1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507153 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17

« · 384904 · » Till forumet

Sv: MoDo vs. De Gäspande Sälarna (#2), derbygruppsmatchtråd #17
scim:

Äh. Den som inte ser skillnad på mina hembakta muffins och köpta muffins har inte förstått storheten med mina hembakta (och storheten är INTE att jag bakar dem utan mjöl!)...

Portello:

Äh. Vi var ju där förra säsongen... ;)
Kommentera

Knas,Frisco,Paddan mfl: Trevligt att träffas, då har vi möts klart för denna säsongen, ivarje fall i grundserien. Tror ni fixar slutspel nu.

Ps: Nästa säsong tycker jag att ni ska försöka ta er upp till Coop.
Kommentera

knaskamilla:

Nej, den delen där det stod att Muffisisarna var hemvävda.
Tack föresten.

ZZZzzzZzzzzzzzzzzzz
Kommentera

scim:

Vad tänker du på? Att det inte stod något om felskäret? Eller var det felskären?
Kommentera

Poffa:

Av någon anledning kan jag inte tro att den som skrev den här artikeln såg matchen (se länk).
Kommentera

NuMo:

Om alla som kastade programblad på isen åkte ut skulle det väl handla om ett tjugotal. Kan tänka mig att det match efter match är ungefär samma personer som gör det. Så är det i alla fall på H Höger och jag blir lika förbannad varje gång.

Som tur är är det få på H Höger som tillhör den där idiotiska skaran och de som gör det är verkligen idioter. Till exempel har vi stollarna som alltid skall slåss då de blir fulla och som alltid är irriterade på oss som vill tacka laget efter matchen. De blir ju nämligen fem sekunder försenade ut till bilen efter matchen eftersom vi hindrar dem i deras planerade språngmarsch till parkeringen.
Kommentera

Poffa: Skulle man kasta ut alla som kastar programblad så skulle det bringa plats för stora delar av ståplatspubliken, så det är ett förslag jag är för, även om jag verkligen gillar företeelsen.

Inte har man tid att stå och förbanna domaren när man skall ut i periodpauserna inte, de är så korta och det gäller att vara effektiv när man är ute och provstartar bilarna. Allt under glädje och ökad inre harmoni.
Kommentera

NuMo:

Att kasta in matchprogram på isen är förkastligt. De som gör det skall åka ut från arenan.

Vad det gäller det goda att säga om domarna kan jag bara besviket ruska på huvudet och beklaga att du ljuger så du tror dig själv. Ståplatspubliken brukar inte skräda orden om domar'n då de hetsigt hastar ut i periodvilan för att kolla så de inte glömt lyset på. Oftast brukar de som hastigast stanna till vid H Höger (som i lugn och ro brukar stå och äta korv och dricka Ramlösa Citrus) för att med avsky i rösten förbanna den där förbannade domherren. Allt för att sedan muttrande fortsätta mot närmast utgång för att på diverse vis kyla av sig.
Kommentera

Poffa: Där har du fel poffa. På ståplats har vi bara gott att säga om domarna. Visst, det förekommer lite befogad kritik emellanåt, men aldrig så befogad att det flyger ut några programblad på isen som det gör från din bröder på sitt. Jag vet att du förkastar det beteendet medan jag hyllar det, enda förklaringen till varför det sker, som jag ser det, är klasskillnaden. Vi som inte har råd till sittplats har heller inte råd att kasta bort dyra programblad.
Kommentera

Salle:

Nu tycker jag ståplatspubliken här inne skall ta och sansa sig lite och inse att de för tillfället kastar rätt så stora stenbumlingar i ett rätt så skört glashus.

Att gapa på domar'n är vi knappast speciellt ensamma om att göra.

Vad det gäller kaffegökar har jag ingen kommentar. Men vi kan väl kanske även här använda oss av uttrycket kasta sten i glashus. Bilen med lyset brukar ofta få sig en påhälsning av de där ståupparna.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Ja, att vi skall matcha in dem om ett par år kanske inte är någon omöjlighet, då är de ju 20 år ungefär, vilket inte är helt orimligt. Men låt Viklund vänta ett år till också. Det behöver han. Visst är han fysisk och med ett bra skott men det händer att han spelar lite omoget och går bort sig rejält ibland.

