1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Mora - MODO 20070228

« · 842129 Till forumet

Mora - MODO 20070228
Målvakter:
30 Mikael Zajkowski,
60 Karol Krizan.

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh,
35 Pierre Hedin,
38 Adam Andersson.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
10 Per-Åge Skröder,
12 Justin Morrison,
17 Kristian Kuusela,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Steen,
23 Zdenek Blatny,
28 Miloslav Horava,
29 Andreas Molinder,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme.

Kommentar

Harald Lückner: Ursvagt om vi inte blir trea
Efter 3-3 borta mot Malmö handlar det om för MODO Hockey att ta minst en poäng på två möten med Mora IK för att säkra den tredje plats man har i tabellen.
- Trea vill vi väldigt gärna bli och klarar vi inte att ta minst en poäng på två möten med Mora är det ursvagt, säger coachen Harald Lückner. Gör vi inte det är vi heller inte värda att bli trea i grundserien.

Bara två omgångar av grundseriens 55 återstår. MODO möter Mora först borta (onsdag), sedan hemma (fredag) i dessa.
Ett Mora som man förlorade med 3-2 mot vid säsongens enda besök hittills i F M Mattssons Arena.
- Det var en riktig skitmatch från vår sida, strax före jul och ingenting stämde. Nu ska vi till att börja med städa bort minnena från den matchen.

Drömstart i Malmö med 3-0 efter en period, sedan blev det ändå bara en poäng.
- Kanske gick det lite för lätt i första perioden. Sedan chansade Malmö vilt, men jag tycker vi stod upp rätt bra. Vi spelade dessutom bra på ledning i slutronden till dess att en märklig utvisning på Hedman förstörde det mesta.

Nu handlar det om Mora två gånger om.
- Nu möter vi ett lag som ännu har kniven på strupen och det blir inte lätt. Det visade om inte annat Mora mot Linköping hemma i måndags. För att klara till att börja med bortamatchen måste vi ha full fokusering och vara skärpta med rätt inställning från start.

Peter Öberg ersatte Niklas Sundström som center mellan Skröder och Morrison i Malmö. Något som föll väl ut?
- Ja, Öberg var riktigt bra i den här rollen och det är skönt att se att vi har många varianter i laget, som kan slå väl ut.

MODO Hockey flög först från Malmö på tisdag förmiddag, sedan bussade man till Mora.
- Tyvärr blev vi på grund av snöovädret kring Arlanda försenade i en dryg timma och därför hoppade vi över träningen på tisdagkväll i Mora. Vi nöjde oss med en promenad och matchvärmningen på onsdag.

Något lag till matchen i Mora presenterar inte MODO- ledningen. Några ändringar sedan senast är aktuella, vilka får vi se vid nedsläpp.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Andreas Salomonsson, långtidsskadad, borta säsongen ut, Niklas Sundström väntar på att bli pappa och är hemma i Örnsköldsvik, Hans Jonsson vilade senast i Malmö, lätt överansträngd, är spelklar.

Noterbart 2: Tre gånger har MODO och Mora mötts i vinter - resultaten med MODO:s siffror först: 2-3 (borta), 6-2 och 3-0.

Noterbart 3: Teoretiskt behöver MODO en poäng till för att säkra tredje platsen. På lördag kväll 18.15 i kanal 5 lottas slutspelet. MODO börjar borta på tisdag 6 mars, hemma torsdag 8 mars, borta lördag 10 mars och sedan väntar två raka hemmamatcher. En eventuell avgörande sjunde kvartsfinal får man hemma i Swedbank Arena - så vida inte både Brynäs och Timrå passerar laget i de två sista omgångarna.
Kommentera

Sv: Mora - MODO 20070228
Undra om dagens match innebär att vi återigen får se durkslaget Zajkowski i mål? Isf blir det en säker etta. För jag antar att Mora vet att Zakke är en målvakt som är långsam i förflyttningarna och som inte täcker speciellt mycket pga sin litenhet.

Så markera skott, håll inne och gå runt. Ungefär som att runda en 6x12 decimeter stor tegelvägg.
Kommentera

Poffa:

Min gissning är Zacke idag och Krizan på fredag.

Alltså, förlust idag och vinst på fredag.
Kommentera

Match ikväll, alltså. Solklar förlust för oss. Behöver vi några fler poäng? Vore juste att ge Mora sex poäng annars, tänkte jag.
Kommentera

Kvällens randiga mongon:

HD Sören Persson, Lidköping
LM Fredrik Ulriksson, Örebro
LM Conny Fredriksson, Karlstad
Kommentera

Nån som kör webtv.canalplus.se / gamla C More Online ikväll? Jag har problem med min sändning.
Kommentera

shinzawai: Jag med.
Kommentera

Nu kom den igång.
Kommentera

Hawerchuk: För mig med. NU KÖR VI!
Kommentera

Tar dom inte massa idiotutvisningar så har vi god chans.. kom igen nu zacke o co
Kommentera

SKOTT-eh, PUCK-eh, POWERPLAY-eh, UTVISNING-eh.

