1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - Västervik 2021-01-08

« · 2124269 · » Till forumet

Sv: Modo - Västervik 2021-01-08
Nucky: Karlin tog en timeout när han insåg att spelet höll på att vända trots att dom var bättre? Har Pär tagit en enda jävla timeout?
Kommentera

S-vikaren: Ja inte har vi haft flyt med skador å dylikt heller under hela säsongen !
Kommentera

dempa: Haha! Vilken karusell..
Kommentera

8384: Karlin verkar verkar vara en tjurskalle likt Foppa. Han var INTE nöjd över dagens match. Fan vad jag hade velat se honom i Modo..
Kommentera

Smurfen: Det vore guld värt att få tillbaka vårt första backpar.
Kommentera

Vad tror vi , kan vi tordas se nån liten ljusglimt fram över om vi får tillbaka Corrado , Hägga å ev Heppo + en ny back och en tredje person i båset ???

Å även Viklund också om ett tag
Kommentera

Tarasov: bra synvinkel iof😊 jag är bara rädd att spelarna är bortskämda i Modo. Att vissa tror att de är några supestjärnor som inte behöver gå 100% mot ett lag som Västervik. Att det behövs mer krav och ödmjukhet i modo. Men bara mina tankar det. All heder åt guden Karlqvist!😀😀 även om hans match var sådär så är det han som kvitterar^^

Ja styfs kommentar att saker tar tid. Skall vi inte få ordning efter en hel försäsong och en halv grundserie^^
Kommentera

Steken84: Utan tränare/ledare tar sånt TID..
Kommentera

dempa:

Får hoppas att det bara är en prövotid, inte skrivit i sten typ
Kommentera

Monno:
Jag ser detta som en av fördelarna med det ”svenska sättet”, man är öppen och storstjärnan i laget går med på att testa en grej. Ödmjukt av Karlkvist.
Kommentera

Enligt expressen spelar vi redan i hockeyettan:

"Tre kvitteringar och ett omdiskuterat mål räckte till poäng för Modo mot Karlskrona."
Kommentera

jonsson: Det är en jävla skillnad på analys från de båda tränarna Styf fabulerar och Karlin pratar sanning.
Kommentera

modomille: att det är rockwood som bestämt att karla ska byta plats för rockwood har alltid stått på karlas plats i hela sin collegekarriär och karla sa "javisst varför inte"...

kan va det sjukaste jag hört (hyperbol). men ändå!
Kommentera

8384: aning proffsigare analys av Karlin
Kommentera

Steken84: Vilka kontraster mellan Styfs och Karlins intervju
Kommentera

J F K: Måste ju handla om att Rocky sa att han brukar stå där och gärna står där varpå Karla tänker "ok låt gå."
Snarare än att Rocky bett Styf hålla käften och flytta på Karlkvist.

Att spelarna får komma med idéer är ju knappast en nackdel. Sen kan man väl ibland relativt snabbt utvärdera dom som värdelös som i detta fall...

Conny klack har ju byggt hela sin karriär på att fila på PP idéer.
Kommentera

Steken84:

Karlin pratar bra om mycket
Kommentera

HAHA Styf säger att det tar TID att sätta sånna saker. Hur många säsonger behövs det för att få spelarna att göra det man kommit överens om
Kommentera

Costanza: The contest. Bästa avsnittet kanske.

You? You'll be out before we get the check.
Kommentera

KB: Intervjun med Styf kändes Pinsam,
Harald ställde frågor och Per kändes direkt som en tonåring som var medveten om att han knyckt godis och försöker skylla ifrån sig!
Kommentera

Sven Tuta: Trump.
We played the best hockey in the world. People say that I am the best coach ever.
Kommentera

Tarasov: Apropå skott så vann Väsby skotten mot SSK med 59-21 men förlorade ändå med 3-0.
Kommentera

modomille: Vilket politikerämne Styf är, han borde byta yrke
Kommentera

Steken84: Vi hinner värva tillbaka Victor Hedman tills dess.
Kommentera

KB: Absolut, kan vi råna Timrå kan vi väl råna alla lag.
Kommentera

dempa: Vad sades?
Kommentera

KB: Just nu sitter ni nog på Sveriges största rånargäng. Annars kanske Brynäs med sina poäng mot Leksand och Linköping. Aja grattis till nya poäng =)
Kommentera

9108: MoDo vann för dig ikväll!!!
Uppladdat:

0x600-nurse.jpg

Kommentera

Confusius: Jag förstår att den som ska fördela puckarna kan få en del att säga till om, men med tanke på Karlas kompetens ska ha givetvis stå på högersidan.

