1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507147 inlägg · 4104 ämnen

MoDo vs Linköping 20:e jan.

« · 491935 · » Till forumet

Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Frisco: Absolut ingen slashing i alla fall
Kommentera

Svt hänvisar även dom till radiosporten om båtbenet:
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19710&a=319770
Kommentera

Modosskånefan: Hehe, ingen vad jag vet, var mest tänkt som en lustighet på intervjun med Weinis på ÖA...

titta på tröjorna
Kommentera

knaskamilla: Ja trore var Johan Franzén.
Kommentera

Salle: >>>Är du säker på slashing där???

Nej, det var vad jag trodde bara. Sorry att jag var otydlig värre. Vi får nog se det hela på TV snart.
Kommentera

Unknown: Med kvitta menar jag att det kvittade om Linköping tog extrapoängen jämfört med att förlängningen slutade 2-2. Det var 5-3 i skott till LHC i förlängningen.
Kommentera

SORG! Fan, det är rätt omöjligt att överhuvudtaget tänka sig att spela slutspel utan att Foppa är på isen. Han är ju Foppa, liksom.

Vad var det för jävla idiot som slog av armen på honom? Som dessutom inte ens fick en endaste liten utvisningsminut för det?
Kommentera

Nu är det perfekt om NHL drar igång. Då sitter vi med.. Salo och Timander!
Kommentera

Frisco: Jag såg bara Foppa kollidera med någon i mittzon, ta sig direkt för armen och åka mot båset. Är du säker på slashing där???

Om Aucoin är så här bra matchotränad så kommer man att kunna spela på 4-5 backar då han bör utnyttjas. Osså kan man bänka Timander som fortsätter att misstaga och krångla till sig. Undra om han inte var inne på alla 3 baklängesmålen idag.

Macke också klart godkänd.
Kommentera

Unknown: Vem av dem är Weinis
Kommentera

bobbe: Effektivt neutraliserad kan man säga i alla fall.
Kommentera

Frisco: Helsike vad synd. Är inte det samma skada som Hållberg har råkat ut för? I så fall är han borta i en 8 veckor.
Kommentera

...opereras i morgon och riskerar att missa hela säsongen. Beklagar. :/ Det är inte så här man vill se Foppa neutraliserad.

Kommentera

Modosskånefan: Med tanke på att han själv tippade Modo på första plats inför säsongen och nu har Modo en "blygsam" sjätte plats så är det väl inte så konstigt.

Och ser man på laget, framför allt idag så ska dom kanske vara bäst, på pappret. Även om jag själv inte hurrar allt för högt för Modos backspel men det är ju förstärkt nu.
Kommentera

Brott på båtbenet enligt radosporten.
Kommentera

Dragan 2k: Anrell ska man inte lita på. Ganska stort steg från att bedöma sångare i sikta mot stjärnorna till att såga modo.
Kommentera

Enligt Kent så var det troligen inget brott på Peters arm, och förhoppningsvis kan han spela nästa match, dock lät han lite tveksam.

Tycker vi ska vara nöjda med en poäng. LHC är grymt bra.
Kommentera

audiblegiraffe: På så vis =)

Men det börjar bli tajt neråt med, Mora 2 efter om jag inte räknat fel i all hast. Iofs 10 ner till ssk och lule.
Kommentera

Unknown: Han menade eftersom vi ändå inte har någon chans att komma före LHC i tabellen....
Kommentera

Frisco: Inte kan väl bonuspoängen kvitta? Alla pinnar är viktiga tycker iaf jag.

Synd att jobbet sätter käppar i hjulet, annars skulle jag ha varit där jag med.

Vore ju inte bra med ett armbrott på Peter...
Kommentera

Underbar match att se. Ett litet grattis till LHC för extrapoängen. För oss kvittar den.

Adrian Aucoin lugn och säker.

Vad hände med Foppa som klev av en bit in i sista? Såg ut att ha ont efter en slashing på armen. Ont förresten, j****t ont.
Kommentera

1 poängarna continues...
Kommentera

Fortsätter väl att prata med mej själv när jag lix börjat.