Något jag inte sett Hedman göra på två år i J-laget.
Kommentera

NuMo: lol Har aldrig sett H-höger på det sättet. Men det är lite fåglar på rad däruppe. Dom gapar visst som fågelungar ibland också. Speciellt när den svart-vita ispiparen inte sköter sig.
Det med provsmakningar har jag personligen (som tur är) inga bevis för men misstankarna finns.
Kommentera

Poffa: Jag skrev tidsnog... inte nästa säsong.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Överdriv inte nu. Vi kan inte matcha in hela 86-falangen i MODO kommande säsong. Inte ens om det skulle lösa sig i NHL och lockouten uteblir.

En 86:a till i truppen kanske, men att tro att vi skall kunna matcha in Viklund och Hellström m. fl. är en utopi.
Kommentera

Salle: Jo jag vet ju det, men kan ofta se det på poffamannens rödbrusiga ansikte. Från stå ser man ju hur rödbrusarna sitter där uppe på utsikten och häckar. Fast som knas påminde. Det blir så väldans långt bakom H-Höger den här gången. Westerlind vet nog hur ett kaffe skall kryddas han å. Har han inte varit ute och provsmakat kryddningar några gånger ute på parkeringen vid den gröna dieselrostarn?
Kommentera

Poffa: Jo, fast vem hade trott ifjol att Oscar Hedman skulle spela
elitseriehockey. Han lirade ju J-18 ifjol.

Men visst, Tobias Viklund måste ta ett jättekliv för att han ska också få lira elitserien som Hedman. Men varför inte? Tror de andra juniorerna inspireras av att Hedman fått chansen.

Sen tycker jag tidsnog att vi ska matcha in fler 86:or.
Mattias Hellström, Jesper Andersson bla.
Kommentera

NuMo:

Jag undrar om det inte är så att du sovit för länge. Då kan man bli sådär. Mitt tips är: sov mindre, plugga mer.

Fan, länge till nästa hemmamatch...tråkigt!
Kommentera

AudibleGiraffe:

Viklund måste ta ett JÄTTEKLIV framåt om han skall kunna ta en ES-plats. Nä, med honom vill jag att man skyndar lugnt och spelar honom i J20 nästa år.
Kommentera

NuMo: Spets på kaffet brukar dom ha ganska bra koll på bakom H-Höger...
Kommentera

Salle: Jomenvisst, det var ju så jag menade. Inte lätt att hålla reda på saker och ting när man varit med om en sån omtumlande upplevelse som att se en match i Wildes matchtröja. Känner just nu för att gå ut och sprida en hink med puckar runt hela nejden.
Kommentera

Paddan: Du menar att 3-åringen är snabbare och bättre med puck än MaJo & LJ tillsammans hoppas jag. Annars är det ju inga problem alls.
Kommentera

knaskamilla: jajävlar. Får de inte ens fördel av bortaplan Bryningarna, då blir det svårare. Jag måste erkänna att jag fortfarande känner mig lite pömsig efter tuppluren. Ja, valet av kaffe får vi väl överlämna till Olle då, det är väl enda chansen att man ska få någon spets på det.
Kommentera

Salle: Nja. Wästlund är då inte jag så pigg på. Inga mer sympati-kontrakt tack. Damgaard och Lehtinen ser jag gärna att man kontrakterar, åtminstone Damgaard. Sen om det blir lockout vet jag inte alls hur Bengan löser allt.

Om inte får man hopppas på:

Jonsson, Hedman, Enström, Damgaard, Lehtinen, Haakana och Viklund kanske Timander också?