Kanske man skulle ha rockwood i andra PP. Svenningsson gjorde väl sin bästa match i PP, men han är mer en avslutare än spelfördelare för mig.
Kommentera

8384:
Idag vann vi skotten för första gången på jag vet inte hur länge.
Kommentera

Inte match förrän onsdag nu. Undra om det händer något med truppen innan dess
Kommentera

Messias : hmm tack då.
Kommentera

Confusius: det är HELT sjukt det vi precis fick höra. vem är rockwood liksom (förutom 2 bra straffar)... är han McDavid som kommer och bestämmer? SINNES.
Kommentera

Costanza: Du grävde fram Kenttä nyss, kan du inte fortsätta gräva och förhoppningsvis hitta en ny tränare samt en hel förstakedja🙏
Kommentera

Confusius: felet med modo kanske. Skämmer bort vissa spelare för mycket?
Kommentera

hockey_21: Så jävla enkelt! Haha...
Kan vi bara fortsätta råna oss ur den här säsongen?
Kommentera

Gavelo: Jag tror inte att det är stolthet, Glader är nog bara för snäll.
Kommentera

Modos nya taktik är att försöka spela lika under 60 min sen gå för straffar?
Kommentera

Ett måste är att göra någonting åt powerplay. Fan man måste ju vara medveten om att det är där man kan få många gratis mål och poäng.
Fattar inte att alla slutar åka skridskor och bara väntar på vad sin medspelare ska göra.
Kommentera

6870:

Grattis till segern
Kommentera

Tom Topp: ja, och nån enstaka spelare som levererar tex Karla och Rockwood. Sen är det inte mycket att vara glad åt.

Men en sån här vinst (och tydligen samma mot väsby, såg inte den) när vi är utspelade och får poäng helt oförtjänst, det är ju ändå nån form av... styrka? Eller tur? Jag vet inte. Lite medstuds iallafall får vi väl kalla det. 4p av 6 sista två matcherna o varit så dåliga.. det är ju sjukt. Tack för det!
Kommentera

Gavelo: Lugn nu han har nog fullt upp i kalendern med inbokade paddelmatcher. Kom tillbaka Sundlöv!
Kommentera

Eller: Det är alltså Rockwood som fått bestämma att man ska stå med klubborna utåt i PP, för att han alltid stått där under åren i NCAA. Så det är alltså Rockwood som dikterar villkoren, jisses!!
Kommentera

Olli Nomadinen : Vi har fortfarande inte tillstymmelse till ett spel. Det är skönt att vinna och givetvis är en hel del av kräftgången beroende på självförtroende, sä nog kan det gå åt rätt håll.
Jag är tyvärr ändå inne på att vi måste byta tränare för att överhuvudtaget gå till slutspel.

Peters är som vanligt bäste spelare. Dock är det kul att se andrakedjan som visar lite kemi.
Kommentera

Tarasov: WooDo producerar. Ge honom pucken då och värva 5 nya forwards som vill vinna varje match från nedsläpp.
Kommentera

8384: jaha skall vi peta bort karla från vänster för rockwood? Är det smart?
Kommentera

Gavelo: och vi vann!
Liket lever eller vad man nu säger :)
Kommentera

Men snälla Glader, svälj stoltheten och rekrytera en huvudtränare.
Kommentera

Olli Nomadinen :
Om man släpper alla tankar på topp-6 så gläds man över sådana här segrar.
Kommentera

« · 2124269 · »