1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507175 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Vita hästen 2020-10-03

« · 2084538 Till forumet

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-03
Tarasov: Men, varför inte ha honom på bänken när vi inte har full trupp?
Kommentera

Gavelo: I mitt realistiska tips är dom etta efter säsongen, finns en viss möjlighet till besvikelse där.

Men tror att man idag visar att träningsmatcher är en sak. Verkligheten en annan.

MoDo är nog med redan från början, hoppas man.

Men ingen ko på isen även om vi förlorar mot Hästen.

Så oerhört kul att det startar igång bara. Nu rattar vi in Sportkanalen.

PS. så trist att AIK förlorade igår.
Kommentera

Rytter:
Det kan också vara en petning på både honom och Öhman
Kommentera

J F K:

Märkligt då han tränat i veckan vad jag har förstått. Han har ju gått med Jellvert och Ohlsson under veckan har jag för mig, så han måste ju blivit sjuk igen.
Kommentera

wolper: Till alla som fulstreamar. Meddela gärna Cmore varför, så kanske dom lyssnar till slut. Antingen borde man kunna köpa sitt lags alla matcher, eller annars skulle ersättning från Cmore till klubbarna vara mer fördelat efter hur många som ser matcherna(d.v.s intresset för ett lag). Fulstreamar man av 'moraliska' skäl, dv.s. att inte Modo får sin del av kakan, SHL får för mycket mm, bör man meddela de som äger rättigheterna vad man tycker är fel.
Kommentera

Costanza: Hedberg fortfarande borta alltså.
Kommentera

Goalies
30. Peters, Anthony
31. Nygren, Marcus

1st Line
5. Corrado, Frank
18. Viklund, Tobias

15. Sveningsson, Filip
11. Gagnon, Aaron
10. Heponiemi, Aleksi

2nd Line
12. Lindgren, Jesper
6. Dahlroth, Jesper

28. Pettersson, Linus
40. Jellvert, Kalle
36. Ohlsson, Sebastian

3rd Line
63. Enström, Tommy
27. Mikkelson, Brendan

25. Olhaver, Gustav
29. Aagaard, Mikkel
7. Åhström, Tobias

4th Line
22. Wallinder, William

17. Häggström, Magnus
33. Tjernström, Max
23. Sylwander, Daniel
Kommentera

Rytter: Jag tror vi ska ha rätt låga förväntningarna annars är risken att vi blir väldigt besvikna!
Modo kommer från en spelmässigt katastrofal SCA-cup och det är sällan man lyckas ändra sitt spel endast på träning så jag tror vi får förvänta oss en 6-7 matcher innan alla lagdelarna är synkade och spelet klaffar.

Mitt tips är att Modo får en ganska tung start på säsongen, en förlust idag ser jag inte alls som speciellt osannolikt och det är heller inte osannolikt att vi ligger någonstans i nedre halvan efter 10-12 omgångar, dock så tror jag att när våra importer börjar få ordning på spelet på liten rink och att lagets individuella kvaliteter synkar med spelet så är det heller osannolikt att Modo kan klättra upp till topp 3 fram emot vårkanten.
Kommentera

Sven Tuta:

Sportkanalen
Kommentera

Sven Tuta: ja så jäkla skööönt att det är igång igen!

Jag tänkte fulstreama så länge det går innan jag skaffar något abonemang för att visa mitt missnöje. Man får väll se hur länge man har tålamod med det. Antar att man inte får skriva ut sidor här men är väll bara googla runt. Alternativt går det väll att köra på dplay nu? Vet dock ej hur deras tjänst är
Kommentera

J F K:

Då var sofbiljetter till mig och dottern inköpt. Nu kör vi!

Hoppas vi kan få se ett lag som verkligen kommer ut taggade och visar upp att spelet börjar sitta, vill se något som liknar matcherna mot Luleå, Skellefteå eller stundtals mot Löven och Timrå. Är vi fortfarande lika yra som i sista matchen mot Timrå börjar man bli lite orolig.

Ville se Heppo, Gagnon, Sveningsson dominera i anfallszon, vill se Ohlsson och Hedberg utnyttja sin fart och kraft och utmana på mål.

Vill se våra offensiva backar som Lindgren och Corrado ta för sig framåt samt att de defensiva visar att de kan slå stopp i spelet och vara stabila när vi får tryck emot oss.

Se
Kommentera

wolper: Och i våran bok är det som vanligt, dyngdikeanhängare som käftar med allt och alla.
En fråga, har varit upptagen med företagen så ingen tid över för att ha järnkoll på vårat lag. Vart ser man matchen? Eller måste man göda CMore
Kommentera

wolper: Jäklar vad jag längtat efter en riktig matchtråd igen!!
Kommentera

wolper: Det var väl Hästen som torskade med 8-0 mot Västerås i genrepet trots att Werner stod.
Kommentera

Biljettläget:
2/10 15:00: 2491 st
Kommentera

Modo - Vita hästen 2020-10-03
Dags för seriepremiär då! Kul och se vart vi står mot annat motstånd i ligan. Själv tror jag att det kommer ta ett antal matcher att komma in i vårat grundspel. Osäker på vart vi står jag men det får man väll se efter en sisådär 10-15 omgångar kanske? Vad tror ni om dagens match? Någon som har koll på hur Vita hästen har presterat? Hur bra deras nhl lån är. Gooo Modo mot en spännande säsong utan publik!!^^
Kommentera

« · 2084538