1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507696 inlägg · 4105 ämnen

MODO vs FBK del 1 av 7

« · 516150 · » Till forumet

Sv: MODO vs FBK del 1 av 7

knaskamilla:

Domaren var fruktansvärd? Enligt Lasse Sandlin var Rönnmark utmärkt. Jag är benägen att hålla med Sandlin.

Kommentera

Frisco:

Tack Frisco. Jag får banne mig ståpäls bara av att titta på dem och tänka mig tillbaka till gårdagskvällen.

Kommentera

Om domaren, ur VF:

"  Chara själv hamnade tidigt i hetluften, utvisad och allt efter att en Modospelare överdrivit närkampen och ordnat en FBK utvisning.
  Det fick lagkompisen Christian Berglund att tända till, så rejält att han fick 2+2+10 minuter.
  SEDAN BARA fortsatte det.
  - Okej, domaren var fruktansvärd, men i fortsättningen måste vi fokusera oss på spelet. Jag vet att vi kommer att spela bättre på söndag."

Vad tråkigt, förresten, att claesw inte är här och ser att vi kan vara nöjda med en domarinsats ibland också. Där går han miste om något!

Kommentera

Poffa: Suddigt värre. Gör om bilderna lite i photoshop så har du bilder att rama in.

www.frisco.se/bilder/050304ovation/
Kommentera

Poffa:

Det här var en helt perfekt början på slutspelet. Nog för att jag ändå tror att vi kan förlora resterande matcher, men... Skönt att fortfarande vara glad när man vaknar! Skönt att det visade sig att hela Kempis faktiskt KAN visa uppskattning också, sådär spontant.

Personen med #21 Forsberg på tröjan säger för övrigt att hon knappt pratade med Peter när hon satt bredvid honom igår. "Det var faktiskt han som började" sa hon också.

Kommentera

Poffa: Var det då jag tänkte sätta mig ner för att det skulle bli jämnvikt i Kempis? Ska leta. Har nog ett par riktigt suddiga bilder på det.
Kommentera

Frisco:

Det är en ganska klargörande banner vi har fått. Fina bilder för övrigt, det enda jag saknade var en publikbild efter det sanslösa bytet som fick FBK att ta TO. När Kempis ställde sig upp som en man och applåderade, skrek och visslade för att tydliggöra vilket underbart spel det var, ja då fick jag ståpäls.

Kommentera

Poffa: Jag såg inget, jag kollade efter foppa då, ville han skulle skriva på en modotröja, som en kille så ivrigt ville byta med mig under matchen, men det ville inte jag, så jag ville gottgöra killen med en foppa autograf:)
Kommentera

Dawidovski:

Nä, det skall nog startas en förundersökning. Håll dig hemma, du kan bli kallad som vittne.

Kommentera

knaskamilla: Ohh, psykologi på hög nivå nu, vad kyligt det blev helt plötsligt..
Kommentera

Dawidovski:

Är han?! Usch. Hoppas han åker i fängelse. Kan väl inte vara särskilt lämpligt att turnera runt i Sverige med en sådan.

Kommentera

scim: Ok, Gerber är en yxmördare nu, är det här utrett nu då?
Kommentera

Dawidovski:

Det enda konstiga i den här gästboken är att Stenmarck på något oförklarligt vis försvinner från zätatråden, gång på gång på gång.

Kommentera

scim: Självklart kan man motivera en radering, tex. om det var svordomar, eller påhopp, eller liknande, jag kan försäkra er om att, inget av dessa fanns med i mitt brev iaf, det är därför jag är så förvånad över att det blev raderat.

Det är ju som att jag skulle lägga in en länk till Salos bästa fritidsminnen i Edmonton, också helt plötsligt så blev den raderad? konstigt.
Kommentera

scim:

Äh. Sådär säger du bara för att du vill verka cool. Har du bevis på att du överhuvudtaget befann dig i närheten av kameran när det där filmades?

Kommentera

knaskamilla:

Han säger det till mig, och jag kan intyga att Poffa har rätt.
Kommentera

Poffa:

I min film är det folk i vägen, typ. Hmm. Dalmål är inte min starka sida, kanske?

