1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519793 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Västervik 2019-12-04

Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
J F K: Vidrigt att möta Västervik

Jaha man drar inte tbx klockan? Skumt egentligen. Fan var är modo?

Heyerdal: Alla PP är dödliga mot våran vilda västern box, jäkligt less på den.

Heyerdal: Vårt andra pp var helt ok. Vi gjorde trots allt mål med dem också. skulle vi ha 50% utdelning i pp skiter jag i hur det ser ut faktiskt.

J F K:

Timeout kanske?

Gavelo: + sjukt ineffktiv offensiv med nu. Ingey fungerar

Gusse: Men, varför ska alltid målvakterna hängas ut?. Vi har usel inställning i hela laget, tar onödiga utvisningar, har inga coacher. Fritt fall, inte bara att vi har dåligt målvaktsspel, allt hänger ihop. Våra målvakter är inte sämre än laget o ledningen just nu!

Nieminen: Nä nu har jag fått samma inställning som dom röda, jag skiter i det här och dammar av säsong 13 av Hem till gården istället.

Chivaz: så du menar att tur inte finns?
Att faktorer som mindre bra dag för domare inte finns?
Inte heller att enstaka misstag kan leda till mål bakåt som avgör en match där man varit bättre resterande tid.
Jag såg 1a perioden enbart, så talar generellt.

Ta tex short track åkaren från australien som vann guld i OS. Genom att ha varit mer eller mindre varvad i varje omgång men då de duktiga haka ihop o vurpa i varje lopp så han han kunde glida in.
Var han den bättre åkaren för dagen?
Nope, han var inte bra nog för att dras med i fallet.

Nej i sport som i mycket så behöver inte den bästa vinna.
Men snackar vi 7-0 så vette tusan. 40-20 i skott behöver inte betyda något.

Så kontentan är att bäst lag vinner inte alltid.

J F K: Ja, det är väldigt konstigt av mig att anse att det lag som presterar bäst (Mål vinner matcher, vunnen match är prestation, vunna matcher leder till final, osv.) Och sätter flest mål är det bästa laget i matchen. Björklöven ligger etta, AIK sist. Om AIK vinner mot Björklöven, så var ju AIK det bästa laget i matchen. För dom vann. Ingen gillar en dålig förlorare, som förlorar matchen men hävdar att denne ändå vann, "för att..."

Jag förstår att både objektiv sanning och simpel logik skrämmer och upprör dig med tanke på hur du verkar försöka "trycka ner" åsikter som inte är i linje med dina.

{8225}:

Börjar bli jävligt orolig, inget stämmer känns det som.

{8225}: Marmelind dominerar Hanses

Chivaz:

Du såg bevisligen inte matcherna. Spelmässigt var vi bättre mot bik i alla perioder än i denna match.

Där hade vi fart och passningsspel, det saknar vi totalt idag. Detta liknar Almtuna matchen.

jonsson: och ny utv i anfallszon , fjärde för Öhman då

Nieminen: Den där utvisningen var också idiotisk. Möjligen att Wernblom filmade vid första, men här är det bara att bänka From. sådär får man fan inte bete sig när man redan har en utvisning i anfallszon .

{8384}: duktig de skall vara på att se allt åt det hållet nu. Får att from inte höll med senast antagligen. Klantigt. Oj va dåligt bp är nu. Jag iof inte bort sig kanske är bra

{Gavelo nU TOG VI ÄNNU EN IDIOTUTVISNING, KANSKE hANSES FEL????

MorganaLefaey: Om "de duktiga" hakade ihop och föll, då var dom ju uppenbart inte på sin absoluta topp där, och presterade inte guldmässigt. Då har inte dessa klarat av att vinna, riktigt simpelt.

Vi borde införa iq-test vid rekrytering av spelare.

{8225}: Självklart är det Hanses fel, allt är hans fel?!

🤯

{8225}: Jag håller med dig om att hela laget har en usel inställning just nu. Men handen på hjärtat så har vi ingen toppmålvakt i laget som vinner matcher åt oss.

{6870}: Vi vänder i tredje!

{8225}: För att just nu räddar inte våra målvakter oss även om vi spelar dåligt. Dom gör inga jätteräddningar. Får motståndarna en chans så sitter den. Jag tyckte det kändes så även när dom vann som mest. Fast då var offensiven så bra så då behövdes inte målvaktsspelet lika mycket. Då hade vi mentalt redan vunnit matchen. Nu spelar Modo sämre och då behöver målvakterna kliva fram och sno nån poäng åt oss. Iallefall vara nära att göra det.

modomille: Ja du skriver ofta det och hoppas du får rätt ikväll! :)

Chivaz: Om det laget som vunnit alltid är bäst, då är Anders Kallur en bättre back än Lidström. Samuel Pålsson bättre NHL-spelare än Mats Sundin.

Corsi och all statistik är värdelös osv.

Problemet är att bästa laget inte alltid vinner.

{6870} Nä, kanske inte, men vi har på pappret ett lag som ska kunna vinna matcher. hemma, även om vår målvakt inte briljerar. Jag ser större problem än målvaktsspelet

Löven ligger under med 0-1 mot KHK...
Ett KHK som vi vann mot med 2-5...
Inte bara vi som spelar dåligt...
Alla lag har dåliga kvällar...

Gusse: Men så dålig inställning och prestation våra bästa utespelare visar, så kan man inte belasta målvakterna för allt. Nån måste dra i nödbromsen snart, vi är så menlösa match efter macth, allt bara rullar på. Idiotutvisningar i anfallszon, match efter match....bryr sej ingen i ledningen/laget?

