1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 525546 inlägg · 4121 ämnen

Modo värvar ryss?

Modo värvar ryss?
Har hört direkt från toppen att Modo har klart med en ryss. En center som ska ha spelat en sådär 100 landskamper och enligt ledningen vara en riktig "toppspelare". Någon som kan bekräfta eller dementera?

Sv: Modo värvar ryss?
MartinS:

Hmm...hade de inte varit i Finland för att scouta?
Konstigt.

SM Liiga-ryssar (forwards)
Andrei Potaitschuk - Ryss, men högerforward
Aleksandr Barkov - Center, men gammal
Vjatjeslav Fanduls - Center, men lett

Hyr de/köper från ett ryskt lag blir man iaf imponerad. NHL? Vågar inte drömma.

Björn VII: Har dom det?

Jaja, nästan omöjligt o gissa sig fram till ett namn, tycker dom borde gå ut med det här idag. Ingen hemlighet längre om jag inte är helt ute o fiskar med det här. Hoppas det stämmer nu då...

MartinS: Jasså det låter ju inte alls dumt! Kan du inte försöka luska fram ett namn, nu blev man ju riktigt nyfiken...

För att hålla den här tråden lite levande:
Kan det vara så att vi får se en presentation imorgon av ny center?

Dopita är drömmen...

Vader: Haha, jo jag har försökt med det nu i två dagar... men någon måste ju har hört nåt? "Ryktet" kommer direkt från ledningen så det är knappast taget ur luften. Tyvärr så fick jag reda på det av en anställd som inte är så haj på namn, hockeyintresset e väl inte det bästa heller så...

Näe, nu får dom gå ut med nåt, så jag inte ser ut som en pajas i tigerrandig matchtröja...

MartinS:

Det kan vara Roman Lyashenko, en NHL-center född 1979 som inte har 100 landskamper, men över 100 NHL, AHL-matcher. Läs artikeln i länken.
Sedan har vi ju Pavel Patera, välkänd center som spelar i Ryssland och har med juniorlandskamper över 100 matcher. Han verkar dock trivas i Ryssland. Lite vilda gissningar bara....:-)

mgamill:
Skulle inte tro att Avangard Omsk frivilligt säljer ledaren av skytteligan i Ryska Superligan. Patera har gjort 10 mål och 23 assists på 36 matcher. Sen är ju Patera också tjeck och inte ryss, om nu de där uppgifterna stämmer.

Kanske är som min mormor som såg fel på en vanlig personbil och Västerselsbussen.
-Jamen, den var ju i varje fall blå, sa hon.

mgamill: Hoppas att Pappa Hedin ligger i hårt och det första vi får läsa imorgonbitti är om den nya centern. På nåt sätt känns det dock som om vi inte kommer få nåt mer tillskott i år, hence jag är pessimistisk.

Hmm....i och för sig spelar den gamle MoDo-bekantingen Ravil Yakubov i Avangard, det kan väl inte vara så att....

Wewillwintoday: Har inte Hedin lyckas hitta en förstärkning nu så lär han inte lyckas med det så här i elfte timmen kalla mig pessemist men det tror jag.

ModoAnte: Ja, jag tror inte heller Hedin lyckats värva någon.
Kallio hade suttit enormt fint.

Tror annars det är i princip helt omöjligt att få spelare av sådan kaliber i det här läget.

Det sägs att Modo kontrakterat Vladimir Krutov.
Modos bästa värvning denna säsong.

« · 195326