1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515295 inlägg · 4114 ämnen

Mora - MoDo 14 okt 2004

435923 · » Till forumet

Sv: Mora - MoDo 14 okt 2004
knaskamilla: Helt rätt. Det krävs endast en för att träta.
Kommentera

NuMo:

Ria-ra är inte moderator. Alltså tycker jag att hon kan få fortsätta diskutera Lena PH:s usla musik. Eller, ja, hon kan ju börja med att börja...
Kommentera

Poffa: Jag är biceps och du triceps.
Kommentera

NuMo:

Poffaism? NuMoism? Nä, jag skall inte sjunka så lågt.
Kommentera

Lumber Jack: Vi Modoiter är ju alla Moderatorer. Det känna omöjligt. Lika bra vi fortsätter att solka ner tråden med poffaism.
Kommentera

ria-ra: Jag håller med, lägg ner detta fjanteri nu. Allra helst ni moderatorer. Diskutera gärnaLena Ph via pratbubblorna, merde!

Hårdrock är den enda musikstil som får avhandlas här!
Kommentera

Poffa: Jag kan inte säga RrrrRRrr, som lulingarna brukar skandera.
Kommentera

Poffa: Jag tror att jag bekräftar dina intryck mer än hon. Med det menar jag att jag tror du känner mig mer än du känner Lena. Jag kan ju ha fel. känner du Lena mer än mig?
Kommentera

NuMo:

Borttängning? Är det då man tar bort något med tänger?
Kommentera

ria-ra:

Jag skulle säga att råttorna dansar även när katten är här, jag.
Kommentera

Poffa: Hahaha! det tror jag inte en sekund på. Det är ren och skär borttängning.
Kommentera

Poffa: när katten är borta dansar råttorna på tangentbordet.
Kommentera

ria-ra:

Jo, men Björn är inte här just nu.
Kommentera

förr var det alltid någon som sa åt en att leta sig ett annat forum om man gaggade om annat än hockey på den här sidan...
Kommentera

knaskamilla:

För att citera en rad i texten:

"Det låter uppenbart men alltid retar det nån"
Kommentera

Poffa:

Nu har jag läst texten en gång till. Nu verkar den än mer handla om att hon är bitter. Fast kanske inte över att ingen vill ha henne, utan över att en viss person inte vill det. Det är ju en klassiker, att låtsas som att man inte bryr sig. Fast de flesta skriver lyckligtvis inte kassa låtar om det...
Kommentera

NuMo:

Att du känner dig själv tror jag verkligen, men jag är mer osäker på hur väl du känner Lena. Inte för att jag på nåt sätt känner någon av er speciellt väl, men det kanske gör att jag lite mer från avstånd känner en viss skepsis till ditt uttalande.
Kommentera

knaskamilla:

"Förresten tycker jag att texten verkar handla om att PH är bitter över att ingen vill ha henne trots att hon är så jävla bra."

Snarare är det väl så att texten handlar om att hon går sin egen väg och skiter i vad andra tycker om henne.
Kommentera

Poffa: Det behöver du inte vara, det är så, jag känner mig själv.
Kommentera

NuMo:

Säger du det så får jag väl tro dig. Men jag är skeptisk.
Kommentera

Poffa:

Lulingar får man alltid dissa, det vet du väl?

Förresten tycker jag att texten verkar handla om att PH är bitter över att ingen vill ha henne trots att hon är så jävla bra. Dessutom förstår jag att Hej Monika slagit, då den är jävligt trallvänlig, men påstår inte att den är bra för det. Trodde det var ett skämt första gången jag hörde den. Den andra låt du nämner har jag ingen aning om vad det är.

