1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504911 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Västervik 2020-10-30

« · 2094764 · » Till forumet

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K: Är Nieminen bara nickedocka eller vad duger han till då?
Såg mest första, och varenda gång man vann pucken så vände man hemåt. Ingen stack framåt. Uppspelen verkar pucka på att passa bakåt, som att det är Rugby vi spelar.
Bär vi vinner puck ska vi väl sticka som fan framåt? Vi verkar mest vänta på vad den som vann pucken tänkte hitta på härnäst.
Kommentera

Gäsp: han faller av vinddraget från pucken
Kommentera

J F K:

Alltså det är ingen vits att klaga på dem, man vet redan på förhand att nästan alla är helt inkompetenta och man kommer undra vad fan de håller på med.

Hur missar man crosschecken i ansiktet på Öhman, sedan situatuonen med svenningsson i vårt pp där man håller i honom högt mot halsen. Bägge situationerna är där pucken är så ser inte 4 ögon detta är det nått fel.

Som du säger den man tar på dahlroth är ju identisk med den Mikkelsson åker på, varför tar man den ena men inte den andra, enda skillnaden är att den första är i början på matchen och den andra i slutet av matchen.

Modo hade en värdelös kväll idag och förtjänar att förlora, men landets näst högsta liga förtjänar bättre dommare. Tror jag sett 1-2 matcher i år totalt med modomatcher och med andra lag där domarna kommer undan med godkänt.
Kommentera

jonsson: Nu var hela staben handlingsförlamade. Varför inte ens ändra i formationerna när absolut ingenting fungerar? LP fick chansen, men det var väl det enda försöket till förändring under hela matchen.

Och, djävligt symptomatiskt så var det i första hand Heponiemi som missade hemjobbet.

Avgå alla.
Kommentera

jonsson: Glöm inte "vi gjorde mycket bra"
Kommentera

J F K: Det är lite skit samma hur ansvarsfördelningen ser ut, det är ändå huvudcoachens uppgift att få helheten att fungera. Om Omark inte är kapabel att coacha forwards så är det ju Nieminens ansvar att styra upp det hela. Lite typiskt svenskt det här, ungefär som när ett luciatåg ska ha 27 lucior så att ingen ska känna sig förfördelad.

Bort med Nieminen nu. Efter 8 spelade matcher för ett förväntat topplag är det 22 poäng - jag upprepar - 22(!) POÄNG upp till serieledaren. Enbart ett losergäng accepterar detta.

Schas! Tack och adjö. Syns aldrig mer!
Kommentera

Bad_Brett: nånting är helt jävla fel just nu. Blir tyvärr nieminen som får ta stor del av orsaken som jag ser det.
Tror det blir styrelsemöte rätt snart med tränarbyte
Kommentera

Bad_Brett:

Är det nu i eftersnack man får höra att
” vi var inte där” eller ” vi har lite att jobba på”
Kommentera

Steken84: Nej nu är det nog. Jag har sponsrat varje jävla hemma match med soffbiljetter + några 1000 på fonden sen säsongen startade. Innan dess har jag lagt åtskilliga 1000 lappar på fonden.
Kommentera

Bad_Brett: Fast det är ju främst Omark och Styf som coachat. Hjälper ju knappast att sparka Nueminen om man inte har ett alternativ.

Jag har fått för mig att när man beskrivit hur man ska spela är det Omark som stått för uppspel, ingångar i anfallszonen och PP. Hur mycket jag än gillar Omark för att han är så pedagogisk och låter vettig, så undrar jag om han inte är åt helvete för teoretisk.
Kommentera

jonsson: Det säger det mesta, inte sant?
Kommentera

wolper: totalt menlös och värdelös match. Inte ens kul och se matchen. Man blir bara frustrerad på skiten
Kommentera

Vilket jävla skämt till match
Kommentera

J F K: Heponiemi i samma trötta kedja hela matchen. Inte ens när man ska toppa ändrar man något.
Inget om om styf, men man spelar honom med drygt en minut kvar.

Jag undrar om inte den försiktiga coachningen från Omark är ännu sämre än Nieminens. Han verkar ju inte ens vilja vinna.
Kommentera

Bad_Brett:

Omark som håller i timeouten
Kommentera

Inte en jävla krona ska jag lägga på detta laget i fortsättningen! Vilken jävla pissinställning alltså! Helt jävla lamslaget! Spelarna ska skänka lönen till damlaget och juniorerna istället. Usch hur man kan vara så in i helvete dåliga
Kommentera

Steken84: Försöker man ens kvittera? Ser ingen desperation alls..
Kommentera

RedNek: Kicka Nieminen nu. Jag har varit försiktig med att säga det pga Covid, ekonomin etc. Men detta kommet kosta multum i förlorade sponsorer och fans.

En sak hade varit ifall vi åtminstone hade spelat fröjdig hockey. Men vi lyckas knappt göra ett spelmål förutom mot de allra sämsta lagen.

Schas, bort, iväg!
Kommentera

Gäsp: Förstår liksom inte domarna. Slaget på skridskorna på Mikkelson är ju identiskt med det dahlrot åkte för. Inte för att vi förtjänat det, men det vore klädsamt om man en enda match kände att lagen bedöms lika.
Kommentera

Nä, Karlin vet hur vi ska besegras
Kommentera

Steken84:
Kom just hem från jobbet. Alltså, har Modo spelat så energilöst hela matchen? Ser ju helt lamt ut??
Kommentera

Steken84:
Hugo gör en bra match. Corrado bromsar spelet en hel del men puck.
Kommentera

J F K: Ja det bytet gör man alla dagar i veckan.
Kommentera

Återigen burskydd och alla andra spelare står stilla på sidorna. Kan någon förklara för mig vad det är för taktik?
Kommentera

Modo byggt ett lag för snabb hockey!

