1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503366 inlägg · 4098 ämnen

MODO vs. Lillebror

« · 495067 Till forumet

Sv: MODO vs. Lillebror
Frisco: Åfan är klockan så mycket, dags att bege sig mot en närbelägen pizzeria.
Kommentera

Mot Templet. Mike66 möter upp vid sakristian.
Kommentera

På bannern talas det om "matchboll 04-05". Kanske lite väl tidigt med tanke på att det kan vara så många som 9 (nio!) innbördes möten kvar.
Kommentera

scim:

Tycker bara att det vore synd om du missade bussen p.g.a. HS.
Kommentera

scim:

Äääh, inte vara hopplös nu.
Kommentera

knaskamilla:

Va?
Kommentera

scim:

Iiiiiilaaaaa!! Väl?
Kommentera

Poffa:

Jag har gett upp allt hopp.
Kommentera

scim:

Jag skall försöka komma ihåg skivorna till dig denna gången...;-)
Kommentera

knaskamilla:

Jag har inga högtalare till datorn så jag får låta bli att titta på den dära filmen som vanligt, dessutom börjar klockan bli mycket, måste ila iväg till bussen nu, synes!
Kommentera

Salle:

Inga problem för mig att se filmen. Jag gjorde nämligen som förra gången - pausade när den väl hade kommit igång och väntade på att den skulle buffra klart. Sen var det bara att se hela filmen på en gång. Sketaenkelt.
Kommentera

Poffa: Ja så är det ju förstås. Då skickade jag mail till fel ställe såklart. Nån som kan e-postadressen till Jämo?
Kommentera

Salle:

Själv kunde jag se den, och det hur lätt som helst. Jag tror det beror på vem som försöker spela upp den, jag.
Kommentera

Poffa: Nu har jag problem att se ÖA-intervjun igen. Den buffrar ca 50% men det blir bara några sekunder film. Har provat att öka buffertiden utan resultat. SUNK!!!
Har nu mailat ÖA om varför kan dom inte låta folk spara ner den som förut.
Kommentera

Poffa:
Tänk att vi kan vara rörande överrens om lärking, men ni får en liten fördel genom Åke,,hemma linjeman som vanligt ;-)
jaja,,ses på H Höger
Kommentera

Poffa: Svartvadet, den enda naturliga lagkaptenen i MoDo och framförallt i Tre Kronor. Det måste vara slut på sömngångare i den rollen, zzzzznark...

Mot templet-> Mot segern-> Mot kärlekens boning->
Kommentera

MODO Hockey - Timrå IK
HD Christer Lärking, Solna
LM Åke Andersson, Husum
LM Klas Nilsson, Umeå

Vi kan med andra ord räkna med utvisningar så fort det är målchans för något lag. Är det dessutom extra tydligt kommer han väl slå ut med armarna i en typisk "jag såg inget och vet inget"-gest och döma straff.
Kommentera

I ÖA i dag är det Svartvadet som intervjuas före match. Följ länken för intervjun.

ÖA: " -Är du överraskad att Macke är så fräsch som han är?"
PS: " -Jaha faktiskt, han är ju 31 år så han ser ju oförskämt fräsch ut."

Hmmm...
Kommentera

Frisco:

Om det är att vara sportjournalist bara för att man antog att hemsidan hade rätt så får jag väl vara sportjournalist då. Vad jag hört så tjänar de rätt så bra och de får se på massor av ishockey. Låter som ett rätt okej jobb...
Kommentera

Frisco: Äh vad faan, jag har för mig att jag skrev att OM Poffas uppgifter var de rätta så kanske det var dags att tvivla på Nallen. Men nu slapp jag ju tvivla...tror jag...
Kommentera

Poffa: Aldrig! Du har drabbats av sportjournalistsyndromet. En säger en sak och de andra bara hakar på i tron om att det var rätt.

Wennerholm skrev i Aftonbladet under slutspelet (året var 1999) att Modo tagit 15 raka vinster i Kempis. Jag räknade och kom fram till 6 raka. En förlust i sudden mot Björklöven när Modo tagit ut målvakten hade slingrat sig in omärkt i raden.

Frisco mailar Wennerholm.

Han svarade: Sorry, du har säkert rätt. Det var Per Bäckman som sa det och jag kollade aldrig om det stämde.
Kommentera

Frisco:

Bah! modohockey.se har gjort ett fel, ett fel som spred sig vidare till mitt tänkande. Jag garderade mig för övrigt med att fråga om jag tänkte fel. Tydligen gjorde jag det.

Vilken domstol som helst hade friat mig. Gör det du också...
Kommentera

Poffa: Man måste väl kontrollera faktat innan man gör sina egna slutsatser av en annan människas text tycker jag.
I Modos statistik står det helt rätt resultat och även i swehockeys.
Kommentera

Frisco:

Var det står fel?

"Dags så för säsongens femte länsderby mellan MODO Hockey och Timrå IK. MODO har vunnit två så här långt, 5-1 hemma och 5-4 borta (förlängning), Timrå en med 3-2 (efter förlängning) hemma och första mötet i höstas slutade 2-2 i Kempehallen."

I rest my case.
Kommentera

Poffa: Haha. Skyller du ifrån dig?

