1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504895 inlägg · 4100 ämnen

Modohockey.se

« · 1043010 · » Till forumet

Sv: Modohockey.se
spud: Och hur fan kan man anställa en marknadssäljare när man är inne i en process att anställa en marknadschef? Snacka om att underminera den blivande MF´s chefen. Även om den nya chefen säkert är nöjd med att ha micke p på plats så bör man väl för ordningens skull se till att vederbörande får chans att påverka vilka man ska jobba med. För nå många veckor till utan en chef på den avdelningen vill jag då inte ha.
Kommentera

spud: Äh, klåpare. De kan ju inte ens stava rätt till "Duracell".
Kommentera

"Med sin sociala läggning passar han perfekt i det här jobbet och med de kontakter han ska ha."
Sociala läggning? Vafan är det för beskrivning? Menar han att ens sociala beteenden bestäms vid födseln och inte är något man kan träna fram?
Kommentera

Wayne Gresky: Bengt Hedin talar: "Fönster mot Framnäsvärlden"
Den lilla specialen med hockeysnabbmat: "Cardiac Arrest"
Svarten visar hur man får in den rätta klubbkänslan: "Hjärtligen hemma"
Senaste nytt på finlandsfronten presenteras i programmet "MIKA!"
Kommentera

hellge: Kanske någonting i stil med "Hylands hörna"? Hasses Hörnett? Hade nog iofs funkat bättre om vi varit kvar i Kempis.
Kommentera

Wayne Gresky:

"Och så var då den stora tävlingen avgjord. Vinnande förslag blev det fyndiga "Inside MODO", som måste ha slagit "Uppdrag granskning MODO" och "Kalla fakta MODO" på mållinjen."

Grrrr, häftigt, engelska. Det påminner en del om de svenska korgbollslagen Dolphins, Dragons, Capitals och Kings som tror att det blir modernt och coolt bara för att man sätter ett engelskt namn. Fyndigt, coolt och snyggt hade det blivit med en geografisk, kulturell eller social koppling, ungefär som speedwayklubbarnas namn Smedarna, Vargarna och Rospiggarna.

Men man kan inte få allt...
Kommentera

Och så var då den stora tävlingen avgjord. Vinnande förslag blev det fyndiga "Inside MODO", som måste ha slagit "Uppdrag granskning MODO" och "Kalla fakta MODO" på mållinjen.
Kommentera

Lumber Jack: Härligt att få vakna till en lördagmorgon till Motörhead. Har bara varit en gång och sett dem live. Det var i Malung 1985 på It Never Gets Dark Tour. Tror jag.

05.07 Malung (Titties And Vodka bootleg)
06.07 Oslo
07.07 Sandnos
08.07 Bergen
10.07 Trondheim
11.07 Osterund
12.07 Ornskoldsvik
14.07 Pello
14.07 Kiruna
15.07 Tromso
17.07 Overkalix
18.07 Storuman
19.07 Fagersta
20.07 Eda Charlottenberg
21.07 Narpes
24.07 Sodertajle
25.07 Jonkoping
26.07 Angelholm
27.07 Vaxjo
29.07 Sveg
30.07 Sundsvall
01.08 Gavle
02.08 Karlskoga
03.08 Gotheborg
Kommentera

Frisco: Medan man i träskmarken gör sitt bästa för att kanalisera sitt hat, så sitter vi i Ångermanland och funderar på vilken Another Perfect Day-låt som är bäst...

Shine, vilket flyt.
www.youtube.com/watch?v=w77YfeGePOg&feature=related

Tungan på vågen?
www.youtube.com/watch?v=chGvAlMRick&feature=related

Back at the...
www.youtube.com/watch?v=q4wMn21DePs&feature=related

Brajjan Råbertsån...
www.youtube.com/watch?v=A9Qr8G0Lrvs&feature=related
Kommentera

MorganaLefaey: Finns en till. Bob Nystrom, New York Islanders.
Kommentera

Salle: Salming är ganska lika som Nicke Johansson. Dvs nummer och namn i taket men numret är inte pensionerat. Rätta mig om jag har fel men Toronto gör väl alltid på detta sättet? Dvs inte pensionrerar ett nummer?
Kommentera

De är för lite gangsterrapp nu
Kommentera

Salle: Aha. Ser nu på youtube att han fick namnet och numret i taket tillsammans med en bild på han, men ingen tröja. Så fel man kan ha.

www.youtube.com/watch?v=8lHjk2fOZms
Kommentera

MorganaLefaey: Salming fick väl "bara" namnet i taket medans Steen har numret dessutom...
Kommentera

Frisco: Vet inte om det beror på att det är fredagskväll eller om jag är för ointresserad av NHL och bara förljer det när jag råkar va vaken som gör att jag tror det finns fler som har sin tröja hissat i taket? Fick inte Salming det nyligen också?
Kommentera

Wayne Gresky: www.modohockey.se/nyheter.cfm?Nyhet=3601&rows=5

Thomas Steen nummer 17???

