1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504824 inlägg · 4100 ämnen

Modohockey.se

« · 1397355 · » Till forumet

Sv: Modohockey.se
Poffa:

Jag vet inte vad man skulle kunna göra, för ingen verkar ju ta Internet seriöst i föreningen. Om man inte skulle försöka sno all deras trafik men det känns som ett hopplöst försök.
Kommentera

Nikki Nine: Tittar jag på hemsidan så är det en hel del punkter att åtgärda:

- Ny layout på hemsidan
- Återinföra forumet
- Snabbare nyhetsuppdatering med all vital information
- Mer krönikor och bloggar
- Direktrapportering från matcherna (CoveritLive)
- En integrering av juniorsidan (mer nyheter kring J18 och J20)
- Alla nyheter ska ut på alla medier

Det här är egentligen en självklarhet, men inte för Modo. Det finns säkert 100 punkter till att fylla på med, men jag får bara huvudvärk när jag inser hur jävla illa det är.

Kommentera

Nikki Nine: Jag vet att jag postar mycket nu, men jag har tröttnat.

Är det värt att lägga 20-25.000 (bara en siffra) i månaden på en person som bland annat kan:

- Se till att information nås ut så snabbt det bara går och att denna informationen är korrekt. Detta för alla lag, inte bara a-laget.
- Skriva vettiga krönikor
- Direktrapportera på hemsidan för de som inte kan titta på matchen
- MODERERA FORUMET
- Ta reda på extrainformation, t.ex. från träningar
- Utöka spelarprofilerna med lite personlig information och frågor

Jag menar, eftersom att Modo envisas med att köpa en hemsida så behövs det ju knappt några kunskaper i webdesign heller (även fast det såklart är önskvärt).

Jag vet att jag antagligen predikar för kören, men jag vet inte var jag ska vända mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Poffa:

En annan sak jag stör mig något förbannat på är att juniorerna i princip har en egen hemsida. Vi är ganska många supportrar som faktiskt är intresserade av juniorerna, varför kan inte deras nyheter också komma på startsidan? Speciellt om Modo vill profilera sig som en förening som satsar på ungdomar... Jag ser inte behovet av en egen hemsida, man kan med lätthet integrera det i "huvudsidan".
Kommentera

Nikki Nine: Jag kan inte göra annat än att hålla med.
Kommentera

Gaaaah, jag blir så trött på vår hemsida så det är inte sant. Inte nog med att den designmässigt ser ut som att den kommer från 90-talet, den är taskigt uppdaterad och de ansvariga struntar i att skriva viktiga saker - t.ex. längden på Hannulas kontrakt. Detta ska vi inte behöva läsa oss till i lokalmedia utan detta ska stå i nyheten om att han har skrivit på!

Dessutom har vi två krönikörer som inte skriver krönikor. Senaste var för snart fyra månader sen. Nog för att de inte skriver bra, men det känns bara pinsamt.

Såg att två Timråspelare skulle blogga på deras hemsida snart. Vad är oddsen för att två Modospelare gör samma sak på vår hemsida? Inte för att det är sådär jätteviktigt, men det hade varit en kul grej som genererar trafik.

Men varför ska man ha en bra utvecklad hemsida med mycket och snabb information. Internet är ju bara en fluga...
Kommentera

Paddan: Man kan även tycka att det är lite lätt pinsamt att påstå att vi kom fyra under senaste guldsäsongen.
Kommentera

När man nu bemödat sig med att göra en förteckning om MoDo Hockeys tränare genom tiderna trodde jag att de skulle ha lite korta levnadsbeskrivningar av tränarna också. Men man får väl hoppas att det dyker upp lite senare.

