1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506667 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Troja 2021-10-16

« · 2239692 · » Till forumet

Sv: MoDo - Troja 2021-10-16
Bössa 68: Coca-Cola över hela soffan. Men lätt värt de...
Kommentera

S-vikaren:
Nä bara du och jag som har psyke härinne!
Kommentera

Bössa 68: haha tur man har fel men vem trodde väl det ja 1 pinne trevligt trots allt får hoppas på 2
Kommentera

Bössa 68: men ANTON SVENSSON... stackare, men tack.
Kommentera

Jag var aldrig orolig. :)
Kommentera

Hakning-Henrik: Bernhard!!!! Hjälte
Kommentera

Heyerdal: svenningsson ska han få missa varenda läge?? 😑
Kommentera

J F K: tycler det där helt sjukt hur vi ger bort matchen i första perioden istället för att vara jävligt på och se till att vi inte hamnar 2 mål back. Samma sak varje säsong
Kommentera

Heyerdal: Adam är kass på hockey. Att träffa stolpen innebär inte att det inte blir icing. Det handlade om att en Trojaspelare var först.

Sorgligt usel på sporten han bevakar.
Kommentera

Heyerdal: mål????
Kommentera

dempa: Bara för Gradin att öppna plånboken för detta laget är på tok för dåligt.
Kommentera

Bössa 68: blir förstås 1-4 i öppen kasse, MoDos pp bedrövligt men Troja klart bättre, har ett riktigt bra försvarsspel
Kommentera

J F Kvi saknar 1 spelare
Kommentera

J F K: Han som var tänkt som tredjecenter. Säger tyvärr det mesta.
Kommentera

MorganaLefaey: Handlar väl lite om att vi saknar vår bästa spelare också.
Kommentera

Kenttäcam: det är samma kommentatorer dvs Adam som släppte skitartikeln om oss på 100-års dagen..
Kommentera

Bad_Brett: bör dock inte glömmas att MacMaster fått spela med Ohlsson och Sylwander och lite annat som kanske inte underlättar det kreativa spelandet.
Och Woods har varit en del av en formation som typ alltid spelat med 2.5 spelare i stället för 3.
Men bevisligen har de inte förmågan att bära en formation.
Så helt klart inte de spelare som annonserat när de värvades.
Hur som så tycker jag Confusius nämnde en magisk siffra.
2backar o 2forwards behövs ganska omgående.
Kommentera

Bössa 68: allvarligt hur många ska modos backar släppa?! Å kommentatorn är ju troja fan hörs ju
Kommentera

Gavelo: vi känns ju även väldigt små och klena åxå trots att sommarfysen har varit bästa någonsin,samt att pp är sämst i ligan
Kommentera

Gavelo: Modo har väl så här långt gjort fler mål i box play än power play?
Kommentera

Confusius: nu sitter 2-3 målet!
Kommentera

DrCox: Vi behöver minst 4 nya spelare!

2 backar av defensiv karaktär, Dallas håller inte måttet och unge herr Styf skulle må bra av att spela i ÖHF.

2 naturliga snipers!

Det ju tjänstefel att gå in i en säsong utan en enda naturlig sniper, det är ju fan inte konstigt att vi har svårt att sätta dit pucken.
Kommentera

J F K: Svenningsson är verkligen helt horribel. Han är en sådan där som vid första anblick framstår som en som verkligen kämpar och sliter, men som lyckas förstöra en hel kedja på egen hand med sina tämligen udda beslut. Jag har nog aldrig sett en liknande spelare. Det är som att han rollspelar Ovetjkin och Peter Forsberg. Ibland kan han stanna kvar ett par sekunder extra i sarghörnet bara för att få chansen att sätta in en offensiv tackling - men det slutar i 100% av fallen med att han förlorar pucken. I nästa sekund susar han omkring och skjuter på allt som rör sig, men aldrig så att det känns farligt. Helt plötsligt tror han att han är playmaker och försöker slå flippmackor över centrallinjen förbi fem motståndare.

Blir inte klok. Han påminner lite om Henrik Samuelsson när han var i MoDo, men Henrik var ju 17 år vid tillfället och spelade i SHL.

Sedan är det uppenbart att Woods och MacMaster inte är de kreativa spelare som vi hade hoppats på och då är det ju bara EJK kvar som kan slå en öppnande passning bland forwards.
Kommentera

DrCox: vi kom väl fram till att gradin+karlin varit involverade i 10-11 spelare. Finns inte många som har ett helt lag man själv valt ut. Visst fick de ärva lite mindre bra val. Men med halva laget ska man ändå lyckas sätta prägel på laget.
Men som det ser ut just nu så är orsaken i stort att vi väljer att starta kort på både fwd o backar samt att spetsen inte visat speciellt mycket än. Vilket bör vara deras beslut/val.
Sen har jag ingen aning om man vill chansa på grund av pengabrist eller annat.
Men likväl ett dåligt val bevisligen.
Kommentera

Tyler Durden: Haha det kan man fråga sig, det är ju inte bara själva powerplayet i anfallszonen som är dåligt, ingångarna är svaga och sen har vi enorma problem att vinna tekningarna.