Jajemän. Juniorälskaren nummer ett är i farten igen. Jag tycker man nästa säsong kan ta upp Tobias Viklund också född 86 som är given i J-18 landslaget och som är näst mest talangfulle backen efter Hedman. En härligt tuff och fysisk back som faktiskt dessutom har ett riktigt bra slagskott.
(nu räknar vi inte Enström, han är ju så erfaren nu vid det här laget).
Kommentera

Salle:

Så här ser backuppsättningen ut nästa år:

Hasse J, Timmy, MIKA, Jeppe, Enström och Hedman. Haakana säljer vi för massvis med peningan. Sedan använder vi de peningan och köper ut Jansson. MaJo vill åter till Löven men när de konkat så blir det Skellefteå istället (där han blir den king han egentligen är).

Sjunde back då? Vad sägs om Frantisek Kaberle? ;)
Kommentera

Salle: De där tre J:na tror jag faktiskt att vi skulle klara oss utan. Det borde väl finnas någon treåring som är snabbare och har bättre puckkontroll än både Jansson och MaJo. Wästlund går bort, Enström och Hedman bör vi absolut inte göra oss av med.
Hmm, få se, då har vi alltså två backpar i Lehtinen, Damgaard, Enström och Hedman. Mer än så tror jag inte vi behöver när väl de där stolpskotten från andra sidan Atlanten kommer hem för att spela oss ner i division tre.
Kommentera

NuMo:

Jaså, matchen ska spelas hemma hos dig? Kanske lika bra det, för de BIFare som tänkt bege sig till Gavlerinken. Då slipper de ju se eländet, tänkte jag.
Kommentera

knaskamilla: Jaha. Vi vann. Det var väl det jag förstod. Jag gick och lade mig efter andra perioden och då ledde vi ju med två noll så saken var statistiskt biff. Man måste ju sova ibland också, så det är lika bra att göra det när man har goda förutsättningar för det. Såg att det hann bli 3-0 tom. Fantastiskt roligt för lille Antos att få göra mål igen. Jaja.

Då är det väl dags att se framåt mot en mycket mer svårbedömd historia på Torsdag. Brynäs på besök och då gäller det att ha lite kaffe på värmning. Otroooligt svårt att bedöma vilket kaffe som passar det sällkapet. "Sälskapet" ikväll, lät sig ju väl bjudas på den finmalda rost som stod till bjuds.
Kommentera

Salle: Och jag kan inte ens räkna till 8... och det utan Milo.
Kommentera

Paddan: Men inte behöver vi dom. Vi har ju Jansson på 2 år till, Johansson som var landslagsmässig före säsongen (källa glömd), Hans Jonsson, Enström och Hedman. Osså har ju Wästlund fått ett år i Boden där han säkert blivit hur bra som helst. Sen kan vi ju skola tillbaka Janne och Hedlund då vi får hem alla forwards från NHL. Så då har vi ju 7 backar så vi säljer bort alla dyra utlänningar och kör helsvenskt igen. Om vi inte skall ta tillbaka Milo som bänkvärmare...
Kommentera

Salle: Däremot så måste jag säga att Mika går från klarhet till klarhet. Ännu en storstilad insats av den ettrige finländaren, även om insatsen inte når upp till det suveräna spel han visade i förra hemmamatchen.

Se för guds skull till att kontraktera Lehtinen och Damgaard så snabbt som möjligt. Men som vanligt lär väl MoDo tycka att det inte är någon brådska och så tappar vi två suveräna backar till andra, mer aktiva, lag.
Kommentera

Poffa: Då skall jag påpeka att självklart har du rätt...
Kommentera

Salle:

Jag vill bara påpeka att den händelsen skedde i den första perioden, inte i den andra.
Kommentera

Paddan: Jaså det var tröjan han sökte på läktaren i 2:a perioden när Mika tappade pucken och MaJo såg yrare ut än vanligt. Jag trodde att det var nån brutta uppe på E-F-sektionen som han spanade in.
Kommentera

knaskamilla: Tja, jag förväntar mig att MaJo har sin matchtröja på sig men om han får spela eller inte är ju en annan fråga. Han kanske känner självförtroendet svika när han inte ser sin gamla matchtröja på läktaren utan där står istället någon person i Danmarks landslagströja. Inte undra på att MaJo underpresterar å det grövsta och slår värre blindpass än en blind kille som, samtidigt som han skjuter, håller i ledarhunden...
Kommentera

