1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504381 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Vita Hästen 7/10

« · 1766110 · » Till forumet

Sv: Modo - Vita Hästen 7/10
WarEvryPractice: Kräket har en viss historia på detta forum om man säger så. Men jag släpper det nu. :-)

Jag håller inte alls med om SHL lån. Att skicka med typ Öhman och Stenqvist för SHL lån vore riktigt dumt i detta läge enligt mig. Så länge vi fortfarande är en storklubb ska vi låta bli det. Varför? För att det är oftast SHL klubbarnas junisar man lånar. Vi ska satsa på våra egna juniorer. Dom håller så pass hög kvalité så att det skall gå.

Sen måste jag fråga om slutsekunderna igen. Var det inte 4de kedjan som slog Icing och därför blev kvar på isen? Eller minns jag fel?
Kommentera

J F K: Ja ha det låter så nu,ja ja , nyss lät det som att domarna hade rånat er på poäng. :-)
Kommentera

Signature: även on det är samma situation är det inte givet. Rundqvist nuddar knappt målvakten och som många konstaterar hamnar han inte fel inför situation nummer två.
Kommentera

Monno: Japp.

MoDo är ju kanske sveriges största hockeyförening, alltså en riktigt storklubb alltsedan början av 60-talet. Visst andra klubbar kanske har spelat bättre, men få har varit mer "hockey" om ni förstår vad jag menar.

Det är ju då inte konstigt att Brynäsare och Timråiter tycker att klubben är intressant. Hela hockeysverige gillar egentligen MoDo, så låt dom kommentera bara, det är inget att hetsa upp sig för Monno.

Idag torskade vi för att:

- Spelade riktigt illa

- Hade oflyt i slutsekunderna

- Otur med två dommarbeslut (Byron och Jakobsson). En storklubb ska ju inte ha otur med domslut. Vi är motsvarigheten till Milan och Juventus :)

- Andreas J spelade en fjärdekedja i slutsekunderna (alltså inte en laddad fjärdekedja med Peter Öberg och Mikael Pettersson, utan en fjärdekedja i den mening att de var de minst lämpade för uppgiften).

Så hur går vi vidare?

Byta målvakt säger vissa. Jag kan inte uttala mig där. Det skulle vara intresant att se Olsson först.

Luoma och Heier. Ska bli spännade att se. Jag gissar på att Heier blir kvar, men inte Luoma.

Jag tycker inte Wernblom borde spelat idag. Låt han träna och gå i skola och vara med på alla hemmamatcher. När han väl ska spela bortamatcher, så ska han få spela betydligt mer.

Jakobssons skridskoåkning är en spetskvalité. En av de få spetskvalitéer MoDo har. Jag tycker inte den utnyttjas på rätt sätt.

Svarten har kört med try-outs, vilket jag gillar. I detta läge skulle jag vilja se några lån från SHL. Det gäller att koka soppa på en spik, när stålarna är slut :)
Kommentera

Bozze: vill du att andra ska läsa dina inlägg kan du börja med att läsa vad de skriver. Ingen skriver att Modo förtjänade poäng. Der vi konstaterar är att domaren gjorde ett stort misstag. Vi skyller förlusten på att vi satt kvar i bussen och gjorde 40 urusla minuter, inte på att domaren gör fel.
Kommentera

J F K: Knivig situation. Verkar vara regel 185.1 alt regel 186.1 som gäller. Domaren säger att ihopslaget som leder till målet är samma situation som den tidigare på åkningen därav ej mål (regel 186 enligt min bedömning). Frågan är om inte på åkningen är överspelad när väl hopslagningen sker en stund senare och det uppstått en ny situation!? Isof stör han inte som står i målgården (regel 185) för det domaren säger om det att han inte kan röra sig åt vänster är trams enl min mening. Återstår bedömningen om på åkningen och hopslaget är samma situation!? Jag kan inte bedöma det vilket iofs är ointressant.
Kommentera

Monno: jamen läs vad jag skrev, domaren:m0d0 spelaren störde målvakten :-)
ja ja som vanligt är det domarens fel att ni förlorar :-) :-) ;-)
Kommentera

WarEvryPractice: Ja absolut inget fel med det.
Det är roligt med fler som kommenterar. Men det är att han vill vara som en i boken när han ju faktiskt är Brynäsare.
Kommentera

Bozze: enligt domaren var det klart. Enligt mig, Harald Lückner och Mike Helber borde det varit mål. Det var tydligt att Helber inte ville kritisera domaren i sändning, men om du såg intervjun så undvek han att ge en kommentar efter domarens uttalande. Hade han tyckte att domaren gjort rätt hade han bara kunnat säga så, men hans tystnad var oerhört talande.

Men hade vi fått poäng hade det varit orättvist, men det har inte med saken att göra.
Kommentera

Bozze: Nu har du ju faktiskt fel.
För några år sedan ändrade man så att man får vara i målgården så länge man inte stör målvakten. (Ibland uppenbart ibland räcker mindre uppenbart. Uppenbarligen. ;-))
Precis som JFK säger.

