Frisco: Oddsen på att #21 spelar i nästa match tror jag sjönk drastisk efter detta.
Markus Näslund måste skämmas när/om han tittar sina medspelare i ögonen efter denna match.
En till som borde skämmas är Kent (& Co) över hur man kan bänka såna som faktiskt vill spela (2*Öberg, Warg, Wennerberg mfl) över Markus som bara åker omkring. Ledartrion måste våga matcha (heta) spelare och vaska runt i kedjorna när nån spelare inte gör sitt JOBB.
Pierre som inte har matchtempo borde bänkats idag. Damgaard och Aucoin kunde dubblerat utan problem. Se på Chara som spelar minst varannat byte.
Frisco:
Varför agerar inte Kent annorlunda i tredje perioden? Vid ställningen 1-4, varför chansar man inte med att ta ut Salo? Vid ställningen 2-4, varför tar man inte TO och lyfter Salo. Målskillnad spelar ingen roll i slutspel...
NuMo:
Ja, det stämmer ju dessutom.
Hem -> Familjemiddag -> Templet.
Dawidovski:
Anser du att jag säger att Souray är en hustrumisshandlare så tycker jag vi lägger ner den här diskussion, för det kommer aldrig falla ner något mynt i Wisla Krakow.
Dawidovski:
Läs vad jag skriver. I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp. Sedan jämför jag just det beteendet med en hustrumisshandlare. En sådan slår nämligen då han vet att han inte riskerar stryk själv, men är from som ett lamm då det finns risk för slagsmål med andra män som kan stå upp mot honom.
Dawidovski:
En person som är tuff och ful då han vet att han kan hantera det men som glider undan och gömmer sig bakom andra då det hettar till med sådana som också kan ta för sig, den personen är den ultimata fegisen.
Ungefär som hustrumisshandlare...
Dawidovski:
Han är med andra ord den fegaste sortens människa. Bra, då har vi rett ut det.
Psykkriget mellan Salo och Souray fortsätter. Nu är det Salo som slår tillbaka. Skönast i artiklen är väl följande:
"Färjestad ska peppra puckar mot dig ännu mera i fortsättningen sägs det?
- Härligt i så fall. Hoppas de matar Souray med puckar, skotten från honom är inte så svåra, säger Salo."
Frisco:
Thomas Andersson med hjälp från Anders Karlberg och Leo som brukar Ta kula.
Svanru: Hehe, jo att det finns de som är bra på svanhopp *host* Christian Berglund *host* är det ingen tvekan om, även om det givetvis finns fina skådespelare även i vårt läger.
Det som förefaller omöjligt att förstå är hur vi ska lyckas vinna minst en bortamatch för att gå vidare, då vi bara vunnit fem på hela säsongen. Men slutspelet är tid för mirakel, har jag hört, det visar väl om inte annat gårdagens 46 sekunder.
Då säger jag som Martin Luther King sade: I have a dream...that in 2004-2005 MoDo Hockey will receive the Le Mat trophy.
Rena rama Nostradamus...
Svanru: Förstod väl att även du skulle inse att vi är störst, starkast och framförallt vackrast.
Intressant drabbning imorgon, på sätt och vis är vi tillbaka till status quo, så må det bästa ickelilagula laget vinna!
" I NHL glider han undan medans han här i ES vet att han inte riskerar att få en flåbuse efter sig och då törs han stå upp."
Jag antar att du sett många matcher med Sheldon i NHL eftersom du så säkert vet att han gör det. Eller använder du Salo som är mitt i en pajkastning som referens? Själv tycker jag Souray stått upp väldigt bra i de matcher jag sett från NHL...