Sedan tycker jag väl att informationen om tabellplaceringar för klubben under respektive tränare kunde ha ställts upp lite tydligare med varje säsong och tabellplacering klart åtskilt, fast det kanske bara är jag som tycker det är jobbigt att läsa ut informationen.
Kommentera

bisterfinnen: Risken finns att tränaren i detta fallser till att hela familjerna följer med.
Kommentera

Lumber Jack:

Risken är väl bara att spelare Z hoppar in på scenen och torrjuckar om X, Y och tränaren är på lydnadskurs?
Kommentera

Frisco: Joo.. I stort sett allt som jag är inne på är ju en länk.. Var ska jag börja?
Kommentera

spud: Det är onekligen ett jobbigt scenario du målar upp. Men nog finns det möjligheter att lösa det hela utan att någon ska bli förvisad till någon avlägsen plats som Ryssland, Tahiti eller Melmac.

Låt säga att Klubben K (KK) råkar ut för detta. Då måste helt klart ledningen för KK agera. Det har garanterat skapats en rejäl osämja mellan Mr X och Mr Y och det måste coachen lösa, annars kommer mest troligt spelet att bli drabbat. Klarar han inte det får en ny coach anställas av KK:s ledningen, någon som är öppen och har mer erfarenhet än den tidigare, exempelvis (jag tar någon slumpvis bara för att få ett namn) Roger Melin. Sedan får Melin försöka att jobba på de frostiga relationerna som uppstått.

Det här arbetet behöver nu inte ske inom KK:s väggar utan man kan kanske åka iväg, den nye coachen MrX, Mr Y och övriga som kan vara av intresse för att kunna lösa det hela, för något teambildande. Man kunde kanske tillbringa en helg på någon golkklubb och inte tänka på hockeyn utan bara lösa de friktioner som uppstått, äta gott och träna på swingen. Med lite tur så kanske den nye coachen, Mr X, Mr Y och övriga kommer tillbaka KK som ett sammansvetsat gäng som tillsammans siktar framåt. Det som ligger bakom dem har bara stärkt dem och vidgat deras perspektiv.

Men det kan ju gå åt helvetet fullständigt också.
Kommentera

källan: En reprisering. Har du inga nya länkar?
Kommentera

Zuccarelos mål Mot Frankrike!!
Kommentera

hellge: Du som har koll på lite av allt möjligt, vet du om det är praxxis att skicka den(mr X) som legat med kollegans(mr Y) fru eller den(mr Y) som fått veta att sin fru legat med sin kollega(mr X) till ryssland?

Hannula fick väl ett visum till ryssland efter en liknande händelse och han var väl mr X i ovanstående berättelse?
Kommentera

Poffa: Läste någonstans att han har de svartaste ögonen en tränare haft i laget sedan Hardy Nilssons tid, tror det var en krönika av Hasse Andersson eller så. Fast det är som sagt svårt att tro, han ser så lugn och försynt ut, och det är svårt att tro att han skulle kunna ha svartare ögon än Bäckman.
Kommentera

hellge: Harmoni är ett ord, men när jag ser intervjun med Harri så ser jag en tränare som är ödmjuk och som nästan är försynt i sin framtoning.

Jag vet dock att han kan säga till på skarpen när det behövs, även om man har svårt att tro det då man ser den här intervjun.

Kommentera

Om man ska sammanfatta läget med endast ett ord som det låter på Harri, så får det bli: HARMONI

Han gnuggar på med fyra femmor. Perfekt, enligt mig. Och med tanke på det är det ännu mer märkvärdigt med hur bra vår förstafemma har presterat.
Kommentera

20 minuters intervju med muminpappan Harri:

modo.hockeyligan.se/?contentid=650193455105

Inte Hemulen men väl Hasse A som ställer frågorna
Kommentera

Sen måste man berömma Svartvadet som gör sig otroligt bra i TV, alltid med några fyndiga, homoristiska eller giftiga kommentarer, mästare på att småreta sin lagkompisar.

Martin och Hasse blir också allt bättre. Vi ser inte några planteringar av svar längre.

Sen tycker jag att Edvarsson-guben vaknade till lite där när det blev tal om att MODO slarvade bort andraplatsen.

Ytterligare en sak som jag reagerade på var hur illa vid spelarna tar det när folk pratar om att de inte kämpar. Jag kan tänka mig att det inte är så roligt att höra.

