1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511801 inlägg · 4110 ämnen

Modo - Tingsryd 22/9

« · 1762482 · » Till forumet

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Krap Nek: Modos spel är miserabelt, varför alla dessa försök med uppspel in i mitten? Bättre att ta sig fram på kanterna för att också minimera risken att åka på kontringar. Transporten av puck till anfallszon måste bli mycket, mycket snabbare. Väl inne i anfallszon så gäller det att trycka stenhårt mot kassen med både puck och spelare, bolla gris håller inte. Spelet måste bli mycket snabbare och mycket rakare, Modo spelar alldeles för långsamt, förvisso med puckinnehav vilket är bra men det gäller att gå stenhårt på kassen för att lyckas.
Det går inte att se att Modo jobbar hårdare än andra lag utan det känns mer som att de blir bekväma när de tillåts ha ett stort puckinnehav så att tempot omedvetet dras ned.
Kommentera

Robin Ztorken L: Snacka om dåligt. Om Modo inte tar 20p på första 10 så lägger jag ner detta efter 30år som supporter 😫😫😫 varför fortsätter detta elände?
Kommentera

Krap Nek: Det är en klen tröst att leksand fortfarande spelmässigt är chanslösa mot shl-motstånd. Hur de kunde vinna i sju matcher kommer jag aldrig någonsin riktigt förstå.

Men, nu är det som det är. Modo måste snabbt få ordning på försvarsspelet. Dåligt hemjobb, slarviga uppspel, tokjagande i egen zon och dålig koncentration duger inte i någon division:(
Kommentera

J F K: ..eller ha turen att möta ett lag som Modo som kan förlora serier på de mest bisarra sätten. Eller få alla dombeslut med sig.

3214 åskådare idag. Det var inte roligt att se. Klarar man en fortsatt sejour i Allsvenskan med de här publiksiffrorna? De som lobbar för fortsatt ekonomiskt stöd av kommunen borde givetvis gå på matcherna och bidra nu istället för att sitta hemma ock äta chips. Dagen före löning, men kom igen.
Kommentera

Monno: Ja. Jag vet vad du menar. Har kastat många Timrå tröjor i väggen av besvikelse.
Tycker dock ni äger mycket puck i denna match men som ngn skrev, skapar väldigt lite. Förmodligen är laget lite stressat av pressen och det påverkar mer än man tror. Ser enkla pass mellan backarna komma fel helt i onödan tex.
Ah men bara att kämpa på och ha tålamod. Laget behöver spela ihop sig.
Åsså är de ju nedtränade. ..?
Kommentera

J F K: Och idag syntes de ju direkt att Leksand kommer sluta sist i SHL. Men men, sjuka grejer händer ju inom sportens värld. Det Leksand gjorde mot Modo är enligt mig sjukare än Sveriges vändning mot Tyskland...
Kommentera

Rytter: Vi gör ju aldrig mål, eller vinner. Du tillför inget av värde heller.
Se verkligheten istället för att köra ner huvudet i sanden. Dag att du vaknar till liv
Kommentera

Sedinarna och Victor Hedman etc. Borde inte dom typ tänka "Fuck it, vi drar hem till Ö-vik och tar upp Modo, sen drar vi tillbaka till NHL"

De kanske inte kan fokusera på deras NHL matcher när de dag efter dag ser hur värdelösa Modo är.
Kommentera

Krap Nek: Det är ingen som skrivit att man tror att Modo går upp inom en kort framtid. INGEN. Ändå slänger du ur dig något korkat.

Men, jag hade förhoppningar om att komma topp fem. Det hoppas jag fortfarande, men visst är jag besviken på det vi presterat hittills.

En stor anledning till att jag inte tror att Modo kommer tillbaka snart är för övrigt att inget lag kommer nog att ha så kopiöst tur som Leksand hade och att det blir sjukt svårt för de allsvenska lagen generellt att gå upp.
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag skrev att allsvenskan har inte varit sämre sedan viasat klev in med pengar. Det tycker jag fortfarande.
Kommentera

Ni som tror att Modo kommer hamna i SHL inom en kort framtid? När ni säger SHL? Menar ni nån "Särskild Hockey Liga" som är längre ner än Div 3?
Kommentera

Robin Ztorken L: Du som jag antar inte ser dig som en born loser, vad har du för meriter som toppar Foppa, susse, Macke, Svarten och de övriga som alla varit del i sönderfallet? Jag antar att du lyckats med fantastiskt mycket bättre då?

Sedan är det uppenbart att man misslyckats radikalt de senaste åren, men det är en annan sak.
Kommentera

Mentaliteten är kanske något Modo skulle behöva jobba lite på, har man inte klass eller motivation så har man skapat sig ett enormt problem.
Kommentera

J F K: Hela skiten stinker "Born losers men du kör på och tycker det är okey? Ska du inte hylla dagens insats också.
Allsvenskan har aldrig varit sämre 😊
Kommentera

Robin Ztorken L:

Nu vet jag inte vad du spelar enligt för schackregler.
Kommentera

Hoppas vi kan ta en poäng i nästa match! Då kommer jag köpa champagne!
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur gick det för Björklöven idag? Såg dom bra ut på träningen?
Kommentera

Rytter: Som en schackhäst, ett steg framåt och två bakåt.
Kommentera

Robin Ztorken L: Hur kan man vara born losers om det bara var för några år sen man "gick sönder". Normalt tycker jag bara att du är som en riktig gnällkärring, men det där är mer korkat än vanligt uttalande.
Kommentera

MODO Hockey - Tingsryds AIF 2-4
Kommentera

Rytter: Gillar inte Lindgrens hemjobb på 2-4. Ja vist det var kört att hinna vända och göra mål. Men där måste fan benen gå det som går vare sig du orkar eller inte. Annars kan han lika gärna skita i att spela sista minuten.

