1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519770 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Västervik 2019-12-04

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
MorganaLefaey:

Nånting behövs för att väcka liv i alla.

Heyerdal: Ja, hoppas det finns några spelare som tar tag i detta så vi vänder. Alla poäng är viktiga , som vi spelar nu är det slutspelat i kvalserien. Ofattbart att vi kan vara så ointresserade i match efter match Det är väl proffs som spelar?

J F K: När var du på plats vid vinst senast? 😬

jonsson: o var har spelglädjen tagit vägen, ser inget av den

puffe: Jag vet inte, men det har ju gått någon skröna om att Hellqvist lag satsar på rapphet i början av säsongerna för att skaffa sig ett poängmässigt försprång, för att därefter köra stenhård fysträning för att bygga upp fysiken inför slutspurten. Men det är väl föga troligt att detta är kalkylerat.

jonsson: Nä det känns konstigt att man ska ha tränat så hårt att man går från seriens snabbaste lag till Karlssons klister.
Ja menar än om man tränar hårdare så bör man ju tränat relativt hårt rätt innan. Så att alla i laget ska gå ned sig totalt av träning känns konstigt.

Och man tycker att om det beror på kaxighet bör ju 0-7 mot BIK ta ned en på jorden rätt rejält.
Och självförtroendet tycker man inte ska ha hunnit få sig så pass stryk då man inte ens förlorat 2 i rad än?

Hockey är en konstig sport.

Monno: Handlar väl bara om mental inställning, kommer man ut nu och kör över Västervik så har hela 1:a perioden enbart handlat om underskattning eller brist på motivation.

Är det inte mental inställning så vetefan varför förblir såhär, från bäst i serien till rent jävulskt usla på 5-6 matcher!

Bad_Brett: Ja, det gick ju sådär förra säsongen. Hellqvist är en Gud bland vissa modoiter men han måste visa det snart.

{7639}: AIK.

puffe:

Inget godkänt PP

puffe: PP och man spelar med 5 forwards, varför inte spela med Öhman som är erkänt riktigt bra i den spelformen?

Heyerdal: Poängen är lika viktig, men spelet är inte alls lika viktigt. Jag ser hellre att vi är som bäst i kvalet vid en tredjeplats, än att vinna serien och vara usel när kvalet börjar. Det är inte fotboll, utan hockey.

Gavelo: Han bör väl vara ombytt för spel till att börja med...

Rytter: Känns det inte lite väl illa att behöva jämföra två matcher och säga att den där man blev bajsad på av KGA till 0-7 var en bättre match? Det bästa laget i en match förlorar inte. Dom som spelade bättre förlorar inte. Absolut inte 0-7.

Modo är i en formsvacka, inte mer inte mindre. Dom spelar på en extremt hög nivå i normala fall och att bli utbränd efter att ha gått närmast obesegrad genom hela serien hittils har sitt pris. Ge dom ett par matcher att komma tillbaka i form. Man kan inte kräva 1000% 100% av tiden av någon människa utan att individen får lida. Modo kommer ligga högt i topp 5 i slutet, om inte avancera till nästa liga.

Nieminen:

Deras chanser ser inte farliga ut, men dom blir farliga ändå.

Nieminen: VVik kommer i en kontring i nästan tre mot tre. Då glider Hedberg hem och blir omåkt av en forward som jobbar hem.

J F K: herregud vad vi släpper till chanser bakåt

Chivaz: Du borde sett matchen mot BIK innan du uttalar dig faktiskt.

J F K: Andra pp-enheten ser bättre ut. De där sig, passar pucken hyggligt snabbt och skjuter.

J F K: Det gjorde jag. Jag såg matchen med min partner som är från KGA, så det är något av en vana. Jag såg ett modo som såg självmordsbenägna och lama ut. Inte spelförande och actionspäckat. Utan utbrända, trötta, slutkörda. I stort behov av andrum för att få återställa och återkomma till normalt spel.

Men jag är förvisso osäker kring varför jag skulle förvänta mig något mer än möjligtvis denna passivt-agressiva tonen när man försöker sakligt se på en match från ett neutral håll, som varken modo eller kga fan.

Siffrorna som betyder inför utkomsten av en match är mål. En fighter som landar 31 slag är inte bättre än den som landar två men som också drar en knock-out på andra slaget. Det vet du med.

Chivaz:

Så ja

J F K: tack o LOV för ett mål i PP

dempa: Haha 1-2

RIDÅ

dempa: Äntligen gör vi mål! Kul att Jellvert fick göra det.

