1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Mora - MoDo 220211

« · 2289077 Till forumet

Sv: Mora - MoDo 220211
Confusius: Fett skönt, måste jag erkänna
Kommentera

MODOJohan: Nu gnäller du
Kommentera

Robin Moberg:
Känns som senast i Södertälje,
MoDo dominerade och hade bud på flera mål i första perioden, ändå så gör motståndarna mål på en chans ur intet…
Kommentera

MODOJohan: Jag gillar inte Modos chanser om Tex blir skadad. Drömmen vore Bartosak.
Kommentera

Hakning-Henrik: instämmer helt med allt, 1-0 kom helt ologiskt. Hård press både innan o efter målet! Sedan mål i 5 mot 3 o tikkanen känns inte stabil. Släpper in ett mål intill kroppen o det var nära 3-0 på ett liknande skott dessutom! Borde haft minst 1-1 efter första, men tror vi klarar minst kryss iaf
Kommentera

Hakning-Henrik: bra analys och när mcmaster, aagard samt en till sniper ansluter blir det svårt att slå oss
Kommentera

Dundee:

Woods-Vigge-X
Sveningsson-EJK-Aagaard
Ohlsson-Y-MacM
Mannberg-Sylwander-OP

Eller något kan jag köpa.
Tyvärr finns risken att vi tappar 2a, då BIK går bra och
Tappet av Modigs o Aagaard betyder 2 halva formationer.
Det vore riktigt jobbigt iom vår hemmastats.
Men fortfarande riktigt mycket bättre än jag trodde både
Före säsong och en bra bit in i säsongen.

Sen är väl frågan om MacM wns hinner komma i form.
Och om något lag kan krossa HV
Kommentera

DrCox: Jag var inte ens nöjd med försvarsspelet under Hellkvist. Dock försöker jag vara lite mer nyanserad i kommentarerna
Kommentera

Dundee: Positivt: Första kedjan tycker jag inte saknar Modigs alls? Är den till och med bättre nu med Ohlsson?
Övriga kedjor tycker jag inte verkar helt under isen. Tycker vi avväpnar Mora ganska enkelt i egen zon, kanske på grund av våra fenomenala backar och flera kedjor har gjort ett bra jobb. Den enda jag inte "sett" är den med Sylwander och OP idag även om Tjernström hade någon bra aktion.

Tycker 2-0 är i överkant och med lite medstudsar hade vi antagligen stänkt dit någon, men jag tycker att vi generellt behöver arbeta ganska hårt för att kunna sätta puckar, inga billiga mål som vi bjuds på utan det är fantomräddningar, stolpskott, ribbträffar som sätter stopp för oss.
Kommentera

Jag tror att i vår strävan att nå uppåt så behöver vi inte en utvecklingsmålvakt med andraspaden. Vi skulle behöva nån väldigt rutinerad som med enkelhet kan skänka trygghet till hela laget och försvaret.
Kommentera

Min åsikt.

1:a Drömmål och svetsat i klyka. #otagbart.
2:a Schweizerost. Där jag tycker att han ibland visar upp att han är lite otät i sin komposition som målvakt. Att de långa lemmarna gör att det uppstår lite glipor här och där. :)
Kommentera

Tyvärr lyckas Modo allt som ofta släppa in enkla mål. Efter lång tid i Moras zon så ger man enkelt bort pucken och det blir en kontring istället för att man ser till så att pucken hamnar djupt
Kommentera

J F K: brukar ju vara du som är nöjd med att Modo med nöd och näppe klarar sig undan negativt kval och att alla som har högre krav på laget än så är gnälliga och allmänt dåliga supportrar.
Kommentera

DrCox: Vi har gjort en supersäsong så här långt. Att vi gör nån sämre match hör till. I ett slutspel kan allt hända, men ska vi ge det en chans så behövs det fyllas på med några namn då vi ej har den bredaste truppen.
Kommentera

J F K: Inte för att gnälla men visst fan bör vi lägga mer puckar på mål och inte bara i denna match.
Kommentera

J F K: Det är möjligt att det bara är jag som gnäller! Jag vill dock inte att vi ger bort andra platsen inför slutspelet. Och första målet var inte otagbart bara för att kommentatorn benämner det som ett kanonskott
Kommentera

DrCox: Samtidigt brukar dina kommentarer tyda på att du är nöjd med att vi slipper kvala nedåt.
Kommentera

Confusius: Jag tycker att det är ett onödigt och skitnödigt gnäll också. Första målet är otagbart och han har gjort en hel del bra räddningar hittills.