Kommentera

knaskamilla:

Precis i slutet ser man ju hur han åker in i Salo med klubban före. Salo ligger ner efter att ha blivit slagen i huvudet av en FBK:are.

Dessutom säger personen inte "Åh jävlar" utan "Kolla Gerber här/där"

Kommentera

knaskamilla: Jag kan inte kräva nåt av nån här, men då vill jag heller inte att nån annan ska kräva det av mig heller!
Det jag var ute efter från början,( nån dag före matchen i fråga)
var att bara få höra vad ni tyckte om att jämföra de olika lagdelarna i Modo/FBK, dvs, målvakterna också inräknade, men nu är ju det försent liksom, eftersom vi redan nu fått en duktigt stark försmak av vart salo/Gerber står nånstans.

Jag är inte ute efter några +poäng på HS, vill bara snacka och diskutera ibland, och provocera ibland;)
Kommentera

Dawidovski:

Vi kan säga att du kan få tro att det är storhetsvansinne. Är det utrett nu? (Själv tror jag att inlägget försvann på mycket goda grunder.)

Kommentera

Dawidovski:

Man kan inte motivera en radering.
Kommentera

Poffa:

Hmm. Jag ser inte vad Gerber gör. Det liksom suddar till sig framför mina ögon precis när det händer. Fast jag hör någon säga typ "åh jävlar!", är det relaterat till Gerbers handling?

Kommentera

knaskamilla: nä, men en annan moderator kan kolla vad som kastats, och om det kanske står med en anledning, annars tar jag för givet att det var storhetsvansinne.
Kommentera

Dawidovski:

Nej, det kan jag inte, jag vet ju inte ens vilket inlägg det gäller, dessutom har jag bättre saker för mig än att gräva i raderade inlägg, t.ex. att sova.

Godnatt.
Kommentera

Dawidovski:

Minus vet jag inget om, men om du betalar pengar kan du få HS+.

Kommentera

knaskamilla: Ojj, jag fick väl inte minus nu, när jag kom med en så knäpp ide?
Kommentera

scim: Alltså kan du kolla varför det blev raderat?
Kommentera

Dawidovski:

Varför det? Det finns ju faktiskt två andra MoDoratorer också.

Kommentera

knaskamilla: Jo, det var Lumber jack.. borde inte nån annan utses till moderator då istället medans han är otillgänglig?
Kommentera

Poffa: Skönt att Jönsson tjatar på domaren, det visar bara att han är engagerad, och är villig att göra allt för att vinna. alltid retar det nån, eller jag menar, alla motståndare! undrar om alla spelare i ES skulle tycka likadant om Jönsson?
Kommentera

Dawidovski:

Du vet ju inte ens vem du pratar om. Det faktum att du verkar ha stor erfarenhet av att få inlägg raderade i andra böcker också är väl bevis som talar för sig själv.
Kommentera

Dawidovski:

Du verkar ju inte ens veta vilken moderator du skickat brev till. Du kan väl klura ut det först, kanske. Om det var LJ kan jag upplysa dig om att han inte har internet hemma längre.

Kommentera

knaskamilla: Jo, men jag fick inget svar från den oseriösa moderatorn...
han kommer inte ens ihåg det! man kan faktiskt kolla vilka som raderats!
Har aldrig haft några problem med detta på TIKs gästbok, sjyssta moderatorer där:)
Kommentera

Dawidovski:

Ditt problem i målvaktsdiskussionen (?) var väl iofs att ingen förstod vad du ville, om jag inte blandar ihop det med något annat. Fast nu är du väl nöjd? Nu har vi ju diskuterat målvakter ganska länge här.

En liten hemlighet till, avslöjad för dig: du kan inte KRÄVA att folk ska vilja diskutera en viss sak med dig, lika lite som du kan kräva att folk ska svara på dina brev om de är ointresserade av det.

Kommentera

Dawidovski:

En liten hemlighet, avslöjad bara för dig: en moderator kan inte läsa en annan moderators brev, såvida han inte loggar in som den andra moderatorn.