Modo behöver 2 backar och 2 målskyttar av klass, det är övertydligt tyvärr.
Sen bör man vänta några matcher på att Woods och Macmaster kommer igång, annars är väl frågan om dom inte bör skickas iväg.
Kommentera

DrCox: Woods kan vara ett av våra sämsta nyförvärv på bra många år. Gladers förvärv har presterat bättre än Gradins
Kommentera

MorganaLefaey:
De är ett vanligt misstag när MoDo byggt lag hittills, kan kanske kallas arvet efter Forsberg
Kommentera

Rytter: Powerplaycoachen vad sysslar han med undrar man ju?
Kommentera

MorganaLefaey: Gradin har misslyckats med spetsen men har har fått ärva halva laget plus ett par värvningar av Glader.
Kommentera

J F K: Är du 7:e back så är du startspelare!!
Kommentera

Blake:
Känner igen känslan. Jag står i klacken när jag är på match, tyvärr är klackledare inga gentlemän. Ohyfsade skulle jag säga...
Kommentera

Gavelo: Styf är sjundeback och därför hålet jag inte med dig.
Kommentera

Gavelo: ja det ska va högre än så.
Sen kan man fråga sig varför modo av alla lag börjar med 11 seniorforwards medans alla andra börjar med 13.
Är ju handhavandefel. Juniorer ska få chansen om de är bra nog, inte för att de kommer från övik eller andra orsaker.
Sen vet väl alla vad kag tycker om värvningar av modigs mm. Modo har inte lyckats med många förvärv där det gäller spelare som går nedåt i systemet.
Sen tycker jag Gradin ska ha en känga när det gäller vår spets. Nej så här lång har han lyckats i samma mån som Glader.
Kommentera

J F K: Men Viklund visste sedan länge att han INTE skulle vara nära spel ens till säsongsstarten så därför blir Styf en startspelare ellerhur!

Nu är det inte Styfs fel att vi ligger under utan det är för att vi bara är dåliga som lag.
Kommentera

J F K: Och. Hinken fick ärva Dahlrot. Styf däremot tycker jag att det är en spelare man ska behålla. Det är klart att vi ska försöka förädla våra juniorer. Lite oturligt att han får så mycket speltid bara.
Kommentera

Rytter: Dallas får jätte gärna dunka sarg ut varenda gång, bara han är konsekvent.
Kommentera

Gavelo: Styf är inte en tänkt startspelare. Det är Wiklund som är skadad.

Sedan tycker jag Kevin är betydligt bättre än Styf, men det tycker inte ledarna.
Kommentera

Står i klacken och klackledaren undrade om vi var könslösa, väldigt 2021. :)
Kommentera

Tarasov:

Säger lite om hur illa pp är i år. Vi verkligen saknar den där högersläggan i pp.

Orkar vi leta fram 2 mål i sista och hålla tätt, eller ska styf göra sitt obligatoriska slarv och bjuda på mål också.
Kommentera

Rytter: Men, han kan platsa hos oss också om han bara väljer det första och enkla alternativet. Han väljer ju ofta att istället för ett lätt pass titta upp, sikta och slå ett svårt pass.

Det måste ju vara den enklaste saken i världen bara spela så enkelt som möjligt. Och som du är inne på ibland spela sarg ut.

Bänka honom varenda gång han väljer ett svårt alternativ. VARENDA GÅNG. Han ska aldrig någonting spela så.
Kommentera

jonsson: OVERPOWERED
Kommentera

Rytter: Det är faktiskt obegripligt att Modo går in i säsongen med Styf och Dalroth som startspelare i laget, ambitionerna borde vara mycket högre än så.
Kommentera

bengt88: liket lever! Man bli chockad.
Kommentera

J F K:
Lite kul vi har gjort fler mål i BP än i PP
Kommentera

Oj, 1-3
Kommentera

Gavelo: Håller helt med och blev förvånad över beslutet att Tex skulle stå. Det kändes redan där att de tyckte detta var en "mjukstart" mot ett sämre lag vilket brukar slå fel ut.
Kommentera

Rytter: OP visar vart skåpet ska stå iaf
Kommentera

MorganaLefaey: Sedan är det väl roligt att man släpper in division sju domare. Kul för dem att döma, även om det är på en nivå de inte ens är i närheten av att klara av.
Kommentera

J F K:

Jag tror att dalroth inte alls passar i ett lag som vill äga puck, i ett lag där han bara ska dunka sarg ut kan han funka.

Det jag funderar på är hur fan han kunde fungera och få istid i det iko som gick upp.
Kommentera

Bössa 68: tycker PP går på tog för långsamt. Man tänker efter och vrider sig runt innan pass går iväg.

Då MacMaster o woods är blindgångare så här långt och Vigge avstängd så ska vi leva på blandveden framåt.

Och tittar vi bakåt så är det väl ganska klart att dahlroth och styf inte håller måttet.

Men vi får väl vänta tills våra blivande poängkungar som Modigs kommer igång.
Kommentera

« · 2239692 · »