Hur ska vi kunna spela hockey med fart när vi inte ens kan spela pucken ur egen zon.

När vi väl anfaller ligger alla i samma linje vilket gör att pucken inte passas framåt utan i vågrätt och många gånger bakåt.

Nä det behövs en rejäl förändring, det här håller inte.
Kommentera

Gäsp: Ha, skeppa honom eller byt mot Karla.
Kommentera

wolper: de måste ta mer utvisningar för filmningar. Vakna nu modo...
Kommentera

Steken84: Heponiemi har legat mer nere på isen än han stått på skridskorna iaf.
Kommentera

Steken84: Syns att man funderar alldeles för mycket. Varenda passning föregås av att man tittar upp, väger situationen och sedan passar.

Det går så kopiöst långsamt om man ska tänka. Släpp bara loss och sluta tänk.
Kommentera

Märks väldigt tydligt att spelarna inte bryr sig ett skit om att spela hockey. Allt är på låtsas i väntan på något bättre
Kommentera

Steken84: förra matchen tog vi kamperna men denna match ser det lojt ut. Heeeeela matchen
Kommentera

Steken84: Vi har ingen fart på skridskorna. Då förlorar man alltid dueller.
Kommentera

Modo hockey måste ha det klenaste laget i allsvenskan. Inte en jävel kan skydda pucken och vinna en duell. Vilken piss match återigen!
Kommentera

Tarasov: 1-2 och det är välförtjänt, Västervik är klassen bättre
Kommentera

wolper: Märkligt nog hann inte tredjegubben hem. Brukar vara centern, men då Heponiemi inte alls är center så kom han givetvis för sent

För helvete Omark. Sluta med det där.
Kommentera

wolper: där kom det. Lojt modo. Nu vill jag se ett lag som släpper lös

Måste varit något syfte med aagaard på ytter kanske var det då. Dock känns ju heppo osynlig
Kommentera

wolper:
Ja tycker Aagaard är lite bättre som ytter, visat bra aggressivitet och helt ok med pucken.
Kommentera

Snyggt mål, men åt fel håll
Kommentera

wolper: hmm direktiven att inte dra på sig utvisningar som får det att se lite lojt ut
Kommentera

wolper:

Nära där
Kommentera

wolper: crosscheckingar är tydligen okej denna match
Kommentera

Tarasov: Ohyggligt märkligt att man behåller förstakedjan. Var Ville för mycket Tombola, så ser Omark ut att coacha som Tommy Sandlin.
Kommentera

Djuunaz:
Nu kanske jag läste fel men han klev av träningen i veckan, lite osäker dock.
Kommentera

Gusse: Vem? Omark har haft mycket av ansvaret i att skapa spel och coachar nu forwards.

Men, jag tycker att du förenklar det väldigt mycket. Det är långt ifrån bara tränaren.

Vi har i alla fall två bra målvakter. Ser man reprisen på målen mellan Löven och Hästen så går väldigt mycket in...
Kommentera

J F K: Det är tränarens uppgift att få det att stämma. Är motståndarna på tårna så har Modo otroligt svårt. Ser ut som Modo bara vinner när motståndarna gör sämre matcher.

Står fast vid att vi måste byta tränare.
Kommentera

Tarasov: Håller med, är väl Lindgren som varit den som agerat den rollen mest och han leder också poängligan med sina assist. Undra varför Wallinder ej är uttagen förresten, försöker man spela in Styf inför J-vm landskamperna eller vad är tanken?
Kommentera

Gavelo: Tvivlar på att den mannen kunnat driva detta lag framåt i den process som är nödvändig.
Kommentera

Tarasov:

Förstår inte varför Styf går före Wallinder i dagsläget. Han kan ju inte vara skadad då han lirat med j20.

Jeremias har ju varit osynlig idag och lp kom in och tog hans plats.

Vi vart verkligen tunna bakåt då Viklund och enström gick sönder. Öhman tycker jag varit ok sedan han kom in i laget igen.
Kommentera

Förstår att samtliga lag som modo mött sätter stenhård press på oss i egen zon. Vi bjuder på mycket och blir stillastående. Sen kommer man förbi pressen så hinner dom ändå i kapp Modospelarna innan dom når offensiva blå.
Kommentera

MorganaLefaey: Vet inte det. Jellvert, Aagaard och Gagnon har varit rätt jämna. Gagnon dyker upp på rätt ställen, men är ingen puckhållare och får heller inte mycket hjälp.

Aagaard visade bra form förra matchen och som bonus får han spela ytter och Hepo belönas. Hur?

Men, ingenting stämmer. Vi får inga spelvändningar. Backarna flyr hem för tidigt så forecheck är obefintligt. När vi har pucken i anfallszonen letar vi i regel någon annan istället för att ta avslut och driva upp tempot.

Men, vi har väl egentligen aldrig gjort en bra match mot VVik så vi kanske ska vara relativt nöjda i alla fall.
Kommentera

« · 2094764 · »