Du har all rätt att argumentera emot honom. Men du kommer få det väldigt jobbigt om du inte kan reglerna...
Kommentera

J F K: du tittade förmodligen inte på intervjunen med domaren efter matchen ?
det var ingen tvekan att målet skulle dömas bort på grund av att M0d0 spelaren störde målvakten :-)
Kommentera

Bozze: tack för att du visar din okunnighet. Man får numera vara i målgården när det blir mål så länge man inte påverkar målvakten.
Att du inte kan reglerna förklarar din synpunkt
Kommentera

J-20, 6-4 till Modo mot Saik ikväll.
Kommentera

J F K: jomen titta på reprisen ,en motståndare får ej vara i målgården, så redan där var det kört :-)
Kommentera

Nucky:
Enligt en intervju på allehanda skall han vara redo nästa vecka som jag jag förstod det.
Kommentera

Bozze: och det var därför både Harald och Helber tyckte att det skulle varit mål? Du kanske inte gillar min bedömning, men de två kan lite mer hockey än dig antar jag?
Kommentera

J F K: men snälla JFK Rundqvist åker in i målgården och trycker bort hästens målvakt utanför målburen sedan backar bort. :-)
Kommentera

Monno: Lejonkräk verkar ju iallafall kolla på Modo-matcher. Spenderar två och en halv timme av sin tid på MoDo några gånger i veckan. Det räcker så.
Kommentera

Är det ingen som tycker det var offside vid Hästens 1-0? Stödjebenet är inne i zonen och det släpande i luften på spelaren längst bort. Det var nog hårfint.
Kommentera

hk: Bjurö kan göra svettiga räddningar, men släpper allt högt vid närmsta stolpen. Det håller inte!
Vi spelar i allsvenskan för att vi hade två klåpare i målet förra säsongen.
Hade man insett det i tid då, skulle vi varit SHL lag idag.

Nu hoppas jag att man söker en riktig målvakt för resten av denna säsong.
För med Bjurö i målet går det inte att ta sig tillbaka till SHL, om nu det är målsättningen!
Kommentera

hockey_21: Modos bortdömda mål var en kontring i fyra mot fem. Rundqvist passar till Jakobsson som avslutar mot mål. Rundqvist åker in i målgården, men backar ut. Det blir ett hopslag mellan Jakobsson och deras back son gör att pucken går i en båge över målvakten. Rundqvist påverkar inte målvakten, utan har då backat ut. Han är fortfarande i målgården, men är samtidigt inte i närheten av målvakten.

Med en bra domare skulle det blivit mål. Både Helber och Harald Lückner anser att domaren gjorde fel, men den svartvita krystade ihop någonting om att målvakten kunde ha velat förflytta sig till vänster (vilket inte rundqvist blockerade) samt att rundqvist när han gick in i målgården påverkade målvakten. Det senare kan man teoretiskt hävda, men i realiteten var målvakten rakt emot Jakobsson och hade verkligen inte tappat position för att rädda pucken.

Samma domare lät en hästen-spelare krocka med Bjurö och ramla in i målet utan att blåsa av. Han var givetvis inte på gång att blåsa av vid rundqvist extremt lätta puff heller, men av någon anledning dömda han bort målet trots att exportera tyckte att det var fel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Är jag den enda som stör mig jävligt hårt på att du kommer hit och låtsas vara modoit?
Vill dom inte ha dig i Brynäsboken?
Hur tror du det skulle se ut om jag skrev som du i Brynäsboken? Skulle bli ett jävla liv skulle jag tro.

Skriv gärna här och överallt. Men tycker du försöker så mycket och få det till att du bryr dig så jävulskt.
Så länge du har Brynäs skölden vid namnet går jag då inte på den.
Våra lag spelar inte i SHL och NHL. Vi är konkurrenter. Skulle vi möta Brynäs i ett kval skulle jag inte ångra en sekund om vi tog deras plats.
När du kan säga detsamma kan du säga att du faktiskt håller på Modo.
Kommentera

ghostie: om du jämför denna match med de 3 senaste så var Modo ikväll riktigt jävla dåliga.
Var väl bara Bjurö som förhindrade att de inte gjorde fler mål(syftar på spelet mellan de 2 backhandskotten)

Jag tror vi får se ett annat Modo på Söndag.
Kommentera

Modano: Hur är det med läsförståelsen? Jag skriver att om vi tagit en poäng hade det varit orättvist. Exakt vad i den meningen har du svårt att förstå? Var det för långa ord, borde jag hålla mig till enklare vokabulär?
Kommentera

J F K: Att du tycker att Duracellkaninen brevid var intressantare är ju föga överraskande men du borde skilja på sak och person.
Kommentera

