Tre matcher återstår inför uppehållet för Sweden Hockey Games och MODO Hockey satsar på full pott i veckan.
En vecka som börjar med Luleå Hockey hemma, fortsätter med Brynäs borta torsdag och Mora hemma lördag.
- Alla matcher där vi har stor eller i alla fall revansch att utkräva, både mot motståndare och gentemot oss själva, säger Kent Forsberg, coachen.
- Nu måste vi bara mobilisera de krafter vi har och lita på att vi ska tömma oss rejält. Naturligtvis har vi målsättningen minst fjärde plats i grundserien. Ligger man femma måste man bara sikta uppåt.
MODO- coachen är inte skrämd av serieledarna Frölunda, trots 0-3 i söndags.
- Vi startade svagt, men andra halvan är vi med i allra högsta grad i matchen. Vi ser med tillförsikt fram emot fortsättningen efter det här.
Kent Forsberg erkänner att en del av spelarna är aningen slitna just nu.
- Därför blev det frivillig träning måndag, säger han. Hälften tränade, hälften behövde dagen efter- massage.
Hur gick det för Tobias Enström?
- Förhållandevis bra, trots allt. Han är dock ur spel mot Luleå. Bedrövligt dock att tre man av över 12.000 i Scandinavium lyckas missa händelsen som sådan. Men jag är inte förvånad.
Eftersom Bryan Muir numera finns i Finland (Espoo Blues) har Forsberg bara sex backar att tillgå. Massor av forwards dock, där uppställningen inte blir klar förrän efter värmningen matchdagen.
- Beroende också på en del förkylningar som grasserar, säger Kent.
Skadade: Lars Jansson (knä), Tobias Enström (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled).
MODO Hockey - Luleå HF
HD Stefan Danielsson, Ingarö
LM Åke Andersson, Husum
LM Klas Nilsson, Umeå
Jäpp, jag såg ÖAs dissning av pausunderhållningen, men med tanke på att man bara haft en sån där minimatch en eller två gånger denna säsong samt en konståkare, så har pausunderhållningen varit helt obefintlig denna säsong. Jag räknar det inte som underhållning att se en V70 köra ett par varv på isen eller att se reklamfilm från Hägglunds för 711:e gången. Så i jämförelse med den "vanliga" underhållningen i pauserna så var korpgänget sevärda... :-)