Vart står det fel då?
Kommentera

Frisco:

Fråga modohockey.se som levererar felaktiga uppgifter till sina läsare.
Kommentera

Alla: Poffa har alltså fel igen och Paddan skuyller på Nallen trots att det är rätt. Vad händer?
Kommentera

Poffa:

Jag skulle vilja påstå att du hade fel i din stavning av mistake. Fast det hade du ju iofs i din stavning av snarare också. Räknas det som ett eller två fel?
Kommentera

Poffa:
Det var den gången du påstod att MoDo var ett bra hockeylag va?
;-)
Kommentera

Dream Team: Poffa har en frapperande låg högstanivå när det gäller att ha rätt. Däremot betyder inte det att han har en hög lägstanivå i att ha fel.
Kommentera

Dream Team:

Jo, jag har haft fel förut. Men bara en gång...
Kommentera

NuMo: Vad beträffar Poffa så hade han fel iaf i det här fallet. Hans lägstanivå vad gällr rätt/fel i övrigt har jag nog rätt begränsad koll på.. ;)
Kommentera

Dream Team:

Då kan man alltså INTE ALLS lita på modohockey.se som jag tog mina uppgifter från. My misstake, eller snare modohockey.se:s misstake.
Kommentera

Dream Team: Menar du att Poffa har fel? - Vad man blir förvånad.
Kommentera

Poffa: De fyra matcherna har slutat enligt följande, fortfarande med MoDo´s siffror först:

2-2
5-1
4-3 e s.d
2-3

MODO: 6p 13 mål
TIK: 5 p 9 mål

Rätt ska väl vara rätt! ;)
Kommentera

Dream Team:

Ja, det stämmer. Man kan alltså inte lita på modohockey.se Dock är målskillnaden i bannern fel.
Kommentera

Dream Team: Jaha, det var det jag förstod. Det var fusk.
Kommentera

Poffa: Timrås seger med 3-2 kom efter full tid, och inte efter förlängning.
Kommentera

Poffa: Hmm, om det där är sant så är det alltså dags att lite grann börja tvivla på den där Nallen då...
Fast det är väl bäst att man inte skriver det högt så att man inte får en massa ovett ;)
Kommentera

Poffa: Om det är sant är det mycket trevlig läsning. Och fegtikarna de sitter tysta och låtsas som att siffrorna är sanna.
Kommentera

MODO:s siffror först, skall tilläggas.

Kommentera

Poffa:

Förresten, är det inte fel i bannern?

De fyra matcherna hittills har slutat:

2-2
5-1
5-4 ef
2-3 ef

Det borde betyda att MODO har 1+3+2+1 = 7 poäng och att Timrå har 1+0+1+2 = 4 poäng. Eller är det jag som tänker helt snett?

MODO: 7p 14 mål
TIK: 4 p 10 mål
Kommentera

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
24 Adrian Aucoin,
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

5 Hans Jonsson,
7 Jesper Damgaard.

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

58 Dan Hinote,
40 Magnus Gästrin,
27 Alexander Steen

29 Morten Green,
17 Fredrik Warg,
26 Mattias Wennerberg.

Extraforward:
4 Jan Öberg.
Kommentera

MODO vs. Lillebror

Dags så för säsongens femte länsderby mellan MODO Hockey och Timrå IK. MODO har vunnit två så här långt, 5-1 hemma och 5-4 borta (förlängning), Timrå en med 3-2 (efter förlängning) hemma och första mötet i höstas slutade 2-2 i Kempehallen.
Vad som präglat derbymatcherna är att det varit mycket bra ishockey helt igenom, fart och fläkt och massor med målchanser.
- Och jag tror det blir ett nytt kanonderby, säger Kent Forsberg, MODO-coachen. Hittills har det handlat ungefär som att slå på en strömbrytare och sedan har de här lagens spelare formligen flugit fram på isen.

Det faktum att Timrå bara har en trepoängare efter jul gör inte Forsberg segersäker.
- Det går tyngre vissa perioder, men vi vet vad Timrå kan och det är ett lag man aldrig kan räkna ut.

MODO:s mål är fortfarande fjärde platsen i grundserien.
- Vi har bra chans att klara den målsättningen, tror Forsberg. Men då måste vi se till att vinna matcherna hemma. Skulle vi klara Timrå har vi ju en riktig sexpoängsmatch mot Färjestad hemma på torsdag.

Liknande matchvecka i höstas gav två gånger 5-1 mot Timrå och Färjestad efter strålande spel, kanske säsongens matcher så här långt. Får vi be om en upprepning?
- Gärna det, men det är kanske att begära för mycket, säger Forsberg. Men vi ska i alla fall jobba hårt för att vinna de här matcherna, det är klart.

Tre poäng i Jönköping kändes förstås skönt?
- Självklart. Vi var illa ute, sedan vi startat svagt och var det också en kort period i andra perioden, men i stort kontrollerade vi matchen bra efter de fina sista tio minuterna i första perioden.

Tommy Salo tar tillbaka sin målvaktspost i MODO efter sin fotsskada. Mikael Zajkowski har vikarierat fem matcher med tre segrar och poäng i alla matcher.
- Vi har det bra beställt på målvaktssidan, säger Kent Forsberg. Salo såg spelsugen ut på senaste träningen.

Nya storspelarna, backen Adrian Aucoin och Markus Näslund har gått in och tagit ett stort ansvar när nu Peter Forsberg skadats.
- Inte nog med att den här duon spelat enormt bra, de har tagit ett lagansvar som verkligen imponerat.

Noterbart om laget

Skador: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled).

Kommentera

« · 495067