Jag tycker att de är roliga och intressanta att se dessa Inside MODO.
Kommentera

hellge: Ungefär vid 6.16 ser det ut som att Svarten plockar ur öronpropparna och gäspar till lite lätt.
Kommentera

Så, nu har jag lyssnat lite till och man må ju säga att det var en intressant passage den om Svesse. De anser att han har blivit avundsjuk.

Svesse som är uppvuxen på Svedjeholmen stax intill Brogatan, den som går från Sund till Själevad. Han var MODO-it till den dagen Björn Svensson skrev på för Timrå då han konverterade. I övrigt har han inga andra sjukdomar :)

Svedjeholmens svar på Cat Stevens, kanske.

Nu ska jag fortsätta att kolla...
Kommentera

Sen undrar jag om inte Jake Uppsalas resonemang och chefen för Edvardssons är rätt lika.

Vad är det karln säger? Han må vara snäll, givmild och viktig för bygden, men någon vidare talare är han knappast. Släng in någon rolig glappkäft istället. Man ser ju hur hela studion somnar under hans anförnade, kan man inte skymta lite dräggel på Svartvadets axel när han somnar in?

modo.hockeyligan.se/?contentid=643348574209
Kommentera

Paddan: Kul att min gamle gympadirektör Lennart Hellgren nämns, det var mannen det! Hård men rättvis, precis som både lärare och tränare ska vara. Minns hur han sa åt #19 och någon annan kille att dela upp lag och spela innebandy, varvid #19 valde #21 och några andra killar och lirade innebandy precis lika burdust som de beskylldes av riksmedia att göra när de hade hockeyrör och helgaller på sig. Rejäla hockeytacklingar i Nolas gympasal, det var tider det.
Kommentera

Martin S: Ett tag snackades det om att Kent hjälpte Colorado med sin scouting, men det var kanske mycke snack och ingen verkstad.
Kommentera

Wayne Gresky:

Fast Viklund är Skellefteborna helnöjd med i år. Sen tycker jag man kan ranka Oscar som något bättre än medioker?
Kommentera

Martin S: Intressant att se utvecklingen för 86-orna. De tre som fick chansen i A-laget är mediokra elitseriespelare, den fjärde är stjärna i NHL.
Kommentera

hellge: Det stämmer att det var Gradin som låg bakom att Skopac kom till Övik. Gradin och Tony stod och pratade med varandra i någon minut innan vi började intervjuen. Min tanke var att fråga något om Skopac-connection men glömde bort mig i all hast.

På tal om Edler så går det rykten om att Gradin och Vancouver tog han så tidigt eftersom Håkan Andersson och Detroit annars hade tagit han. Håkan var väl den enda andra scouten förutom Gradin som sett Edler live.

Nu är det bara att spana efter när Kallur kommer på besök och hugga han då. Någon annan ex MODOit som är scout? Förutom Svesse då, men spelade han för MODO?
Kommentera

hellge: Nja, Ragne och Styrbjörn hade man på band. Det blev nog Tokyo Blade, ett fantastiskt band som aldrig fick den uppskattning de förtjänade.

www.youtube.com/watch?v=8vm-X0OhPOA

(Live versionen hade för pissigt ljud.)
Kommentera

Lumber Jack:

Ska man gissa att det blev Heavy Load...
Kommentera

hellge: Ang. Gradin så glömde du kanske det viktigaste av allt. Jag har läst av elmätaren i Gradins "sommarstuga" i Lockne. Utav bara farten läste jag av hans morfar och farfars också. Allt för att få ihop lite soppapengar till Zündappen och öka på den lilla vinylsamlingen av skön 80-talsmetall.
Kommentera

Hellge & Paddan: Först Karl Sören Hedlund och sen Lennart Hellgren. Det är namn från förr det...

Två lärare jag har haft äran att ha. KSH i träslöjd på högstadiet Platå och Hella i idrott på Nola.

Två lärare som det tog tid att tycka om. Hårda men rättvisa och dessutom lite kärva.

