1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511375 inlägg ˇ 4110 ämnen

MoDo vs HV71 20220304

« ˇ 2303491 ˇ » Till forumet

Sv: MoDo vs HV71 20220304
9682: Costanza?
Låst ämne

Gavelo: HV vinner 9 av 10 närkamper. Vi är inte tända idag.
Låst ämne

J F K: finns få, om ens någon, på detta forum som är så pass arrogant och otrevlig mot andra forummedlemmar, så du får nog lugna dig med dina personpåhopp. Du har en översittarattityd som jag inte tror uppskattas av många.
Låst ämne

J F K: precis, dagens match är omvänd, Hv spelar vårat spel mot oss och vi har överhuvudtaget inget att sätta emot.
Låst ämne

Gäsp:
Ja för mig med.
Låst ämne

Gavelo: De tre tidigare mötena när vi dominerat?
Låst ämne

9682:
Puffe?
Låst ämne

Tarasov: Nu vinner vi. Såg en polare på bortastå.
Låst ämne

Tarasov: Sveningsson är en liten favorit för mig och jag vet inte om det beror på all grogg jag häver i mig men men.
Låst ämne

Foppatofflan: 30 sekunder försvann ju av ppt när näsen låg på pucken och blev nedtryckt och inte kunde komma upp.
Låst ämne

Gusse:

HV har slagit av på takten nu en aning, det är vi har chansen att sätta en puck…
Och nu en utvisning med oss för en gångs skull
Låst ämne

Modo-Målet: Idag har Samuelsson fått sina backar att spela tufft och vi är fullständigt chanslösa i närkampsspelet, det ser ut ungefär som vi har spelat mot Hv det tidigare 3 mötena.
Låst ämne

Bad_Brett:
Hade inget emot Modigs alls. Tyckte styrkan låg i puckkontrollen.
Låst ämne

jonsson:
Mannberg
Låst ämne

Foppatofflan: Bland det sämre jag sett!
Låst ämne

Bad_Brett: vilket grymt PP. Härligt att Jelisejevs tar för sig och visar vilken stor stjärna han är!
Låst ämne

Modo-Målet:

Vem har vi tappat mer än Sven?
Låst ämne

Bad_Brett: +/- räknas inte för det är inte modäärnt
Låst ämne

Tarasov: Fortfarande bäst +/- i MoDo. Ingen slump. Bra hockey-IQ på den grabben.
Låst ämne

Som sagt. Ska vi vinna sånna här matcher då måste även tredje och fjärde linan producera. Även i ett slutspel. Håller inte att dom bara målar på mitten och bottenlagen. Där har Gradin nått att fixa till nästa säsong.
Låst ämne

Tarasov:
De har varit grymma i kväll, Hasa otroligt resolut hemåt och Svenningsson har kämpat mest!
Låst ämne

Tarasov: Nu vänder vi!
Låst ämne

Tarasov: stoppa in Lett-Gubben i första PP på näsens plats. Då blir det åka av
Låst ämne

Tarasov: Mannberg har utgått
Låst ämne

Bad_Brett: Modigs är bra på att slå sin gubbe och därigenom får snurr i anfallszon med sin kedja. Woods blir bortplockad när han ska dra sin markering.
Låst ämne

Gäsp:
Tycker inte Hasa och Svenningsson får den cred de förtjänar.
Låst ämne

JoakimE: Håller med, kör för i helvete!
Låst ämne

Tarasov:
Fö kan kvällen match vara ett embryo till
Woods - Vigge - Ohlsson
Svenningsson- EJK - Aagaard
Jelly - MacM - Mannberg
Låst ämne

Tarasov: Ja det är som surt, vi MÅSTE sätta de chanser vi får nu och även om vi gör det så kanske det inte räcker men vi ska fan inte gå ifrån denna match utan att ha försökt. Spenderat typ en period i boxplay och det står endast 3-0 för HV som är ett förklätt SHL lag i HA. Det hade kunnat stått 10-0 lika gärna om vi inte var tillräckligt bra och hotade.. Hela vägen in i kaklet nu! Riley skjuter oss till friheten nu!
Låst ämne

Bad_Brett: Karln har fått hur mycket Credit som helst av MoDo och deras fans. Hockeysnack är en väldigt liten men ack så betydande klick. Men vart vill du komma med dina påståenden?
Låst ämne

Gavelo: Nja, om vi ser till tidigare matcher har det varit jämt så att redan nu säga att HV tar shl-platsen utifrån den här matchen är för tidigt. De har ju förlorat en hel del matcher mer än vad experterna trodde när serien startade. Det som händer i slutspelet är att det kommer in nerver. Tänk bara på den hemska matchserien mot Leksand 2016 - vi var ju många gånger bättre i flera matcher men ändå gick det som det gick. I en avgörande match nere i Jönköping kommer de inte att spela som idag...
Låst ämne

7639: Blir lätt så som matchen utvecklats, frustration och man vill så mycket. Tror Karlin trycker på att få grabbarna o fokusera på Rätt saker. Nu kör vi
Låst ämne

Bad_Brett: Han har inte varit särskilt deltaktig i fem mot fem.
Jag får uppfattning att du aldrig någonsin jobbat i ett lag.
Låst ämne

Bad_Brett:
Var han bra defensivt ;)
Låst ämne

JoakimE:
Gillar inställningen! Det är inte över förrän slutsignalen har gått.

