1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507086 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs AIK 200220

« · 2295629 · » Till forumet

Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Siktar på någon vecka före slutspelet har Hinken redan sagt.
Kommentera

Tarasov: Inte annat än att våra poängspelare för närvarande är iskalla.
Denna match var våran men föll på hög ineffektivitet, vi borde avgjort detta efter halva matchen
Kommentera

AVGÅ ALLA!
Kommentera

Trilske: När är Mcmaster tillbaka, borde väl vara på ingång rätt snart eller?
Någon?!
Kommentera

JoakimE: Vi kan ta den efter nästa möte med aik (9 mars) när båda lagen har vilat före match.

Det positiva med att ligga före i spelschemat är att Karlin och Jonas kan slipa mer på träningar, vi går upp i år.
Kommentera

J F K: Poängen är att om det inte finns en mätbar positiv effekt av ett beslut, så är beslutet alltid felaktigt. Om MoDo till exempel åker ut direkt i kvarten och samtliga toppspelare likförbaskat lämnar för andra klubbar, så var det uppenbart fel beslut.

Huruvida spelarna irriterar sig på Modigs i omklädningsrummet är irrelevant så länge resultaten är bra. Så om en positiv mätbar effekt saknar (och det gör den onekligen såhär långt), så är det dumstrut på.

Sedan så kan såklart mjuka värden spelar roll över tid, men nu handlar detta om en grupp högavlönade proffs där flertalet av de framstående spelarna gissningsvis redan har gjort klart med nya klubbar till nästa säsong ifall vi inte går upp.

Du har rätt i att jag inte har någon större erfarenhet av hur viktig stämningen i omklädningsrummet, men som sagt, om det nu är så att jag är ute och cyklar, så måste det likväl kunna mätas objektivt i form av förbättrade resultat. Nästa säsong är ju egentligen irrelevant, då de hade kunnat släppa honom efter säsongen om det nu var det ett sådant problem. Så det enda som räknas är resultaten här och nu, och det ser inte lovande ut.
Kommentera

Det värsta är att AIK inte ens är speciellt bra, de skapar inte speciellt många farligheter. Inte direkt så att man satt och oroa sig för att "mål hänger i luften" när AIK befann sig i anfallszonen. 10-2 mot oss och ifb känns ärligt talat rätt missvisande, så bra är dom inte enligt mitt förmenande.

Lite effektivitet från MoDo och vi hade kunnat ta hem detta relativt enkelt, samtidigt tar vi rätt många alibiavslut så skottstatistiken kanske är lite missvisande.

Såklart ingen jätteinsats från MoDo heller, krävs lite vassare avslut för att göra mål på en sådan som Khomchenko.

Men trodde det skulle bli en ganska behaglig resa efter vårt ledningsmål, likt matchen hemma mot AIK.
Kommentera

KB: Tack för statistiken. I övrigt tycker jag att vi kanske kan ge letten ett par matcher innan vi sörjer Modigs allt för mycket.
Kommentera

Tarasov:

Fast formen är inte enbart poängsnitt, sett till poäng så ligger vi bra till, det tror jag alla kan se.

Spelmässigt ser det betydligt brunare ut. Vårt PP vapen har havererat, vår BP som var bäst i serien fram till jul, är nu nere på 3-4 plats och inte alls lika stabilt som tidigare. Farten, defensiven och tuffheten som vi visade mot t.ex hv och löven är som borta.

Jag är oroad över hur delar i spelet ser ut. Hade vi varit i november hade det varit gott om tid att fixa till saker och jag hade inte varit lika orolig.

Nu är det 7 matcher kvar och jag förstår alla som är oroliga inför ett slutspel mer än de som säger ja men vi plockar ju poäng iaf.