NEEEJJJ!!! 25!
Kommentera

knaskamilla: Jag tror tyvärr att det finns "konkurrenter" i tävling, vilket givetvis saktar ned beslutsprocessen.

Jag skickade inte ens in det suveräna förslaget:
"MoDoZoo med Hjärt-Fyllning"
Kommentera

Wayne Gresky:

Du skulle kanske ha stoppat när du hade skickat in 70-80 förslag då, i stället för att mata på upp till 130...
Kommentera

Vilket antiklimax!
Ja det är väl svårt att välja mellan mina fantastiska förslag....
Kommentera

Frisco: Vilken spjuver...
Kommentera

Frisco:

Luras? Vad heter tråden? Vad skrev jag om? Härreguuu.
Kommentera

Jensen_12: Nej, hon menar nån som jobbar på kansliet. Hon gillar att luras.
Kommentera

knaskamilla: Är Wernblom tillbaks? Det kanske inte är så bra med det temperament han har. Det kan spridas en dålig stämning, men vad vet jag...
Kommentera

Kommer inte ihåg om någon nämnde bannern igår. Har ni sett? Magnus is back.
Kommentera

Salle:

Jag kan tänka mig att man skulle kunna framföra sin åsikt om att menyn är svår att läsa för ansvariga, och att de då skulle fixa till det.
Kommentera

knaskamilla: Ser man inte vad som står på en meny så är det liksom nåt fel. För det är väl det enda en meny är till för... :-)

Och om jag är gubbe i detta så finns det nog fler än jag som har problem.
Kommentera

Salle:

Jag tycker iofs inte att det är något jätteproblem att se vad det står på menyn, jag tycker bara att sidan ser ganska tråkig ut. Möjligtvis att menytexten skulle kunna vara aningen tunnare, ifall gubbar som dig har problem med att läsa den.
Kommentera

knaskamilla: Vad är det man har gjort egentligen? För en som inte är inne så ofta på sidan känns det som om man bara har bytt bannern och flyttat navigeringen.
Kommentera

knaskamilla: Nä än en gång har man (läs Sogeti) lyckats gröta till det så inåt Skellefteå. Ok att det är bättre med dropdown-listena än den därna menyn som var på gamla. Men man ser ju knappt vad det står på den. Svart på guld och jättefetabokstäver gör att de flyter ihop nåt ofantligt.
Kommentera

Jag trodde inte att de skulle släppa den nya sidan förrän Magnus var tillbaka, så jag blev lite förvånad. Inte särskilt snygg sida. Synd.
Kommentera

Viskarn: Putin-?
Kommentera

Salle: Baltica-, Izvestija-, Sovjetska-, Vodka-?
Kommentera

Viskarn: han ska vara backpar med Robin Jonsson, en annan formspelare
Kommentera

Viskarn: Hoppas det blir han och VF:s Holmqvist ihop. Så har man en orsak att inte engagera sig så mycket i ännu en pseudo-turnering. Vilken är det och vad heter den iår, förresten?
Kommentera

Viskarn: Det är Bengt som bett Bengt-Åke om en tjänst då han kände sig som en taskig förälder som inte ens kom ihåg att hans son faktiskt varit på andra sidan Atlanten och spelat ishockey. Men Pierre är väl bara där för att se och... tja, se...
Kommentera

Pierre Hedin med i Tre Kronor.....
Hur? Jag bara undrar......hur??
Kommentera

Frisco: Annat är det med personer som får poliseskort till Nygatan, såna ska man visst vara hemskt rädda för.
Kommentera

AM: Jag bor mitt i stan så strömavbrott är inte jag rädd för.
Kommentera

Paddan:

Det är iofs länge sen multran blev avstängd (sist). Som svar på din fråga: MODOAnton, kanske?
Kommentera

knaskamilla: Åfan, har han gått och blivit avstängd. Vem ska nu ta på sig att byta användarnamn femtielva gånger i timmen, och bli lika förvånad varje gång han blir "avslöjad"?
Kommentera

Salle:

Jag tror att sidan kajkade ihop när hela forumet insåg att multran är avstängd.
Kommentera

AM:

Hoho, undrar varför jag inte tog någon läsarbild på UH som jag kunde skicka in. Aldrig tidigare har läsarbilderna varit så upplysande som de där.
Kommentera

Salle:

Eller varför inte Jonasén, där skulle han verkligen komma till sin rätt.
Kommentera

Bad_Brett: Vi får väl be Poffa ringa och erbjuda sina tjänster.

Eller så kan dom ju sätta dynamos på träningscyklarna så kan Susse och de andra skadade göra lite nytta dom med.
Kommentera

Salle:

Hmm, de som lovade förbättring för flera veckor sedan. Har de inte fixat ett dieselaggregat ännu? Skandalöst i sådana fall!
Kommentera

Mixery: Ja, du gjorde det i alla fall.
Kommentera

AM: Orka härma....
Kommentera

« · 1043010 · »