1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506604 inlägg · 4103 ämnen

MoDo vs Linköping 20:e jan.

« · 491372 · » Till forumet

Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
NuMo:

Weinis är tråkig. Kul hemlighet han hade att berätta om Aucoin, liksom... Jag ska maila ÖA och önska en intervju av Svarten med Hinote inför nästa match.
Kommentera

knaskamilla: Tack för tipset. Jag kom faktiskt på att testa när jag hade laddat ner 85%, det fungerade. De måste man komma ihåg till nästa gång.

Weinhandl låter alltid så där i intervjuer, men jag säger som Påhlsson alltid säger. - Det är bara att köra på.
Kommentera

NuMo:

Oj, oj, oj, vad han flåsade! Min tolkning av situationen är att han var väldigt täppt i näsan under intervjun.

Tipset om man vill slippa se allt flera ggr för att kunna se hela intervjun är att trycka på paus så att den laddar allt innan man börjar kolla. Funkade utmärkt för mig nu.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, det är nog sant. Varför lära sig mer än man behöver. Jag håller med Selander. Man ändrar ändå förutsättningarna för oss hela tiden. Själv sitter jag och lysnar på Månbas Alpha musik nu. Det är överkurs.
Kommentera

NuMo: Skulle tro att det är ÖA som har ändrat förutsättningarna för om det skall gå att ladda ner clippen.
Kommentera

NuMo: Så länge man får igång Webradion, kan dubbelklicka i Windows, hysta iväg inlägg på HS och p**rsurfa är man väl datakunnig?
Kommentera

Lumber Jack: Ja, förr hade jag inga nedladdningsproblem. Fast en datakunnig vet väl hur man skall göra antar jag.
Kommentera

NuMo: Det är synd att det inte fungerar med " Save target as...". Det gick förr, och att det fungerade utmärkt.
Kommentera

Dagens webintervju.

"Vinhandlaren dör andnöden, men överlever mot alla odds."

www.allehanda.se/webb-tv/index.php?clip=050120weinhandl.wmv

Som vanligt har jag problem med nedladdningen av ÖAs webbintervjuer. Filmen har en tendens att bara ladda ner en liten stund, sen hakar det upp, då får man börja om från början och då laddar filmen ner en liten bit till. Mellan varje laddning börjar filmen om från början så nu har jag lyssnat på intervjun ett tiotal gånger.

Idag tycker jag dock själva intervjun var riktigt bra. det ställdes frågor och svar gavs. Mest uppskattar jag intervjuarens (Ulf Eklund va?) överaskande attack med micken i början av intervjun, som en markering att - Nu jävlar börjar det! I dryga tre minuter plågar han Weinis med diverse frågor och resonemang. Weinhandl svarar artigt, men verkar ha stora problem med själva andningen, precis som vanligt. Under själva pratet låter det ofta som att han drar sin sista suck. (Min mormor lät lika dan på sin dödsbädd, men hon svarade inte på några frågor, vilket var otur för jag försökte pressa henne på vart arvet var gömt. Den hemligheten tog hon dock med sig i graven.) Under suckarna tvingar han bort intervjuaren på säker snusångsfritt avstånd. Weinhandl verkar njuta enormt av att ha stora lass av tobak under läppen. Kanske är det därför han liksom dåsar bort emellanåt under samtalet.
Kommentera

Kuben!

MODO Hockey - Linköpings HC
ANDERSSON, Thomas
TAKULA, Leo KARLBERG, Anders
Kommentera

knaskamilla: Angående Almtorp och Muir kan jag bara säga; den som inga pengar har får inte ens ha Almtorp kvar. Efter flera års svindlerier och allmän misskötsel av föreningen ser det återigen ut som om vi brynäsare får bekanta oss med den gamla hederliga KVALSERIEN. Som brynäsare har man dock läderhud efter de senaste säsongerna och ser fram emot det hela med ett leende på läpparna!
Kommentera

Emma no15: Ja, det kommer att bli grymt kul att se dessa herrar i elitserien. Hoppas Macke kommer igång fort!
Kommentera

Foppa, Weinis och Hinote känns som en bra lösning. Hinote skapar ytor och tar skit framför mål, Foppa snurrar bort motspelarna och lägger passningar som egentligen inte går, och Weinis slår in pucken i öppet mål. Hur bra som helst tycker jag! =)
Salle och Sedinarna har ju spelat bra ihop tidigare så dom är det kanske dumt att sära på.
Sen Steen, Macke och Svartvadet är jag mer tveksam till. Men jag litar på Kent.
Och angående backarna... Viklund är bra mycket bättre än Enström, enligt min mening. Men som nån sa tidigare, när spelet blir lite tuffare så försvinner han lite. Han har ju inte mycket att sätta emot direkt. Men hellre Viklund än Muir iallafall.