Happ, då var vi nere på sjätteplatsen igen då. Ena stunden sikte på 4:e nästa nere på 6:e, det svänger fort =)
Kommentera

NuMo: En grej du kan testa om du har bekymmer med att se intervjuerna på öa är att du kan högerklicka på bilden, välja alternativ och sen och sen skriva in ett eget värde i nätverksbuffringen.

Sen snubblade jag över Weinis gamla klassfoto en dan när jag surfade runt lite: home.no/dankar/jlklass.jpg
Kommentera

Värst vad det var liten aktivitet här idag. Är jag ensam eller?
Kommentera

knaskamilla: För övrigt ser jag nu att Anrell säger att Modo kan behöva all hjälp de kan få. Har Anrell sagt det så stämmer det säkert. Nå. När ska jag komma upp och inte min position i en av era backpar?
Kommentera

Så här då: varannan match står Hinote för intervjuandet, varannan match Svarten? Och så får fansen rösta om vilka de inte vill se intervjuer med (fast de som tycker Weinis är snygg får inte rösta).
Kommentera

Poffa: Mot templet, där kärleken spirar -->

Vi får hoppas att länets första och bästa grupp för tifon vid hockeymatcher fixar en hejdundrande föreställning i kväll. Väl mött!
Kommentera

Poffa: Med tanke på denna intervju tycker jag att Hinote ska få stå för intervjuandet:

mms://wm.nhlteams.speedera.net/wm.nhlteams/teams/2004/COL/DHintrvw300.wmv

Klipp ut och klistra in i eran webbläsare.
Kommentera

Lumber Jack:

Vem minns inte Svartens härliga intervjuer med Kabben, den stora frågan hur det gick att uppfostra hunden och härliga minnen från MODO-tiden. Det var bra journalistik, det.
Kommentera

knaskamilla: Svarten borde alltid stå för intervjuandet, så att seriositeten höjs. Ingen kan hitta så snusförnuftiga infallsvinklar som den gamle Sollefteåsonen.
Kommentera

knaskamilla: Nu saknar jag bara en stackare som står framför mål när skottet går. Det kan väl för sjutton inte bli Aucoin som skall stå där, precis som det blev när Muir skulle ha sköte?
Kommentera

NuMo:

Weinis är tråkig. Kul hemlighet han hade att berätta om Aucoin, liksom... Jag ska maila ÖA och önska en intervju av Svarten med Hinote inför nästa match.
Kommentera

knaskamilla: Tack för tipset. Jag kom faktiskt på att testa när jag hade laddat ner 85%, det fungerade. De måste man komma ihåg till nästa gång.

Weinhandl låter alltid så där i intervjuer, men jag säger som Påhlsson alltid säger. - Det är bara att köra på.
Kommentera

NuMo:

Oj, oj, oj, vad han flåsade! Min tolkning av situationen är att han var väldigt täppt i näsan under intervjun.

Tipset om man vill slippa se allt flera ggr för att kunna se hela intervjun är att trycka på paus så att den laddar allt innan man börjar kolla. Funkade utmärkt för mig nu.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, det är nog sant. Varför lära sig mer än man behöver. Jag håller med Selander. Man ändrar ändå förutsättningarna för oss hela tiden. Själv sitter jag och lysnar på Månbas Alpha musik nu. Det är överkurs.
Kommentera

NuMo: Skulle tro att det är ÖA som har ändrat förutsättningarna för om det skall gå att ladda ner clippen.
Kommentera

NuMo: Så länge man får igång Webradion, kan dubbelklicka i Windows, hysta iväg inlägg på HS och p**rsurfa är man väl datakunnig?
Kommentera

Lumber Jack: Ja, förr hade jag inga nedladdningsproblem. Fast en datakunnig vet väl hur man skall göra antar jag.
Kommentera

NuMo: Det är synd att det inte fungerar med " Save target as...". Det gick förr, och att det fungerade utmärkt.
Kommentera

Dagens webintervju.