Kommentera

Paddan:

De var visst rätt olika, Thomas var den prydlige svärmorsdrömmen medan Peter var den late, otämjda rebellen. Fast de var mycket bra båda två. Fast det blev väl aldrig något NHL för Peter, eller?
Kommentera

hellge: Lennart Hellgren, den gamla gymnastikräven på Nola, hade ju i varje fall inte mycket till övers för Thomas brorsa. "Jäkla latmask" eller vad det nu var han kallade honom, medan han strödde lovord över Thomas.
Kommentera

Martin S:

Trevlig intervju med Thomas Gradin, Långsele-Thomas. Förr, när en annan var ett litet galler och spelade hockey och skulle spela bortamatch eller cup, var det alltid Thomas pappa som körde bussen. Han var sträng som attan.

Sen tycker jag mig ha läst någonstans att AIK:arna ser Thomas som en av de stora spelarna. Vad trist då att han håller på MODO och alltdid har gjort det. Det är nog så som vi misstänker - alla människor är MODO-iter innerst inne.

Thomas var, för att att använda en Hasse-term, hur stor som helst i Vancouver. Visst var han väl kapten Canuckerna ett tag? Sen tycker jag mig också ha läst att anledningen till att din sidekick, Scopac, kom till Ö-vik var just Thomas Gradins förtjänst. Scopac hade väl just Gradin som sin stora förebild? Och han med ögat kan faktist se att Thomas och Scopac påminner om varandra i skridskoåkningen, samma låga tyngdpunkt med mycket böjda knän..

Btw, Scopac var ett tag inneboende hos familjen Hedlund, Karl-Sören, Birgitta och sonen Peter. Karl-Sören som var en mycket större anledning till SM-guldet 79 än vad som ofta kommer fram. Ofta är det Tommy som fick all kred, men Karl-Sören borde framhållas mycket mer. Bland annat var han en enastående istränare med extremt högt tempo på träningarna. (Precis i min smak) Lite stillastående och mycket fart.

Peter Hedlund såg vi bl a i Tidningen 7 för några nummer sedan, alltså Karl-Sörens son. Peter är ny VD i Rögle.

tidningen7.se/pdf/tidningsnummer/t7_nr33_08_sid14-32_we33.pdf
Kommentera

Martin S: "här står vi med.." :) Har hört den förr.
Kommentera

Martin S: japp thomas gradin är min kusin :)
Kommentera

Intervju med Salle och Thomas Gradin ligger uppe nu hos MODO-TV.
Kommentera

knaskamilla: eran sportchef har väl bara släppt en bomb. Lagom till matchen ikväll ska du se.
Kommentera

knaskamilla: modo hockey institute.. Den laddar inför match så jag antar att man inte ska störa den alldeles för mycket.
Kommentera

Hur fin är den här sidan för er för tillfället...?
Kommentera

Salle: Näää, sluta, du ljuger. Inte kan de väl vara så avancerade så de faktiskt lägger ut årsmöteskallelsen på hemsidan. Måste vara någon sommarvikarie som gjort fel. Sparka Hedin!
Kommentera

knaskamilla:

Årsmöte

Kallelse: MODO Hockey håller årsmöte måndag den 18 augusti kl 18.00. Plats, Swedbank Arena. Välkomna!

Kommentera

knaskamilla: Att köpa en ny server för, säg 15 000, kanske är en för dyr investering. Eller varför inte felsöka hårdvaran?

Pinsamt. Och nu är det inte MODO som får klä skott, utan de pajasar som har hand om sidan.
Kommentera

Salle:

Det är väl samma problem som de har haft i typ flera års tid, intressant att se hur länge till det ska få pågå innan de lägger lite pengar på att fixa problemet.
Kommentera

shinzawai: Stava kan de inte heller!

"MODO Hockey bjuder på champangefrukost"

Med tanke på att den inte verkar innehålla någon champagne så lyckas de väl undvika en stämning för varumärkesintrång tack vara denna lilla manöver.
Kommentera

Men för helvete, har klagomuren rikskonferens så här tidigt på året?
Kommentera

Paddan:
FBK:s hockeyhjärta får inte bli för stort bara....då kan det gå illa.
Kommentera

bisterfinnen: Timrå vinner snart sm guld dom med :)
Kommentera

« · 1397355 · »