{8225}: Vafan snackar du om, vi har inte loosat hemma sen 20 september

{6870}:

Vart är viljan och glädjen?
Vart är typ allt?

J F K: Du måste nog missförstå något här. Jag förstår vad du menar. Men jag kan inte säga "Vi förlorade med 0-7, men det var bara skitsnack. Vi spelade klart bäst. Vi är det bästa laget. Dom bara krossade oss med en överväldigande seger. Men vi är bäst. Dom gjorde 7 mål, vi 0. Vi var nog bäst ändå. Vi hade pucken mycket och massa finurliga skott. Vi var nog ändå bäst."

Är man bäst förlorar man inte. Absolut inte med en rungande 0-7a. Jag hade varit neutral till din inställning eller även hållt med om det varit en jämn 2-3 match eller 1-2 osv. Inte 0-7. Jag specifierade att det var en svacka, att modo är extremt bra denna säsong. Vassa. Livsfarliga. Att dom har en av dom bästa chanserna att vinna hela serien. Men att argumentera huruvida modo var bättre än Karlskoga i en 0-7 match går inte. Dom var inte bäst där. Dom hade många andra fina statistiker, sure. Bästa laget, nej, gud nej.

hockey_21: Kul att nån är nöjd med spelet då.......Vi kan nog vinna idag, om alla vill, men om du missat de senaste matcherna(troligen) så har vi en riktigt dålig inställning i matcherna och det är inte bara målvaktens fel

{8384}: vart har våran förstafemma varit de senaste matcherna? Surt att vi alltid skall dippa så hårt och tufft som fan att ta topp 2 i år så känns surt att vi slänger bort så jäkla mycket poäng men någon gång måste det ju vända bara det inte är för sent. Drömmer lite om att vi är ett helt annat lag i tredje och vändet på det hela med 5 mål och tar 3 poäng. Men tyvärr bara drömmar blir förlust idag tyvärr

J F K: Kallur back?

Lite mer jävlar anamma så vänder vi detta

{8225}: Det är många matcher i rad nu som vi påvisat en helt urusel form.
Spelarkritik onödig, alla är lika dåliga för närvarande.
Allt ser ut att gå i slow motion, inte en passs knappt som går till rätt adress.
Vi vet ju att så här dåliga är vi egentligen inte1
Det man kan fråga sig är vad som hänt??

En lång tid spelade vi riktigt bra men nu är det bara en grå sörja !!

Så uselt att man inte orkar se skiten

{8384}: Hoppas också på vändning såklart, men när Tambellini fått en svacka blir medspelarna osynliga. Var är våra poänggörare när vi behöver dom som mest?

{8225}:

Usch vill verkligen inte möta löven på lördag i denna form.

Största problemet som jag ser det är avsaknad av plan b, när det ser ut såhär kan man inte vara lika kreativa. Då måste vi tillbaka till det enkla och bara lasta mot mål. Vårt lag har ett bra spelsystem när det klaffar. Dock saknar vi förmågan att förändra beroende på matchbild och motstånd.

Är väldigt besviken på förstakedjan som gör det så svårt just nu och inte skapar speciellt långa anfall.

{8225}: Iddes inte kolla. det är väl Stefan Persson då.

Chivaz:
Citat: "Jag förstår att både objektiv sanning och simpel logik skrämmer"
Och retorikmatchen går till Chivaz!
Haha väl talat, jag lyfter på hatten.

Men jag är lika besviken som andra här på forumet idag, Modo är mitt hjärtelag alldeles oavsett hur det går & bästa matcherna är när Modo-Timrå möts, har alltid gillat de bataljerna.
Men nu vänder vi på matchbilden i tredje, HEJA MODO!

Robin Ztorken L: Mest orolig blir jag när jag läste Björn Hellqvists kommentarer efter överkörningen i Karlskoga.Men nu vänder vi detta, finns ju faktiskt några supportrar som betalt för att se MoDo

{8225}: Första målet blev en dålig retur på men vad gjorde backen?
Andra målet får skytten stå helt ostörd framför mål och skjuta ett otagbart skott. Varför tittade inte T.H på vad som fanns att markera framför mål.
Tredje målet får skytten stå och sikta hur länge som helst utan att bli störd, skottet helt otagbart.
Jag tycker att försvarsspelet är under all kritik. Det måste vara en mardröm att bli uttagen som målvakt för dagen i detta Modo.

J F K: Fan , Kallur var ju MoDoit ett tag

Tror faktiskt det bästa som kan hända just nu att Modo möter Björklöven nästa match. Modo brukar alltid göra bra matcher mot Björklöven. Men först så vänder ni till seger i den sista perioden nu.

Chivaz:

Du verkar inte vara läskunnig. Skrev att alla perioder mot bik var bättre än de två vi sett nu.
Det är du som går in och svarar mig och hittar på att vi var bättre laget mot bik.

{8225}: 1978 spelade Kallur i Modo och gick sedan till Dif och förlorade finale 1979 mot Modo.
Om jag inte minns fel.

{8225}: Vart är "nyttige" Hagelin och vart har han varit överhuvudtaget såhär långt😉 Dessa "nyttiga" spelare ska kliva fram i såna här matcher.

Domsjö: Andra pp är klart bättre. Inte lysande, men de rör sig i alla fall.

Sjukt bra Hedberg. Följ inte din markering.

Domsjö: Hejja ,heja!!!!

Domsjö:

Samme Öhman ggr 4

« · 2010891 · »