1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - VIK 170213

« · 1798924 · » Till forumet

Sv: Modo - VIK 170213
bisterfinnen: Men det blir aldrig av för att dom skriver på ytterligare 18 år till där borta.
Kommentera

Nucky:

Det gamla vanliga. Storfräsarna ska komma hem från ÄNN-HÅ-ÄLL och frälsa oss.
Kommentera

Amitiel: vet du något får du gärna berätta mer :)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Eller 3 av rätt kvalite :)
Kommentera

Eller: Tror de åker ned rakt av vid kval. För mycket nerver. Och åker man ur allsvenskan också så är de totalkörda. Tror inte de reser sig från det med alla lån osv på arenan. Helt otroligt hur de kan befinna sig i fritt fall år efter år. Och alltid torska på måste matcherna.
Kommentera

Tarasov: Ok. Det också då, så klart det glömde jag i prioriteringsordningen.
Nu blev jag osäker på vad som blir prio ett!
Kommentera

Robin Ztorken L:
Förlänga med Skröder:)
Kommentera

7225: Det borde vara hans primära uppgift!
Inget kan stå högre på dagordningen.
Kommentera

Eller: För långa resor, finns det inget närmre lag att eventuellt möta?
Något i närområdet, så vi slipper dyrbara resekostnader.
Kommentera

Robin Ztorken L: vad tror du om ett kval mot Visby/Roma?
Kommentera

Amitiel: Jag hoppas du menar förstärkningarna, en räcker inte.
Vi behöver ca 10.
Kommentera

Sven Tuta: fyra sista matcherna blir säkert lätta, BIK, Mora, TIK och AIS.
Kommentera

7225: Ny när den största besvikelsen lagt sig, så är det bevisat att ett J18/20-lag inte riktigt räcker till mot ett HA lag som för stunden seglar i medvind. Undrar bara hur tänket var när Modo inte tidigare har sett till att backuppsättning är äldre. Junisarna gör det förb... bra men bara att inse " Boxar- Jannes" frånvaro är ett mkt stort avbräck. Försöker som vanligt att se saker ur en positiv synvinkel, och det är väl om vi nu överlever så är junisarna ett år bättre nästa år. Men, förbannat bra att vi avslutar med tre bortamatcher, än hur konstigt det låter.
Kommentera

hompa90: Skylla ifrån sig kan det också kallas.
Kommentera

Eller: www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/efter-heta-bottenmotet-modo-vik-folj-sportens-livesandning-med-analyser-och-intervjuer

Lyssna sista 12 minuterna med AJ, stämmer nog mycket med pressen att lira hemma i en sån anrik förening och är oftast dem rutinerade som viker ner sig, är som att det "sitter i väggarna". Modo syndromet om man får kalla det så..
Kommentera

Amitiel: kommer det bli ändringar i Vancouver? ;-)
Kommentera

Monno: Ställde frågan till Charlotte när spelschemat kom ut och var spikat hur dom kunde lägga så pass många matcher hemma på måndagar istället för det preliminära som först kom ut , då låg det betydligt fler matcher hemma fre å lördagar istället.

Svaret var att det var önskemål från sponsorer/företag i stan att spela mer hemma på vardagar och även att motståndarna hade haft synpunkter på schemat.

Sen skall det vara osagt om just Charlotte var med och spikade schemat för Modos räkning.

Men svaret kom från henne till mig.

Bara att dom har tre sista matcherna på borta plan säger ju en hel del !!
Nu i detta läge så kanske det är till vår fördel bara ?!!
Kommentera

Confusius: Kommer den nye sportchefen att börja med att sparka AJ tro?
Kommentera

jeensen: Ja fast massa hemmamatcher i rad varav en på en jävla måndag gör ju att det blir dåligt snitt. Hoppas den från Modo som godkände schemat inte är kvar i klubben längre.

Missade större delen av matchen. Såg mest ba 3dje. Blev mest förbannad.
Tycker man slet bra men till ingen nytta. Mkt soloåk t.ex. Man spelade med huvudet under armen totalt såg det ut som.
Eller huvudet i arslet till och med.
Kommentera

Amitiel: Har du hört rykten om förstärkningar till nästa säsong?
Kommentera

jeensen: publiksiffran blev väl ett rekord idag med ? Alltså rekordlåga. Tror klubben använt sina 9 liv hos supporters med snart.