Det har bara blivit en grej att gnälla.
Kommentera

Bad_Brett: Det har laget visar just nu inte upp många egenskaper som får mig att tro att man kan gå lång i ett slutspel.ojämt målvaktsspel kasst försvarsspel och en allt för tunn forwardsuppställning.
Kommentera

Padrone78: Insåg att vi skulle få problem så fort jag såg att Tikkanen skulle stå. Mora är för bra för att sätta vår tillit till honom.

Mora ser dessutom klart hetare ut än oss. Bara första kedjan som ser heta ut hos oss, som vanligt bör tilläggas.

Vi bör nog hänga en innan paus om det inte ska vara game over.

Nyförvärv NU tack, BIK är nog ikapp oss ikväll
Kommentera

Padrone78:

Tyvärr har tikkanen blivit ett såll. Jag skulle gärna se man gör ett namngivet lån med shl på en målas som kan gå efter deadline. Går tex sönder i ett slutspel är det game over.

Syns att backarna inte är lika bekväm som när tex står.
Kommentera

Hakning-Henrik: Domarna inser hur djävla korkad utvisning man tar på Sylwander och kompenserar.
Kommentera

Bad_Brett: Möjligt... Minns tillbaka när Zajkowski kunde gå in och dominera när Krizan behövde vila - och riktigt den känslan har man inte till Tikkanen.
Kommentera

Bad_Brett: Sant, totalt onödigt. Bara att gratulera Mora. 2 mål på en halv chans och verkligen noll tryck mot oss medan de haft 3-4 byten där de varit totalt slutkörda efter 2 minuter i egen zon...
Kommentera

bollan123: Alltså. Man kan inte lasta Sylwander för den. Det är ett skämt att man plockar den.
Kommentera

MODOJohan: Mjo han ser inte bra ut. Kan vi plocka hem Wallin?
Kommentera

Padrone78:
Han ser väldigt liten ut ibland för att vara så stor.
Kommentera

Bad_Brett: Vår kapten! 🙏🙏
Kommentera

Padrone78: Like a swiss cheese.
Kommentera

J F K: Det var löjligt, ja, men samtidigt inte första gången Sylwander ställer till det. Fanns ingen anledning att ta risken.
Kommentera

Ben Perrault: Är han inte lite otät. Tikkanen?
Kommentera

Hakning-Henrik: är det inte klassiskt, såhär har det sett ut hela säsongen, nån gång orkar vi inte komma igen
Hoppas det inte blir ikväll
Kommentera

hk: Moraspelarens dåliga balans? :)
Kommentera

hk: Han petade på en kille. Något man ser ett femtiotal gånger per match. Det tog några minuter för CMore att hitta för man kunde nog inte tänka sig att man tar en utvisning för det. Framförallt aldrig i fyra mot fem.
Kommentera

Hakning-Henrik: Det kan bli tufft nu.
Vad åkte sylle ut på?
Kommentera

Hakning-Henrik: Mål förtjänar man inte dom gör man.
Kommentera

Steken84: Orättvist sett till vad jag hunnit se. Modo har parkerat sig i morazonen 80% av tiden :p

Edit: Har sett senaste 7-8 minuter bara
Kommentera

Det är ett fett jävla skämt!
Kommentera

Bra tryck ett tag, Mora spelarna va helt dyngslut
Kommentera

Mora mest på g
Kommentera

Blake: Gröna lappar kväll i mora?

Wow! Missade helt att Riley förlängde!
Kommentera

puffe: Inget namn jag saknar i den moderna hockeyn.
Kommentera

jonsson: Inte han inte, en av de mest äckligt disciplinerade spelare man skådat.

Fast vore kul med en Wernblom i MoDo, ett namn man saknar
Kommentera

puffe:

Tro om Wernblom hitt på nå dumheter ikväll?
Kommentera

jonsson: Bara en halvtimme kvar till match snart, o ingen har sågat kvällens domare ännu....man blir lite besviken......

Men länge sen vi slog Mora borta, så dags i dag.

Med rätt resultat kan vi vara klara för minst play-in ikväll. En morot så god som någon
Kommentera

Saleva:

Kör bara kör
Kommentera

« · 2289077