Jag hoppas att det blir fullsatt imorgon och att både Macke och Aucoin kommer att känna sig varmt välkomna!
Kommentera

Frisco:

Har Selander barn?
Kommentera

Poffa: Om inte annat så kanske Jämtland/Häjedalen behöver snabbskrinnande ynglingar till sitt TV-pucklag?
Kommentera

65selander:

"Jo jag kan åka skridskor både översteg vä, hö"

Se där, du är redan bättre än Djoos på papperet. Är det bara grillorna det sitter i kan du säkert få låna några gamla grillor som jag har liggande. Allt för svensk ishockeys skull.
Kommentera

Dragan 2k: Dessvärre är det väl så att dom flesta inte tycker Eriksson platsar så dom kanske kan byta plats helt enkelt.
Kommentera

Poffa/Knas

Almtorp var bara ett lån eftersom Almtuna är våran sopstation.

Muir skulle nog trivas i Gävle, vi har ju MAX och trevliga supportrar.

Ang mitt deltagande på isen så blir den nog försenad eftersom mina grillor har blivit stulna efter ett inbrott i förrådet. Jo jag kan åka skridskor både översteg vä, hö :-))
Kommentera

knaskamilla: Om du vill stå med mig så är det bara att komma förbi. Det finns en LumberJack-lång person man bör undvika men annars skall du nog kunna se bra.
Kommentera

knaskamilla:

Så desperata som Brynäs är så lär väl Selander snart få knyta på sig grillorna. Då får de ju en ny Djoos i laget. Vilket säger mer om Djoos än Selander, skall tilläggas...
Kommentera

Dragan 2k:

Brynäs! De ägnar sig ju åt värvningar av spelare som t.ex. Jonas Almtorp och...och...värvade de några fler sist, eller hur var det nu igen? De borde nog vilja ha Muir.
Kommentera

Salle:

Du har rätt. Ett par personer finns det nog som egentligen inte borde få äran att sitta på H Höger. Kanske de kan få stå med dig i stället, så kan några vettiga personer ta över deras platser?
Kommentera

Salle:

Om du inte passar dig så kommer du inte få komma och känna gemenskapen bakom H Höger något mer.
Kommentera

Salle: Haha Salle. Touché. Blir det någon replik måntro.´

Mok: I HV71 platsar han kanske. Platsar Anders Eriksson platsar definitivt Bryan Muir.:-)
Kommentera

knaskamilla: Släpp av han på vägen i Jönköping vi behöver inga nedsatta reavaror i Scandinavium. Där har vi bara gods av fin kvalisort!
Kommentera

Dragan 2k: Är det inte nog med skräp där...
Kommentera

Dragan 2k:

H Höger är naturligtvis helt slutsålt, med tanke på att det är den bästa sektionen i hela hallen. Kanske Projekt K behöver hjälp? Isf kan jag ta med honom i packningen när jag åker ner, så slipper de betala hans resa. Vilket fynderbjudande, va?
Kommentera

Salle: Frågan är vem som vill ha Muir. Knappast någon elitserieklubb som vill fylla en av sina utlandskvoter med honom. Kanske finns det en plats ledig vid H Höger?
Kommentera

knaskamilla: Kan vem som helst låna honom? Räcker vanligt lånekort? Kan man nyttja honom till hushållsarbete?

Fast med tanke på hur dålig Muir är på att rensa i hörnorna så är det nog bättre att städa själv.
Kommentera

knaskamilla: Vi klarar oss utan men tack skall du ha för upplysningen.
Kommentera

Salle som trycker på skicka innan han skrivit klart:

Skulle inte tro att det blir han som tar den defensiva rollen precis.
Kommentera

BramStokers:

Aucoin gör också debut imorgon. Muir kan ni få låna, om ni vill.
Kommentera

Paddan: Apropå Nordström så kan man ju undra lite på dessa kvällstidningskrönikörers kunskap.

Om Macke, Svarten & Steen i samma kedja skriver han:
"Enda frågetecknet här är om Steen klarar det defensiva jobbet"

Kommentera

knaskamilla: När gör Aucoin debut och vad händer med Brian Muir för ni har väl en icke EU-spleare förmycket.
Kommentera

Nikki:

Hinote och Foppa tillsammans blir ju skitbra. Då kan Foppa servera Hinote en massa bra lägen, och så kan han göra mål, och så blir alla sådär euforiskt glada som i måndags. Eller var det bara för att det var hans första mål, tro? I vilket fall som helst har ju Hinote ganska mycket roligare målgest än vad alla andra i MoDo har...