Tycker Foppa sa det rätt bra, när allt kommer ikring handlar det om den som vill vinna mest.
Kommentera

Rytter: Emil Forslund i Tingsryd är förhävla snabb kille, jag hade ögonen på honom redan förra säsongen. Riktigt modern i sitt spel.
Kommentera

Rytter: haha :) jag litar blint på ditt omdöme :)
Kommentera

J F K: Modo har gått sönder för ett antal år sedan och är fortfarande trasigt.
En äkta slagpåse. Born losers
Kommentera

Gavelo:

Om du hade sett matcherna så hade du förstått "ett steg framåt".
Kommentera

MODO Hockey - Tingsryds AIF 2-3
Kommentera

Rytter: Man är sjukt trött på att höra "vi tar ett steg framåt" varje gång man förlorar, får en att undra hur jäkla dåliga man varit från början ;)
Kommentera

Monno: Jag tror att kommentatorn pratat om Adam Smith ungeför 323 gånger hittills. Ska han inte berätta att han haft två bra chanser redan igen? Eller att han flera gånger fått beröm av coachen för sitt uppoffrande spel defensivt?
Kommentera

Monno:

Blir väl en hedersam förlust där vi inte orkar riktigt ända fram. Men tycker ändå att vi fortsätter ta steg, förutom första perioden så har vi varit helt ok. Betydligt bättre än mot Pantern och VIK.
Kommentera

J F K: Härligt! Nu har vi alla möjligheter att få.in en kvittering!
Kommentera

J F K: Äntligen.
Kommentera

J F K:

Härligt! Björklund igen i PP.
Kommentera

Hälge: Vi skapar inte tillräckligt helt klart. Vi måste också bli hetare på andrapuckarna och framförallt jobba på att få igenom puckarna. De har 15 blockerade skott i de två första perioderna bara.
Kommentera

Hälge: Nä den analysen kan jag nog hålla med om.
Kommentera

J F K:

Varför blåste han mitt i kontringen? Trodde det blev utvisning på modo när han gjorde så.
Kommentera

Monno: Ni har mycket puck, men skapar inte jättefarliga chanser. Än så länge...
Kommentera

Monno: Alltså, vart har de hittat kommentatorn? Vilken katastrof.
Kommentera

Monno: Alldeles för dåligt passningsspel.
Kommentera

J F K: Ja domaren släpper alldeles för mkt...
Kommentera

Rytter: Tror vi förlorade en match mot Taif trots att vi hade drygt 50 skott och dom under 20, vi vet hur ni känner just nu.
Kommentera

7225: Sjuk hakning på louma. Hur fasen ska man kunna spela anfallshockey när man får haka så mycket? Då är det en stor fördel att bara kontra...
Kommentera

7225:

Nej du har nog rätt, klart dom lästa sargstudsen och det missade skottet. Vad korkad jag är!
Kommentera

Rytter: Knappast en slump att Tingsrydsspelarna tar hand om de förlupna puckarna.
Kommentera

Monno:

Vi trycker på bra nu. Molin-Rundqvist-Björklund bästa kedja.
Kommentera

Gavelo: ja, om ordet jämn är synonym med sopor
Kommentera

kulltorp:

Nej det är väl aldrig bara otur, det lag som jobbar hårt och sliter brukar få med sig marginalerna.

Men om du hade sett målen alternativt fått dessa emot ditt Timrå hade du nog också funderat hur det går till.

1-0 skott långt uitfrån som missar grovt går i sargen och studsar rakt på bladet till fri spelare som petar in i öppet mål.

3-0 ett missat skott som blir till perfekt passning till spelare på bortre stolpe som kan peta in den i öppet mål.

Men visst Tingsryd har gjort det perfekt utifrån sin spelide och fått matchen precis dit dom vill.
Kommentera

Robin Ztorken L: läste nånstans att det är mycket vanligt att lag som åkt ned i allsvenskan får en tuff första säsong. Så kanske bättre att man är realistisk o inser att chanserna att gå upp är mikroskopiska. Frågan är om det är värt att slänga pengar se eländet en säsong till.
Kommentera

Mydar: dom hade råd men slösade pengarna hejvilt ja. I allsvenskan nästa år kommer bli tufft ekonomiskt för Modo. Har svårt och tro vi går plus denna säsong ärligt talat..
Kommentera

kulltorp: Haha nja. Vill nog se mig som rätt naiv i min tro på Modo.
Även om jag tidvis hatar det här jävla laget.
Kommentera

kulltorp: Jag tror att jag inte är ensam om att tycka att vi offensivt varit ok. Att vi defensivt var katastrofala i första perioden är nog alla helt överrens om.
Kommentera

« · 1762482 · »