Frisco:
Tack Frisco. Jag får banne mig ståpäls bara av att titta på dem och tänka mig tillbaka till gårdagskvällen.
Om domaren, ur VF:
" Chara själv hamnade tidigt i hetluften, utvisad och allt efter att en Modospelare överdrivit närkampen och ordnat en FBK utvisning.
Det fick lagkompisen Christian Berglund att tända till, så rejält att han fick 2+2+10 minuter.
SEDAN BARA fortsatte det.
- Okej, domaren var fruktansvärd, men i fortsättningen måste vi fokusera oss på spelet. Jag vet att vi kommer att spela bättre på söndag."
Vad tråkigt, förresten, att claesw inte är här och ser att vi kan vara nöjda med en domarinsats ibland också. Där går han miste om något!
Poffa:
Det här var en helt perfekt början på slutspelet. Nog för att jag ändå tror att vi kan förlora resterande matcher, men... Skönt att fortfarande vara glad när man vaknar! Skönt att det visade sig att hela Kempis faktiskt KAN visa uppskattning också, sådär spontant.
Personen med #21 Forsberg på tröjan säger för övrigt att hon knappt pratade med Peter när hon satt bredvid honom igår. "Det var faktiskt han som började" sa hon också.
Frisco:
Det är en ganska klargörande banner vi har fått. Fina bilder för övrigt, det enda jag saknade var en publikbild efter det sanslösa bytet som fick FBK att ta TO. När Kempis ställde sig upp som en man och applåderade, skrek och visslade för att tydliggöra vilket underbart spel det var, ja då fick jag ståpäls.
Dawidovski:
Nä, det skall nog startas en förundersökning. Håll dig hemma, du kan bli kallad som vittne.
Dawidovski:
Är han?! Usch. Hoppas han åker i fängelse. Kan väl inte vara särskilt lämpligt att turnera runt i Sverige med en sådan.
Dawidovski:
Det enda konstiga i den här gästboken är att Stenmarck på något oförklarligt vis försvinner från zätatråden, gång på gång på gång.
scim:
Äh. Sådär säger du bara för att du vill verka cool. Har du bevis på att du överhuvudtaget befann dig i närheten av kameran när det där filmades?
Poffa:
I min film är det folk i vägen, typ. Hmm. Dalmål är inte min starka sida, kanske?
knaskamilla:
Precis i slutet ser man ju hur han åker in i Salo med klubban före. Salo ligger ner efter att ha blivit slagen i huvudet av en FBK:are.
Dessutom säger personen inte "Åh jävlar" utan "Kolla Gerber här/där"
Dawidovski:
Vi kan säga att du kan få tro att det är storhetsvansinne. Är det utrett nu? (Själv tror jag att inlägget försvann på mycket goda grunder.)
Poffa:
Hmm. Jag ser inte vad Gerber gör. Det liksom suddar till sig framför mina ögon precis när det händer. Fast jag hör någon säga typ "åh jävlar!", är det relaterat till Gerbers handling?
Dawidovski:
Minus vet jag inget om, men om du betalar pengar kan du få HS+.
Dawidovski:
Varför det? Det finns ju faktiskt två andra MoDoratorer också.
Dawidovski:
Du verkar ju inte ens veta vilken moderator du skickat brev till. Du kan väl klura ut det först, kanske. Om det var LJ kan jag upplysa dig om att han inte har internet hemma längre.
Dawidovski:
Ditt problem i målvaktsdiskussionen (?) var väl iofs att ingen förstod vad du ville, om jag inte blandar ihop det med något annat. Fast nu är du väl nöjd? Nu har vi ju diskuterat målvakter ganska länge här.
En liten hemlighet till, avslöjad för dig: du kan inte KRÄVA att folk ska vilja diskutera en viss sak med dig, lika lite som du kan kräva att folk ska svara på dina brev om de är ointresserade av det.
Dawidovski:
En liten hemlighet, avslöjad bara för dig: en moderator kan inte läsa en annan moderators brev, såvida han inte loggar in som den andra moderatorn.
Dawidovski:
Ja, de var väl tvingad att väga upp Jönssons konstanta monolog med domaren. Få se, hur var det db_04 skrev?
"bättre att domarn tror att han är lirare än att en ´´lirare´´ tror att han är domarn vilket eran nr 21 verkar tro"
Dawidovski:
Du har lite rätt och fel i resten. Om man skriver brev till en moderator där man frågar saker angående moderation ska man naturligtvis få svar. Utöver det är jag helt övertygad om att det inte finns någon regel som säger att man måste svara på brev man får på HS. Det här är ingen social välgörenhetsinrättning. Känner man för att svara på brev gör man förmodligen det, känner man inte för det låter man bli. Simple as that.
Dawidovski:
Oseriöst att inte besvara nåt? Snälla. Det är väl inget jävla dagis det här. Onödiga brev får oftast inget svar. Skitnödiga brev får aldrig svar.
För övrigt kan man mycket väl förlora en diskussion. Du har gjort det mer än en gång här på HS. Snacket om Gerber vs. Salo är bara den senaste i raden.
Poffa:
"SJÄTTE UTESPELAREN
Publiken är väl värd att nämnas. För första gången den här säsongen blev ståplats utmanad på allvar utav sittplats. Det skapade en alldeles särskild stämning i hallen och gav matchen en riktig slutspelsatmosfär."
Dawidovski:
Börjar du alltid tjata om obesvarade brev då du är på väg att förlora en diskussion?
knaskamilla:
Domaren var fruktansvärd? Enligt Lasse Sandlin var Rönnmark utmärkt. Jag är benägen att hålla med Sandlin.