Bara hoppas att MacMaster och Nikolajs kan vara den injektion vi behöver.
Kommentera

pean:
Vi behöver en Modano vi med!
Kommentera

Känner att jag mentalt börjar ge upp denna säsong.Det blir inget SHL iår heller hur jobbigt det än är att inse.Vi kommer ju inte att åka ur iaf samt att vi kommer förhoppningsvis att klara en topp6 placering vilket betyder några hemmamatcher i slutspelet.
Kommentera

Bad_Brett: Du tycker inte själv du överdriver en smula?

-vi möter ett lag som är formtoppat och kämpar om topp 6
- Vi spelade igår kl 15 och 14 idag med resa däremellan(gjorde inte AIK)
-Tex var ungefär lika engagerad som större delen av laget, i princip alla mål är rätt billig.
-Vi har varit ett topplag hela säsongen, att det kommer en svacka känns naturligt och faktiskt lite positivt 1 månad innan slutspelet. Vi har gott om tid att studsa tillbaka.
-Jelisejev och McM ska in i truppen vilket lär ge rejält avtryck
Kommentera

Dexter : Vi hade en formtopp i november där vi snittade 2,44. I övrigt så har vi legat mellan 1,8-1,9 hela säsongen.

Vi låg på 2.0 innan och nu 1,75 efter den här förlusten i februari. Två matcher kvar den här månaden där vi ligger i linje med resten av säsongen om vi tar 3p och toppar alla andra säsonger förutom november med 5-6p.

Går inte att konstatera något större poängtapp sen Modigs lämnade så vi kan släppa det.
Kommentera

JoakimE: Så. Vi förstår att du är besviken, men nu börjar det bli repetitivt. Då kan farbror logga ut igen och komma tillbaka när ilskan lagt sig så kan vi föra värdiga diskussioner istället.
Kommentera

Bad_Brett:
Vikta gärna för hemma/borta när du gör beräkningen.
Kommentera

hk: Säg något konkret, jag har gärna en diskussion.
Kommentera

JoakimE:
Menar du att vi måste vinna varje match, eller är din analys baserad på en match?

Aik får iväg 28 skott vi får iväg 38, känslan är att vi utmanar dem rätt bra. Eller måste man vinna för att utmana dem?
Kommentera

JoakimE: Allt ungefär?
Kommentera

Majbrasan: Men vart har jag fel?
Kommentera

Dexter : Jag tänkte sammanställa det, samt lägga till de övriga matcher under säsongen som han saknats på grund av sjukdom etc.

Men snabbt räknat så har poängsnittet sjunkit från 2,0 till 1,71 efter att Modigs lämnade.

Med det poängsnittet landar vi på exakt 100 poäng, vilket kommer göra den fjärde kvarten av säsongen till den överlägset sämsta.
Kommentera

JoakimE: Men va i helv.. ? Lugna ner dig för bövelen. Logga ut.
Kommentera

Tarasov: Man måste berömma Aiks special teams, deras boxplay är bland det bästa jag sett i allsvenskan.
Kommentera

Tarasov: Ja alltså vi kan vara 2a, 3a eller ligga först. Kan vi inte ens utmana AIK så kan vi inte slå HV71. Att vi ens ska ha en chans att gå upp iår måste någon annan slå ut HV för det kommer inte Modo göra, vi skulle förlora finalen emot troja med 4-0 ledning från start varje gång.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Kan du berätta lite mer om formsvackan rent poängmässigt? Nyfiken 😀
Kommentera

Dexter : Tror du på allvar att modigs ville vara kvar och kämpa för modo?
Kommentera

snushane:
Plus att moståndarna skulle missar målet när de sköt! 😂
Kommentera

Heyerdal: Vi har gett oss faan på att kasta bort både andra och kanske tredjeplatsen 🙈
Formsvackan på producerande forwards är monumental
Kommentera

JoakimE:
Vi ligger topp även om man isolerar för den senaste månaden eller de senaste 10 matcherna, 2 respektive 4. Haltande tabell iofs men oavsett. Antar att det spelar mindre roll eftersom vi är SÄMST!
Kommentera

hk: hade ni inte gjort så många misstag och haft domaren lite mer på er sida mer stolpe in då har ni vunnit matchen
Kommentera

Karlin säger att laget är långt ifrån formtoppen just nu och att de har många procent mer att ge.
Kommentera

J F K: Du ska inte inbilla mig att det inte funnits spelare, Hinken borde jobbat mer på att få in en målskytt från någon annan liga när dessa värvningar inte gick igenom.
Norge är full av spelare som skulle lyfta enormt i As, även div1 visar att deras toppspelare kan vara riktigt bra även i As.