Fan...

dempa:

Glad länge där

Chivaz: Därför att uttalandet är felaktigt. Man får nästan för sig att man inte normalt ser hockey om man skriver sådant.

Det bästa laget i en match förlorar inte. Skriver man sådant så har man konstig syn på saker.

fan, ska man börja bli orolig. känns som ingenting fungerar i spelet

Där visade jelvert att han ville göra mål och bra pass av forsberg. Skönt vi ämtligen får utdelning. Jaha sedär jag hinner inte ens skriva å mål bakåt. Inget går mef oss nu. Enkelt och omarkerat..

Gavelo: glädjen blev kort...inte lött få hål på deras keeper heller

{8384}: Målvakterna hjälper oss inte att vinna matcher heller!

{8384}:

Nån tröst att löven ligger under med 1-0?

{8384}: Ja, vem kunde gissa att Hedberg står och stirrar puck på det målet? Han och Norlinder är lagets överlägset sämsta backar för närvarande. Det var väl Norlinder som sjukt enkelt blev rundad vid 0-1?

J F K:

Jävligt onödigt av From

jonsson: Inte direkt eftersom Löven kommer vända och vinna medans vi kommer tappa poäng mest troligt.

Skillnad på PP också, ser ut som Tamba bay mot Modo

Gavelo:

Det där är mål, satan

Gavelo: 1-3

Har vi ens en coach kan man fråga sig?

jonsson: bottenlag och har 3-4 klasser bättre pp än oss, ja nu ser det kört ut

J F K: skott hittills i 2:a 18-5 mål 1-2
Vad är det med våra jävla målvakter och våran defensiv?!
Pinsamt fy piiiip..

Heyerdal: Finns inget som helst målvaktsspel i Modo för tillfället. Våran svagaste punkt har blivit ännu svagare

J F K: Vidrigt att möta Västervik

Jaha man drar inte tbx klockan? Skumt egentligen. Fan var är modo?

Heyerdal: Alla PP är dödliga mot våran vilda västern box, jäkligt less på den.

Heyerdal: Vårt andra pp var helt ok. Vi gjorde trots allt mål med dem också. skulle vi ha 50% utdelning i pp skiter jag i hur det ser ut faktiskt.

J F K:

Timeout kanske?

Gavelo: + sjukt ineffktiv offensiv med nu. Ingey fungerar

Gusse: Men, varför ska alltid målvakterna hängas ut?. Vi har usel inställning i hela laget, tar onödiga utvisningar, har inga coacher. Fritt fall, inte bara att vi har dåligt målvaktsspel, allt hänger ihop. Våra målvakter är inte sämre än laget o ledningen just nu!

Nieminen: Nä nu har jag fått samma inställning som dom röda, jag skiter i det här och dammar av säsong 13 av Hem till gården istället.

Chivaz: så du menar att tur inte finns?
Att faktorer som mindre bra dag för domare inte finns?
Inte heller att enstaka misstag kan leda till mål bakåt som avgör en match där man varit bättre resterande tid.
Jag såg 1a perioden enbart, så talar generellt.

Ta tex short track åkaren från australien som vann guld i OS. Genom att ha varit mer eller mindre varvad i varje omgång men då de duktiga haka ihop o vurpa i varje lopp så han han kunde glida in.
Var han den bättre åkaren för dagen?
Nope, han var inte bra nog för att dras med i fallet.

Nej i sport som i mycket så behöver inte den bästa vinna.
Men snackar vi 7-0 så vette tusan. 40-20 i skott behöver inte betyda något.

Så kontentan är att bäst lag vinner inte alltid.

J F K: Ja, det är väldigt konstigt av mig att anse att det lag som presterar bäst (Mål vinner matcher, vunnen match är prestation, vunna matcher leder till final, osv.) Och sätter flest mål är det bästa laget i matchen. Björklöven ligger etta, AIK sist. Om AIK vinner mot Björklöven, så var ju AIK det bästa laget i matchen. För dom vann. Ingen gillar en dålig förlorare, som förlorar matchen men hävdar att denne ändå vann, "för att..."

Jag förstår att både objektiv sanning och simpel logik skrämmer och upprör dig med tanke på hur du verkar försöka "trycka ner" åsikter som inte är i linje med dina.

puffe:

Börjar bli jävligt orolig, inget stämmer känns det som.

« · 2010852 · »