1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507098 inlägg · 4104 ämnen

MODO vs. Lulio 20050201

500533 · » Till forumet

Sv: MODO vs. Lulio 20050201
knaskamilla:
Jäpp, jag såg ÖAs dissning av pausunderhållningen, men med tanke på att man bara haft en sån där minimatch en eller två gånger denna säsong samt en konståkare, så har pausunderhållningen varit helt obefintlig denna säsong. Jag räknar det inte som underhållning att se en V70 köra ett par varv på isen eller att se reklamfilm från Hägglunds för 711:e gången. Så i jämförelse med den "vanliga" underhållningen i pauserna så var korpgänget sevärda... :-)
Kommentera

AM: Det är klart att han menar den.
Kommentera

AM: Öppen is? Öppet vatten har jag hört talas om och även fruset vatten vilket borde vara is.
Kommentera

Salle: Vilken tackling surrar han om? Inte den hinote fick in på öppen is hoppas jag. Klockrenare får man ju leta efter...
Kommentera

NuMo: Haha, han har humor Andersson. Eller menar han allvar?
Kommentera

Salle: Ja, är det inte typiskt.
Kommentera

NuMo: Än roligare var ju att Bulan när han kommit till båset vänder sig om och skriker "domarjävel" och sedan snabbt som ögat sätter sig ner bakom ett flertal stående spelare...
Kommentera

Lumber Jack: Så här såg micke själv på situationen:

"Mikael Andersson om utskällningen som gav en utvisning:
- Det går inte kommunicera med dagens domare. Han missar tacklingen på ”Bulan” som kan göra honom till invalid.
Du fick två minuter mot Timrå också, borde inte en tränare vara lite mer kontrollerad?
- Vad spelar det för roll?! Här handlade om att rädda ett liv, men Robert Lahti är totalt utan spelsinne."

www.nsd.se/index.php?artikel=136551&option=2

haha! Tackligen på Bölden var inte bara perfekt, den var ju fantastiskt välplacerad på precis rätt spelare också. Jag förstår om han blev lite snopen, men livsfarligare skadad än så var han knappast.
Kommentera

knaskamilla: Mickes glasögonrunk med påföljande lagstraff var i allra högsta grad nödvändig.

Fan vad nöjd jag blev med formuleringen där :-))
Kommentera

Läste Kurirens artikel om matchen och blev förvånad över följande:
"Luleå som lag betraktat var snällare än på många år i Kempehallen.
Inga sura miner, inga onödiga utvisningar – och kanske hjälpte det Modo att hålla koll på händelserna."
Sen såg jag dock att Hasse Tavér hade skrivit det, och alltså ingen luling som tror att Lule aldrig spelat ful hockey...

Fast jag vet iofs inte om det där med "inga onödiga utvisningar" stämmer, direkt.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror att Portello är en smyg Modoist men tyst säg det inte till nån!!

Riktigt snyggt mål av Näslund..man kan bara applådera, klapp klapp!!
Kommentera

Petey21:

Ur ÖA:
"Ett korplag och en vinterfiskare med isborr - pausunderhållningen nådde en bottennivå som blir svår att överträffa. Jisses."
Kommentera

Poffa: Det var just det pinsamma som var roligt... att de överhuvudtaget ställde upp på en sån grej, såg mest ut som nåt slags svensexa eller liknande... :-)

Var det någon som fick några bilder på spektaklet?
Kommentera

Petey21:

Ja, vad fan var det om? Hade Schulze hotat att dra in någon löneförmån om inte hans anställda spelade den där matchen, eller?
Kommentera

Petey21:

Kul? Pinsamt tyckte jag.
Kommentera

knaskamilla: Även pausunderhållningen mellan andra och tredje var rätt kul, kanske det fanns några tänkbara nyförvärv i det gänget? ;-)
Kommentera

knaskamilla:

Ja, just ja. Undra om han kommer bli kompanispöad när han kommer hem?
Kommentera

Poffa:

Hmm. Låt oss inte glömma att Portello kallade Lule för ett hockeybockeylag också. På tal om höjdpunkter.
Kommentera

Frisco:

Hinote blev riktigt, riktigt förbannad. Lite slutspelshets typ. Också roligt att se hans tackling på Bulan. Berglund trodde han skulle kunna stå emot, han hade fel. Jättejättefel...
Kommentera

knaskamilla: Jo det blev det. Även en blyg Franta fick en minut.
Kommentera

Intervju med födelsedagsbarnet på Mittnytt snart, sägs det.
Kommentera

Salle:

Det fanns ju faktiskt fler roligheter idag också. Speakern, t.ex.
Kommentera

Frisco:Ja Näslunds lurabackochmålisuppåläktarenförenkorvochkaffe-fint var värd inträdet bara den. Mer sånt tack för annars var Macke ganska blek. Spec i 5-3-läget.