Äh, lika bra man slänger in ett musiktips också:
Sister Hazel - bra grupp, som är typ omöjlig att få tag på skivor av i det här landet.
Kommentera

Poffa: Hon går inte lika mycker sin väg som jag gör min i alla fall.
Kommentera

NuMo:

Ja, betydligt mer än de allra flesta skulle jag vilja påstå. Att hon sedan har mage att sjunga om det gör ju tydligen väldigt många upprörda, ett typiskt svenskt beteende. Nåde dig om du framhäver dig själv...
Kommentera

Poffa: Jaha. Du menar att Lena går sin egen väg i högre utsträckning än någon annan?
Kommentera

NuMo:

Det är klart, snöar man in sig på en enda rad i låten så är det svårt att hitta någon substans. Kollar man på hela texten så finns det en solklar substans.
Kommentera

Poffa: Och vad är det för substans att Lena heter Lena då?
Kommentera

NuMo:

För dina barn kanske det inte spelar någon roll, för mig spelar det ganska stor roll om det finns någon substans i låten eller inte. Vill jag bara höra en trallvänlig låtjäkel så slår jag på Rix FM. Just nu lyssnar jag på P3...
Kommentera

Poffa: det spelar ingen roll om de saknar innehåll. Mina barn älskar de låtarna. De blev begeistrade när de hörde Lenas "Det gör ont". Det här bevisar dock tesen att Lena skall nämnas tillsammans med de låtar du nämnde, precis som du själv nyss gjorde.
Kommentera

knaskamilla:

"Poffa, har du märkt att det medhåll du fått kommit från lulinghåll?"

Varför dissa Lulingar, din rabiata människa?

Att du och Scim inte har någon som helst musiksmak är ju bara tragiskt, men det är ju erat problem. Texten har ett innehåll, ett innehåll om att Lena går sin egen väg. Är det förresten det som stör er? Jag behöver bara jämföra med skit som "Hej hej Monika" eller "Haiducii - Dragostea Din Tei", två låtar som slagit enormt men som helt saknar innehåll.
Kommentera

Nu förstår jag ingenting. Jag trodde jag skrev om PH-låten i en annan tråd än matchtråden. Hur har ni fått diskussionen hit??

Nåväl. Det är ju helt uppenbart att scim ska bli president och att Poffa i det här fallet (som så ofta annars) har helt tokfel. Poffa, har du märkt att det medhåll du fått kommit från lulinghåll? Du får förresten gärna förklara det geniala med låten, för jag fattar verkligen inte. Uruselt är vad det är.
Kommentera

Poffa: Inte för att skryta på något sätt, men det känns just nu väldigt trevligt att kolla in DreamTeams förstasida, skulle kunna sitta och titta på den i timtal...
Kommentera

scim:

"för att sedin förirra sig in i petitesser för att undvika ämnet."

Sedin har ingenting med det här att göra. För övrigt är jag inte den ende med rätt smak, alla som gillar låten har rätt smak. Så det så.
Kommentera

scim:

Nä, nu sticker jag iväg till univ, går ju inte att argumentera med någon som är påstår att smaken är som baken för att sedan säga att han är den ende med rätt smak, för att sedin förirra sig in i petitesser för att undvika ämnet.

Ciao.
Kommentera

Poffa:

Därför det var en bisats till den första meningen.
Kommentera

scim:

Då har vi ju konstaterat att det inte fanns någon undermening i alla fall. I så fall är jag fortfarande frågande till varför det INTE var frågan som var det centrala?
Kommentera

Poffa:

Svamlet runtomkring? Det var ett inlägg bestående av två meningar.
Kommentera

scim:

Om frågan inte var det centrala, vad var det i så fall? Svammlet runt omkring eller fanns det någon superhemlig undermening som jag inte fattade?
Kommentera

Poffa:

Ja, det var ju frågan som var det centrala. Bra poffa.
Kommentera

scim:

Hur menar du nu? Frågan var "Tycker du om att äta kakan och ha den kvar?", inte om jag tror att det går. På den fråga som du verkligen ställde så är svaret ja och det kommer alla andra att svara också.