Kommenatorsvin.
Kommentera

shinzawai: hah han e aningen yr ,,de håller jag me om...
Kommentera

Helt sjukt vad värdelösa vi är. Sluta låta Andersson spela för böveln!
Kommentera

shinzawai: ja han e hemskt dålig.. fast de har jag sagt hela säsongen... verkar inte som om modo får igång nått spel.. verkar vara en skitmatch från modos sida =/
Kommentera

Berka: Ja men vad hade du väntat dig? Den betyder ju i princip skvatt för Modo.
Kommentera

shinzawai: jo jag hade iofs. inte så höga förväntnigar från modos sida... trist att man e så vass hemma å så bleka borta..
Kommentera

Booooring
Kommentera

kuuuuuuuuuuuuuula
Kommentera

Den ska Zakke ta. Han står ju redan där.
Kommentera

vilka backar va inne på baklänges målet? 3 mot 1 dåe de nå tok
Kommentera

Poffa: Nu har jag inte sett målet, men redan när man såg att zacke skulle stå så tänkte man jaha förlust då.
Kommentera

MorganaLefaey: =) jajo han släpper mycket returer rakt ut i banan.. ajja harald e nog nöjd med att gå till slutspel..
Kommentera

oj då nu börjar de likna malmö-matchen utvisningar efter utvisningar undra om man glömt hur man åker skriskor på bortaplan??!
Kommentera

Berka: Eftersom det inte finns någon ignorera funktion, kan du överväga att sluta gråta? Jag hör inte kommentatorerna..
Kommentera

shinzawai: ok de e inget att höra 2-0 för den delen haha fy vilket medelgäng modo e på borta is
Kommentera

shinzawai: Jaha, 2-0. Undra om man kan vara mindre engagerad än vad MODO är.

Det finns ingen glöd, tyvärr.
Kommentera

Poffa: Modo spelar kasst Hv spelare kasst ..verkar som ingen av dom vill bli tvåa i serien ..man riskerar sannolikt att få en svårare lottning då om frölunda går till slutspel..men nu kan ju faktiskt Lhc bli fyra åxå
Kommentera

harald tar time out
Kommentera

Gusse: Och Timrå kan bli trea vid seger..
Kommentera

Dream Team: jo de e sant
Kommentera

Gusse: I nuläget är Frölunda på tionde plats i tabellen, på samma poäng som elvan SAIK...
Kommentera

Poffa: Happy, happy, joy, joy. Happy, happy, joy... nej, vad säger jag... hurt, maim, kill menar jag ju... eller i varje fall åtminstone försöka att se ut som att man överhuvudtaget vill spela ikväll. Motivation slår att bara ställa in skridskorna på isen. Grattis Mora till segern
Kommentera

Paddan: bra dom hade skriskorna med sig iaf =)
Kommentera

Härligt att dom vilar sig inför slutspelet.
Kommentera

Hawerchuk:

Det vore fördjävligt om man måste vara nervös sista matchen.
Kommentera

Hawerchuk: vila sig i form kanske e de nya harald har på listat ut.. hoppas de funkar
Kommentera

hellge: Brynäs ligger ju under.
Kommentera

Hawerchuk: Troligen är man rädda om klubborna också, eftersom att bara fyra spelare har skjutit skott på mål än så länge. PP-spelet har ju varit komatost hela säsongen så där måste vi ju bli rent fenomenala i slutspelet. För att inte tala om slutspelets målkung, det vet vi ju alla vem det blir
Kommentera

Hawerchuk:

Men inte Timrå
Kommentera

Paddan:

"För att inte tala om slutspelets målkung"

Pelle Prästberg?
Kommentera

hellge: Nej, men vi leder inte heller. Än. Dessutom så möter vi kvalseriekandidaten Frölunda här i stan på fredag. Det kan bli ett sant nöje att skåda den matchen. I wonder hwilka som har pressen på sig i det läget...
Kommentera

hellge: Nejdå, det blir ju Hella, han har ju vilat sig i form i snart tre säsonger. Fast man kunde ju alltid önska att det skulle bli Victor Hedman.
Kommentera

Harald Hårfager verkade glad.
Kommentera

Dream Team: Även om frölunda har pressen på sig så känns väll inte frölunda i scandinavium som nån avslutningsmatch man önskar sig.
Kommentera

Dream Team: De ser ju ut att bli väldigt vgörnde i seriens sista omgång iaf. å de e ju trevligt för hockeyn
Kommentera

Spelade Wargh i dom två första?
Kommentera

Paddan:

Jag tycker detta är illa. Va fan ska vår tvillingbror i Skellefteå säga. De kommer hata oss om vi loosar två matcher mot Mora och De åker ur.

Jag tycker det är illa.
Kommentera

hellge: Stämmer det att både Justin och Blatny har lämnat banan?
Kommentera

MorganaLefaey: Blatny lårkaka, Justin något med axeln. Tydligen inget allvarligt enligt kommentatorerna.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag vet inte, någon annan?
Kommentera

MorganaLefaey: De sade då så på PPV-sändningen innan jag gav upp och gick hem. Tydligen är det i Justins fall axeln som behöver kylas ner. Samma axel som han hade ispåse på efter senaste hemmamatchen, om jag minns rätt.
Kommentera

« · 842129