1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

Modo - väsby 2020-11-11

« · 2098409 · » Till forumet

Sv: Modo - väsby 2020-11-11
Monno: Dahlrot är verkligen totalt obegriplig värvning.
Vad är han duktig på?
Han känns som en aning mer placeringsäker Torp. Men istället sämre på annat.
Kommentera

Nu blir vi utspelade..
Kommentera

Gavelo: Ja Hejduk var ju radarpartnern när Foppa vann poängligan.
Kommentera

J F K: Domarna saknar verkligen spelförståelse
Kommentera

Gavelo: suck ny onödig utv, får vi ens poäng idag ser segt ut i tredje
Kommentera

Rytter: Borde bli böter på den.
Kommentera

Gavelo:

Fy fan vilken äcklig filmning. Han dog ju.

Varför inte plocka ut honom på diving?
Kommentera

Gavelo: Absolut, men man satte honom ibland som vänsterforward med Sakic när man skulle göra mål.

Sjuk filmning. Man blir bara trött på usla domare.
Kommentera

Monno: Foppa spelade väl rätt mycket med Hejduk och deadmarch
Kommentera

J F K: finns mycket att jobba med för Modo visst tunga tapp i försvaret men vi har full huggning hemma mot nykomlingen Väsby, antar Timrå gör 5-0 i första mot Väsby i övermorgon
Kommentera

Modo är lite bättre än Väsby. Men det är verkligen inte mycket. Ska vi vara ett lag för övre halvan fårdet inte se så här tamt ut. Är bara första femman som är nära.
Kommentera

Rytter: Man förbluffas verkligen över vissa timråiters verklighetsuppfattning!
Kommentera

J F K: Både Sakic och Foppa spelade ju C?
Ifjol satsade vi allt på ett kort med ok resultat.

Med det sagt håller jag med. Om inte annat för att framatidssäkra och låta Karla och Svenningsson bygga kemi för framtiden.
Kommentera

Rytter: alla vet om domarnivån såmjäkligt onödigt bjuda Väsby på ett pp i slutet av per
Kommentera

Rytter: Va fan gör ni jag har er säker på powerplay!!! Kom igen o gör mål för fan!!
Kommentera

Johan J: statistiskt sett har vi haft mycket mer puck och väldigt mycket puck i anfallszon.

Satte man Foppa med Sakic eller delade man dem dä man förstod att det skulle bli mer effektivt med två bra kedjor???

Sära förstakedjan nu. Inte för att de är dåliga, tvärtom, men för att Svenningsson blir klasser bättre med Karla.
Kommentera

Johan J:

Ser vi samma match?

Jag tycker inte Väsby ens är nära oss i andra perioden. Vi kontrollerar och de har enstaka anfall medan vi vänder spelet och skapar mycket 17-8 i skott trots Väsby 2 pp. Vi har 2 skott i ramen och ett missat friläge av Lindewall i andra. Heppo missar bra läge i slottet osv.

Med lite effektivitet skulle vi vara i ledning och i princip dödat matchen.

Kolla skottkartan vår ser bra ut, mycket avslut från slottet och närmare mål än Väsby, avsluten för dom kommer mer från kanterna och längre ifrån.

Andra var ju en bra period jämfört med första.

Spelar vi som i andra perioden sista 20 så tar vi 3p.
Kommentera

Eller: Eller loj. Såg ut som han var så säker på att få ut pucken att han glömde åka skridskor.
Kommentera

Heyerdal: Vi spelar jämt.
Modo har problem i egen zon, släpper egen blå och sjunker ned i knät på Peters i varenda Väsby anfall, ganska stillastående och många som stirrar puck.

Framåt är det give and go, okej men det saknas struktur.
Tycker denna match är ett rejält steg bakåt mot senaste matchen.
Kommentera

Rytter: Det var naturligtvis med en stor nypa ironi. Men där kom det till slut ett mål i PP för Väsby. Riktigt illa. Även om Väsby har mer puck i andra perioden och är det spelförande laget under dess andra halva så spelar man mest efter sargena. Nu får Karlkvist spela 20 min i sista perioden.
Kommentera

Bad_Brett: Han såg väldigt seg ut.
Kommentera

Rytter:

Väldigt surt med 2-2 då jag tycker 3-1 eller 4-1 varit mer rättvist. Vi har 17-8 i skott i andra trots Väsby haft 2 pp.