På frågan om jag TROR att det är möjligt så är svaret ett helt annat.
Kommentera

Poffa:

Att vilja äta kakan och samtidigt ha den kvar är inte samma sak som att tro att man kan göra det, det är självbedrägeri.
Kommentera

scim:

Nä, jag säger att det är en smaksak och att du har fel smak i just det här fallet. Förresten, säg mig någon som innerst inne inte skulle vilja äta kakan och ha den kvar. Den som säger emot ljuger eller är världens heligaste människa, möjligtvis på delad plats med Gandhi.
Kommentera

Poffa:

Först säger du att det är en smaksak och sedan att jag har fel? Tycker du om att äta kakan och ha den kvar?
Kommentera

scim:

Smaken är som baken, delad. Men just i det här fallet har du fel. Iofs inget ovanligt, men ändå.
Kommentera

Poffa:

Yeah, right:

"Inne på perrongen
Tjogo över fem
Tunnelbanan kommer
Och jag längtar redan hem
Jag sätter mej i hörnet
Vill bara ha min egen tid

Dörrarna dom öppnas
Och våra blickar möts
Jag håller miej i handtaget
Så hårt så att det nöts
Jag reser mej rätt sakta
Och jag sätter mej där just bredvid

Mitt namn är Lena och jag tänker inte va' tyst
Jag tänker inte bara sitta här och vänta på att bli kysst
Så vill du ha ett liltet våp får du gå nån annanstans
Det låter uppenbart men alltid retar det nån
Den du talar med är inte nån vanligm Söderberg eller Eriksson
Mitt namn är Lena Philipsson

Inne i salongen
Dansgolvet är hett
Alla min vänner
Är dom snyggaste jag har sett
Jag ser knappt genom röken
Men ändå har jag full kontroll

Sen liksom en skugga
Han uppenbarar sej
Han dansar med nån annan
Men det rör väl inte mej
Jag dansar lite närmre
Och tittar åt ett annat håll

Inte Lisa Nilsson
Och inte Grete Philipsson-Aha-ha
Och inmte Regina Lund eller nån
- Mitt namn är Lena Philipsson

Inte Lisa Nilsson
Och inte Grete Philipsson-Aha-ha
Och inmte Regina Lund eller nån
- Mitt namn är Lena Philipsson"

Det kändes ju väldigt lämpligt att hon uppträdde med den här låten på Lilla Melodifestivalen, tyvärr var hon långt i från bäst i det startfältet ens.
Kommentera

scim:

Pinsam får stå för dig, bara för att du inte fattar andemeningen så kan jag inte behöva stå till svars för det. Långt ifrån Mainstream utan äntligen en text med innehåll, vilket man inte kan anklaga speciellt många andra låttexter för.
Kommentera

Poffa:

Nu är du bara pinsam, texten består av att hon sjunger att hon heter sitt eget namn, och inget annat. Mainstream när det är som sämst.
Kommentera

Deas: Wennerholm är en klippa, inte tu dal om det...
Kommentera

Wennerholm skriver att Modin redan har ett bra poängsnitt trots att han bara spelat 3 matcher. Kan ett snitt drabbas av få antal matcher spelade? Tvärtom är det nog, om man, som Modin nu, får en lyckad inledning =)
Kommentera

Stigsson:

Det tar på Hedins skridsko och in i mål.

Alla andra:

Vad tog det åt er i går då? Punggrepp här, snuskiga tankar där. Skämmes.

Kamilla och Scim:

Lena Anthem är klockren. Tycker man den är dålig har man inte greppat texten. Med andra ord, lyssna verkligen igenom låten och kom in i matchen, era slölyssnare.
Kommentera

Tittar in och gratulerar er till era två poäng från gårdagen.

*Kan inte riktigt bestämma mig om jag ska vara glad för att vi tagit poäng mot "stjärnlaget" Modo eller om jag ska vara missnöjd för att vi tappat två poäng i en match som vi borde avgjort i period 1 och 2.

*Foppa lekte osynlige mannen igår. En gång i tredje perioden såg jag att han vickade på kroppen (som bara han kan) och gjorde bort ett par av våra killar.

*Bröderna banjo snurrade och snurrade i hörnen som vanligt. (ingen vidareutvecklig där heller). Om skägget vill att ni ska gå mera på mål och skjuta mer så borde den första åtgärden vara att bänka dessa.

*Måste kolla in repriserna lite, vill påstå att det inte var Hedin som styrde in erat andra utan att det var en röd spelare som styrde in den pucken.

Nya matcher, nya insatser. Nu tar vi oss an HV på måndag. Synd att dom verkar ha kommit igång nu bara.
Kommentera

435923 · »