Gavelo: Att lägga pengar på en ny tränare känns rätt onödigt, en stabil keeper och att Byrån ger fan i att få matchstraff är på min julklappslista.
Kommentera

WarEvryPractice: Vilka? Hänger inte med?
Ja skit samma. Alldeles för dåligt genom hela matchen.
Kommentera

dempa: Hoppas det löser sig med Kreta för er. Saker brukar ju lösa sig. Skåla en ouzo för Modo!
Kommentera

J F K: missade modos bortdömda mål. Hur gick det till?
Kommentera

Nucky: du får en gilla för rättstavningen ;)
Kommentera

J F K: Ja ni blev rånad på skotten också 37-22 till hästen !
Kommentera

Carl Lejonkräk: Förlåt. Jag borde inte sjunka ned till dig.

Men, han och Kristina lugn är lika intressanta.

Domarens förklaring känns oerhört krystad. Det kändes som att Helber verkligen inte köpte förklaringen, men vill inte döma ut domaren i tv.
Kommentera

8 matcher in, laget hänger med i mitten av tabellen trots ett uselt spel långa stunder, onödiga utvisningar, dåligt tempo och passningsspel samt den enorma talangen att hitta vägar till förluster är saker som vi känner igen från föregående säsong.

Snart kan man börja summera vad AJ får ut av laget eller vad klubben får ut av han.

Detta var faktiskt ändå väntat ändå är man så besviken
Kommentera

Monno: ja, fast de var ju inne när icingen slogs
Kommentera

Om jag inte minns fel så skulle vi vara laget som utnyttjade sin speed och ville föra matcherna... då räknar man kanske inte med att bli sönderskjutna av hästen!
Kommentera

WarEvryPractice: Det var Icing så dom fick inte byta. Tyvärr.
Kommentera

J F K: "vilket mähä Jonas Jonsson verkar vara. Maken till goddag yxskaft i intervjun är det sällan man ser."

Alltså kom igen, nu är du nere på låg nivå.
Kommentera

Monno: Luoma ser stundtals så oerhört nonchalant ut, och agerar därefter.
Tror inte han är ett dugg intresserad av att spela i allsvenskan, så någon förlängning behöver vi nog inte oroa oss över
Kommentera

Robin Ztorken L: För en gångs skull håller jag med dig.
Kommentera

Nucky: Kan tycka det är lite surt att vi har inne fjärdekedjan i slutsekunderna. Inget ont om de killarna, men vi tog ju timeout precis innan. Så andra mer rutinerade borde varit tillräckligt utvilade.
Kommentera

dempa: Gillar inte små målvakter av den här anledningen...
1-0 var dålig vinkel och allt. 2-1 var ändå tycker jag en riktigt bra backhand. Stenhård precis under ribban och backhand är alltid jävligt svårlästa. Men hade han vare större hade han såklart tagit den med en spelstil han har...

Jag tycker nog också Louma kan få gå. Han kommer inte vara värd pengen.
Att han typ 5ggr ikväll skiter i att lägga en enkel pass till Lindgren för direktskott retar mig enormt. Låt Lindgren med sin bössa skjuta!

För att gräva fram en blomma ur den här skiten, jag tycker Paris kanske gjorde sin defensivt bästa match.
Kommentera

dempa: Fett spänd på matchen mot Västervik nu, hur bra är de? Conny Strömberg!
Kommentera

dempa: Var nog nte seunderna Hästen borde avgjort efter två perrar
Kommentera

dempa: Det med sekunderna är ändå ingen tillfällighet när det händer gång på gång på gång.
Är Markus Olsson med på träningarna nu, nån som vet?
Kommentera

dempa: vilket mähä Jonas Jonsson verkar vara. Maken till goddag yxskaft i intervjun är det sällan man ser.

Det hade varit orättvist om vi tagit poäng, men det var ett katastrofalt uselt domslut som rånade oss från ett givet mål paradoxalt nog.
Kommentera

samma gamla vanliga modo!
År in och år ut. Tappar viktiga poäng i slutet av matcherna.
2 a matchen man torskar i slutet trots oavgjort. Så jävla dåligt
Kommentera

Dexter : snacka om att ha sekunderna mot oss. och Bjurö, allvarligt jag skiter i att han spiker igen när han ändå lyckas släppa in de där höga skotten, backhands, allvarligt talat nu är jag trött. ledningen måste agera och fixa en ny målvakt annars kommer det inte komma publik till hemmamatcherna, jag blir så förbannad j-a less, och nu ska flygledarskitarna i grekland strejka på söndag så nu blir det inget kreta heller, piss å pannkaka.
Kommentera

Tarasov: Haha Modo lyckas alltså släppa in ytterligare ett sent mål och torska 😂
Kommentera

Monno: Tyvärr ändå rättvst. Byt målvat NU!!!
Kommentera

Webmaster: Verkar bli en vana att tappa matcher med en minut kvar under AJ.
Kommentera

« · 1766110 · »