4-1 , mål i öppen kasse , ja bra tippat av mig!
Kommentera

I denna match bevisar vi att vi inte är kapabel att ens fightas emot top 10, hoppa bara av play offen för att slippa skämma ut modo.. Helt otroligt att vi ens kunnat vara top 3 i tabellen när vi inte ens kan göra en målchans 4 mot 6.
Kommentera

Bad_Brett: Någon som kan gräva fram poängsnittet före och efter vi gjorde oss av med Modigs?
Kommentera

Tarasov: Jag tycker som du. Det var inga dåliga matcher av oss. Två vilt kämpande lag, VH och AIK. Bra träningsmatcher inför slutspelet.
Kommentera

Tarasov: Vet inte vilka matcher du har sett eller vilka förväntningar på ett lag som relativt nyligen ledde hela serien. Men vi hade två bra perioder senast och en bra period idag. Underkänt på alla punkter och grundspelet är som bortblåst.
Kommentera

19MoDo21: aggressiva aikare i bp men MoDo alldeles för bleka, långsamma o trötta, 5 min i pp hände ingenting
Kommentera

19MoDo21: Skämtar du, en skit match bara.
Trötta spelare i en back to back mot ett lag som vilat efter att ha lekt bort löven i fredags, tveksamma domslut och stolpe ut.
Blir intressant att se Nikolajs på onsdag!
Kommentera

Tarasov: Tycker man kan sparka letten också, det är FÖÖR SEEENT, och vi har för TUUUNN trupp!!
Herre jestanes, VARFÖR ÄR LIVET SÅ ORÄTTVIST!!😫
Kommentera

bollan123:
Tycker de kämpar rätt bra i matcherna.
Kommentera

bollan123: MoDo har väl hamnat i en svacka just nu,.
Kommentera

Gavelo: Det har stått i tidningar och varit extremt tydligt kommunicerat att de två värvningar man hade i princip klara stoppades. Ett pga ett styrelsebeslut man inte kunde förutsäga.

Jag vet inte om du hört talas om Covid, men det har vänt upp och ned på marknaden.
Kommentera

19MoDo21: Både Vigge och Woods tar bara in lönehöjning dom fick efter dom båda förlängde sina kontrakt. Dom vet att dom får SHL erbjudande nästa säsong så ingen mening att fortsätta kämpa i Modo tröjan denna säsong.
Kommentera

bollan123: Vilket tryck vi fick pp sista 5 😂 Knappt ett skott på mål
Kommentera

Tarasov:
Nä men seriöst så tycker jag vi gör två bra bortamatcher, men skral utdelning. Blir bättre nästa vecka.
Kommentera

Bad_Brett: Vigneult har tankarna på nästa säsongs utmaningar, det är den känsla jag får.
Kommentera

bollan123: fy fasiken där rök det lilla hoppet
Kommentera

bollan123:
Sparka Vigge sådana misstag får man inte göra i slutet av matchen
Kommentera

bollan123: Helt jävla sanslöst vilken övertro vissa verkar ha på en timeout.
Kommentera

Gäsp: Då blir ju frågan varför man bara lyckades landa 1 spelare som faktiskt är en ersättare, vi har alltså inte breddat truppen utan bara ersatt.

4-1 i tom kasse, det gick fort, som jag pratade om igår
Haha
Kommentera

bollan123: Verkar som lusten att vinna inte infinner sig idag.
Kommentera

« · 2295629 · »