Det är vår period rakt igenom men vi fick ingen utdelning och sedan sätter Väsby ett i pp.

Gör vi en period likt andra så har vi 3p.
Kommentera

Rytter: Modo-Lavoix 2-2
Kommentera

Rytter: Vi borde verkligen vara i ledningen. Samtidigt undrar jag om coacherna vill vinna. Sära på förstakedjan så kommer vi skapa mycket mer målchanser.
Kommentera

Rytter: Vad i helvete gjorde Styf där?
Kommentera

Heyerdal:

Tagit över vet jag inte. Visst dom hade ett långt anfall men mest på utsidan. Tycker vi haft bra kontroll denna period, enda nackdelen är att vi inte haft utdelning. 2 i ramen och sedan lindewalls friläge.
Kommentera

Rytter: Väsby har tagit över senaste fem, oroväckande utan tvekan
Kommentera

Bad_Brett:

Jo kan känns som en skör spelare mentalt, går det emot gräver han ner sig, har han självförtroende spelar han riktigt bra och bidrar.

Skulle älska om det lossnar för honom, trots att han hade det jobbigt under Björn och i början i år så har han aldrig gnällt utan gjort sitt jobb och tagit de chanser han fått.
Kommentera

Gäsp: Men fan. Du hann före med mindre än en sekund...
Kommentera

hk: ja synd vi inte får utdelning på chanserna 2-1 är skört o vassa chanser bjuder vi på bakåt med
Kommentera

Rytter: Jag ser fortfarande inte storheten i Aagard, tycker han är vansinnigt usel i sina avvägningar och helt ärligt så får han inte mycket uträttat på isen åt något håll.
Kommentera

Rytter: Öhman har verkligen växt med ökat ansvar.
Kommentera

Öhman har växt i takt med förtroendet och det är han värd!
Kommentera

Rytter: Skönjer en ”gnutta” sarkasm i hans påpekande
Kommentera

Johan J:

Du menar det pp som gjort 2 mål på 40 försök? Bra påläst?
Kommentera

snowden: Grabbarna får gärna skjuta lite mer.
Kommentera

Gavelo:
Karla är poängkung i modo innan matchen är slut...
Kommentera

2-1! Grattis, nu har ni alla skitlag bakom er. Men se upp för Väsbys pp!
Kommentera

Rytter: Klassisk sylwander utvisning haha
Kommentera

Bad_Brett: fin stöld o pass av Hepo iaf till Karlas mål !
Kommentera

Rytter: Helt klart Heppos till stor del 👍🏼
Kommentera

Gavelo:

Visst kyligt av karla, men heppos mål, vilken puckstöld. Får en att drömma om Susse.
Kommentera

2-1
Karla
Kommentera

J F K: Imponerad också över hur hårt han jobbar i båda ändar av isen. Oerhört proffsig.
Kommentera

J F K:

Ja Kaut är en seniorspelare trots att han är född -99.

Som jag skrivit tidigare jag ser honom som det ahl lån som kommer spela nhl först och etablera sig där. Har han dessutom mer utveckling i sig vilket han borde ha så kan han lyckas riktigt bra.

Just det att han är så komplett är ovanligt att se på så unga spelare, jag tror ingen ung spelare i ha kan konkurrera med honom i denna kategori faktiskt. Finns de med bättre offensiv spets som t.ex Dahlén, men Kaut spelar seniorhockey i alla delar av banan.
Kommentera

Bad_Brett: Jag tror att Aagaard fungerat mycket bättre med Karla. Lite JJ över honom med finurlighet och hyggligt skott, men han behöver någon som kan hålla puck. Att ha honom med Ohlsson är inte rätt alls.

Ja, jag tycker att det är bedrövligt coachat. Första är oerhört bra, men det skulle den varit även utan Karla. Vi får inte det djup vi skulle kunna få.
Kommentera

Rytter: Kaut är ju också för bra. Fan vad jag gillar honom. Sjukt stark, oerhört bra skridskoåkare och dessutom bra i alla delar av rinken.
Kommentera

JoseGonzales: Steen har väl skrivit för hela säsongen?
Fast klart han kanske sticker ändå.
Kommentera

JoseGonzales:

Du tror inte han drar tillbaka? Varför skulle ett topprospect stanna i Sverige om ahl drar igång?
Kommentera

« · 2098409 · »