Men varför kan dom inte spela ordentligt i 60minuter. 1:a perioden var bedrövlig. 1:a 15 i 2:a underbar, sista 5 i 2:a slarviga. 3:e avvaktande och kontrollerande.

Synd att Auoin gjorde sitt 1:a ES-mål men ändå inte.
Kommentera

Frisco:

Hinote Hinote Hinote Hinote Hinote...

Fan, så här nära att få in 7-2-resultatet var det länge sedan jag var. Vilka jävla chanser vi missade!

Kommentera

En match som hade ingenting och allt.

Näslunds 5-2 mål var fantastiskt. Ända från Salles dribblingar och framspel till Mackes snurrmål i Ricky Bruchklass.

Hinote Hinote Hinote Hinote Hinote !!!
Kommentera

Mot Röda faran -> mot Templet, för Lulekross och möte med SenapsPortello.
Kommentera

Poffa: Jag har en kompis som bröt lillfingret på en ballong - och snart en till.
Kommentera

Salle:

Mot Templet via Vintergatan.
Kommentera

westerlind:

Nu försöker du förneka att ditt riktiga lag verkligen är MODO. Igen. Anledningen till att du vill ha mer matcher med MODO är för att du skall få se dina favoriter i MODO oftare. Få se matcher med ditt riktiga lag, helt enkelt.
Kommentera

Salle: Första storsegern av tre denna vecka?

Hoho, du är lika duktig på hockey som att hantera webb-tv. Jag förstår att du glömt att det är Brynäs - MoDo på torsdag: Som alla hockeyälskare vet så har BIF lätt för pojkarna från Hörnett, så niopoängsvecka kan ni sluta drömma om.

För övrigt skulle jag gärna se att man utökade derby-grupperna - ifall Brynäs hade fått spela mot MoDo varje match så skulle vi legat topp 4 nu.
Kommentera

Salle: Ta det nu piano, Det kan bli en storseger för Älsklingarna från Luleå som Kickan skulle sagt:)
Kommentera

Poffa: Mot templet -> Mot en Troca och Delicatoboll i 1:a paus -> Mot 1:a storsegern av 3 denna vecka
Kommentera

Poffa:

Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
24 Adrian Aucoin,
32 Tobias Viklund

3 Mattias Timander,
7 Jesper Damgaard

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
19 Markus Näslund

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
15 Andreas Salomonsson

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
58 Dan Hinote

18 Peter Öberg,
4 Jan Öberg,
26 Mattias Wennerberg

22 Joakim Lindström,
17 Fredrik Warg,
29 Morten Green.

De definitiva kedjeformationerna nomineras efter värmningen matchdagen.
Kommentera

Poffa:

Kommentar

Tre matcher återstår inför uppehållet för Sweden Hockey Games och MODO Hockey satsar på full pott i veckan.

En vecka som börjar med Luleå Hockey hemma, fortsätter med Brynäs borta torsdag och Mora hemma lördag.

- Alla matcher där vi har stor eller i alla fall revansch att utkräva, både mot motståndare och gentemot oss själva, säger Kent Forsberg, coachen.

- Nu måste vi bara mobilisera de krafter vi har och lita på att vi ska tömma oss rejält. Naturligtvis har vi målsättningen minst fjärde plats i grundserien. Ligger man femma måste man bara sikta uppåt.

MODO- coachen är inte skrämd av serieledarna Frölunda, trots 0-3 i söndags.

- Vi startade svagt, men andra halvan är vi med i allra högsta grad i matchen. Vi ser med tillförsikt fram emot fortsättningen efter det här.

Kent Forsberg erkänner att en del av spelarna är aningen slitna just nu.

- Därför blev det frivillig träning måndag, säger han. Hälften tränade, hälften behövde dagen efter- massage.

Hur gick det för Tobias Enström?

- Förhållandevis bra, trots allt. Han är dock ur spel mot Luleå. Bedrövligt dock att tre man av över 12.000 i Scandinavium lyckas missa händelsen som sådan. Men jag är inte förvånad.

Eftersom Bryan Muir numera finns i Finland (Espoo Blues) har Forsberg bara sex backar att tillgå. Massor av forwards dock, där uppställningen inte blir klar förrän efter värmningen matchdagen.

- Beroende också på en del förkylningar som grasserar, säger Kent.

Noterbart om laget

Skadade: Lars Jansson (knä), Tobias Enström (knä), Pierre Hedin (bruten arm), Peter Forsberg (handled).

Kommentera

MODO vs. Lulio 20050201

MODO Hockey - Luleå HF
HD Stefan Danielsson, Ingarö
LM Åke Andersson, Husum
LM Klas Nilsson, Umeå

Kommentera

500533 · »