Paddan:

Men nästa match får vi nog kräva att någon har på sig sin MaJo-tröja...
Kommentera

Poffa: Wildematchtröjan vs LHF 3-0
Kommentera

AudibleGiraffe:

Stabil, som vanligt. Gör sitt jobb och det med beröm. Syns inte så mycket varken framåt eller bakåt men blir inte överspelad och slår inte bort pucken i panik.
Kommentera

AudibleGiraffe: Hedman var bra. En tvivelaktig utvisning emot sig är väl det enda negativa jag kommer på så här. Han spelade tom bp idag.
Kommentera

Poffa:

Jag tror dig inte. Jansson kan omöjligt vara sämre än Johansson. Nej, det måste bero på något annat - t.ex. att han inte är helt okej i kroppen än.

Annars så undrar jag - ska man måsta planera sportlovslägret så att det finns möjlighet att ta ut lite komptid på måndagen?
Kommentera

Alla: Jag är jätteglad för att:

1. MoDo fortsätter vinna.

2. Ett lag något längre söderut fortsätter förlora.
Kommentera

Poffa: Jag måste tyvärr vara så där jobbig igen, juniorälskare som jag är.
Hur var Hedman?
Kommentera

knaskamilla:

Instämmer i allt du skrev, och tilläger att nu fick vi äntligen(?) se lite boxning i Kempehallen igen, Peter Öberg och Skrbec hade en liten dispyt på bästa NHL-manér, och tyvärr vann väl GroKos bidrag på poäng.
Kommentera

knaskamilla:

Jansson är på bänken av den enda anledningen att han är ännu sämre än MaJo.

MaJo gjorde en märklig match idag. Han blandar riktigt bra ingripanden med riktiga indianare. Tyckte dock att han var bättre idag än de senaste två matcherna.
Kommentera

Alla: (eller ingen rättare sagt) Vart är alla glada inlägg och putslustiga kommentarer. Nu får vi lov att skärpa till oss.
Kommentera

Björn VII:

Varför skriver vi inget? Tja... Vad ska man säga? Det börjar kännas stensäkert med Riksman längst bak, den här gången tar han nog Lassila i alla fall! ;)

Kul att Antos målade. Det syntes att han var fast besluten att inte missa ett friläge igen, när han satte 2-0.

MaJo riktigt, riktigt usel igen. En klar säkerhetsrisk! Vad fan, varför sitter Jansson fortfarande i båset??

Domaren hade knepiga bedömningsnivåer, som vanligt. Både uppåt och neråt och för (eller mot?) bägge lagen.

Nu kommer jag inte på något mer att skriva, så det är bäst att jag inte fortsätter.
Kommentera

3 härliga poäng, laget kämpar som just ett lag och visar sig från sin bättre sida. Dessutom är Riksman elitseriens hetaste målvakt just nu. Ett enda insläppt mål på fyra matcher, spelar enkelt och oerhört stabilt och man är inte ens orolig då det blir PP för motståndarna längre.

Dessutom oerhört roligt att Söderberg äntligen lyckas. Han gör dessutom två Werna-mål. Först ett slagga från blå (som Hento borde tagit) och "sedan ett stöta pucken i mål från en centimeter i hård kamp med försvarare"-mål.

Nu ser vi till att spela ner Brynäs närmare kvalserien på torsdag också så kan man med glädje gå till uppehållet.

Viva la Riksman!
Kommentera

Jaha, då var det återigen dags att avrunda en derbygruppsmatchtråd med adekvat bröl-bild.

[bild]w1.461.telia.com/~u46125032/jubel.JPG[/bild]

5/5, f.ö.
Kommentera

Hedlund verkar ha blivit helgalen, Roughing hela tiden, coolt!
Kommentera

Nu blev det 2-0. Skoj för Söderberg. Kanske Wernblom får göra mål snart. Det skulle jag unna honom.
Kommentera

« · 384904 · »