Problemet idag är jag inte tycker vi får tillräckligt med lägen medan HV får sina lättare.
Låst ämne

Bad_Brett: Bara att be till hockeygudarna att Riley snetänder och drar iväg nån balja!
Låst ämne

Foppatofflan: De som är vana vid öststatligt sätt att spela hockey på är ofta inte bekväm vid den dump n chase hockeyn som bedrivs hemma i svedala. Dock som jag tidigare varit inne på där jag menat att han inte skulle bli en optimal kedjekamrat till Woods och Vigge, utan snarare att man försöker omformera, med kanske MacMaster och någon annan.
Låst ämne

9682: sådärja, rätt mental inställning, hoppas du pratat med Karin i paus
Låst ämne

Gäsp: Har läst flera som tagit upp att han fick många "billiga" assist, att han var värdelös efter jul etc. Sanningen är dock att Sam och Woods är mest framträdande i powerplay, och utan Modigs har spelet i 5-mot-5 havererat fullständigt.

Men, men... Ingen enkel match för Jelly och tror fortfarande mycket på honom.
Låst ämne

JoakimE: Gillar verkligen din grispotential! Jag antecknar JoakimE till mina allierade. MoDo ska bara köra över Åsa-Nisse!
Låst ämne

Rytter:
Blir orolig att det aldrig lossnar för Sam och co, började bra ikväll men sen såg det ut som det gjort senaste tiden. Noll kemi i den kedjan.
Nu blir Svenningsson garanterat borta resten av grundserien, läge att flytta letten dit då. Synd på bästa kedjan bara.
Låst ämne

Gavelo: Jo, som vi 99
Låst ämne

Bad_Brett:

Jag tror att vi har fler spelare som är villig att kriga trots att de är slitna och kropparna gör ont efter ett långt slutspel.

Spelare som Aagaard, Ohlsson, Tjärnström, Sylwander, OP, Svenningsson, Mannberg kommer bara köra på. Tror det är bättre huvud på dessa än t.ex Kelleher, Powell, Forsberg mfl som känns som grundseriestjärnor.

Det är väl Öhnerud, Matson och Huttala som är tillräckligt tuffa för en final.

Nu ska både vi och HV ta oss dit men möter vi dom i en final så har vi allt att vinna och tror inte det blir några 4-0 i matcher till HV.
Låst ämne

Gäsp: vi får väl se, men jag blir överlycklig om du får rätt!
Låst ämne

Rytter: Starkt av dig att du är positiv mitt i allt elände 👍🏼

Visst är det slarv på 2 av målen men jag tycker inte vi är nära förutom vid några tillfällen i första perioden.

Hv71 är mer påslagna, dom är individuellt bättre och har en starkare bredd, dom nöter ner oss och jag kan inte alls se hur vi öht skall kunna ta en matchserie mot dom alls faktiskt om inte skador eller formen dippar rejält i slutspelet.

Hockey är hockey men Hv71 är så väldigt mycket bättre än Modo och dom kommer inte tapp varken denna matchen, seriesegern eller Shl platsen.
Låst ämne

Foppatofflan: Äh nya kedjekamrater så blir det bättre.
Låst ämne

Gäsp: har inte mycket hopp om Jelisejevs. Ser loj och långsam ut. Man ser att det finns grym spelförståelse, men han kommer inte in i spelet. Och att han inte kommer in i spelet är ju även hans ansvar. Känns som att han åker och gömmer sig på isen.
Låst ämne

J F K: Absolut men ändå har vi bara vunnit en utav tre. Idag när det gäller att sätta sig i respekt inför slutspelet och försöka hålla kvar vår 2:ā plats blir vi helt överkörda.

Tycker att vi senaste 10-12 matchen tappat den forecheck och fria, lekfulla offensiv som gjorde oss oslagbara tidigare på säsongen. Nu är vi otajmade och statiska mest hela tiden när vi kommer in i offensiv zon. Vi vinner matcher på vilja och bra målvaktsspel men efter modigs uppbrott upplever jag att det blev mindre glädje i vårt lags spel.

Kan ju ha att göra med att man fokuserar på något specifikt i försvaret eller hemgångar för tillfället som gör att det ser ut som det gör. Men jag är inte övertygad efter de senaste 10 trotts våra vinster.
Låst ämne

Bad_Brett: Lägg ner att inte Modigs fick Cred i MoDo!
Låst ämne

Rytter: Vi får ändå vara rättvisa emot Modo nu också, 6 utvisningar emot 3 och alla våra kan jag (oavsett hur blåögd jag är) inte hålla med om. Men boxplay har fått spela hårt, tråkiga mål som med enklare spel förmodligen inte skulle hänt. Uppställt spel så tycker jag inte att HV haft så oerhört många chanser, då tycker jag ändå att det varit väldigt lika.. Puckar studsar in för HV idag och man får bara acceptera det.. Jag hoppas killarna kommer ut och krigar sista 20 och verkligen ger det en chans även fast det är en extrem uppförsbacke men HV är mänskliga och oavsett pengar och talang så har de förlorat sådanahär matcher under säsongen emot SÄMRE lag än Modo.

Jag tror fortfarande på ett mirakel, 2 snabba och då blir det nerver i HV!
Låst ämne

« ˇ 2303491 ˇ »