"Vinhandlaren dör andnöden, men överlever mot alla odds."

www.allehanda.se/webb-tv/index.php?clip=050120weinhandl.wmv

Som vanligt har jag problem med nedladdningen av ÖAs webbintervjuer. Filmen har en tendens att bara ladda ner en liten stund, sen hakar det upp, då får man börja om från början och då laddar filmen ner en liten bit till. Mellan varje laddning börjar filmen om från början så nu har jag lyssnat på intervjun ett tiotal gånger.

Idag tycker jag dock själva intervjun var riktigt bra. det ställdes frågor och svar gavs. Mest uppskattar jag intervjuarens (Ulf Eklund va?) överaskande attack med micken i början av intervjun, som en markering att - Nu jävlar börjar det! I dryga tre minuter plågar han Weinis med diverse frågor och resonemang. Weinhandl svarar artigt, men verkar ha stora problem med själva andningen, precis som vanligt. Under själva pratet låter det ofta som att han drar sin sista suck. (Min mormor lät lika dan på sin dödsbädd, men hon svarade inte på några frågor, vilket var otur för jag försökte pressa henne på vart arvet var gömt. Den hemligheten tog hon dock med sig i graven.) Under suckarna tvingar han bort intervjuaren på säker snusångsfritt avstånd. Weinhandl verkar njuta enormt av att ha stora lass av tobak under läppen. Kanske är det därför han liksom dåsar bort emellanåt under samtalet.
Kommentera

Kuben!

MODO Hockey - Linköpings HC
ANDERSSON, Thomas
TAKULA, Leo KARLBERG, Anders
Kommentera

knaskamilla: Angående Almtorp och Muir kan jag bara säga; den som inga pengar har får inte ens ha Almtorp kvar. Efter flera års svindlerier och allmän misskötsel av föreningen ser det återigen ut som om vi brynäsare får bekanta oss med den gamla hederliga KVALSERIEN. Som brynäsare har man dock läderhud efter de senaste säsongerna och ser fram emot det hela med ett leende på läpparna!
Kommentera

Emma no15: Ja, det kommer att bli grymt kul att se dessa herrar i elitserien. Hoppas Macke kommer igång fort!
Kommentera

Foppa, Weinis och Hinote känns som en bra lösning. Hinote skapar ytor och tar skit framför mål, Foppa snurrar bort motspelarna och lägger passningar som egentligen inte går, och Weinis slår in pucken i öppet mål. Hur bra som helst tycker jag! =)
Salle och Sedinarna har ju spelat bra ihop tidigare så dom är det kanske dumt att sära på.
Sen Steen, Macke och Svartvadet är jag mer tveksam till. Men jag litar på Kent.
Och angående backarna... Viklund är bra mycket bättre än Enström, enligt min mening. Men som nån sa tidigare, när spelet blir lite tuffare så försvinner han lite. Han har ju inte mycket att sätta emot direkt. Men hellre Viklund än Muir iallafall.

Jag hoppas att det blir fullsatt imorgon och att både Macke och Aucoin kommer att känna sig varmt välkomna!
Kommentera

Frisco:

Har Selander barn?
Kommentera

Poffa: Om inte annat så kanske Jämtland/Häjedalen behöver snabbskrinnande ynglingar till sitt TV-pucklag?
Kommentera

65selander:

"Jo jag kan åka skridskor både översteg vä, hö"

Se där, du är redan bättre än Djoos på papperet. Är det bara grillorna det sitter i kan du säkert få låna några gamla grillor som jag har liggande. Allt för svensk ishockeys skull.
Kommentera

Dragan 2k: Dessvärre är det väl så att dom flesta inte tycker Eriksson platsar så dom kanske kan byta plats helt enkelt.
Kommentera

Poffa/Knas

Almtorp var bara ett lån eftersom Almtuna är våran sopstation.

Muir skulle nog trivas i Gävle, vi har ju MAX och trevliga supportrar.

Ang mitt deltagande på isen så blir den nog försenad eftersom mina grillor har blivit stulna efter ett inbrott i förrådet. Jo jag kan åka skridskor både översteg vä, hö :-))
Kommentera

« · 491935 · »