Well. Nog borde det bli slutsålt på morgondagens match nu? Eller hade jag rätt i min analys om att betydligt fler jublar över Foppas återkomst än vad som gör det över Mackes?
Kommentera

Tycker att sätta in Hinote med Foppa och Weinhandl är, i förhand, jävligt smart. Hinote kommer dels att skapa ytor åt Foppa och Weinhandl, dels kommer han störa framför mål.

DÄREMOT, funkade ju Weinhandl-Svartvadet-Salle mot vilkadetnuvar (SSK?), hyfsat bra, så jag skulle gärna vilja se den kedjan prövas igen och sätta Näslund tillbaka med Peter och Hinote som tredjelänk.
Kommentera

Lumber Jack:

Jodå. Visst såg du mig. Med Salo i målet hade vi väl förlorat redan under ordinarie tid.
Kommentera

Poffa: Jag tyckte jag såg dig på Malmömatchen... med tanke på tackkortet alltså.
Kommentera

Salo borta en match till. Foppa skyllde i går kväll, då han hade en liten bjudning för medlemmarna i Veckefjärdens GK, allting på Wargen.

Tydligen hade man tränat på distansskott (inte en dag för tidigt) och ställt upp två led på var sin långsida. Sedan ett par skär till blå och skott. Salo hade varit beredd på skott från vänster och då hade Wargen skjutit ett hårt lågt skott som Salo inte märkte av förrän det träffade honom på hälen.

Foppa skyller på Wargen, jag funderar på att skicka ett tackkort.
Kommentera

Lumber Jack:

Just därför Svarten med Foppa och Weinis. Svarten gör ett jobb i det tysta då han på ett mycket bra sätt tar defensiven så att Foppa och Weinis kan fokusera på det offensiva.

Vi har ingen bättre defensiv forward/center än Svarten och att inte utnyttja det tycker jag känns märkligt. Istället har man nu två centrar i tredjekedjan och Foppa som center i första. Visst, Foppa var center i Avs men han har nu på slutet spelat forward och kommer säkert glömma av sig att han måste hålla igen lite i forecheckingen.
Kommentera

Lumber Jack: Äh, den nöten var ju enkel att svara på. Det är ju helt enkelt Zakke som får ta defensivjobbet i första linen.
Kommentera

Poffa: Håller inte med, Svarten vill ha mycket puck och det får han nu om han vill. Men vem kommer att ta det defensiva ansvaret i första linen nu, det tål att grunnas på.
Kommentera

scim:

Den beskrivning du ger på Viklund tycker jag mer stämmer in på Enström. Viklund gjorde i mina ögon en stabil insats mot Malmö, mot Södertälje vet jag inte då jag inte sett den matchen.
Kommentera

Paddan:

Jo, jag läste också den och tyckte att Nordström hade fel. Men vi får väl se efter morgondagens match. Jag hade nog velat behålla de två första kedjorna intakta och sedan ha Hinote - Steen - Näslund i den tredje kedjan.
Kommentera

Poffa:

De två senaste matcherna tycker jag inte Viklund varit speciellt bra, tar gärna offensiva initiativ men gör en del enkla misstag i defensiven. Hedman har väl varit sådär på slutet, senast var han inte bra.
Kommentera

Poffa: Funderar på om Kent tog ut laget efter att ha studerat Gunnar Nordströms artikel i Expressen?

"Räkna därför inte med att Markus Näslund tar plats med Foppa och Mattias Weinhandl i vad som har varit lagets förstakedja så här långt. Där får sannolikt slitvargen Dan Hinote chansen.
Och kedjan med Sedinarna och Andreas Salomonsson finns ingen anledning att splittra.
Markus Näslund lär i stället hamna i en tredje kedja (notera att vi inte skriver tredjekedja) med Per Svartvadet och Alexander Steen."
Kommentera

Poffa:

Eller var det mål ett och tre? Kommer inte ihåg. Det mål som han inte orsakade var i alla fall Salles fel.
Kommentera

Lumber Jack:

Viklund har ju varit en av de bättre, bara lite efter Hasse J som varit outstanding. Timander har ju inte många rätt. Orsakar indirekt Malmös två första mål genom att inte få undan pucken.
Kommentera

Poffa: Äh, Timander har rykt upp sig, klart som fan han ska spela. Allra helst mot ett lag som Linköping. Bänka då istället Viklund som kommer bort så fort det blir lite hårdare spel.
Kommentera

Lumber Jack:

Lite tråkigt att man sätter Hedman. Han har varit bra efter landslagsuppdraget och är i mina ögon mer rejäl och mer allround än vad Timander.

Jag tror att Timander skulle må bra av att sitta en eller två matcher för att sedan komma tillbaka med ett jäkla sug efter att ta tillbaka sin plats i laget.
Kommentera

« · 491372 · »