktum.
• Modos byten är riktigt svaga
Kommentera

modomille: Jo, men det blir lätt en konsekvens när vi ställer så många framför mål.det blir en otydlighet i vem som ska göra vad. Har Sylle ansvaret för sin back, då är risken mindre att det blir sådär.
Kommentera

Kommentatorn surrar nå kopiöst
Kommentera

Är som att se p12 spela hockey. Inte en passning sitter på bladet och man tappar puckar i mittzonen pga svåra dragningar. Ingen vet vad dom ska göra med pucken innan passningen kommer. Det vore inte fel att ta timeout och skrika lite i båset! Det skulle vem som helst som bryr sig göra.
Kommentera

wolper: fin situation där 3 modospelare pressar i eget hörn och en tingsrydspelare står helt fri med stor yta framför våran målis. Jäkla tur de inte vann puck där. Varför skall vi gå med 3 spelare i egen zon på en tingsrydspelare?
Kommentera

« · 2137596 · »