Vilken sallad.
Kommentera

Amitiel: då är det för sent bör omma nu!
Kommentera

När beräknas Byron Ritchie vara tillbaka i laget?
Kommentera

Robin Ztorken L:

Är lungt nästa säsong kommer förstärkningen 😉
Kommentera

2 poäng upp till slutspelsplats och lika många spelade matcher. Man ska vara bra negativ för att inte se att det trots allt finns en god chans att klara det.
Kommentera

Domsjö: Ja men nu är vi ju inte där , vi är i Allsvenskan och det ser ut som det gör !!
Kommentera

Smurfen: Det hade varit illa nog i SHL......
Kommentera

Golden boy : "Kruxet är att man inte är bättre, passningsspel är uselt, likaså försvaret. Hanses räddar laget undan stor stryk gång på gång."

Hanses har varit riktigt bra sedan han kom hit, ändå ligger han bara 11:a i målvaktsligan med en räddningsprocent på 91.2% det säger rätt mycket om hur svag vår defensiv är! Undra var vi legat med Bjurö?

AJ skulle naturligtvis fått gå innan säsongen, men nu verkar vi ha fastnat i något mantra där vi ska ha kontinuitet oavsett hur dålig nuvarande tränare är. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det tänket inte tar oss ner i Division 1
Kommentera

Smurfen: 11/1 var sist vi tog en trepoängare på hemmaplan !!
Kommentera

Alltså dessa jäkla hemma matcher !!

Vad är felet ????
Kommentera

J F K: ? Vad vill du jag skall lära AJ, eller vad menar du?
Du ser väl hur det ser ut, behövs ingen nyansering det är bara att titta på spelet så förstår du.
Kommentera

modomille:
Tyckte de skötte sig bra idag men det funkade ändå inte, alldeles oavsett så har vi inget bätte på backsidan än det som var "på plats" idag
Kommentera

J F K: Vi borde ha följt Robins råd och bara fokuserat på att undvika nedflyttning, då hade vi vunnit denna match...
Kommentera

Robin Ztorken L: att du har påpekat det vet vi. Efter snudda på varje match och med samma brist på konstruktivt eller nyansering.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Det finns några lediga, Kenta J, Hånberg
Kommentera

Eller: Det har jag sagt i ett och ett halvt år nu.
Han har fört oss ut ur SHL, till ett bottenlag i allsvenskan, bort med honom som tränare nu, innan vi hittar oss i botten av ettan nästa säsong
Kommentera

Eller: Två, sen är det över för hans del, vilket det borde varit för länge sedan
Kommentera

Robin Ztorken L: Skulle helst inte villa säga det men AJ får Modo att falla ihop som ett korthus. Ingen spelplan som håller, detta fungerar inte.
Kommentera

Gusse: Efter? Vem ska vi ha i div 1? Conny Strömberg som spelande sportchef och coach?
Kommentera

J F K: Lite svårt att bara spela med junior backar också,just saying...
Kommentera

Gusse: Kruxet är att man inte är bättre, passningsspel är uselt, likaså försvaret. Hanses räddar laget undan stor stryk gång på gång.
Kommentera

Gusse: Så där ja, nu är vi indragna i negativa kvalet på allvar, men inte så konstigt för vi är inte bättre.
Något vi bevisat i 44 omgångar, nu fattas bara torsk mot SSK också, sen är det fullbordat.
BYT TRÄNARE! Ett bra tips inför framtiden...
Kommentera

Gusse: undrar hur många divisioner AJ kan få klubben att sjunka?
Kommentera

Confusius: tycker modo var snäppet bättre i de två första, men det tredje har varit spel mot ett mål. Noll tempo och huvudet under armen.

Kval nedåt tror jag inte på. Fler lag har sätter trender än oss.

Försvarsmässigt finns det kopiöst mycket att jobba på. Västerås kunde ta sig in på vår vänsterkant exakt hela matchen utan att vi någonsin fick stopp på dem. De skickade upp en spelare lite högre i slottet och vi missade den markeringen hela tiden.

Även taktiskt. Man kan liksom aldrig slå en sarg ut för att vila, utan man försöker spela sig ut ur zonen även om man haft kopiöst mycket tryck på sig.
Kommentera

Tarasov: Modo får vara väldigt glada om man slipper kvala neråt. Tror det blir förlust mot SSK och Löven också och då ser det tungt ut. Efter säsongen så måste herr Johansson bort
Kommentera

Robin Ztorken L: Vet att jag gnäller om det hela tiden, men satan i gatan vad vi är svaga defensivt. Västerås har dominerat stora delar av matchen, och jag vet inte hur många chanser dom skapat! Och där kom då segermålet som på beställning, helt rättvist också.
Som jag trodde, vi kommer att få kämpa för att undvika negativt kval, fy faan :(
Kommentera

Tarasov: Robin Ztorken L.. pump up the vein
Kommentera

Hur orkar man släppa in ett 2-3 mål i sista minuten?
Kommentera

Tarasov: Japp, fan vad trist.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Sista perren har varit kass tråkigt nog
Kommentera

« · 1798924 · »