Kommentera

Poffa: Jo, ibland är det rena dagiset här inne, man vill diskutera en viktig grej, och vad händer? jo, killen i fråga börjar smutskasta strömberg*asg*
så lågt det går att komma.. ska väl tillägga att det var dig poffa, som jag ville diskutera målvakterna med för några dar sen, men du tjatade hellre om strömberg och spydde ut en massa lögner om honom istället!
nu är det jag som inte svarar på dina ledande frågor, visst är det kul när folk hänger med och svarar på det man vill?
Kommentera

Dawidovski:

Du påstod att du skickat ett brev till mig, vilket du inte gjort. Men jag betvivlar att jag hade besvarat det ändå, då jag litar på att inlägget du dillar om raderats av en anledning.

Varför du vill lyfta fokus från Gerber är för mig självklart, för att han var en sämre målvakt än Salo vilket gör att du hamnar i ett underläge i diskussionen och därmed vill lyfta fokus till något annat.
Kommentera

Dawidovski:

Gött med stämning, äntligen! Kempis rules.

Kommentera

Dawidovski:

Ja, de var väl tvingad att väga upp Jönssons konstanta monolog med domaren. Få se, hur var det db_04 skrev?

"bättre att domarn tror att han är lirare än att en ´´lirare´´ tror att han är domarn vilket eran nr 21 verkar tro"

Kommentera

Dawidovski:

Du har lite rätt och fel i resten. Om man skriver brev till en moderator där man frågar saker angående moderation ska man naturligtvis få svar. Utöver det är jag helt övertygad om att det inte finns någon regel som säger att man måste svara på brev man får på HS. Det här är ingen social välgörenhetsinrättning. Känner man för att svara på brev gör man förmodligen det, känner man inte för det låter man bli. Simple as that.

Kommentera

knaskamilla: Ja, dom var duktiga på att påverka domaren också, med konstant buande, tur att man har vant sig vid "stämningen"
Kommentera

Dawidovski:

Oseriöst att inte besvara nåt? Snälla. Det är väl inget jävla dagis det här. Onödiga brev får oftast inget svar. Skitnödiga brev får aldrig svar.

För övrigt kan man mycket väl förlora en diskussion. Du har gjort det mer än en gång här på HS. Snacket om Gerber vs. Salo är bara den senaste i raden.

Kommentera

scim: Psss, Jag skickade till en moderator på eran GB, och du har möjlighet att kolla vilka inlägg som blivit raderade!

Varför skulle jag lyfta bort fokus från Gerber? minska pressen på honom eller...
Spelar ingen som helst roll vad vi skriver här och nu om Gerber, det är ändå inte vi som bestämmer hur länge modo ska få lättare att göra mål utan Gerber i kassen! känner på mig att nån tokig ö-viksbo redan har anmält fallet till nämnden...
Tycker du att det är ovesäntligt att ta upp, att mitt inlägg blev raderat, bara för att det var jag som skrev det? fanns ingen annan orsak att ta bort det.
Kommentera

Poffa: Tycker bara att det är så oseriöst att inte besvara nåt som man fått från nån annan på HS... speciellt om den man skickar till är moderator!
Jag har väl inte förlorat nån diskussion?
vi ger var och en sin syn på matchen och vissa sekvenser i matchen, med eller utan cyklop på, tycker du att det är att förlora en diskussion?
dessutom så är det rätt sällan man kan vinna en diskussion, eftersom att folk har olika åsikter, och oftast inte ändrar på sin åsikt!
Man kan tycka både det ena och det andra, men oftast så har det ingen betydelse, eftersom man egentligen bara delger andra människor sina åsikter i det aktuella ämnet.
Kommentera

Sport nu på ettan. Äntligen!!!!!
Kommentera

Poffa:

"SJÄTTE UTESPELAREN
Publiken är väl värd att nämnas. För första gången den här säsongen blev ståplats utmanad på allvar utav sittplats. Det skapade en alldeles särskild stämning i hallen och gav matchen en riktig slutspelsatmosfär."

Kommentera

Dawidovski:

Då tror du fel, förmodligen på fel grunder dessutom. Sedan förstår jag att du försöker lyfta fokus från Gerber ytterligare genom att ta upp oväsentligheter.
Kommentera

Dawidovski:

Börjar du alltid tjata om obesvarade brev då du är på väg att förlora en diskussion?

Kommentera

scim: Skickade via HS till nån moderator, tror det var du!
det handlade om raderade inlägg, på helt fel grunder.
Kommentera

« · 516150 · »